• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia przegrała w sądzie w Luksemburgu w sprawie lotniska, ale to nie koniec

Michał Sielski
1 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Lotnisko jest już praktycznie gotowe. Sąd w Luksemburgu sugeruje, że można przystosować je do celów... wojskowych. Lotnisko jest już praktycznie gotowe. Sąd w Luksemburgu sugeruje, że można przystosować je do celów... wojskowych.

Sąd w Luksemburgu oddalił wniosek o zawieszenie wykonania decyzji Komisji Europejskiej, nakazującej zwrot niedozwolonej pomocy publicznej dla lotniska cywilnego Gdynia-Kosakowo. Gdynia może złożyć jednak kolejny wniosek o zawieszenie i skorzysta z tego prawa, zwłaszcza że zyskała silnego sojusznika - polski rząd został dopuszczony do sprawy i będzie wspierał miasto. W osobnym postępowaniu toczą się losy skargi na tę samą decyzję.



Czy Gdynia powinna ponosić kolejne koszty walki o cywilne lotnisko?

Bogusław Stasiak. Bogusław Stasiak.
Katarzyna Gruszecka-Spychała. Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Przypomnijmy: skarga i wniosek o zawieszenie wykonania decyzji to efekt decyzji Komisji Europejskiej, która orzekła, że 91,7 mln zł, jakie otrzymała spółka Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo z miejskiego budżetu, jest niedozwoloną pomocą publiczną. Chodziło przede wszystkim o złamanie zapisów odnoszących się do rynkowej konkurencji, bo gdyńskie lotnisko miało częściowo powielać operacje, które odbywają się w Rębiechowie.

Przedstawiciele miasta, które w znakomitej większości finansowało projekt ucywilnienia wojskowego do tej pory lotniska w Gdyni, nie zgodzili się z tym i odwołali się od tej decyzji do sądu w Luksemburgu. Złożyli też wniosek o wstrzymanie jej wykonalności. Obsługą prawną zajęła się kancelaria Domański Zakrzewski Palinka z Warszawy.

Czytaj więcej: 400 tys. zł dla prawników za skargę w sprawie lotniska.

Sąd oddalił jednak wniosek o wstrzymanie wykonalności decyzji Komisji Europejskiej, a w uzasadnieniu wypunktował jego błędy logiczne. Wskazał również na fakt, że to sama spółka złożyła wniosek o upadłość, więc nie można mówić, że wynika ona z decyzji Komisji Europejskiej. Zwłaszcza że nie wykorzystano jeszcze pełnej procedury, na którą zezwala polskie prawo.

"Spółka PLGK złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości w dniu 12 marca 2014 r. (...) Jak wynika z postanowienia sądu rejonowego w Gdańsku z dnia 7 maja 2014 r., wniosek ten uzasadniono faktem, że od dnia 28 lutego 2014 r. spółka PLGK borykała się z problemami finansowymi, gdyż nie mogła pozyskać finansowania od swych wspólników i ze źródeł zewnętrznych, a jej istniejące zobowiązania przekraczały wartość jej aktywów. Tymczasem we wniosku w przedmiocie środka tymczasowego skarżące, czyli gmina Gdynia i spółka PLGK, pominęły milczeniem zarówno fakt złożenia przez tę spółkę wniosku o ogłoszenie upadłości, jak i przyczyny złożenia tego wniosku. Dopiero Komisja w swych uwagach z dnia 12 maja 2014 r. wspomniała nie tylko o wniosku o ogłoszenie upadłości, ale także o wystosowaniu przez gminę Gdynia pisma z dnia 6 marca 2014 r., w którym spółka PLGK została wezwana do zwrotu spornej pomocy państwa." - czytamy w uzasadnieniu.

Zobacz także: Fakty i mity o gdyńskim lotnisku.

Sąd przekonuje także, że fakt, iż spółka nie ma żadnego majątku (jej własnością są głównie nieruchomości, które stanęły jednak na dzierżawionym od Skarbu Państwa gruncie), nie ma dla sprawy wielkiego znaczenia.

"(...) Co się wreszcie tyczy szkody polegającej na tym, że jeśli spółka PLGK zakończy działalność gospodarczą, to Skarb Państwa będzie mógł wypowiedzieć umowę użyczenia zawartą z gminą Kosakowo, która to gmina z kolei będzie mogła wypowiedzieć umowę dzierżawy zawartą z tą spółką, w efekcie czego infrastruktura wybudowana przez tę spółkę zostanie ponownie przekazana państwu bez żadnego wynagrodzenia." - czytamy w dalszej części uzasadnienia. Sąd sugeruje także, że istniejąca infrastruktura w większości z powodzeniem może posłużyć... wojsku, które działa na pozostałej części lotniska.

Decyzja Komisji Europejskiej, nakazująca zwrot 91,7 mln zł została więc potwierdzona. Spółka Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo, która jest obecnie w upadłości, ma cztery miesiące na zwrócenie powyższej kwoty. Ale tylko teoretycznie. Bo Gdynia może złożyć kolejny wniosek o wstrzymanie decyzji KE.

- W momencie złożenia kolejnego wniosku o wstrzymanie wykonalności decyzji termin zwrotu zostaje wstrzymany, a na pewno skorzystamy z takiej możliwości - przekonuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, prezes Agencji Rozwoju Gdyni, która uczestniczy w postępowaniu.

Władze miasta przekonują, że łatwo się nie poddadzą. Zwłaszcza że po stronie Gdyni opowiedział się również polski rząd, który będzie wspierał miasto w starciu z europejskim sądownictwem.

- Jeszcze nie otrzymaliśmy dokumentów z sądu, więc czekamy z ostateczną decyzją, ale z pewnością wykorzystamy wszystkie proceduralne możliwości, by dowieść swych racji. Argumenty wskazane w skardze oczywiście nadal podtrzymujemy - podkreśla wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.

Opinie (339) 5 zablokowanych

  • kolejna skucha szczurolandii (1)

    W szczurolandii kolejne marnacje, ale kolesie mają się dobrze. Dziwie się że prezydent toleruje tego typu dziwne układy i nie reaguje na ewidentne kolesiostwo. W ZDIZ afera jeszcze nie skończona, Tomasz W. mimo, że okradał miasto i jego mieszkańców, zwalniając z opłaty urzędasów i kolesiów wciąż pobiera dobrą pensje. Wybory w listopadzie ludzie otwórzcie oczy!!! Prezydent powinien dbać o wizerunek miasta i natychmiast odsunąć wszystkie osoby w ZDiZ które dopuściły do takich zaniedbań. Brak nadzoru to wina Dyrektora ZDiZ i on też powinien ponieść konsekwencje personalne. Bo to co tam się dzieje nie buduje zaufania do Gdyńskich instytucji samorządowych. Kasa na lewo na lotnisko na zwolnienie opłat dla urzędasów i kolesiów - czy uchwały Rady Miasta tak nakazują?

    • 7 5

    • prawda

      • 0 0

  • orzeczenie (6)

    raczej należało się spodziewać takiego orzeczenia jakie wydał sąd luksemburski.
    sam pomysł lotniska uważam za dobry ale na dzisiaj jest chyba za wcześnie na lotnisko w Kosakowie , które miało być finansowane przez miasto Gdynia i Unię.
    Pozostaje problem zwrotu pieniędzy spółka zajmująca się lotniskiem upadła i nie odda pieniędzy pieniądze będą musieli oddać członkowie zarządu spółki.

    • 55 10

    • Nie rozumiem ! (2)

      Dlaczego w wolnym Państwie samorząd lokalny i władze miast nie mogą decydować o inwestycjach ?
      Tym bardziej co do lotniska w Gdańsku samoloty nie lądują we mgle, nawet Niemcy mieli lotnisko we Wrzeszczu a nie w strefie mgieł !
      Lepiej by gotowe lotnisko ze świetna lokalizacją meteo i dojazdami stało puste ?
      I niech mi nikt nie mówi o dojezdzie do Rębiechow obwodnica - 1 stłuczka i Lipa !!!!

      Do Kosakowa proszę z Gdyni , Rumii ,Wejherowa Półwyspu Helskiego przez Mrzezino lub Redę , bądź droga przez Rumię , Kazimierz !!!!!

      Więcej lotnisk - większa konkurencja -= niższe ceny !!!!

      A jak biznes nie wypali to wyborcy rozlicza - proste !

      W Gdańsku walnęli sobie ECS , komu i po co?t

      • 13 28

      • Bzdura bzdurę goni. (1)

        1) ze względu na system ILS, a już zwłaszcza ten nowy rozbudowywany do cat. II, w Gdańsku są lepsze warunki do lądowania niż w Gdyni. Zresztą liczba odwołanych lotów już teraz jest niewielka.

        2) akurat dojazdu do lotniska w Gdańsku jest nieporównywalnie lepszy. Obwodnica + Słowackiego + Armii Krajowej z zjazdem budowlanych do obwodnicy, + Spacerowa i osiedlowa droga przez Klukowo, da się tez tak z Chwaszczyna dojechać. + PKM w budowie. A Kosakowo? Jednopasmówka już teraz ledwo przejezdna od strony Kwiatkowskiego, jedna serpentyną koło zajezdni i jedna od Strony Kosakowa, w zasadzie bez jakiegokolwiek połączenia z miastem. W zasadzie niemal brak dojazdu.

        3) Nie, z tymi cenami spójrz na Hiszpanię, ty nie jesteś klientem lotniska, klientem lotniska są linie lotnicze, myślisz, że jak one będą miały taniej to się podzielą z tobą? Zresztą pamiętaj o efekcie skali, by spadły ceny na lotnisku w Gdyni poniżej tych w Gdańsku miasto musiałoby dopłacać do każdego pasażera z czego w skali roku wyszła by kwota pewnie jak w Rzeszowie, sięgająca 6 mln. dotacji dla przewoźników.

        4) ale on już nie wypalił. Lotnisko nie jest nawet ukończone.

        • 1 0

        • kolejny idiota elathir

          Lotnisko gotowe i wybudowane w 94% inwestycji. Praktycznie teraz wystarczy ze Pan Kazimierz dozorca włączy prąd i wszystko gotowe

          Terminal 100%
          Strażnica PPoz + Służby 100%
          Pas startowy , drogi kołowania , płyty postojowe 100%
          Stacja Meteo + Służby ATC 100%
          Drogi zewnętrzne 92%

          Co za problem odpalić lotnisko przewoźnicy są chętni kilku operatorów w ramach oczywiście testowych chętnie przylecia i odleci z Gdyni . Praktycznie koszta odpalenia znikome w porównaniu z dotychczas owymi $$ wiec dlaczego nie ??? Aaa bo wiecie juz po prostu Gdańsk sr* w gacie bo w okresie jessieno zimowym uwarunkowania Meteo są 300% lepsze dla EPOK niż EPGD a co zresztą idzie kasa

          • 0 0

    • "pieniędzy pieniądze będą musieli oddać członkowie zarządu spółki."

      najpierw trzeba by było im udowodnić, że działali w złej wierze, lub dokonali jakiś przestępstw.

      Poparcie rządu po zapoznaniu się z merytorycznym materiałem, analizami ekonomicznymi, itd, - na dodatek POPARCIE, całkowicie wykluczają Twoje insynuacje.

      • 2 3

    • czytaj ze zrozumieniem

      Skoro w.odpowiednim momencie ogłosili upadłość, to nic im nie grozi. Polecam przeczytanie KSH...

      • 4 2

    • nie ma sensu publikować szczegółów orzeczenia, ponieważ większość czytelników

      TEGO portalu i tak nie zrozumie niuansów sprawy. Np. powtarza się tezę, że Unia dołożyła się do lotniska, co jest nieprawdą.

      • 8 2

  • Upadlosc

    UE wie co robi i jak wspierać potęgi, jest upadlosc wiec skoro już wszystko na lotnisku gotowe to zapewne Lufthansa kupi lotnisko za przysłowiową zlotowke no moze UE nakarze by LH zapłaciła 1 I tym sposobem bedzie po konflikcie.
    Przy okazji moze mi ktos logicznie wyjasnic dlaczego bilety LOTu ( ktory podobno jest na skaju bankructwa) sa drozsze od biletow Lufthansy? Czesto latam z Monachium do Gdanska (nie ma tanich lini) i jeszcze nie zdarzylo mi sie by LOTem bylo taniej a zapewne zaloga jak i przeglady techniczne samolotow w porownaniu z LH sa o polowe tansze

    • 0 0

  • Na tym forum to większość z gdańska (6)

    Jednego nie rozumie na tym forum najwięcej szczekają mieszkańcy Gdańska Czy oni nie mogą popatrzeć na swoje miasto i zobaczyć co tam sie dzieje

    • 3 7

    • Po pierwsze artykuł jest o Gdyni. (3)

      Po drugie w Gdańsku w przeciwieństwie do sąsiadów, krytykujemy władze za głupie decyzje, chwalimy za mądre a nie piszemy peany na ich cześć niezależnie co robią. Rzuć chociaż okiem na artykuły o ECS, na koszcie i bajońskim rozmachu tego pomnika nie zostawiają internauci suchej nitki.

      Z drugiej strony inne inwestycje potrafią być chwalone (np. tramwaj na Morenę).

      Natomiast forumowicze z Gdyni, w sporej większości podchodzą do decyzji władz ich miasta w religijnym wręcz uwielbieniem. I to bardziej religijnym w stronę fundamentalistów islamskich czy wyznawców Rydzyka niż zwykłych wierzących. Każdy krytyka Szczurka jest traktowana jako atak na Gdynię i jej mieszkańców i spotyka się z agresywną obroną.

      • 7 2

      • (1)

        Niestety, daje się to zauważyć. Dochodzi jeszcze do tego syndrom oblężonej twierdzy.

        • 4 0

        • Co dziwi mnie o tyle, że choćby ja krytukując polityke władz Gdyni

          Samych Gdynian ani ich miasta zamiaru atakować nie mam. Mam tam rodzinę, znajomych, bywam dość często w różnych sprawach, naprawdę fajne miasto. ale od około 5-6 lat wyraźnie zmienia się na gorsze, wyraźna stagnacja. A jakoś wyznawcy samorządności tego nie dostrzegają, są na to albo ślepi, albo zwalają odpowiedzialność za to na Gdańsk.

          Tymczasem z tego jak ja to widzę, to porządna robota jaka zrobiła Cegielska już się wypaliła, a obecne władze nie mają pomysłu co robić dalej i wymyślają jakieś bzdury zamiast zrobić coś konkretnego. Ale niech ktoś zza miedzy, spróbuje na nie złe słowo powiedzieć, to zaraz uważany jest za wroga Gdyni.

          • 1 0

      • Ot to!

        100/100.
        Lepiej bym tego nie podsumował.

        • 4 2

    • (1)

      Ty się na swoją Gdynię patrz - o tym zresztą jest artykuł. Niedługo wykopiecie kanał do Bałtyku żeby nie pływać przez Zatokę, bo się nazywa "Gdańska".

      • 5 1

      • i nie zapominaj też o Puckiej

        a zatokę można zmienić na bardziej przyjazną?

        • 2 1

  • Nareszcie rząd się zreflektował. (15)

    Tylko teraz tak naprawdę do końca nie wiadomo czy to koncentracja na starcie w wyborach na prezydentów i radnych. Zważywszy na niskie notowania PO? Bo na pewno do tego im bliżej, ale wiem, jaki to jest ogrom wyzwań, jeśli spojrzymy na samorządy pod kątem podatności na uczciwą gospodarkę w regionach, jej rozwój i nowe wyzwania a zwłaszcza w pomorskim.

    Może ktoś sensowny w końcu zauważył, że Szczurek nie jestem osobą, która na siłę pcha się do przodu, a skupia się jedynie na celach i zrealizowania zadań dla miasta i regionu. Bardziej interesuje go dbanie o wizerunek miasta (które określa partią), i dba o to żebyśmy byli w nim aktywni, żebyśmy to, co robimy, robili rzetelnie i mieli za to godziwe wynagrodzenie. Widzimy sami, że nie koncentruje się na starcie w wyborach na prezydenta , a jest aktywny w pozyskiwaniu inwestorów i załatwianiu spraw. Do tego widać mu bliżej, ale podejrzewam a nawet sobie wyobrażam, jaki to jest ogrom wyzwań.

    Od początku tu pisałem, że Gdynia uczciwie spełniła i wypełniła wszelkie procedury związane z modernizacją tego Portu Lotniczego. Jeśli rząd nie poparłby tego wniosku zapisałby sie jak najgorzej w historii naszego miasta.

    • 21 16

    • Co dokładnie zrobił Szczurek? (13)

      Z moich obserwacji wynika,że Gdynia z roku na rok jest bardziej zacofana.

      • 10 6

      • Nie jestem i nigdy nie byłem rzecznikiem Szczurka, (10)

        wiec i odpowiedź jest trochę na ogólnikach. Niemniej "pańskie oko konia tuczy" a w woj. pomorskim widzimy to wszyscy o "przychylnym" traktowaniu jednych i "udupianiu" innych i stwarzaniu im dodatkowych barier:((

        Wiec dobrze, że choć refleksja przychodzi po czasie, tylko ile to NAS kosztuje? Ja już abstrahuje o urabianiu plebsu, i negatywną kampanie i pisanie następnie "Co zrobił Szczurek?", choć mogę się wcale Ci nie dziwić, że tak piszesz, po takich kalumniach i wiader pomyj jaki dotknął tego w końcu ambitnego prezydenta.
        Nawet wontek o lotnisku umieścił Horała w swoim PiSowskim programie wyborczym. Wszyscy chcemy, aby samorządowców wspierał biznes, a oni odwzajemniali się za pomocą ulg podatkowych, przygotowania terenów inwestycyjnych, doradztwa i poręczeń kredytowych.
        Tymczasem za zwyczaj przedsiębiorcy od samorządowców oczekują współfinansowania inwestycji, pożyczek na rozwój działalności (bo są biedni), pomocy we wprowadzaniu innowacji, szkoleń ich pracowników oraz nawiązywania współpracy między biznesem a nauką. Gdynia w miarę możliwości jak może pomaga, ale jest miastem po największych przejściach związanych z utratą gospodarki morskiej i jej redukcji z 65% do ledwo 10% zatrudnionych w mieście.

        W odpowiedzi na Twój post, mogę przypuszczać, że niektóre z tych"zacofanych" i nadmiernych potrzeb nie wszystkie leżą w zakresie możliwości gmin i samorządowców.
        Województwo nawet obiecane rozbudowy szpitala nie poparło pożyczki na jego rozwój i zabezpieczenie nam bezpieczeństwa zdrowotnego a nawet planuje zabrać z Redłowa dobrze prosperujący Szpital GUM, a co do przedsiębiorczości, to gdzie OPAT, poszerzenie obwodnicy, ...Afera by nie było gdyby PO z Gdańska nie stały protestów do Brukseli. Powstanie lotniska w Gdyni za marne 110 mln z własnej gdyńskiej kasy na nieużywane w pełni Babie Doły każe się zastanowić nad władowywaniem kolejnych 500 mln w Gdańsku(a jest już chyb czwarty raz rozbudowywane). I to z naszych podatków oraz z dofinansowaniem UE.

        Więc jak piszę we wstępnie "rząd się zreflektował".

        • 6 5

        • widzisz Marych (8)

          piszesz chyba jedne z madrzejszych postow a polskie debilstwo nic z tego nie rozumie i minusuje.Daremny Twoj trud.ja zgadzam sie z Toba w 100% a jak czytam inne posty tych ograniczonych cebulakow to jestem przerazony niedorozwojem umyslowym polskiego spoleczenstwa.Nie chce mi sie wiecej pisac bo i tak malo kto cos zrozumie a i tak beda same minusy.To po co???.Pozdr ze Sthlm

          • 5 4

          • ja też jestem tego samego zdania (7)

            ale w gdańsku jest dużo "klika-czy" na POlitycznych etatach i co poradzisz?

            Są PO to aby robić ludziom wodę z mózgu, a gimbusy łykają to jak pelikany

            • 4 5

            • No Gdańska nikt nie przebije (6)

              ponieważ mają oddział specjalny, nawet wypowiadał się Pawlak, że oni tak robią (urzędnicy)z uwielbienia miasta i adamowicza:))))))

              • 2 3

              • widać też z uwielbienia wolą wiecej płacić średnio za bilet lotniczy ca 60 zł.:)) (5)

                Gdańsk się przestraszył , że starty i lądowania w Gdyni linie będą wykonywały za darmo. Korzystanie przez pasażerów z terminalu, kontrola bezpieczeństwa czy przekraczający godzinę postój samolotu będą kosztować dużo mniej, niż w innych lotniskach w Polsce. A ceny niby miały być konkurencyjne nawet po uwzględnieniu oferowanych przez praktycznie wszystkie polskie porty lotnicze zniżek.

                Boią się także, że szukanie innych źródeł finansowania, poza operacjami lotniczymi, jest w tej chwili standardem na świecie (Gdańskowi się spokojnie śpi błogim snem bo ma patronów z PO), a opłaty wnoszone przez przewoźników pokrywają zaledwie połowę kosztów ich funkcjonowania. Obecnie ponad 30% dochodów największych polskich lotnisk to przychody z działalności innej niż obsługa samolotów. Wystarczy wspomnieć, że już wokół Gdynia-Kosakowo budować się zaczyna ekskluzywne apartamentowce a za niedługo będzie Sea/Airport City. Zasada jest jedna im więcej turystów/podróżnych, tym większe zyski z róznych destynacji i działalności pozalotniskowej.

                • 0 3

              • Ale wam to juz (4)

                Naprawdę się na mózg rzuciło. Zamiast wieszać psy na Gdańsku za to ze przemysli każdą inwestycje i nie kradnie ludziom gruntu pod infoboxy to lepiej zobaczcie na co idą Wasze pieniądze. Zanim napiszesz kolejne słowo o Gdańsku ty mały zazdrosniku to lepiej zapoznaj się też z sytuacja w innych miastach. A jak tak bardzo Cię już ten Gdańsk boli to nie musisz do niego przyjeżdżać. Ani korzystać z lotniska bo masz jeszcze Warszawę czy Goleniow. Możesz też nie kupować żadnych produktów, których producenci są zarejestrowani w Gdańsku. Nikt Cię do tego nie zmusza. Więc lepiej zamknij już ta PiSuarska gębę i lepiej popatrz jak się w Gdyni marnuje Twoje pieniądze przez wybór równie zacietrzewionego chłopa malorolnego na prezydenta co ty.

                • 4 1

              • "na Gdańsku za to ze przemysli każdą inwestycje i nie kradnie ludziom gruntu pod infoboxy" (3)

                a to mnie zaskoczyłeś, że wszystkie Gdańskie grunty i zabudowane nieruchomości są dziedziczone od pradawnie żyjących tu Polaków.

                Nie ma to jak "gdańska"PRAWDA HISTORYCZNA . No i te "przemyślane inwestycje":))))))))) To myslenie pewnie od myśliwego :))

                • 1 2

              • Gdańskie grunty i zabudowane nieruchomości są dziedziczone od pradawnie żyjących tu Polaków. (1)

                Od pradawnie! A Gdynia jakie ma grunty?Te w lepszych miejscach kradnie obecnie żyjącym. Przykładem jest chociażby info barachło czy afera gruntowa w okolicachmola w orlowie. A Gdynskie iinwestycje są wspaniałe. Chociażby na wysokości skm Wzgórze Maksymiliana. Zrobili remont ulicy. Pod ulica jest tunel dla pieszych a na ulicy w tym miejscu światła - 3 pod rząd mimo ze nie ma ruchu pieszego. Wspaniałe! Gratuluję Gdyńskiej Prawdy. Historii nie macie żadnej. Więc atakujecie Gdańsk durnymi hasłami mimo ze macie problem na swoim podwórku. Chcecie żeby mieszkańcy Gdańska dali wam spokój? To przestańcie swoje problemy i porażki pozwalać na innych - tylko się do tego przyznajcie.

                • 0 0

              • Dobrze mówi.

                Najlepiej żeby kazdy pilnował swojego nosa. Można komentować ale bez wzajemnego ublizania sobie. W każdym miescie są jakieś problemy. Najważniejsze by mieszkancy danego miasta umieli sie do tego przyznac. W tym przypadku chodzi o Gdynie. I wspołczuję jej mieszkańcom,że będa płacić za ambicje swoich urzedasów. W Sopocie czy w gdańsku tez są wpadki. Podobnie jak w każdym innym mieście na świecie. Najważniejsze to, żeby nie miec kompleksów z tego tytułu. A co do 'S' to ciekawi mnie prawda historyczna tego autora. Pewnie jest również niesamowita jak "ataki brzóz na samoloty....."

                • 0 0

              • Gdańsk nie

                Wywala w błoto pieniędzy podatników dla zaspokajania swojej ambicji. Tylko wy macie jakieś kompleksy na tym tle.

                • 1 0

        • przepraszam za wątek

          wĄtek

          • 2 0

      • zacofana pod jakim względem? (1)

        ja OBIEKTYWNIE stwierdzam, że Gdynia zwłaszcza w ostatnich paru latach wyglada coraz lepiej

        PS
        nie głosuję na Szczurka

        • 5 4

        • pod wzgledem komunikacji publicznej

          W tym temacie nie zmienia sie praktycznie nic. A kolejne inwestycje jeszcze bardziej ograniczają możliwości rozwoju.
          Na stronie Gdyni czytam o rozwoju Gdynia Zachód - pytam się, jakim rozwoju ?
          tam się nic nie zmienia, a to co się zmienia nie jest współmierne do szumu medialnego.

          • 7 2

    • haha

      szkoda, że w swych czynach zapomniał o Gdynianinach.

      • 7 0

  • Szczurek oddaj kase za lotnisko!!! (17)

    • 190 66

    • Szurek ma kompleks niższości odnośnie Gdańska (15)

      Po co w Gdyni lotnisko jak jest duże i jeszcze rozbudowujące się w Gdańsku.
      Czy gryzoń nie rozumie, że te pieniądze można wykorzystać na inne cele (szkoły, szpitale, przedszkola)

      Mam nadzieje, że gryzoń przepadnie w wyborach i wróci normalność

      • 48 16

      • haha (14)

        Gdynia to wiocha 1,5 km z chwarzna do witomina to wszystko co się udało zrobić, a Gdańsk obwodnica południowa, armii krajowej, słowackiego dojazd do ergo areny...

        • 24 11

        • Mówisz o inwestycjach GDDKIA (2)

          to niebyły inwestycje gdańska. Lepiej spójrz na zabytki w stoczni, jak je ładnie wyburzają. 100mln wydaliście na ECS, fajnie nie?

          • 7 8

          • lepszy ECS

            Niż info box na cudzej ziemi

            • 0 0

          • AK, Słowackiego, dojazd do Ergo czy tunel pod Martwą Wisłą to nie są inwestycje GDDKiA baranku, tylko inwestycje miejskie.

            • 13 4

        • i premier (1)

          Który bajcluje budyniowi, a w Gdyni blokuje inicjatywę.

          • 0 5

          • Może i pomaga Gdańskowi.

            Ale Gdyni żadnych inicjatyw nie blokuje, bo nie ma czego blokować. Tam po prostu władzą nie chcę się już nic dla ludzi zrobić bo po co? Starczy festyn jeden i drugi i pyk 90% poparcia gotowe.

            • 2 0

        • Pokaż mi drugie, nie wojewódzkie a powiatowe miasto, które rozwija się tak jak Gdynia (8)

          słabo co? Przenieście stolycę województwa do Gdyni to zobaczycie prawdziwy rozwój. Skończy się kaska z UE, skończy się Gdańsk

          • 16 24

          • Toruń (3)

            Rozwija się mądrzej i lepiej

            • 3 4

            • (2)

              Co za debil z ciebie, Toruń to miasto wojewódzkie.

              • 2 5

              • Bydgoszcz (1)

                Stolicą województwa jest Bydgoszcz idz do szkoły niedouku

                • 6 2

              • a w Toruniu siedziba władz samorządowych województwa

                nieuku, a nie niedouku

                • 4 2

          • Samouwielbienie (2)

            Gdynianie popadają w absurdalne samouwielbienie zarzucając Gdańskowi rozwój na bazie fuduszy unijnych. Były do wykorzystania więc Gdańsk jej wykorzystał. 1000 lat istniał Gdańsk bez funduszy unijnych :) ,a Gdynia niech pamięta, ze z nieba nie spadła, a powstała na bazie pięniedzy z budżetu państwa, z podatków ludzi z całego kraju, takze przodków dzisiejszych mieszkańców Gdańska.

            • 16 7

            • Lechu (1)

              Port w Gdyni powstał z budżetu państwa polskiego. Tak jak Port Północny. I co to ma do rzeczy?

              • 3 5

              • przeczytaj Lechu co to jest Test prywatnego inwestora

                Gdzie ? Google wystarczą.

                • 5 2

          • pokaż mi drugie.....

            Gdynia się rozwija????? Mylisz rozwój ze stagnacją a nawet spadek bo w poprzedniej kadencji to wybudowano 3km estakady a teraz tylko 1,5 km chwarzno witomino.
            Chyba że masz na myśli deweloperkę ale to się wszędzie rozwija

            • 13 1

    • nic się nie stało gdynianie nic się nie stało

      • 43 9

  • W sondzie brakuje możliwości wyboru

    TAK, bo Gdynia ma tracić jak najwięcej kasy

    • 0 0

  • Jeszcze brakuje dwoch lotnisk (2)

    - jednego w Sopocie oczywiscie, bo skoro Gdynia ma i Gdansk ma, to czemu Sopot ma nie miec, przeciez nie jest gorszy!
    - drugiego w Gdansku Zaspie, pas startowy przeciez juz jest, tylko troche bud nastawiali (wiec je zburzyc)

    • 2 1

    • (1)

      W Sopocie zrobić pas startowy na Molo, będzie pół-lotniskowiec.

      • 1 0

      • a to gimnazjaliści mają wolne dzisiaj

        bo widać wypisują tu głupoty

        • 0 0

  • ile można czytać  te bzdety o lotnisku Gdyni w Kosakowie ?

    1. Niech się wójt Włudzik wytłumaczy dlaczego przez lata zgadzał się, żeby brand pn. Opener Heineken był kojarzony z Gdynią, a nie z Kosakowem gdzie leży ponad 90 proc. lotniska. Może tą sprawą zajęłaby się NIK jeśli nie prokuratura ?
    2. Ile pieniędzy wzięli przedstawiciele gmin Kosakowo i Gdynia za zasiadanie w organach spółki port lotniczy ?
    3. Czy w związku z fiaskiem projektu port lotniczy Gdynia w Kosakowie w/w osoby przekażą pobrane pieniądze na cel charytatywny ?

    ps. wszystkie dane odnośnie osób które brały tzw. d*powe za zasiadanie w spółce lotniskowej są dostępne w krs on- line.

    • 0 1

  • (3)

    ...rwał nać. Jak Szczur chce błyszczeć na salonach, to niech sobie złote zęby wstawi, a nie ładuje kasę w studnię bez dna, taniej wyjdzie.

    Rębiechowo ma problemy z przepustowością bramek na parking, cały czas operuje poniżej maksymalnego przerobu, a ten pacan się bawi w budowę drugiego lotniska. Ja wiem, że nie swoje pieniądze się najlepiej wydaje, ale za coś takiego już dawno powinien odpowiadać zza krat.

    • 13 12

    • Moze rozszerz swoja wypowiedz jaka to studnia bez dna...czy taka jak przy ECS W Gdansku? (2)

      • 3 3

      • różnica między ECS a lotniskiem Gdynia (1)

        jest jedna zasadnicza. ECS to instytucja kultury, a kultura z definicji nie musi być dochodowa. Zaś lotnisko to spółka prawa handlowego, która musi przynosić a jeśli nie przynosi musi być dofinansowywana albo zgłosić upadłość.

        • 5 3

        • Sorry ale bezsens jest bezssensem jesli zamykali jakis zaklad bo nie przynosil zysku-zamykano go.

          Do tego ,,dobra kultury" trzeba będzie doplacac.Sorry..ale jest to studnia bez dna...i wszyscy ,którzy zgadzają się powstaniem tego budynku..niech na niego loza a nie zmusza się wszystkich do utrzymania...Przeciwnik ideowy nigdy nie skorzysta z propozycji ogladniecia takiej wystawy.Z lotniska zas korzystają prawie wszyscy...Bez niedochodowego malzoleum można zyc...lotnisko zas..jest narzędziem pozwalającym tysiącom osob na swobodne przemieszczanie się w tym...dotarcie do pracy...pracy generującej dochod.

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane