• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia przedstawia swój plan komunikacyjny. Pomóż go stworzyć

Krzysztof Koprowski
23 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Odpowiedzialni za komunikację miejską w Gdyni proszą wszystkich mieszkańców o opinie na temat jej przyszłości. Odpowiedzialni za komunikację miejską w Gdyni proszą wszystkich mieszkańców o opinie na temat jej przyszłości.

Gdynia, podobnie jak Gdańsk, udostępniła do oceny i recenzji swój Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego. Z dokumentem zapoznać się można przez Internet, a także w Infoboksie.



Tak obecnie wygląda siatka połączeń w obrębie Śródmieścia i na zachód od tej części Gdyni. Tak obecnie wygląda siatka połączeń w obrębie Śródmieścia i na zachód od tej części Gdyni.
Gdyński plan obejmuje swym zasięgiem czasowym lata 2014 - 2025 (w Gdańsku horyzont czasowy to 2030 r.), a jego zakres dotyczy nie tylko całego miasta, ale również gmin ościennych, gdzie świadczone są usługi transportowe pod nadzorem Zarządu Transportu Miejskiego w Gdyni.

Czytaj także: Możesz zmienić transport miejski w Gdańsku. Wyraź swoją opinię

Opracowany dokument zawiera zapisy m.in. w zakresie zaplanowania sieci komunikacyjnej, zidentyfikowania potrzeb przewozowych, określenia zasad finansowania usług przewozowych i preferencji pasażerów oraz organizacji systemu informacji dla pasażerów.

Czy da się przewidzieć potrzeby komunikacyjne na 10-15 lat do przodu?

Plan będzie wyłożony do publicznego wglądu do 7 lutego br. w Infoboksie, gdzie zaznajomić się z nim będzie można od poniedziałku do piątku w godzinach 10-19, w soboty w godzinach 12-18 i w niedziele w godzinach 12-16. Jest także dostępny na stronie internetowej Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Urzędnicy oczekują, że mieszkańcy włączą się w opracowanie dokumentu. Uwagi i opinie zbierane będą do 7 lutego drogą elektroniczną na adres plan.transportowy@zkmgdynia.pl. W temacie wiadomości należy wpisać "Konsultacje społeczne w zakresie planu transportowego". Uwagi wnosić można też drogą pisemną poprzez specjalnie przygotowany formularz dostępny w Infoboksie.

- Dla nas liczyć się będzie sensowność głosu, a nie liczba podpisów pod jednym wnioskiem. Dlatego też mieszkańcy absolutnie nie muszą szukać poparcia dla swoich propozycji wśród znajomych - dodaje Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.

Miejsca

Opinie (189) 1 zablokowana

  • PUSTKI CISOWSKIE (1)

    dlaczego są tylko linie specjalne s i w, na które bilety są droższe, jest jeszcze 28, ale czy 159 nie mógłby jeździć z śródmieścia. I czemu s w godzinach szczytu ma ciągle takie opóźnienia, a jak przyjedzie to jest zapchany,R jeżdżą co chwilę a też mają długą trasę

    • 1 1

    • Autobusy zwykle

      Przecież autbus 159 m jeden poranny kurs do pętli w Cisowej. A 114 ma też dodatkowy kurs przez Pustki

      • 0 0

  • Dickman (1)

    Jest strasznie mało połączeń do oksywie dickmana. Starsi ludzie muszą czekać przy gdynia główna hala po pół godziny żeby dojechać do domu skandal. Jeździ tam dwa autobusy jeden z nich dwa razy na dzień a drugi jeździ jak chce się spóźnia i przez to się spóźniam do pracy o 5 minut szef jest niezadowolony. Powinno być tam dwa autobusy więcej.

    • 1 0

    • popieram

      tez jestem mieszkanka oksywia i mieszkam przy petli autobusowej i jest zdecydowanie za malo autobusow

      • 0 0

  • Oksywie Dickmana

    wiecej lini do Oksywie Dickmana

    • 1 0

  • Linie: 197, 163, K, 141, 147, 160, 24, 109, 182, 172 (2)

    Linię 197 należałoby przedłużyć do Pogórza Górnego zastępując nią linię 163,
    w razie potrzeby w wybranych porach, powinno się zwiększyć jej częstotliwość.
    Linia 197 powinna się stać głównym łącznikiem całej północy miasta i dać wszystkim równe szanse dojazdu do Oksywia, a dalej nawet do Cisowy.
    Po drugie powinna stanowić uzupełnienie dla oferty linii 194.
    Dodatkowym argumentem ZA jest ciągle rozbudowujące się Pogórze, po drugiej stronie ulicy Dąbka, tuż za granicą miasta

    Linię 163 powinno się skrócić do krótkiego, ale ważnego odcinka z obecnej trasy, tj. Chylonia Krzywoustego - Obłuże Centrum i odpowiednio dopasować (zagęścić częstotliwość kursów). To byłaby idealna trasa dla tej linii.
    Prawie od SKM Chylonia do centrum dzielnicy Obłuże. Ciągnięcie jej obecnie dalej przez Oksywie, Obłuże i Pogórze jest chyba bezzasadne.

    Linia K dobrze że łączy północ z południem, ale nie powinna tak ściśle pokrywać się z linią X. Przebieg przez Chylonię w zasadzie jest ok,ale na południu miasta trochę bez pomyślunku. Całkowity dubel dla X, bez sensu.
    Urozmaicić trzeba ofertę i trasę linii K skierować przez Wiczlino i Chwarzno.
    Tam też ciągle powstają nowe osiedla i potencjalnych pasażerów jest niemało.
    Przystanki zrobić przy większych skupiskach ludzi, osiedlach: Ogrody, Patio Róży, Sokółka i Apollina. Wystarczy, a znacznie wzbogaci obecną ofertę komunikacyjną dając połączenie z północą Gdyni.

    Po zakończonym remoncie Chwarznieńskiej przedłużyć linię 141 do Sokółki, kosztem części kursów 160, bądź nawet całkowicie ja likwidując,
    Za to odpowiednio zwiększyć częstotliwość 147, która to po wybudowaniu PKM Karwiny powinna zostać przetrasowana właśnie do tej stacji.
    Tak, dzięki linii 141 powstałaby bezpośrednia linia z Gdyni-Zachod do Działek Leśnych, Grabówka, i dalej na północ miasta.

    Linię 24 w odróżnieniu od linii 23 przeprowadzić na 10 lutego, tak jak kursuje 21.
    Obecnie 23 i 24 to są duble i tworzą tylko...korki na Jana z Kolna

    Linię 109 lub 182 jak tutaj już pisano przedłużyć do Orłowa, zaś linię 172 skrócić i to znacznie do trasy Wiczlino Niemotowo - Karwiny Tesco, bądź Buraczana
    ( czyli do przyszłej PKM Karwiny), zwiększając znacznie jej częstotliwość.

    Kiedy S-ka zacznie jeżdzic do pętli Oliwa?
    Kiedy trolejbusy znajdą się na Witominie MPS-ie?

    • 1 0

    • 163 (1)

      Linia ma pełne obłożenie w roku szkolnym na trasie Oksywie, Babie Doły, Obłuże, Pogórze!!!

      • 0 0

      • jeśli jest takie zapotrzebowanie na 163 w roku szkolnym na wspomnianym odcinku

        to uważam, że ZKM powinien wprowadzić linię midibusową na trasie:
        Oksywie Dolne - Górne - Babie Doły - Obłuże - Pogórze Górne lub
        pozostawić 163 w całości dobierając odpowiedni tabor i godziny kursowania.

        197 i tak powinna być przedłużona na Pogórze Grn.

        • 0 0

  • Nazwa Przystanku

    Należy, obecna, nazwę przystanku "figurka" przy Wzgórzu Maksymiliana zmienić i przywrócić właściwa nazwę " FIGURKA ŚWIĘTEGO JANA" Nazwa ta jest dla Gdyni nazwa historyczna. W autobusach i trolejbusach winna być taka informacja.

    • 0 0

  • AUTOBUS NA OBWODNICY (7)

    Co myślicie o autobusie który by jeździł wzdłuż obwodnicy od Szadółek do Chyloni lub Dąbrowy Tesco i zatrzymywał się na każdym węźle? Oczywiście z sensowną częstotliwością i w ramach biletu miesięcznego, a nie raz na godzine.

    Idiotyczne opinie typu "będzie spowalniał ruch" niemile widziane.

    To że na obwodnicy brakuje 3 pasa dla Tirów i Autobusów, to nie znaczy że wszystko ze średnią 90km/h jest zawalidrogą ;)

    • 28 4

    • (2)

      Dopuszczalna max prędkość dla autobusu (miejskiego) to 70km/h.
      To co dopiero średnia prędkość... raczej dość niska będzie.

      • 1 1

      • Wczoraj jechałem za X na obwodnicy i jechał 85 km/h ;)

        • 0 0

      • Co masz na myśli, tabor czy fakt że jest to ZKM?

        Jaki problem zmienić to ograniczenie?

        • 0 0

    • A obwodnicą z Dworca Głównego w Gdyni do Dworca Głównego w Gdańsku?

      • 2 1

    • już dawno taka linia powinna być uruchomiona i jeździć z dużą częstotliwością.

      Frekwencja byłaby prawdopodobnie b. duża.
      Tyle, że te chore (nie)układy na linii Gdańsk-Gdynia wszystko niszczą w regionie i spowalniają tempo korzystnych zmian

      • 3 2

    • Bardzo ułatwiłby mi dojazd do pracy i z pracy.

      Pod warunkiem że byłby linią nocną.

      • 2 2

    • będzie spowalniał ruch

      • 4 8

  • linia Z

    Chciałbym dożyć czasów że gdynia będzie połączona z zukowem linią Z co 30 minut od 5.00- 23.00 w dwie strony,rejony rozwijające się a niema czym do pracy dojechać

    • 2 0

  • linia Z

    • 1 0

  • Nowy przystanek filipkowskiego wiczlino

    Potrzeba!!!! Mieszka tam juz kilka tyś osób

    • 0 0

  • autobusy R (4)

    Optuje aby co 2 kurs został wydluzony przez rondo w Chwaszczynie!

    • 5 1

    • Nie przejdzie. W Godzinach Szczytu eRki stałby w kierunku chwaszczyna w ogromnym korku przez co (3)

      kursowałby bardzo nieregularnie

      • 0 1

      • No to jakiś autobus na krótką trasę TESCO - CHWASZCZYNO (2)

        • 3 0

        • jada przeciez 171 191 i 193

          • 0 0

        • już prędzej

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane