• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: tunel i wiadukt na Puckiej będą później

Michał Sielski
23 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia.

Stojący czasem po kilkadziesiąt minut przed zamkniętym szlabanem cieszyli się, że będzie tunel, wiadukt i nowe drogi w okolicy. Ogłoszono sukces, rozpoczęto projektowanie, ale... dziś już wiadomo, że bezkolizyjny przejazd przez ul. PuckąMapka w Gdyni nie powstanie w terminie - czyli za dwa lata. Kiedy? Spółka PKP PLK nie odpowiada na to pytanie, bo szuka finansowania inwestycji.



Kiedy powstaną bezkolizyjne przejazdy na Puckiej?

Przypomnijmy:
  1. Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni.
  2. Oczekiwanie na podniesienie szlabanów trwa czasem nawet pół godziny.
  3. Jak wygląda to w praktyce, pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. W 2019 roku Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, według którego za dwa lata miały być tu bezkolizyjne przejazdy.

Jeszcze do niedawna wszystko szło dobrze. Zgodnie z podpisaną umową PKP PLK zająć się miała budową tunelu i wiaduktu. Dzięki temu zlikwidowane mogłyby zostać pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej finansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu szacowano na ponad 100 mln zł.

Film z listopada 2017 roku

Gdynia zapłaci natomiast za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpić miało nie później niż do końca 2023 roku. Dziś wiadomo już jednak, że nic z tego nie wyjdzie.

PKP PLK: wszystko zależy od pozyskania środków



Niedawno Trojmiasto.pl dotarło bowiem do informacji, że inwestycja może się opóźnić. Postanowiliśmy potwierdzić to u źródła. Zadaliśmy konkretne pytania: czy rzeczywiście tak jest, dlaczego tak się stało i jaki obecnie termin realizacji inwestycji można uznać za obowiązujący? Odpowiedź przedstawicieli PKP PLK jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.

- Aktualnie inwestycja znajduje się na etapie projektowania oraz uzyskiwania niezbędnych decyzji i pozwoleń. Rozpoczęcie prac na linii Gdynia-Chylonia - Słupsk [to w ramach tej inwestycji wykonane zostaną wiadukty i tunele - dop. red.] uzależnione jest od pozyskania środków finansowych - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Władze Gdyni: realizacja w najbliższych latach



Swoich prac nie może więc też zacząć Gdynia, bo budowa tunelu drogowego pod torami wymaga równoczesnego wybudowania wiaduktów kolejowych na poziomie terenu. Władze miasta nie tracą jednak optymizmu.

- Pierwotnie strona kolejowa planowała realizację przedsięwzięcia do końca obecnej perspektywy finansowej UE, tj. do 2023 roku. Z przyczyn niezależnych od gminy kolej zmuszona była przesunąć realizację na nową perspektywę finansową - zauważa Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny m.in. za inwestycje. - Przedsięwzięcie jest ujęte w strategicznym planie inwestycji kolejowych, w związku z czym należy się spodziewać jego realizacji w najbliższych latach.
14:52 23 SIERPNIA 21

Problem z przejazdami kolejowymi w Gdyni (8 opinii)

Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...
Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...

Miejsca

Opinie (482) ponad 10 zablokowanych

  • Jak to jest panie Szczurek ze w Rumi na tej samej lini kolejowej Rumia jest wstanie wybudować tunel... (7)

    A w Gdyni się nie da!!!

    • 158 1

    • Bo w Rumi rządzi PO (2)

      a tam gdzie rządzi PiS i podobne skrajnie prawicowe ugrupowania to zastój i upadłość.

      • 1 3

      • Skrajnie prawicowe?

        Hahaha pis to ma prawicę tylko w nazwie koalicji.

        • 0 0

      • Szczurek bardziej jest po stronie Trzaskowskiego, zresztą PiS właśnie nam narzuca "nowoczesne" zasady, co mnie drażni. I pewnie wielu z nas.

        • 1 0

    • W Rumi powstaje jeden a drugi w planach (1)

      W Redzie już powstał tak samo jak w Wejherowie a tam za kilka miesięcy rozpocznie się budowa następnego i w planach jest kolejny panie gryzoń...

      • 5 1

      • jaki drugi tunel jest w planach?

        • 0 0

    • Breżniew pod koniec swojej kadencji ( a rządził krócej niż nasz król), też był baaaardzo zmęczony.

      • 8 0

    • Bo łoni nie mają wiat solarnych i czerwonej fali

      Po za tym zlikwidowałm juz parkingi wiec po co ci tunel...

      • 33 0

  • (29)

    Od 30 lat ta sama gadka. Później, nie da się, pracujemy nad tym, konsultacje społeczne, studium wykonalności, makiety, wizualizacje....
    Łucyk zbuduj kolejne parki kieszonkowe- inwestycje na miarę tego umierającego miasta. Gdynia jak Detroit

    • 253 4

    • pkp plk szuka pieniędzy więc pretensje miej do swoich (6)

      jak zwykle

      • 5 23

      • sprawdz sobie inne inwestycje miasto-pkl czy miasto -port... (1)

        za wszystko maja zapłacic wszyscy inni tylko nie miasto..1mld długu i delfinki, to są działania szczura i kuca

        • 21 2

        • Dokładnie. Nie ważne z kim, jak Gdynia ma być współinwestorem to niby zawsze ten drugi podmiot jest winny opóźnieniom.

          • 1 0

      • Jakoś w Rumi się da (2)

        I w Wejherowie. Tam pewnie jest inne PKP.

        • 25 1

        • w Gdyni ludzie żle głosowali (1)

          nie to co w Rumii - co zagłosowali tak poPiSowo

          • 3 4

          • rumia zaglebie pisie i wszystko jasne

            • 0 2

      • 2 miliardy na szczujnie TVPiS się znalazło ... na infrastrukturę 100mln brakuje?

        a na te podwyżki po 60%-100% w rządzie poPiSowo też mają ... i PKPiS szuka forsy?

        • 23 5

    • a przeczytałeś chociaż artykuł? (17)

      to pkp plk opóźnia

      • 6 23

      • a w Rumii nie opóźniało tak? myśl samodzielnie

        • 2 1

      • Złej baletnicy przeszkadza nawet rąbek u spódnicy (1)

        • 7 0

        • dlatego nie da sie przyjac tlumaczen pkppis

          • 0 5

      • To miasto powinno powiedzieć. (11)

        OK, robimy to sami. To zbyt ważna sprawa. Ale tego nie robi. I PLK nie zmusza miasta do czekania. To wyłącznie decyzja Szczurka lub Łucyka.

        • 36 7

        • Przecież to sa tereny PKP. (9)

          Miasto ma wejść na cudzą własność i zacząć sobie budować?

          • 7 23

          • (3)

            A PKP to jest może Koreańskie albo Australijskie? W Wejherowie jakoś sobie z tym radzą.

            • 14 4

            • Czy w Wejherowie jest kandydat z PiS na prezydenta? (2)

              Nie ma? To nie ma powodu żeby robić rządzącym pod górkę...

              • 2 4

              • (1)

                Przed 2015 w Gdyni była bida, bo Szczurek nie był z PO. Teraz jest bida, bo Szczurek nie jest z PiS. No kto by nie rządził we władzach centralnych, to Słońcu Bulwaru zawsze wiatr w oczy wieje.

                • 8 0

              • postawi sie pomnik kaczusie postrzeloną o świcie ... kuprem w str. miasta - na końcu skw.Kościuszki

                i forsa napłynie nieoPiSanie miliardami ....

                • 1 2

          • miasto od dawna miało wybudowac przejazd, PLK nie było w tym wcale wymieniane. (4)

            PLK nie potrzebuje tuneli dla pociągów, to miasto potrzebuje dla mieszkańców.. miasto szuka jeleni finasowych, zupełnie jak odbudowa dziury wstydu na Gołębiej..nadal nic sie nie dzieje

            • 17 4

            • (3)

              Człowieku lepiej się zastanów dobrze . Przeciesz to też powinno zależeć PKP na bezpiecznym przejdzie. Czyli tu opowiada i miasto i PKP wspólnie za bezpieczny przejazd .

              • 1 10

              • PKP ma bezpieczny przejazd (2)

                Ta linia i tak nie będzie przebudowywana na Vmax powyżej 120 km/h, bo to technicznie mało realne w takim miejscu, więc PKP nie jest niczym zobligowana do budowy tunelu. Są szlabany? Są. Jest sygnalizacja? Jest.

                • 10 1

              • bo FORSA poszła poPiSowo na "Te Nagrody Nam się po prostu NAleżąły"

                • 2 3

              • Ale i równierz PKP jest zobowiazana wybudować właśnie tunel lub most bo jezdnia koliduje z torami i muszą zwalniać w tym miejscu

                • 3 2

        • Są delfiny błękitne jak niebo? Są! Są białe koła l'art pour l'art To o co chodzi. To są pierwszorzędne sprawy miasta

          • 9 0

      • Nie czytałem bo teraz pedałuję na Oksywie

        • 2 0

      • a wiesz, że takie sprawy powinno ogarniać się nie od 2019 ale wiele lat wczesniej

        ile lat mieli? przecież ciągle są u steru

        • 19 1

    • (1)

      A z przedłużeniem obwodnicy d o Hutniczej przez ul.Pólnocną gadają od 60 lat i nic się niedzieje w tym miejscu

      • 14 0

      • pisy takie juz sa, obiecuja i nie dotrzymuja umow a ich elektorat to lyka, drogi czerwonej nie ma i tunelu tez nie bedzie

        • 0 6

    • Od 30!???? Ja pamiętam ten chyloński problem od początku lat siedemdziesiątych ub. Wieku - budowano wówczas Węzeł Pokoju i stałem tam czasami godzinę. Nic zatem nowego. To jest Gdynia! Choć wówczas coś się jednak tu działo a dziś - marazm niestety. Ale Szczurkowski nadal jest prezesem.

      • 14 0

    • Spisujesz listę błędów dla nieumiejących czytać

      • 2 0

  • (3)

    PKP jest trochę winna że powoli zorganizować planu tunelu i wiadukt w Gdyni Chylonii a nie myślał że jest projekt od dawna . To po prostu jest wstyd PKP . Od Gdyni do Warszawy jest gotowy budowany na każdym peronu i tunelu w szybkim terminie . A najgorsza jest z Gdyni do Słupska dlatego zwleka dale z opóźnieniem . A miał być gotowy w 2025 . Teraz nie wierzymy w budowę bo teraz dużo brakuje budowlańców . To przez PiS jest winny !!!!!

    • 1 6

    • Masz wyraźny kłopot z polską składnią, nie jest też to po kaszubsku, Kaliningrad? Kabul?

      • 1 0

    • Czy tam, gdzie się (1)

      urodziłeś, nie było szkoły podstawowej?

      • 3 1

      • Ale sobie to pytanie zadajesz?

        • 0 2

  • Polska to kraj ludzi ogromnej wiary, (1)

    niewielkiej wiedzy i znikomej chęci dowiedzenia się jak jest naprawdę. Miast to nie guma od majtek, nie rozciągnie się z xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxs do xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxl. Wszyscy chcą jeździć samochodami, tyle że jest ich już o wiele za dużo i ciągle przybywa nowych, tak że ani obecna, ani wyśniona hipotetyczna nierealistyczna sieć drogowa przyszłości ich nie pomieści. Im szybciej ktoś spojrzy prawdzie w oczy, tym szybciej osiągnie spokój ducha. Naiwni zaś nadal będą się niezdrowo podniecać i wylewać swoje gorzkie żale, że nie dostają tego co im się "należy".

    • 0 6

    • Ciągle przybywa nowych ludzi? naprawdę?

      W 1989 roku w Gdyni mieszkało 252 tys mieszkańców a po 32 latach mieszka w niej 245 tys mieszkańców
      W tym samym czasie populacja Rumii zwiększyła się z 10 tys do 50 tys, Redy z 5 do 25 tys. Już litościwie nie podam o ile procent wzrosła ludność Gmin Kosakowo, Szemud czy Żukowo bo ponad 100%. Nie rozumiecie w tych urzędach, że ludzie uciekają z Gdyni i Sopotu przez was?To Rodowici Gdynianie zapewnili Rumii, Redzie i Bojanu bezprecedensowy boom rozwojowy zabierając tam ze sobą swoje podatki, przestrzenie życiowe, pasje i marzenia. Jak jesteś taki/taka realista to pojedź sobie na wycieczkę do warszawy, spójrz prawdzie w oczy i zobacz jak wyglądają aleje dojazdowe do nowych osiedli, ile mają pasów, jakie mają wiadukty, tunele. Naprawdę nowoczesność nie polega na utrzymywanie przejazdu z 1874 roku w niezmienionym kształcie i nie przyjmowanie do wiadomości że samochód jest podstawowym środkiem lokomocji ludzi XXI wieku.

      • 1 0

  • Proste? (2)

    Miasta budują tunele, jeżeli dostają na to kasę od rządu. W Mielcu wybudują, bo dostali a ruch pociągów ma być tam ogromny: 4 pary pociągów (od poniedziałku do piątku)! Trzeba mieć dojścia... albo zapisać Gdynię do Podkarpacia!

    • 2 9

    • Wina Pisu! od razu wiedziałem!

      • 1 0

    • Tragedia

      Tunele, obwodnica Witomina a teraz ogłoszenie " wielkiego" projektu na zagospodarowanie Skweru Kościuszki , ciągłe obiecanki a tak naprawdę przez ćwierć wieku wybudowano w Gdyni kawałek drogi na Chwarzno i drogę różową. Gdynia ginie od lat pod tymi rządami i to jest bardzo przykre. Za to rozdawanie działek idzie pełną parą ... Ciekawe kiedy zainteresują się odpowiednie organy co się w tym mieście dzieje ? Najłatwiej jest łupić i drenować rodowitych mieszkańców podnosząc wszelkie opłaty jak np za parkowanie od razu o ponad 100 procent. Czemu nie więcej to szybciej miasto popadnie w całkowitą ruinę a rdzenni mieszkańcy wyniosą się do Wejherowa

      • 4 0

  • Tunel (2)

    Trzeba zmienić Prezydenta ten myśli tylko o Wiczlinie

    • 7 1

    • jechałem ostatnio przez Wiczlino

      rozbawiły mnie ulice poskładane z płyt jombów jako reguła w tej dzielnicy

      • 0 0

    • Na Wiczlinie,

      podobnie jak w całym mieście, też nic szczególnego się nie dzieje. Powstają jedynie nowe bloki, w niedziele biją dzwony, seniorzy jadą do ROD... Po prostu Gdynia.

      • 5 0

  • Gdynia to nie miasto tylko stan umysłu Zarządu i rady Miasta. (1)

    Tunel/wiadukt na Puckiej bedzie póznie, by-pass Witomina do Obwodnicy będzie później, poszerzenie Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej o 1 pas na całej długości do Dąbrowy bedzie pózniej. Tylko wybory będą wcześniej więc wybierzmy nową Rade Miasta z wykluczeniem tych z Samorządności i nowego (nie starego-nowego) prezydenta miasta.

    • 15 0

    • nie zapomnę jak w 2018 Gdynianie oburzali się że jakiś Horała, jakiś pisowczyk śmie kandydować w Ich Mieściei

      Macie co chcieliście - a chcieliście widząc efekty wcześniejszych kadencji

      • 1 0

  • Polityka transportowa miasta powinna być zupełnie inna (8)

    Dobudowywanie bez sensu jakiś kawałków dróg to droga donikąd.
    Owszem korek może i zniknie tam, ale przez poprawę przepustowości jednej drogi on się po prostu przesunie w inne miejsce.

    Polityka transportowa miasta powinna opierać się o zmniejszenie ruchu pojazdów.
    Jeśli mamy taki newralgiczny przejazd który powoduje powstawanie zatorów - należy go zamknąć i zlikwidować.

    Ogólnie należy dążyć do tego żeby ruchu samochodów w mieście nie było - poprzez likwidację ogólnodostępnych miejsc parkingowych, pozostawienie jedynie miejsc dla niepełnosprawnych.
    Mieszkańców należy zobowiązać do zorganizowania sobie prywatnego terenu do trzymania własnych pojazdów.

    Nie ma takiej siły żeby dobudować drogi - próbowano to kiedyś zrobić w Detroit, zatrzymano się na etapie gdzie 3/4 powierzchni miasta było infrastrukturą drogową, a cała metropolia stała w korkach po 4h dziennie, właśnie z tego powodu że całe miasto było poprzecinane siecią dróg po 10 pasów.
    Raczej nie chcemy iść tą drogą.

    • 2 12

    • Brawo za wpis otrzymuje on nagrodę Pomorski Obłęd 2021

      Uzasadnienie:
      Wspaniała kompilacja poglądów wyznawanych przez kastę władczą pomorskiej krainy prawdziwej demokracji.

      Laudacja:
      Przy okazji trzeba zauważyć że jest to ideologia bezpardonowo wprowadzana w życie wbrew oporowi społecznemu - wiadomo bowiem że elity polityczne wiedzą lepiej gdyż są światlejsze i bardziej europejskie od przaśnego społeczeństwa.
      Wolne Miasto Wolności także wprowadzana w życie te ideały lepszego świata - zwężanie pasów, przejścia dla pieszych nad tunelami podziemnymi, skrzyżowania równorzędne, likwidacja miejsc parkingowych. To nie jest kwestia nieudolności Szczurka czy Dulkiewicz, to jest kwestia obowiązywania ideologii wyrażonej wpisem - stad nagroda

      • 1 0

    • "Jeśli mamy taki newralgiczny przejazd który powoduje powstawanie zatorów - należy go zamknąć i zlikwidować."

      Zator powstaje, bo nie ma bezkolizyjnego przejazdu przez teren kolejowy i zamykają szlabany ośle jeden. Idąc twoim tokiem rozumowania, to wszystkie drogi z przejazdami naziemnymi powinny być zamknięte dla ruchu kołowego, tak?

      • 5 0

    • piesiewicz to ty? Halo jesteś w portowo-przemysłowym mieście. Bujaj się z tymi pomyslami (1)

      komuch

      • 6 1

      • Jeszcze

        Niedługo po porcie nie będzie śladu, wszędzie kafejki i woonerfy.

        • 4 0

    • Kwintesencja poglądów wszelkiej maści ekoaktywistow, pseudo cyklistów i innych zielononawiedzonych zlikwidować, zmusić, zobowiazac

      • 5 0

    • Zaufaj mi w psychiatryku już przyjmują... (1)

      .... zapraszam Cię tam do odwiedzin w jedną stronę - najlepiej rowerem

      • 9 1

      • Ale musi wliczyć czas stania na szlabanach kalkulując dojazd na Srebrzysko. Chyba że jak każdy porządny cyklista ma przepisy ruchu drogowego w tej części ciała którą sadza na siodełku.

        • 7 0

    • Czemu zawsze się znajdzie jakiś ciężko niepełnosprawny intelektualnie cyklista?

      • 9 1

  • PKP nic nie musi. O tym nie można zapominać, bo się człowiek rozczaruje tylko. (7)

    • 130 4

    • Prolemem jest Szczurek i jego ekipa, ktora przeawliła mnostwo pieniędzy na wizualizacje i makiety (4)

      a teraz kasy na prawdziwe inwestycje nie ma

      • 15 9

      • A dlaczego mają mieć? (3)

        Może jeszcze szczurek ma tory do Pcimia wyremontować?

        • 11 11

        • gdyby był przedstawicielem Pcimia lub gdyby Gdynia w Pcimiu miała interesy (2)

          Tak!
          Ma wyremontować tory do Pcimia. Bo taki jest interes mieszkańców miasta Gdyni, z których podatków żyje.

          Jakoś Wejherowo i Rumia tunele potrafiły wybudować. Gdynia wolała podziemne parkingi dla deweloperów.

          • 14 5

          • i Reda

            • 0 0

          • Za to mamy dworzec lotniczy. Wczoraj widzialem. I pikny parking przed dworcem. Trzeba air show organizować co tydzień

            • 6 1

    • Wystarczy nie kraść (1)

      A pieniądze się znajdą

      • 12 1

      • ta to potrafila kota ogonem odwracac, zadna inwestycja przed ktorymi sie lansowala nie zostala ukonczona, nawet tak prestizowa jak tunel na zakopiance, a potem uciekla do brukseli

        • 0 2

  • Wstyd (1)

    Brak polaczenia miedzy Hutnicza a Pucka gdzie jest zaglebie przedsiebiorstw.
    Lepirj i ekologiczniej jest inwestować w Browar czy "byly parking" na skwerze niz uwolnic ruch pomiedzy tymi ulicami. co na to ekolodzy - auta stoja na tych przejazdach po kilkanascie minut i nikt nie pyta co z ekologia przy wlaczonych silnikach.
    Nie bede juz mowila o czasie zmarnowanym i nerwach.
    Bzdura

    • 2 0

    • silnik wg przepisów należy wyłączyć

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane