• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM

Patryk Szczerba
23 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców. Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców.

Zdaniem mieszkańców Działek Leśnych przy obfitszych opadach woda spływa do przejścia pod torami będącego przedłużeniem ul. PodolskiejMapka, zagrażając bezpieczeństwu pieszych. Władze Gdyni odpowiadają, że właścicielem przejścia jest PKP, a jego przebudowa i pełne rozwiązanie problemu będzie możliwe, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście.



Czujesz się bezpiecznie w tunelach?

Przejście, w sprawie którego interweniują mieszkańcy, jest skrótem dla mieszkających przy ul. Śląskiej i w okolicach zmierzających do centrum Gdyni. Jego wejście znajduje się nieopodal biurowca przy ul. Podolskiej. Po wyjściu piesi znajdują się na ul. Żwirki i WiguryMapka, w okolicach pogotowia ratunkowego, zaoszczędzając dzięki temu sporo minut.

Przejście zalewane, interwencja u radnego



Problem w tym, że przy większych opadach wąskie przejście jest regularnie zalewane, na co zwracają uwagę użytkownicy tunelu, którzy ze sprawą zgłosili się do radnego miasta Pawła Stolarczyka. W interpelacji radny zapytał władze Gdyni o możliwość przebudowy konstrukcji.

Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście. Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście.
- Częste zalania wąskiego tunelu stwarzają szereg zagrożeń dla jego użytkowników. Przydałyby się konkretne działania władz w zakresie zabezpieczenia przejścia - stwierdza, pytając też o zasady działania monitoringu i rozbudowy tunelu.

Władze Gdyni w odpowiedzi wskazały, że konstrukcja nie powinna być traktowana jako tunel.

Czytaj też: Jak w Trójmieście sprząta się tunele?

- Jest to przepust technologiczny udostępniony przez PKP, obecnie PKP SKM dla ułatwienia komunikacji mieszkańcom. W związku z powyższym Zarząd Dróg i Zieleni zajmuje się bieżącym utrzymaniem tego obiektu - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Nagranie z monitoringu do wglądu dla służb



Zaznacza, że w ostatnich tygodniach były prowadzone prace, aby ograniczyć powierzchniowy spływ wody z obu stron przejścia technologicznego.

Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony. Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony.
Okazuje się, że zainstalowane tam elementy monitoringu nie są połączone z miejskim monitoringiem i nie jest tam prowadzony stały ogląd sytuacji z zamontowanych kamer. Do obrazu z kamer zdalny dostęp ma policja i straż miejska.

- Obraz z kamer jest rejestrowany na rejestratorach obrazu do wglądu w razie potrzeby, dostępny dla wymienionych służb - wskazuje Łucyk.

Przebudowa przejścia podczas realizacji przystanku SKM Śródmieście



Wiadomo tez, że przebudowa przejścia będzie możliwa dopiero, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście. Przy okazji tej inwestycji Gdynia i SKM zainicjowała współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia.

Ma odpowiedzieć również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.

Opinie (129) 6 zablokowanych

  • Jest na to metoda

    Zamontować sygnalizację świetlną, zrobić przejście naziemne i zlikwidować tunel... Przecież tak się robi ostatnio :)

    • 5 2

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Tunel jest zalewany regularnie i częściej od czasu przebudowy kanalizacji deszczowej i chodnika między tym tunelem a tunelem na Śląskiej wykonanej przez ZDiZ.
    Woda opadowa z tego wyżej położonego wylożonego kostką betonową odcinka nierzadko powoduje, że studnia deszczówki na spoczniku schodów tunelu zamienia się w fontannę...

    • 20 0

    • Mieszkałem na Działkacj Leśnych (1)

      26 lat i nigdy ten tunel nie był zalewany, nawet przy największych ulewach. Ciekawe kto tak rozgrzebał system kanalizacji burzowej?

      • 2 0

      • a co się zmieniło

        w okolicy?

        • 0 0

  • przystanek!!!!!!!!!!!!!!

    To juz Gdynia nie ma na co wydawać pieniędzy!!! Po co przystanek miedzy Gdynia Główna - Gdynia Wzgórze?????????????? Przecież SKM nie rozpędzi się a juz będzie musiała się zatrzymać przy rzekomym przystanku Gdynia- Śródmieście.

    • 10 2

  • władze w Gdyni to w ogóle nad czymś panują i coś mogą bo co jest problem to winni są inni
    a zamknięta od dwu lat janka wiśniewskiego to czyja wina
    Peruna że zorganizował opady?

    • 6 0

  • Wszędzie te i**otyczne bohomazy na ścianach. Nikomu to nie przeszkadza. Najwyraźniej część społeczeństwa lubi żyć w slumsach.

    • 0 3

  • Panowie, budujcie nowe przystanki. Niedługo z Gdyni Głównej do Gdańska Głównego będziemy dojeżdżać w dwie godziny. Czy w zarządzie SKM pracują normalni ludzie ? Po pomysłach raczej nie.

    • 4 2

  • Po co tak się emocjonować przecież nic nie zrobią i nic nie zbudują ani tunelu na Puckiej ani wiaduktu. A obwodnica Witomina to mrzonki u psychiatry tak jak SKM na Obłuże czy Oksywie. Smutne to wszystko i zal patrzeć i słuchać tych paranoii

    • 8 0

  • Na wuj ten przystanek tam. Tylko wydłuży się czas jazdy ludu do roboty

    • 4 1

  • priorytety (1)

    przystanek PKM Wzgórze, SKM/PKM Obłuże, SKM/PKM Oksywie

    • 5 1

    • przystanek przesiadkowy Gdynia Północ w miejscu dawnej bocznicy pocztowej

      i tor pasażerski wzdłuż Wiśniewskiego.

      Najkrótsza droga na północ.
      Prowadzona jest modernizacja tego terenu a miasto nic nie zrobiło aby tak proste działania znalazły się w budżecie prawie 2 miliardów złotych wydawanych przez PKP na tory wokół portów w Trójmieście.

      • 2 0

  • najpierw parkingi przy SKM

    Możę najpierw ktos zainteresowałby sie budową porzadnych parkingów przy SKM. Tak bardo chca zachęcić do jezdzenia komunikacja miejska a jak ktoś chce się na nia przesiąć (bo mieszka na tyle daleko i w nieskomunikowanym miejscu, albo najpierw musi dzieci poodwozić) i zaparkowac pod kolejką to się okazuję, ze coś takiego jak parking nie istnieje, bo kilka miejsc przy niektorych stacjach jest po prostu smieszne. A tu inwestycja w kolejna stacje do tego w takiej bliskiej odległosci. Czy ktoś kto sie tym zajmuje w ogóle myśli?

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane