• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany gdyńskich drogowców na 2022 r.

Patryk Szczerba
10 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Budowa dróg i parkingu w ramach węzła Karwiny, remont Starowiejskiej, budowa kładki w Małym Kacku i inwestycje w drogi na Witominie to niektóre z planów Gdyni w 2022 roku. Budowa dróg i parkingu w ramach węzła Karwiny, remont Starowiejskiej, budowa kładki w Małym Kacku i inwestycje w drogi na Witominie to niektóre z planów Gdyni w 2022 roku.

Prace przy budowie węzła KarwinyMapka, rozbudowa ul. ChwarznieńskiejMapka, remont ul. StarowiejskiejMapka, rozpoczęcie budowy kładki łączącej Karwiny z Małym KackiemMapka - to niektóre z inwestycji zaplanowanych przez gdyńskich drogowców na 2022 rok.



Czy zapowiadane inwestycje będą realizowane w 2022 roku?

Kilka dni temu opisaliśmy plany gdańskich drogowców na 2022 rok. Po weekendzie zaprezentujemy zamierzenia drogowców z Sopotu.

Dziś prezentujemy inwestycje drogowe w Gdyni, które będą kontynuowane bądź zaczną się w 2022 roku.

Flagową inwestycją przyszłego roku ma być rozpoczęta niedawno budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia-Karwiny.

Przypomnijmy, że jeszcze kilka tygodni temu inwestycja stanęła pod znakiem zapytania w związku z konfliktem miasta z Samorządem Województwa Pomorskiego w kwestii rozbudowy wiaduktów potrzebnych do budowy dodatkowego toru dla PKM.

  • Przystanek PKM Karwiny ma zyskać parking park & ride.
Ostatecznie ustalono, że budowa wiaduktu na Karwinach zostanie sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzła Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.

W pierwszym, rozpoczętym etapie prace dotyczą:
  • budowy parkingu "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
  • budowy buspasów na ul. Wielkopolskiej,
  • stworzenia nowej pętli autobusowej,
  • przebudowy ul. Sopockiej,
  • przebudowy ul. Strzelców.

Za całość odpowiada firma MTM, która inkasuje za prace nieco ponad 100 mln zł.

Węzeł Karwiny: więcej o inwestycji



Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020 roku



Wśród kontynuowanych prac, które będą wykonywane w 2022 roku, jest też budowa ul. Metalowej i RogaliMapka na Pogórzu. Pisaliśmy o tej inwestycji w lipcu. Prace pochłoną ok. 4,5 mln zł.

W przesłanym do redakcji przez urzędników wykazie kontynuowanych inwestycji znajduje się też budowa w ciągu ul. Puckiej wiaduktu drogowego nad układem torów stacji Gdynia Port wraz z likwidacją przejazdu kolejowo-drogowego.

Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED.

Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.

Wiadukt nad torami w Chyloni: więcej informacji



Nowe inwestycje w Gdyni w 2022 roku



Gdyńscy urzędnicy zapowiadają także rozpoczęcie nowych inwestycji.

W 2022 roku sporo ma się dziać m.in. na Witominie. Zapowiadana jest rozbudowa ulicy Chwarznieńskiej oraz budowa drogi rowerowej w ul. Rolniczej. Prace mają ruszyć także przy budowie obwodnicy Witomina, dla której jednak nie ma jeszcze gotowego projektu.

  • Rozbudowa Chwarznieńskiej i budowa obwodnicy Witomina ma odkorkować Witomino.
Po opóźnieniach i podpisanym aneksie projekt obwodnicy Witomina ma znaleźć się na biurkach urzędników w grudniu. Władze miasta zapowiadają, że będą chcieli ogłosić przetarg na prace budowlane najszybciej jak się da.

- Wykonawcy nie udało się uzyskać decyzji środowiskowej w przewidywanym w umowie terminie. Zostanie więc podpisany aneks do umowy. Termin zakończenia budowy zgodnie z harmonogramem to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - obiecywał w lipcu tego roku Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Obwodnica Witomina: więcej informacji



Starowiejska i Abrahama do remontu



Gdynia planuje też rozpocząć remont ul. Starowiejskiej i ul. Abrahama zapowiadany w ramach projektu nazwanego Klimatycznym Centrum.

Nowy wygląd ul. Starowiejskiej. Nowy wygląd ul. Starowiejskiej.
Nadmierną prędkość kierowców będą tam ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełne nowe ma być za to oświetlenie i chodnik.

Szacowany koszt remontu najstarszej ulicy miasta to ok. 5 mln zł.

Ul. Starowiejska: wizualizacje ulicy po remoncie



Wśród innych zapowiadanych inwestycji są:

  • budowa buspasa i drogi rowerowej w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
  • budowa ul. Cynkowej, Mosiężnej i Magnezjowej,
  • budowa ul. Arabskiej,
  • budowa ul. Nad Potokiem,
  • budowa ul. Westy i ul. Posejdona,
  • rozbudowa ul. Prostokątnej i Okrężnej,
  • przebudowa ul. Zielonej,
  • rozbudowa ul. Nowowiczlińskiej,
  • budowa ul. Fredry.


Kładka dla pieszych między Małym Kackiem i Karwinami



Władze miasta zapowiadają też rozpoczęcie budowy kładki pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi, łączącej ul. Buraczaną i StrzelcówMapka.

Kładka, która powstanie na Małym Kacku Kładka, która powstanie na Małym Kacku
Przypomnijmy, że zapowiadana od kilku lat kładka łącząca Karwiny z Małym Kackiem będzie miała 72 m długości i blisko 7 m szerokości. Konstrukcja nad torami połączy ul. Strzelców i Buraczaną.

Początkowo władze miasta chciały stworzyć wiadukt drogowy. Po masowych protestach mieszkańców i naszych artykułach zmieniły zdanie.

Projekt jest gotowy, obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę.

W najbliższych dniach zaprezentujemy plany sopockich drogowców.

Miejsca

Opinie (228) ponad 20 zablokowanych

  • Strach się bać (2)

    Juz teraz z powodu trasy kaszubskiej nie sposob po pravy wrocic do domu na Karwinach - takie korki. Trzeba jeszcze rozgrzebac wezel karwiny. Nie mozna poczekac az skonczy sie jedno i zacznie drugie tylko robic wszystko naraz?! Gdynia to stan umysłu!

    • 19 4

    • To lepiej mieć korki dłużej, czy krócej? (1)

      • 4 1

      • Lepiej mieć korek w jednym miejscu, a nie w pięciu

        • 1 1

  • Ulice (2)

    Ulice te przemyślane i te nie.Kupując mieszkanie od strony ulicy nie miałam świadomości ,że będzie tam tak ruchliwa ulica, czuje się tak jak bym mieszkała na ulicy od 4 rano do 24 tylko szum samochodów,o otwarciu okna czy balkonu nie ma mowy, jest taki ruch, że przez tydzień na balkonie wyrasta pół centymetrowa warstwa piachu i kurzu .to smutne że motoryzacja i złe planowanie ma taki wpływ na nasze życie.

    • 14 11

    • Generlanie to jest tak, że każdy chciałby pod dom zajechać swoim samochodem

      ale dookoła zrobić maksymalne ograniczenie ruchu, aby inni nie mogli przejeżdżać koło ich domu. Taka kwadratura koła. To właśnie teraz robi Szczurek w Gdyni.

      • 1 1

    • na Twoich oczach priorytety planowania ulegają zmianie.

      Być może doczekasz się wyraźnego zakwestionowania sensu kontynuowania motoryzacji nie tylko w teorii, ale i w praktyce.

      • 4 0

  • Buspas

    Na Wielkopolskiej, ciekawe...teraz dwa pasy wiecznie zakorkowane, a nagle zostanie jeden, a nowe osiedla rosną z lewej i prawej

    • 11 0

  • A

    gdanskich ?!

    • 6 3

  • kol.Łucyku !!!

    proponuję zawsze używać zawsze jednego tego samego zdania: - "To są jak zwykle tylko plany " ...

    • 12 0

  • To jednak są ciężcy idioci (1)

    Jak oni sobie wyobrażają rozwinięcie nadmiernej prędkości na Starowiejskiej i Abrahama przy skrzyżowaniach z "ustąp" albo równorzędnych co 200 metrów? Już nie wspomnę, że na dziurach, które wypełniają te 200 metrów pomiędzy to się z nadmierną prędkością da jechać co najwyżej transporterem opancerzonym.

    • 16 5

    • w każdym razie takie próby trwają ;-)

      warto ich realizację ukrócić lub uniemożliwić

      • 0 1

  • kol. Łucyku !!!

    o ilu planach , projektach i zamiarach ty już opowiadałeś ? i w kółko to samo !

    • 12 1

  • Plany to farba i pasy i parkomaty! (3)

    Dziękuję nie musicie czytać. Zaoszczedizlisxie pięć minut

    • 79 6

    • (1)

      I likwidacja normalnych ulic.

      • 2 1

      • jakie kryteria normalności stosujesz, kochanieńki?

        Normalne ulice to takie, które nie wyglądają jak komis samochodowy. Na normalnych ulicach jest więcej ludzi niż pojazdów

        • 0 0

    • sprawa strefy płatnego parkowania w Gdyni

      trafiła do prokuratury m.in za opłaty w weekendy ! Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ps. Przypomnę też, że projekt uchwały antyreklamowej po tylu latach przygotowań okazał się bublem ! Ku...a. Kto tam pracuje w tym UM, że takie klocki wychodzą ?? !!

      • 1 1

  • To nie są " inwestycje" a dewastacje (1)

    Zwłaszcza trzeba zablokować dewastację centrum i ul starowiejskiej.

    • 60 21

    • uspokajanie i redukcja skali ruchu samochodów w Śródmieściu ożywia ulice, a nie je dewastuje

      Potwierdzenie tej prostej tezy można znaleźć w wielu rejonach Trójmiasta

      • 1 1

  • Co za bezczelne kłamstwo!!!
    budowa buspasa i drogi rowerowej w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
    budowy buspasów na ul. Wielkopolskiej,

    Przecież wytną jeden pas dla kierowców i zrobią z niego buspas, wiadro farby i tyle. Ja się pytam jaka budowa ???? Nic tylko większe korki będą. A w autobusach po zmianach jeden na drugim leży. Komunikacja miejska od lat nie dostaje należytych pieniędzy a włodarze na siłę ludzi do autobusów wciskają!!!! Ludzie to nie sardynki.

    • 12 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane