• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: tunel i wiadukt na Puckiej będą później

Michał Sielski
23 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia.

Stojący czasem po kilkadziesiąt minut przed zamkniętym szlabanem cieszyli się, że będzie tunel, wiadukt i nowe drogi w okolicy. Ogłoszono sukces, rozpoczęto projektowanie, ale... dziś już wiadomo, że bezkolizyjny przejazd przez ul. PuckąMapka w Gdyni nie powstanie w terminie - czyli za dwa lata. Kiedy? Spółka PKP PLK nie odpowiada na to pytanie, bo szuka finansowania inwestycji.



Kiedy powstaną bezkolizyjne przejazdy na Puckiej?

Przypomnijmy:
  1. Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni.
  2. Oczekiwanie na podniesienie szlabanów trwa czasem nawet pół godziny.
  3. Jak wygląda to w praktyce, pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. W 2019 roku Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, według którego za dwa lata miały być tu bezkolizyjne przejazdy.

Jeszcze do niedawna wszystko szło dobrze. Zgodnie z podpisaną umową PKP PLK zająć się miała budową tunelu i wiaduktu. Dzięki temu zlikwidowane mogłyby zostać pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej finansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu szacowano na ponad 100 mln zł.

Film z listopada 2017 roku

Gdynia zapłaci natomiast za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpić miało nie później niż do końca 2023 roku. Dziś wiadomo już jednak, że nic z tego nie wyjdzie.

PKP PLK: wszystko zależy od pozyskania środków



Niedawno Trojmiasto.pl dotarło bowiem do informacji, że inwestycja może się opóźnić. Postanowiliśmy potwierdzić to u źródła. Zadaliśmy konkretne pytania: czy rzeczywiście tak jest, dlaczego tak się stało i jaki obecnie termin realizacji inwestycji można uznać za obowiązujący? Odpowiedź przedstawicieli PKP PLK jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.

- Aktualnie inwestycja znajduje się na etapie projektowania oraz uzyskiwania niezbędnych decyzji i pozwoleń. Rozpoczęcie prac na linii Gdynia-Chylonia - Słupsk [to w ramach tej inwestycji wykonane zostaną wiadukty i tunele - dop. red.] uzależnione jest od pozyskania środków finansowych - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Władze Gdyni: realizacja w najbliższych latach



Swoich prac nie może więc też zacząć Gdynia, bo budowa tunelu drogowego pod torami wymaga równoczesnego wybudowania wiaduktów kolejowych na poziomie terenu. Władze miasta nie tracą jednak optymizmu.

- Pierwotnie strona kolejowa planowała realizację przedsięwzięcia do końca obecnej perspektywy finansowej UE, tj. do 2023 roku. Z przyczyn niezależnych od gminy kolej zmuszona była przesunąć realizację na nową perspektywę finansową - zauważa Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny m.in. za inwestycje. - Przedsięwzięcie jest ujęte w strategicznym planie inwestycji kolejowych, w związku z czym należy się spodziewać jego realizacji w najbliższych latach.
14:52 23 SIERPNIA 21

Problem z przejazdami kolejowymi w Gdyni (8 opinii)

Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...
Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...

Miejsca

Opinie (482) ponad 10 zablokowanych

  • Nie pojmuje (4)

    Czy mieszkańcy Gdyni to masochiści?Jak można wybierać takie nieudolne władzę od lat? W następnych wyborach też 75%poparcia?

    • 96 2

    • W gdansku nie lepiej (1)

      • 0 0

      • No nie wiem

        Droga Zielona tunel,
        Żołnierzy Wyklętych 2. wiadukt,
        Popiełuszki wiadukt,
        Św. Wojciecha nowy wiadukt.
        A jeszcze tunel pod Wisła i wiadukt przy stadionie

        • 0 0

    • Nie! To desant exwarszawski plus matuzalemy

      robią nam koło pióra

      • 0 0

    • Głównie stare babcie głosują bo słuchają grzecznie tego co władza każe. Młodym na wybory się nie chce i potem tak jest.

      • 16 1

  • brawo prezydent gdyni

    cwierc wieku na stolku a dla miasta i ludzi nic....oj pognac dziada czas !!!!!!!!!!!!!!

    • 5 0

  • Tymczasem w Rumi

    W małej Rumi koło Gdyni powoli kończą budowę tunelu pod tą samą trasą kolejową. Wstyd dla prezydenta Szczurka, który od 20 lat nie jest w stanie rozwiązać problemu komunikacyjnego północnych dzielnic Gdyni. Proponuję aby cały ratusz na miesiąc przeprowadził się na Obłuże lub Oksywie. Może urzędnicy zajęliby się czymś bardziej konkretnym niż malowanie kółek na Skwerku.

    • 4 0

  • Dzis korek spowodowany autami czekajacymi przed szlabanem zablokowal Chylonska i Morska prawie do estakady

    • 4 0

  • Hej

    Gdynia to wstyd w Warszawie to wiadukty tunele w mig powstały a rządzący w gdyni nie dają rady żeby przepustowość aut się zmieniła bo tylko jest estakada i same korki Szczurek nie betony stawiać tylko tunel lub wiadukt przez tory kolejowe przez pucką

    • 3 0

  • Odłożona budowa

    No i Gdynianie .Znów Buta Łucyka i Szczurka kwitnie,Ciągle to samo .Kto wasnie udacznicy rozliczy.Gdynianie obudźcie się .Czas ich pogonić i rozliczyć!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 4 0

  • A to mnie zaskoczyli ;) Serio... ???

    • 2 0

  • Od ilu lat my to słyszymy?

    • 0 0

  • (13)

    Trzeba było kasę wydaną przy dworcu w Gdyni Chylonii przeznaczyć na przejazd podziemny a nie na mało niepotrzebny parking. Ciekawe ile tam aut będzie stało.

    • 169 21

    • Nieważne ile aut będzie tam stało ważne żeby ekipa szczura mogła sobie dorobić

      • 2 1

    • ty PiSaku wokół siebie to rozróżniasz w ogóle, ale tak cokolwiek ??? he? (10)

      np. inwestora PKP-PLK ... od miasta Gdynia - które tu nie jest stroną inwestycyjną i nie jest właścicielem gruntu pod inwestycję.

      • 7 15

      • korepetyce zalecam (7)

        W Weju i w Rumii.
        Podroze ksztalca.

        • 11 4

        • PiSaku tam to też tereny i budowy PLK-PKP-bandyPiS (4)

          • 4 13

          • klamiesz (3)

            Tunel w Rumi to 90mln z budzetu miasta.
            Dzialka? A jakie ma to znaczenie, skoro sie chce i mozna dogadac.

            • 13 3

            • i 230mln z budżetu PKP (2)

              • 6 1

              • ???

                Tyle to kosztowal gdanski tunel... pod Wisla.
                A rowniez gdanski wiadukt na Zaroslaku byl tanszy.

                • 1 0

              • no i co to zmienia?

                Mozna? Mozna...

                • 4 0

        • (1)

          Kore...co?
          Rumi.
          Dobranoc.
          .

          • 1 0

          • nie czujesz

            Weja tez nie ma...

            • 0 0

      • (1)

        Mam wrażenie, że Gdynia nigdy nie jest stroną inwestycyjną :P

        • 9 1

        • Horała mieszka w Chyloni

          więc prawdopodobnie budowa podziemnego przy SKM przyszła z góry?

          • 1 3

    • zero (0)

      Jak wprowadza parkomaty to zero (0)

      • 24 1

  • Ktoś za to odpowiada

    Bardzo lubię kolej,pozytywnie oceniam drużyny kolejowe,czyli maszyniści konduktorzy,ale szlak mnie trafia za to co robią zarządzający.Przeciez to kryminał i dlatego , jeżeli nie wprowadzi się odpowiedzialności finansowo -karnej na zarządzających koleją to nic się nie zmieni.Pociagi ( obserwuję i podsluchuję w Sopocie).Jak może jechać pociąg IC kiedy maszynista raportuje do dyżurnej ruch, że zamiast 3000volt ma 2700 volt.k może funkcjonać punktualnie kolej,kiedy opóźnienia np.z Gdyni do Sopotu osiągają ponad pół godziny.Normalnie ten odcinek pokonywany jest w czasie 8 minut.Jak może funkcjonować normalnie kolej kiedy pociąg np.IC.Premium (Pendolino) na trasie Kraków Gdynia zalicza 150 minut opóźnienia.Jak długo można eksploatować stare elektrowozy EP lub EU nawalajace w trasie.Ile lat można przystępować do przebudowania linii kolejowej np.z Gdyni do Bydgoszczy przez Kościerzynę.Akurat wczoraj byłem pociągiem z Sopotu do Łeby i poczytałem sobie historię budowy tej linii na początku XX wieku Otóż odcinek linii od Lęborka do Łeby zbudowana w ciągu zaledwie dwóch latach .Kochani,gdzie my jesteśmy, gdzie topione są pieniądze z UE.Kiedy ktoś za to marnotrawstwo zacznie odpowiadać i to niezależnie od tego jaki jest rząd?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane