• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM

Patryk Szczerba
23 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców. Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców.

Zdaniem mieszkańców Działek Leśnych przy obfitszych opadach woda spływa do przejścia pod torami będącego przedłużeniem ul. PodolskiejMapka, zagrażając bezpieczeństwu pieszych. Władze Gdyni odpowiadają, że właścicielem przejścia jest PKP, a jego przebudowa i pełne rozwiązanie problemu będzie możliwe, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście.



Czujesz się bezpiecznie w tunelach?

Przejście, w sprawie którego interweniują mieszkańcy, jest skrótem dla mieszkających przy ul. Śląskiej i w okolicach zmierzających do centrum Gdyni. Jego wejście znajduje się nieopodal biurowca przy ul. Podolskiej. Po wyjściu piesi znajdują się na ul. Żwirki i WiguryMapka, w okolicach pogotowia ratunkowego, zaoszczędzając dzięki temu sporo minut.

Przejście zalewane, interwencja u radnego



Problem w tym, że przy większych opadach wąskie przejście jest regularnie zalewane, na co zwracają uwagę użytkownicy tunelu, którzy ze sprawą zgłosili się do radnego miasta Pawła Stolarczyka. W interpelacji radny zapytał władze Gdyni o możliwość przebudowy konstrukcji.

Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście. Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście.
- Częste zalania wąskiego tunelu stwarzają szereg zagrożeń dla jego użytkowników. Przydałyby się konkretne działania władz w zakresie zabezpieczenia przejścia - stwierdza, pytając też o zasady działania monitoringu i rozbudowy tunelu.

Władze Gdyni w odpowiedzi wskazały, że konstrukcja nie powinna być traktowana jako tunel.

Czytaj też: Jak w Trójmieście sprząta się tunele?

- Jest to przepust technologiczny udostępniony przez PKP, obecnie PKP SKM dla ułatwienia komunikacji mieszkańcom. W związku z powyższym Zarząd Dróg i Zieleni zajmuje się bieżącym utrzymaniem tego obiektu - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Nagranie z monitoringu do wglądu dla służb



Zaznacza, że w ostatnich tygodniach były prowadzone prace, aby ograniczyć powierzchniowy spływ wody z obu stron przejścia technologicznego.

Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony. Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony.
Okazuje się, że zainstalowane tam elementy monitoringu nie są połączone z miejskim monitoringiem i nie jest tam prowadzony stały ogląd sytuacji z zamontowanych kamer. Do obrazu z kamer zdalny dostęp ma policja i straż miejska.

- Obraz z kamer jest rejestrowany na rejestratorach obrazu do wglądu w razie potrzeby, dostępny dla wymienionych służb - wskazuje Łucyk.

Przebudowa przejścia podczas realizacji przystanku SKM Śródmieście



Wiadomo tez, że przebudowa przejścia będzie możliwa dopiero, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście. Przy okazji tej inwestycji Gdynia i SKM zainicjowała współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia.

Ma odpowiedzieć również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.

Opinie (129) 6 zablokowanych

  • Gdynia... (1)

    Nie będzie stacji SKM Śródmieście, nie będzie tunelu, nie będzie lodowiska, nie będzie basenu olimpijskiego, nie będzie Drogi Czerwonej, nie będzie lotniska, nie będzie nowych kładek nad torami, nie będzie nowych dróg dla rowerów i dla samochodów, nie będzie kolei na Oksywie, nie będzie remontu oceanarium, nie będzie remontu Bulwaru Nadmorskiego, nie będzie nowoczesnych peronów na Dworcu Głównym, nie będzie..., nie będzie..., nie będzie... (tu możesz dodać co tylko chcesz - i tak tego nie będzie)

    • 8 0

    • niczego nie będzie

      Ale szczur w norze będzie i nadal będzie się miał doskonale

      • 0 0

  • Bez sensu nowy SKM Gdynia Śródmieście

    SKM to nie jest trolejbus i przystanki powinny być w odległości minimum 1 km od siebie. Jak będą następni "innowatorzy" i dodamy jeszcze kilka nowych przystanków, bo ktoś chce mieć blisko do pracy/domu - to okaże się że SKM z Gdańska Głównego do Gdyni Głównej jedzie 50 minut. Ciekawe na kogo winę za tak długie przejazdy zwalą "innowatorzy"?!?

    • 3 2

  • zapomniane dzielnice dla skm w Gdyni czyli obłuze Pogórze górne dolne czy to ktos widzi!?

    kolejne 100 lat bedziemy czekac by moc przesiasc sie z samochodow do skm panie szczurek?

    • 4 0

  • Stop

    Znowu przebudowywanie nie proszę wystarczy że w Chyloni końca nie widać i jest tam dramat rusztowanie całe chodzi jak więcej ludzi na kładkach i jeszcze Gdynia

    • 0 0

  • Przejazd i przejście pod torami w ciągu ulicy Obrońców Wybrzeża .

    O ile usprawnienie przejścia pod torami przy ulicy Żwirki i Wigury leży po stronie miasta, to przejazd i przejście pod torami w ciągu ulicy Obrońców wybrzeża, planowane od 60 lat, powinno być wykonane przy udziale PKP.

    • 0 0

  • Przepust technologiczny czyli przejście pod torami.

    Po stronie ulicy Władyslawa IV dałoby się zrobić nawet chodnik że spadkiem w kierunku ulicy Władyslawa IV. Po stronie ulicy Śląskiej różnica poziomów jest większa. Dlatego tutaj optymalnym rozwiązaniem byłby dźwig osobowy z kabiną przelotową 2,1x1,1m, ustawioną przy dolnym biegu schodów, po ich południowej stronie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane