- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (64 opinie)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (85 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (162 opinie)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (285 opinii)
Plany gdyńskich drogowców na 2022 r.
Prace przy budowie węzła Karwiny, rozbudowa ul. Chwarznieńskiej, remont ul. Starowiejskiej, rozpoczęcie budowy kładki łączącej Karwiny z Małym Kackiem - to niektóre z inwestycji zaplanowanych przez gdyńskich drogowców na 2022 rok.
Dziś prezentujemy inwestycje drogowe w Gdyni, które będą kontynuowane bądź zaczną się w 2022 roku.
Flagową inwestycją przyszłego roku ma być rozpoczęta niedawno budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia-Karwiny.
Przypomnijmy, że jeszcze kilka tygodni temu inwestycja stanęła pod znakiem zapytania w związku z konfliktem miasta z Samorządem Województwa Pomorskiego w kwestii rozbudowy wiaduktów potrzebnych do budowy dodatkowego toru dla PKM.
Ostatecznie ustalono, że budowa wiaduktu na Karwinach zostanie sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzła Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.
W pierwszym, rozpoczętym etapie prace dotyczą:
- budowy parkingu "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
- budowy buspasów na ul. Wielkopolskiej,
- stworzenia nowej pętli autobusowej,
- przebudowy ul. Sopockiej,
- przebudowy ul. Strzelców.
Za całość odpowiada firma MTM, która inkasuje za prace nieco ponad 100 mln zł.
Węzeł Karwiny: więcej o inwestycji
Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020 roku
Wśród kontynuowanych prac, które będą wykonywane w 2022 roku, jest też budowa ul. Metalowej i Rogali na Pogórzu. Pisaliśmy o tej inwestycji w lipcu. Prace pochłoną ok. 4,5 mln zł.
W przesłanym do redakcji przez urzędników wykazie kontynuowanych inwestycji znajduje się też budowa w ciągu ul. Puckiej wiaduktu drogowego nad układem torów stacji Gdynia Port wraz z likwidacją przejazdu kolejowo-drogowego.
Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED.
Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.
Wiadukt nad torami w Chyloni: więcej informacji
Nowe inwestycje w Gdyni w 2022 roku
Gdyńscy urzędnicy zapowiadają także rozpoczęcie nowych inwestycji.
W 2022 roku sporo ma się dziać m.in. na Witominie. Zapowiadana jest rozbudowa ulicy Chwarznieńskiej oraz budowa drogi rowerowej w ul. Rolniczej. Prace mają ruszyć także przy budowie obwodnicy Witomina, dla której jednak nie ma jeszcze gotowego projektu.
Po opóźnieniach i podpisanym aneksie projekt obwodnicy Witomina ma znaleźć się na biurkach urzędników w grudniu. Władze miasta zapowiadają, że będą chcieli ogłosić przetarg na prace budowlane najszybciej jak się da.
- Wykonawcy nie udało się uzyskać decyzji środowiskowej w przewidywanym w umowie terminie. Zostanie więc podpisany aneks do umowy. Termin zakończenia budowy zgodnie z harmonogramem to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - obiecywał w lipcu tego roku Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Obwodnica Witomina: więcej informacji
Starowiejska i Abrahama do remontu
Gdynia planuje też rozpocząć remont ul. Starowiejskiej i ul. Abrahama zapowiadany w ramach projektu nazwanego Klimatycznym Centrum.
Nadmierną prędkość kierowców będą tam ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełne nowe ma być za to oświetlenie i chodnik.
Szacowany koszt remontu najstarszej ulicy miasta to ok. 5 mln zł.
Ul. Starowiejska: wizualizacje ulicy po remoncie
Wśród innych zapowiadanych inwestycji są:
- budowa buspasa i drogi rowerowej w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
- budowa ul. Cynkowej, Mosiężnej i Magnezjowej,
- budowa ul. Arabskiej,
- budowa ul. Nad Potokiem,
- budowa ul. Westy i ul. Posejdona,
- rozbudowa ul. Prostokątnej i Okrężnej,
- przebudowa ul. Zielonej,
- rozbudowa ul. Nowowiczlińskiej,
- budowa ul. Fredry.
Kładka dla pieszych między Małym Kackiem i Karwinami
Władze miasta zapowiadają też rozpoczęcie budowy kładki pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi, łączącej ul. Buraczaną i Strzelców.
Przypomnijmy, że zapowiadana od kilku lat kładka łącząca Karwiny z Małym Kackiem będzie miała 72 m długości i blisko 7 m szerokości. Konstrukcja nad torami połączy ul. Strzelców i Buraczaną.
Początkowo władze miasta chciały stworzyć wiadukt drogowy. Po masowych protestach mieszkańców i naszych artykułach zmieniły zdanie.
Projekt jest gotowy, obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę.
W najbliższych dniach zaprezentujemy plany sopockich drogowców.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-09-10 07:17
(3)
Najlepiej rozkopać wszystko jednocześnie na 5 lat co najmniej. A nie sobie całe miasto stoi w korku, wszystkim po równo.
- 113 16
-
2021-09-10 17:59
miasto jeżeli stoi, to w wielu korkach ;-) (2)
Ściślej rzecz biorąc to kierowcy (użytkownicy samochodów) oraz autobusy i trolejbusy stoją w korkach, jeśli nie ma buspasa. Rowerzyści i piesi nie stoją w korkach, w korkach także nie stoją pasażerowie SKM i PKM, która jest elektryfikowana. Na przejazdy do 5 kilometrów nie ma sensu ani wsiadać do autobusu ani jechać samochodem. Rower lub hulajnoga wspomagana elektrycznie jest nie tylko szybsza, ale pozwala na dotarcie do celu podróży w przewidywanym czasie.
- 2 2
-
2022-02-25 13:51
70+ na rowery i hulajnogi!
- 0 0
-
2021-09-10 18:20
Nie każdy ma całe życie poukładane w obrębie 5 km
- 3 1
-
2021-09-10 15:18
Brakuje w tych planach przebudowy ulicy Unruga (4)
Cieszą buspas i droga rowerowa na Janka Wiśniewskiego oraz droga rowerowa wzdłuż Zielonej, a także droga rowerowa wzdłuż Rolniczej i Chwarznieńskiej, natomiast dlaczego zabrakło informacji o rozbudowie ul. Unruga od Estakady do Bosmańskiej? Czy ta inwestycja będzie odłożona na półkę?
- 40 12
-
2022-02-25 13:56
Droga rowerowa na Zielonej to historia. Zresztą podpisana przez radnego Kł. Bez tłustego podpisu nie ma nic, nawet skrzynki z ja
- 0 0
-
2021-09-10 17:33
Unruga i płk. Dąbka to prawdziwa zagadka....jakby ktoś się uwziął na te ulice. Współczuję mieszkańcom, szczerze. (1)
- 4 1
-
2021-09-11 07:53
szczurek z łucykiem delfinem.
- 1 0
-
2021-09-10 16:18
Nie, tam będzie zwężenie, droga rowerowa, wzdłuż której po chodniku będą jeździć rowerzyści i buspas, ponieważ skrzyżowanie Unruga z estakada to wielkie centrum handlowe z kurczakami z różna, warzywniakiem i piaszczystym zjazdem na zamieszkane całoroczne działki:)
- 4 3
-
2021-09-10 08:55
(5)
Jeszcze nie planów i wykonawcy obwodnicy Witomina a już wiecie, kiedy budowa się zakończy? Współpracujecie z jasnowidzami? Nikt już w te bajki nie wierzy! Przez tyle lat nie udało się poszerzyć Chwarznieńskiej a tu raptem jakieś cuda?
- 146 10
-
2021-09-10 13:42
Żadnej Obwodnicy Witomina nie będzie!!!
- 9 5
-
2021-09-10 10:12
miejmy nadzieje, że ona się nigdy nie zacznie (2)
są ważniejsze inwestycje, które czekają już od dekad
- 8 13
-
2021-09-10 12:40
(1)
W Gdyni wszystkie inwestycje czekają od dekad. No chyba, że przysiadaki. Te są robione od ręki.
- 10 5
-
2022-02-25 13:58
I parki kieszonkowe też mają wzięcie.
- 0 0
-
2021-09-10 09:48
Wyknawca?
Jak nie ma wykonawcy? Przecież wiadomo że o tak MTM to zrobi...
- 22 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.