- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (85 opinii)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (279 opinii)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (403 opinie)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (113 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Plany gdyńskich drogowców na 2022 r.
Prace przy budowie węzła Karwiny, rozbudowa ul. Chwarznieńskiej, remont ul. Starowiejskiej, rozpoczęcie budowy kładki łączącej Karwiny z Małym Kackiem - to niektóre z inwestycji zaplanowanych przez gdyńskich drogowców na 2022 rok.
Dziś prezentujemy inwestycje drogowe w Gdyni, które będą kontynuowane bądź zaczną się w 2022 roku.
Flagową inwestycją przyszłego roku ma być rozpoczęta niedawno budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia-Karwiny.
Przypomnijmy, że jeszcze kilka tygodni temu inwestycja stanęła pod znakiem zapytania w związku z konfliktem miasta z Samorządem Województwa Pomorskiego w kwestii rozbudowy wiaduktów potrzebnych do budowy dodatkowego toru dla PKM.
Ostatecznie ustalono, że budowa wiaduktu na Karwinach zostanie sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzła Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.
W pierwszym, rozpoczętym etapie prace dotyczą:
- budowy parkingu "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
- budowy buspasów na ul. Wielkopolskiej,
- stworzenia nowej pętli autobusowej,
- przebudowy ul. Sopockiej,
- przebudowy ul. Strzelców.
Za całość odpowiada firma MTM, która inkasuje za prace nieco ponad 100 mln zł.
Węzeł Karwiny: więcej o inwestycji
Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020 roku
Wśród kontynuowanych prac, które będą wykonywane w 2022 roku, jest też budowa ul. Metalowej i Rogali na Pogórzu. Pisaliśmy o tej inwestycji w lipcu. Prace pochłoną ok. 4,5 mln zł.
W przesłanym do redakcji przez urzędników wykazie kontynuowanych inwestycji znajduje się też budowa w ciągu ul. Puckiej wiaduktu drogowego nad układem torów stacji Gdynia Port wraz z likwidacją przejazdu kolejowo-drogowego.
Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED.
Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.
Wiadukt nad torami w Chyloni: więcej informacji
Nowe inwestycje w Gdyni w 2022 roku
Gdyńscy urzędnicy zapowiadają także rozpoczęcie nowych inwestycji.
W 2022 roku sporo ma się dziać m.in. na Witominie. Zapowiadana jest rozbudowa ulicy Chwarznieńskiej oraz budowa drogi rowerowej w ul. Rolniczej. Prace mają ruszyć także przy budowie obwodnicy Witomina, dla której jednak nie ma jeszcze gotowego projektu.
Po opóźnieniach i podpisanym aneksie projekt obwodnicy Witomina ma znaleźć się na biurkach urzędników w grudniu. Władze miasta zapowiadają, że będą chcieli ogłosić przetarg na prace budowlane najszybciej jak się da.
- Wykonawcy nie udało się uzyskać decyzji środowiskowej w przewidywanym w umowie terminie. Zostanie więc podpisany aneks do umowy. Termin zakończenia budowy zgodnie z harmonogramem to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - obiecywał w lipcu tego roku Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Obwodnica Witomina: więcej informacji
Starowiejska i Abrahama do remontu
Gdynia planuje też rozpocząć remont ul. Starowiejskiej i ul. Abrahama zapowiadany w ramach projektu nazwanego Klimatycznym Centrum.
Nadmierną prędkość kierowców będą tam ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełne nowe ma być za to oświetlenie i chodnik.
Szacowany koszt remontu najstarszej ulicy miasta to ok. 5 mln zł.
Ul. Starowiejska: wizualizacje ulicy po remoncie
Wśród innych zapowiadanych inwestycji są:
- budowa buspasa i drogi rowerowej w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
- budowa ul. Cynkowej, Mosiężnej i Magnezjowej,
- budowa ul. Arabskiej,
- budowa ul. Nad Potokiem,
- budowa ul. Westy i ul. Posejdona,
- rozbudowa ul. Prostokątnej i Okrężnej,
- przebudowa ul. Zielonej,
- rozbudowa ul. Nowowiczlińskiej,
- budowa ul. Fredry.
Kładka dla pieszych między Małym Kackiem i Karwinami
Władze miasta zapowiadają też rozpoczęcie budowy kładki pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi, łączącej ul. Buraczaną i Strzelców.
Przypomnijmy, że zapowiadana od kilku lat kładka łącząca Karwiny z Małym Kackiem będzie miała 72 m długości i blisko 7 m szerokości. Konstrukcja nad torami połączy ul. Strzelców i Buraczaną.
Początkowo władze miasta chciały stworzyć wiadukt drogowy. Po masowych protestach mieszkańców i naszych artykułach zmieniły zdanie.
Projekt jest gotowy, obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę.
W najbliższych dniach zaprezentujemy plany sopockich drogowców.
Miejsca
Opinie (228) ponad 20 zablokowanych
-
2021-09-10 07:02
(5)
Są plany, są makiety, są wizualizacje a w tym wszystkim jest Marek Łucyk.
- 120 5
-
2021-09-10 07:42
Najważniejszego nie podali!!!
Ile litrów farby zamówili? Bo po tym możemy wnioskować ile tak naprawdę będzie inwestycji.
- 17 3
-
2021-09-10 11:53
(1)
Szkoda że ani słowa o naprawie wizytówki miasta , skrzyżowaniu koło sądu :(
- 6 1
-
2022-02-25 13:38
Wizytówką bardzo wizytową jest stary dworzec za 40 parę mln.
- 0 0
-
2021-09-10 21:12
(1)
Minusy dali : Marek ,Marika , Kłodziński i Szczurek z żoną
- 3 0
-
2022-02-25 13:49
Pan radny Kł podpisuje się zawsze tłustym drukiem. To autoreklama.
- 0 0
-
2021-09-10 07:06
Tempo gdyńskie (9)
Planujemy, planujemy a z realizacją to już inna para kaloszy.
- 90 8
-
2021-09-10 07:42
Przyzwyczajaj się. (7)
O ile zmniejszył się budżet Gdyni odkąd Morawiecki przekierował podatki do rządu centralnego?
Ale przynajmniej możesz być dumny że Twoje pieniądze poszły na walkę z gejami zamiast na drogi :)- 7 12
-
2021-09-10 08:49
W Gdyni zawsze PiS winny (3)
Rumia inwestuje w tunel pod torami, Pruszcz w potężny wiadukt i to wszystko ze środków własnych + UE. No ale to są duże metropolie, tam się inaczej planuje.
- 13 1
-
2021-09-10 09:42
Przepraszam, ile wiaduktów jest w Pruszczu, a ile w Gdyni? (2)
Zacofanie to jakiś powód do dumy?
- 4 6
-
2021-09-10 09:57
Nie pytaj ile jest!
Pytanie brzmi ile jest potrzebnych i ile wybudowano przez 20 lat?
- 9 1
-
2021-09-10 11:55
Faktycznie, nie ta skala
Gdańsk wybudował tunel pod Martwą Wisłą bez wsparcia z budżetu centralnego.
- 3 2
-
2021-09-10 12:12
A przed Morawieckim? (1)
Też się nic nie działo..
- 5 1
-
2022-02-25 13:39
Morawiecki zarządza Gdynią?
- 0 0
-
2022-02-25 13:16
Masz kłopoty na trasie.
- 0 0
-
2021-09-10 11:07
Cisowa
Zawsze możesz zamieszkać w Gdańsku
- 3 1
-
2021-09-10 07:10
A północna część miasta ? (9)
Szerszy wiadukt zaraz za nowo rozbudowaną Kwiatkowskiego? A dziurawa jak ser szwajcarski Unruga... widać kładki są ważniejsze, takie priorytety, taki zarząd miasta.
- 89 11
-
2021-09-10 07:36
No tak, najważniejsze poszerzanie dróg i łatanie dziur. (7)
Bo jaśnie pan inaczej niż samochodem przemieszczał się nie będzie...
- 6 25
-
2021-09-10 08:50
(1)
Polecam wracać z nocnej zmiany (22:00) z okolic Chyloni/Cisowej na Pogórze. Jak tylko miałem drugą zmianę, kląłem na komunikację miejską i czekanie 30 minut na przystanku.
- 16 1
-
2022-02-25 13:28
Autobus 282 co 40 minut. Głęboka prowincja. 209 nie jeżdzi. Kiedyś był jeszcze 103 . Ale to przeszłość.
- 0 0
-
2021-09-10 08:51
Zgadza się
To zabiera środki, które można by przeznaczyć na delfiny i przysiadaki.
- 7 1
-
2021-09-10 13:10
a zimą jaśnie Pan/Pani to do pracy na rowerze dojeżdża? (3)
A jak praca poza Gdynią, np w Gdańsku, to czy wybiera kom. miejską i przesiada się 3-4 razy (z min 2-2,5h w obie strony na dojazd, jak wszystko zagra) czy jednak wybiera samochód?
To jak Jaśnie Panie/Pani ?- 6 1
-
2021-09-10 18:03
rower wspomagany elektrycznie plus przejazd SKM umożliwia dotarcie do większej liczby celów podróży (2)
niż adwersarz "jaśnie pana" potrafi sobie wyobrazić. Przesiadki dają się wówczas zminimalizować do maksymalnie dwóch, choć w Holandii sam rower wspomagany elektrycznie jest wykorzystywany w dojazdach na odległość do 20 km a nawet większą. Bez spokojnego poszerzania wyobraźni miasto będzie podążać w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju.
- 0 4
-
2021-09-10 21:39
Pippciencjo grochowa
A dzieci zapakuje ja na ten twój wspomagany rower, d*perszwancer doładowany turbo lot?
A zakupy to jak Jaś Fasola na dach zarzucę jeszcze....- 1 0
-
2021-09-10 21:45
Ta
Hmm. Holandia śr wnpm 10m, Polandia 170mnpm, baterii ci zabraknie na 2 pelne przejazdy o których autor pisze. Nie poszerzaj już bardziej tej swojej wyobrazni.
- 2 0
-
2022-02-25 13:15
Zieloną nie pojadą już autokary z gośćmi na Open'er. Nigdy więcej.
- 0 0
-
2021-09-10 07:10
kiedy Polifarb panie prezydencie? (3)
trzeci raz zawieszenie remontuję! tam pracują setki gdynian, a firmy płacą ogromne podatki!
- 55 10
-
2021-09-10 08:51
Gdyńska krzemowa dolina
Hi hi hi
- 14 0
-
2021-09-10 08:59
Oni tak samo wyremontują Tobie tą drogę jak i zlikwidują ruiny po Polfarbie. "Uśmiechnij się jesteś w Gdyni"!
- 12 0
-
2021-09-11 09:06
a czy to drogi miasta?
- 0 0
-
2021-09-10 07:10
To nie są " inwestycje" a dewastacje (1)
Zwłaszcza trzeba zablokować dewastację centrum i ul starowiejskiej.
- 60 21
-
2021-09-10 18:05
uspokajanie i redukcja skali ruchu samochodów w Śródmieściu ożywia ulice, a nie je dewastuje
Potwierdzenie tej prostej tezy można znaleźć w wielu rejonach Trójmiasta
- 1 1
-
2021-09-10 07:12
Czekam na artykuł "Plany gdynskich deweloperów na 2022 r." (1)
Może też sie wypowiedzieć lucyk, on juz pewnie je zna
- 84 9
-
2021-09-10 08:56
Zna i pilnuje jak pies michy
- 6 0
-
2021-09-10 07:15
Jak zwykle na zapowiedziach się skończy!
- 64 10
-
2021-09-10 07:17
(3)
Najlepiej rozkopać wszystko jednocześnie na 5 lat co najmniej. A nie sobie całe miasto stoi w korku, wszystkim po równo.
- 113 16
-
2021-09-10 17:59
miasto jeżeli stoi, to w wielu korkach ;-) (2)
Ściślej rzecz biorąc to kierowcy (użytkownicy samochodów) oraz autobusy i trolejbusy stoją w korkach, jeśli nie ma buspasa. Rowerzyści i piesi nie stoją w korkach, w korkach także nie stoją pasażerowie SKM i PKM, która jest elektryfikowana. Na przejazdy do 5 kilometrów nie ma sensu ani wsiadać do autobusu ani jechać samochodem. Rower lub hulajnoga wspomagana elektrycznie jest nie tylko szybsza, ale pozwala na dotarcie do celu podróży w przewidywanym czasie.
- 2 2
-
2021-09-10 18:20
Nie każdy ma całe życie poukładane w obrębie 5 km
- 3 1
-
2022-02-25 13:51
70+ na rowery i hulajnogi!
- 0 0
-
2021-09-10 07:19
Plany to farba i pasy i parkomaty! (3)
Dziękuję nie musicie czytać. Zaoszczedizlisxie pięć minut
- 79 6
-
2021-09-10 15:10
(1)
I likwidacja normalnych ulic.
- 2 1
-
2021-09-10 18:07
jakie kryteria normalności stosujesz, kochanieńki?
Normalne ulice to takie, które nie wyglądają jak komis samochodowy. Na normalnych ulicach jest więcej ludzi niż pojazdów
- 0 0
-
2021-09-10 16:18
sprawa strefy płatnego parkowania w Gdyni
trafiła do prokuratury m.in za opłaty w weekendy ! Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ps. Przypomnę też, że projekt uchwały antyreklamowej po tylu latach przygotowań okazał się bublem ! Ku...a. Kto tam pracuje w tym UM, że takie klocki wychodzą ?? !!
- 1 1
-
2021-09-10 07:27
Haha szopki cdn
- 48 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.