• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Plany gdyńskich drogowców na 2022 r.

Patryk Szczerba
10 września 2021 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (228)
Budowa dróg i parkingu w ramach węzła Karwiny, remont Starowiejskiej, budowa kładki w Małym Kacku i inwestycje w drogi na Witominie to niektóre z planów Gdyni w 2022 roku. Budowa dróg i parkingu w ramach węzła Karwiny, remont Starowiejskiej, budowa kładki w Małym Kacku i inwestycje w drogi na Witominie to niektóre z planów Gdyni w 2022 roku.

Prace przy budowie węzła KarwinyMapka, rozbudowa ul. ChwarznieńskiejMapka, remont ul. StarowiejskiejMapka, rozpoczęcie budowy kładki łączącej Karwiny z Małym KackiemMapka - to niektóre z inwestycji zaplanowanych przez gdyńskich drogowców na 2022 rok.



Czy zapowiadane inwestycje będą realizowane w 2022 roku?

Kilka dni temu opisaliśmy plany gdańskich drogowców na 2022 rok. Po weekendzie zaprezentujemy zamierzenia drogowców z Sopotu.

Dziś prezentujemy inwestycje drogowe w Gdyni, które będą kontynuowane bądź zaczną się w 2022 roku.

Flagową inwestycją przyszłego roku ma być rozpoczęta niedawno budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia-Karwiny.

Przypomnijmy, że jeszcze kilka tygodni temu inwestycja stanęła pod znakiem zapytania w związku z konfliktem miasta z Samorządem Województwa Pomorskiego w kwestii rozbudowy wiaduktów potrzebnych do budowy dodatkowego toru dla PKM.

  • Przystanek PKM Karwiny ma zyskać parking park & ride.
Ostatecznie ustalono, że budowa wiaduktu na Karwinach zostanie sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzła Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.

W pierwszym, rozpoczętym etapie prace dotyczą:
  • budowy parkingu "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
  • budowy buspasów na ul. Wielkopolskiej,
  • stworzenia nowej pętli autobusowej,
  • przebudowy ul. Sopockiej,
  • przebudowy ul. Strzelców.

Za całość odpowiada firma MTM, która inkasuje za prace nieco ponad 100 mln zł.

Węzeł Karwiny: więcej o inwestycji



Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020 roku



Wśród kontynuowanych prac, które będą wykonywane w 2022 roku, jest też budowa ul. Metalowej i RogaliMapka na Pogórzu. Pisaliśmy o tej inwestycji w lipcu. Prace pochłoną ok. 4,5 mln zł.

W przesłanym do redakcji przez urzędników wykazie kontynuowanych inwestycji znajduje się też budowa w ciągu ul. Puckiej wiaduktu drogowego nad układem torów stacji Gdynia Port wraz z likwidacją przejazdu kolejowo-drogowego.

Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED.

Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.

Wiadukt nad torami w Chyloni: więcej informacji



Nowe inwestycje w Gdyni w 2022 roku



Gdyńscy urzędnicy zapowiadają także rozpoczęcie nowych inwestycji.

W 2022 roku sporo ma się dziać m.in. na Witominie. Zapowiadana jest rozbudowa ulicy Chwarznieńskiej oraz budowa drogi rowerowej w ul. Rolniczej. Prace mają ruszyć także przy budowie obwodnicy Witomina, dla której jednak nie ma jeszcze gotowego projektu.

  • Rozbudowa Chwarznieńskiej i budowa obwodnicy Witomina ma odkorkować Witomino.
Po opóźnieniach i podpisanym aneksie projekt obwodnicy Witomina ma znaleźć się na biurkach urzędników w grudniu. Władze miasta zapowiadają, że będą chcieli ogłosić przetarg na prace budowlane najszybciej jak się da.

- Wykonawcy nie udało się uzyskać decyzji środowiskowej w przewidywanym w umowie terminie. Zostanie więc podpisany aneks do umowy. Termin zakończenia budowy zgodnie z harmonogramem to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - obiecywał w lipcu tego roku Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Obwodnica Witomina: więcej informacji



Starowiejska i Abrahama do remontu



Gdynia planuje też rozpocząć remont ul. Starowiejskiej i ul. Abrahama zapowiadany w ramach projektu nazwanego Klimatycznym Centrum.

Nowy wygląd ul. Starowiejskiej. Nowy wygląd ul. Starowiejskiej.
Nadmierną prędkość kierowców będą tam ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełne nowe ma być za to oświetlenie i chodnik.

Szacowany koszt remontu najstarszej ulicy miasta to ok. 5 mln zł.

Ul. Starowiejska: wizualizacje ulicy po remoncie



Wśród innych zapowiadanych inwestycji są:

  • budowa buspasa i drogi rowerowej w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
  • budowa ul. Cynkowej, Mosiężnej i Magnezjowej,
  • budowa ul. Arabskiej,
  • budowa ul. Nad Potokiem,
  • budowa ul. Westy i ul. Posejdona,
  • rozbudowa ul. Prostokątnej i Okrężnej,
  • przebudowa ul. Zielonej,
  • rozbudowa ul. Nowowiczlińskiej,
  • budowa ul. Fredry.


Kładka dla pieszych między Małym Kackiem i Karwinami



Władze miasta zapowiadają też rozpoczęcie budowy kładki pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi, łączącej ul. Buraczaną i StrzelcówMapka.

Kładka, która powstanie na Małym Kacku Kładka, która powstanie na Małym Kacku
Przypomnijmy, że zapowiadana od kilku lat kładka łącząca Karwiny z Małym Kackiem będzie miała 72 m długości i blisko 7 m szerokości. Konstrukcja nad torami połączy ul. Strzelców i Buraczaną.

Początkowo władze miasta chciały stworzyć wiadukt drogowy. Po masowych protestach mieszkańców i naszych artykułach zmieniły zdanie.

Projekt jest gotowy, obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę.

W najbliższych dniach zaprezentujemy plany sopockich drogowców.

Miejsca

Opinie (228) ponad 20 zablokowanych

  • (5)

    Są plany, są makiety, są wizualizacje a w tym wszystkim jest Marek Łucyk.

    • 120 5

    • Najważniejszego nie podali!!!

      Ile litrów farby zamówili? Bo po tym możemy wnioskować ile tak naprawdę będzie inwestycji.

      • 17 3

    • (1)

      Szkoda że ani słowa o naprawie wizytówki miasta , skrzyżowaniu koło sądu :(

      • 6 1

      • Wizytówką bardzo wizytową jest stary dworzec za 40 parę mln.

        • 0 0

    • (1)

      Minusy dali : Marek ,Marika , Kłodziński i Szczurek z żoną

      • 3 0

      • Pan radny Kł podpisuje się zawsze tłustym drukiem. To autoreklama.

        • 0 0

  • Tempo gdyńskie (9)

    Planujemy, planujemy a z realizacją to już inna para kaloszy.

    • 90 8

    • Przyzwyczajaj się. (7)

      O ile zmniejszył się budżet Gdyni odkąd Morawiecki przekierował podatki do rządu centralnego?

      Ale przynajmniej możesz być dumny że Twoje pieniądze poszły na walkę z gejami zamiast na drogi :)

      • 7 12

      • W Gdyni zawsze PiS winny (3)

        Rumia inwestuje w tunel pod torami, Pruszcz w potężny wiadukt i to wszystko ze środków własnych + UE. No ale to są duże metropolie, tam się inaczej planuje.

        • 13 1

        • Przepraszam, ile wiaduktów jest w Pruszczu, a ile w Gdyni? (2)

          Zacofanie to jakiś powód do dumy?

          • 4 6

          • Nie pytaj ile jest!

            Pytanie brzmi ile jest potrzebnych i ile wybudowano przez 20 lat?

            • 9 1

          • Faktycznie, nie ta skala

            Gdańsk wybudował tunel pod Martwą Wisłą bez wsparcia z budżetu centralnego.

            • 3 2

      • A przed Morawieckim? (1)

        Też się nic nie działo..

        • 5 1

        • Morawiecki zarządza Gdynią?

          • 0 0

      • Masz kłopoty na trasie.

        • 0 0

    • Cisowa

      Zawsze możesz zamieszkać w Gdańsku

      • 3 1

  • A północna część miasta ? (9)

    Szerszy wiadukt zaraz za nowo rozbudowaną Kwiatkowskiego? A dziurawa jak ser szwajcarski Unruga... widać kładki są ważniejsze, takie priorytety, taki zarząd miasta.

    • 89 11

    • No tak, najważniejsze poszerzanie dróg i łatanie dziur. (7)

      Bo jaśnie pan inaczej niż samochodem przemieszczał się nie będzie...

      • 6 25

      • (1)

        Polecam wracać z nocnej zmiany (22:00) z okolic Chyloni/Cisowej na Pogórze. Jak tylko miałem drugą zmianę, kląłem na komunikację miejską i czekanie 30 minut na przystanku.

        • 16 1

        • Autobus 282 co 40 minut. Głęboka prowincja. 209 nie jeżdzi. Kiedyś był jeszcze 103 . Ale to przeszłość.

          • 0 0

      • Zgadza się

        To zabiera środki, które można by przeznaczyć na delfiny i przysiadaki.

        • 7 1

      • a zimą jaśnie Pan/Pani to do pracy na rowerze dojeżdża? (3)

        A jak praca poza Gdynią, np w Gdańsku, to czy wybiera kom. miejską i przesiada się 3-4 razy (z min 2-2,5h w obie strony na dojazd, jak wszystko zagra) czy jednak wybiera samochód?
        To jak Jaśnie Panie/Pani ?

        • 6 1

        • rower wspomagany elektrycznie plus przejazd SKM umożliwia dotarcie do większej liczby celów podróży (2)

          niż adwersarz "jaśnie pana" potrafi sobie wyobrazić. Przesiadki dają się wówczas zminimalizować do maksymalnie dwóch, choć w Holandii sam rower wspomagany elektrycznie jest wykorzystywany w dojazdach na odległość do 20 km a nawet większą. Bez spokojnego poszerzania wyobraźni miasto będzie podążać w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju.

          • 0 4

          • Pippciencjo grochowa

            A dzieci zapakuje ja na ten twój wspomagany rower, d*perszwancer doładowany turbo lot?
            A zakupy to jak Jaś Fasola na dach zarzucę jeszcze....

            • 1 0

          • Ta

            Hmm. Holandia śr wnpm 10m, Polandia 170mnpm, baterii ci zabraknie na 2 pelne przejazdy o których autor pisze. Nie poszerzaj już bardziej tej swojej wyobrazni.

            • 2 0

    • Zieloną nie pojadą już autokary z gośćmi na Open'er. Nigdy więcej.

      • 0 0

  • kiedy Polifarb panie prezydencie? (3)

    trzeci raz zawieszenie remontuję! tam pracują setki gdynian, a firmy płacą ogromne podatki!

    • 55 10

    • Gdyńska krzemowa dolina

      Hi hi hi

      • 14 0

    • Oni tak samo wyremontują Tobie tą drogę jak i zlikwidują ruiny po Polfarbie. "Uśmiechnij się jesteś w Gdyni"!

      • 12 0

    • a czy to drogi miasta?

      • 0 0

  • To nie są " inwestycje" a dewastacje (1)

    Zwłaszcza trzeba zablokować dewastację centrum i ul starowiejskiej.

    • 60 21

    • uspokajanie i redukcja skali ruchu samochodów w Śródmieściu ożywia ulice, a nie je dewastuje

      Potwierdzenie tej prostej tezy można znaleźć w wielu rejonach Trójmiasta

      • 1 1

  • Czekam na artykuł "Plany gdynskich deweloperów na 2022 r." (1)

    Może też sie wypowiedzieć lucyk, on juz pewnie je zna

    • 84 9

    • Zna i pilnuje jak pies michy

      • 6 0

  • Jak zwykle na zapowiedziach się skończy!

    • 64 10

  • (3)

    Najlepiej rozkopać wszystko jednocześnie na 5 lat co najmniej. A nie sobie całe miasto stoi w korku, wszystkim po równo.

    • 113 16

    • miasto jeżeli stoi, to w wielu korkach ;-) (2)

      Ściślej rzecz biorąc to kierowcy (użytkownicy samochodów) oraz autobusy i trolejbusy stoją w korkach, jeśli nie ma buspasa. Rowerzyści i piesi nie stoją w korkach, w korkach także nie stoją pasażerowie SKM i PKM, która jest elektryfikowana. Na przejazdy do 5 kilometrów nie ma sensu ani wsiadać do autobusu ani jechać samochodem. Rower lub hulajnoga wspomagana elektrycznie jest nie tylko szybsza, ale pozwala na dotarcie do celu podróży w przewidywanym czasie.

      • 2 2

      • Nie każdy ma całe życie poukładane w obrębie 5 km

        • 3 1

      • 70+ na rowery i hulajnogi!

        • 0 0

  • Plany to farba i pasy i parkomaty! (3)

    Dziękuję nie musicie czytać. Zaoszczedizlisxie pięć minut

    • 79 6

    • (1)

      I likwidacja normalnych ulic.

      • 2 1

      • jakie kryteria normalności stosujesz, kochanieńki?

        Normalne ulice to takie, które nie wyglądają jak komis samochodowy. Na normalnych ulicach jest więcej ludzi niż pojazdów

        • 0 0

    • sprawa strefy płatnego parkowania w Gdyni

      trafiła do prokuratury m.in za opłaty w weekendy ! Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ps. Przypomnę też, że projekt uchwały antyreklamowej po tylu latach przygotowań okazał się bublem ! Ku...a. Kto tam pracuje w tym UM, że takie klocki wychodzą ?? !!

      • 1 1

  • Haha szopki cdn

    • 48 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.