• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia robi rezerwy pod szerokie drogi

Michał Sielski
29 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Droga rowerowa przy al. Zwycięstwa zostanie przedłużona, więc miasto rezerwuje działki pod tę inwestycję jak pod drogi dla samochodów. Droga rowerowa przy al. Zwycięstwa zostanie przedłużona, więc miasto rezerwuje działki pod tę inwestycję jak pod drogi dla samochodów.

Mimo ponawianych cały czas ofert od deweloperów, Gdynia nie sprzedaje części atrakcyjnych działek. Miejscy planiści wolą, by zostały one zarezerwowane pod budowę dróg w przyszłości.



Czy miasto powinno sprzedawać niezagospodarowane grunty?

- Do urzędu zgłaszali się chętni do zakupu gruntów m.in. wzdłuż al. Zwycięstwa, ale zawsze uczulaliśmy odpowiedzialne za to osoby, by w takich wypadkach postępowały nadzwyczaj ostrożnie - podkreśla wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Efektem tej ostrożności są m.in. niezagospodarowane tereny u zbiegu ul. Wielkopolskiej i al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni.

W tym obszarze powstaną jednak nowe rozwiązania drogowe. Na ul. Wielkopolskiej będzie kilka nowych lewoskrętów, co wiąże się z poszerzeniem drogi i zajęciem części działek. Planowane jest również przedłużenie ścieżki rowerowej - przebicie się pod torami wzdłuż al. Zwycięstwa.

Działki przy ul. Zielonej zobacz na mapie Gdyni, prowadzącej do lotniska także zostały zarezerwowane pod rozbudowę drogi. Powstanie tam dwupasmowa ulica w obu kierunkach. Kiedy?

- To plany dalekosiężne. Nie możemy teraz określić dokładnego czasu realizacji tej inwestycji, gdyż zależna jest ona od tempa rozwoju drugiego trójmiejskiego lotniska. Już teraz robimy jednak odpowiednie zapisy w planach zagospodarowania przestrzennego, aby uniknąć niepotrzebnych kłopotów w przyszłości - podkreśla Marek Stępa.

Opinie (144) 7 zablokowanych

  • świat wychodzi od szerokich dróg (26)

    stawia raczej na kilka rownoległych i jednokierunkowych. Wywalić autostrady z miasta!

    • 71 207

    • Z tym, że jeśli połowa tych równoległych i jednokierunkowych dróg będzie w jedną a połowa w drugą to może ci i tak wyjść autostrada.

      • 40 6

    • A który to "świat" tak robi? (12)

      Jakieś przykłady konkretne może?

      • 23 9

      • Niemcy, miasta skandynawskie, holandia (11)

        • 13 21

        • bullshit (2)

          • 20 12

          • (1)

            To jest Polskie forum, więc pisz normalnie

            • 11 12

            • bółszit

              proszę bardzo

              • 19 1

        • chcesz nam wmówić, że Niemcy likwidują wszystkie swoje autostrady? (2)

          a mógłbyś wytłumaczyć dlaczego wyssałeś z palca takie rzeczy i co miałeś na myśli?

          • 17 6

          • mordulcu - odróżnij autostrady między miastami (1)

            od szerokich dróg wewnątrz miejskich, które dzielą miasto na części, tworząc tzw. efekt barierowy dla ruchu pieszych i rowerów, a więc także pogarszają możliwości korzystania z transportu zbiorowego.

            • 10 5

            • czyli Niemcy zasypują drogi w miastach i sadzą na nich rzodkiew

              interesujące

              • 8 2

        • Niemcy... (4)

          też mi wzór do naśladowania;]

          • 4 12

          • zależy w czym (3)

            • 4 1

            • no właśnie jedyne co dobre i niemieckie (2)

              to samochody i autobahny bez ograniczen predkosci. poza tym nic szczególnego...

              • 1 8

              • autobahnow bez ograniczenia predkosci jest zaledwie kilkanascie procent (1)

                • 3 3

              • a samochody

                to sprawa dyskusyjna

                • 0 0

    • (5)

      koszt budowy kilku jednokierunkowych dróg jest nieporównywalnie większy od budowy jednej szerszej. Całe szczęście ktoś myśli przyszłościowo!!!

      • 25 5

      • Tylko, że przyszłość w tym wypadku oznacza (4)

        Pocięcie tkanki miasta na części, co negatywnie odbija się przede wszystkim na rozwoju usług, ale także - co nie mniej ważne - na komforcie życia.

        • 16 14

        • a kto ci każe autostradę puszczać środkiem miasta? (3)

          to tylko w Polsce takie numery, że linia kolejowa i droga międzymiastowa przez każdziutkie miasto muszą przelecieć dokładnie przez jego środek. Gdy na całym świecie robi się dokładnie odwrotnie.

          • 13 4

          • Zwróć jednak proszę uwagę na to, że (2)

            Nowa Słowackiego będzie miała charakter autostradowy na wysokości Wrzeszcza.

            • 4 3

            • "charakter autostardowy", interesujące (1)

              a mosty nad rzekami w miastach w Niemczech to jaki mają charakter, kurka chodnikowy?

              • 2 2

              • Ekrany, brak przejść, dwa pasma i "znikają" z pola widzenia wszystkie potencjalne usługi dla ludności, których nikt już tam nie zrobi.

                • 0 0

    • Żeby wywalić autostrady z miasta, to najpierw trzeba by je tam mieć!

      • 21 3

    • jak się buduje takie "autostrady" jak nowa słowackiego

      z rondem łączącym słowaka, chrzanowskiego i partyzantów to nic dziwnego, że korki robią się większe niż były i że od takich "autostrad" się odchodzi

      • 6 5

    • Swiat oraz Sopot

      Wystarczy tych jedokierunkowych w Sopocie pozastawianych autami mieszkańców tak skutecznie że poruszanie się po tym mieście to jak jazda na torze z przeszkodami

      • 5 2

    • (1)

      świat odchodzi od transportu indywidualnego na rzecz transportu publicznego w dużych aglomeracjach miejskich gdzie korki są ogromne choć często 70-80% populacji nie posiada samochodu i nie mam na myśli krajów 3 świata tylko np. NY

      • 3 0

      • Może te ciemniaki w tych swoich "wozach",

        którymi muszą się pochwalić przed sąsiadami, wreszcie to pojmą któregoś dnia....

        • 2 0

    • debilu

      gdzie ty widzisz w miescie autostrady

      • 1 2

  • Szerokość dróg nic nie zmieni (14)

    a zmniejszenie prędkości aut w mieście, upłynnienie ruchu i inteligentne światła. Tak jest w 700tys stuttgarcie (drogi głównie jednopasmowe) i korków brak, nawet w godzinach szczytu jeździ się płynnie(mimo dużego rozwoju i zurbanizowania miasta)

    • 64 55

    • (1)

      Bluźnisz. Polacy nie gęsi i będą brnąć w ślepe uliczki i nie będzie Niemiec dawał nam dobrego przykładu. Nawet gdybyśmy mieli dzięki temu oszczędzić pieniądze, czas, nerwy i zdrowie to i tak zrobimy po swojemu.

      • 41 12

      • Słusznie prawi!

        Już piszę petycję do rządu USA z prośbą o pomoc w ustaleniu adresu IP oraz zamieszkania polakożercy posługującego się pseudonimem "art". Adres przekażemy lokalnej komórce Polskiej Inkwizycji, ups, Instytutu do Walki z Bluźnierstwem i po krzyku. On stał tam, gdzie stało ZOMO.

        • 16 6

    • Ja wiem, że są miasta gdzie nawet zwężają ulice do jednego pasa ruchu w jedną stronę i w dodatku spowalniają na nich ruch rondami, klombami itp. I to działa. Nie ma na nich korków ani wypadków. Ale tylko dlatego, że wypycha ruch na równoległą trasę szybkiego ruchu czy autostradę. Jednak najpierw to trzeba jednak ja zbudować.

      • 22 2

    • hahah (5)

      zmniejszenie prędkości to właśnie powód korków

      • 11 16

      • zmniejszenie prędkości do 30 km/h zmniejsza korki (4)

        bo zmniejsza możliwe odległości między jadącymi samochodami. Szerokie ulice prowokują do szybkiej jazdy, potrzebę zwiększenia odległości między samochodami i powodują stłuczki a tym samym korki - to jest wniosek nieintuicyjny, tylko oparty o badania empiryczne.

        • 7 9

        • Zmniejsza odleglosc ale tez zmniejsza ilosc samochodow na jednostke czasu (1)

          Pomysl zanim cos nabazgrzesz.

          • 7 8

          • żeś powiedział

            "wykładowca" ale chyba warzyw w hipermarkecie

            • 9 2

        • nie 30 km/h tylko 48 km/h (amerykanie to zbadali 25 mil/h)

          gdzieś na świecie ktoś robił tez testy na 30 km/h w strefach zurbanizowanych (poprzedzone kampanią społeczną) i nie do końca potwierdziły się te rewelacje o największej przepustowości przy ograniczeniu do 30 km/h

          • 2 1

        • A może piechotą?

          • 0 0

    • głupoty piszesz zupełnie bezmyślne

      trójmiasto ma inną konstrukcje niż Stuttgart to raz. Serce, tętnice i żyły to dwa. Już widzę jak siecia naczyń rozproszonych zasilasz sobie układ nożny ;P. Muszą być duże arterie do dzielnic. Stutgart ma drogi dwupasmowe w kluczowych miejscach więc nie gadaj głupot, że nie ma. Ma i musi mieć, dokładnie jak w Gdyni, serce, aorty, żyły mniejsze.

      • 6 4

    • Porównanie całkiem nietrafione,

      Stuttgart ma kompletnie inna strukturę zabudowy i konfigurację terenu.Miasto jest położone na wielu wysokich wzgórzach,musiano przeryć długie tunele,skonstruować specjalne tramwaję,które są w stanie pokonywać duże kąty nachylenia a dojazd do cmentarza,to już wyprawa wysokogórska.Miasto ma jednak system czteropasmowych dróg wewnetrznych i wylotowych i sieć SZEŚCIOPASMOWYCH autostrad. Korki jak były,tak są.Spędziłem w nich setki godzin. Wole jednak przedzierac się przez Gdańsk.TYLKO TE STRASZLIWE DZIURY W JEZDNIACH TO KOMPROMITACJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 10 1

    • zmniejszenie średniej prędkości przejazdowej (2)

      aut spowoduje tylko większe korki

      • 6 6

      • marku, to jest prawda tylko w nocy, gdy jest małe natężenie ruchu (1)

        zmniejszenie prędkości do 30 km/h zwiększa przepustowość drogi przy dużym obciążeniu ruchem. Czyżbyś nie widział nigdy zakorkowanej autostrady w godzinach porannego szczytu?

        • 2 3

        • polecam teorię grafów i sieci np. na jakimś transporcie

          czy logistyce PG

          • 1 0

  • I bardzo fajnie, brawo! (3)

    Miasto powinno promować komunikację rowerową ! Z Gdyni do Gdańska jakoś można dojechać ale już z Gdyni np. do Redy droga prowadzi albo między rozpędzonymi do czerwoności (...) wozami albo na chodniku między pieszymi !Rower nie emituje spalin, nie zanieczyszcza środowiska, zajmuje mało miejsca zarówno na drodze jak i na parkingu !

    • 104 24

    • (2)

      Idealny świat na dwóch kółkach, szczególnie w deszczu i w śniegu haha wróć do lasu skakać na swoim rowerze bo do jazdy w miejscu publicznym nie dorosłeś

      • 13 32

      • No jasne...

        lepiej po udawać dojrzałego i jadąc samochodem w deszczu ochlapać pieszych i ich nie przepuszczać na przejściach. Spowodować kraksę z powodu słabej widoczności i mokrej nawierzchni. A zimą stać w giga korkach, albo własnym grubiaństwem spowodować stłuczkę próbując jechać na śniegu za szybko lub się przeciskając. Twoja dojrzałość to idealny świat, w którym winni są wszyscy prócz Ciebie. Ty masz auto i nie masz autostrad, to Ci się należy mandat poselski i łamanie przepisów...

        • 20 7

      • trollu nie obrażaj ludzi, którzy proponują sposoby zmniejszające uciążliwość jazdy

        i parkowania w śródmieściu. Wyłącz silnik, włącz myślenie, miasto jest dla ludzi, a nie tylko dla samochodów.

        • 8 1

  • "Tam sięgaj gdzie wzrok nie sięga!" I bardzo dobrze.

    • 44 3

  • A kiedy koniec remontu estakady ? (3)

    Czy tez jest rezerwa czasowa dla tego przedsięwzięcia?

    • 62 4

    • Jest rezerwa - do następnych wyborów samorządowych ...

      Na pewno zdążą i zdążą odtrąbić sukces.

      • 5 1

    • 6 grudnia, a co? (1)

      precz z malkotentami

      • 2 6

      • A co ty taki zadowolony z remontu jesteś "głupi'

        chyba jesteś wykonawcą że się cieszysz, a mnie szlak trafia jak codziennie stoję tam w korku. i pewnie bym się tak nie wściekał jakbym tam nie widział tylko trzech pracowników odbębniających swoje dniówki,

        • 4 0

  • (1)

    miejsca pracy powinny być na obrzeżach miast wtedy nikt by do centrum nie jeździł za pracą i problem dróg rozwiązany.

    • 8 16

    • A jak to zrobisz jak port masz w centrum Wujku Dobra Rada ?

      • 0 0

  • Zielona ma być dwupasmówką świetnie.... (8)

    ale co dalej? Do świeżo wyremontowanej jednopasmowej Bosmańskiej czy do jednopasmowej Płk. Dąbka której stan błaga o pomstę do nieba ale jej remontu nie ma nawet w planach?

    • 42 3

    • Rusz głową (7)

      Płk. Dąbka od skrzyżowania z Zieloną dwu pasmowa do skrzyżowania z Kwiatkowskiego, która będąc dwupasmowa poprowadzi do estakady :)Proste?:D

      • 4 4

      • Rusz głową dwa razy (6)

        Widziałeś te plany na oczy? Póki co w tym roku dowiedzieliśmy sie że przez najbliższe 10 lat nie ma mowy o przebudowie skrzyżowania Kwiatkowskiego i Płk. Dąbka a tym bardziej samej Płk Dąbka. Co wiecej nawet kiedyś były takie plany i to dość posunięte ale..... Don Presidento El Szczurko osobiście je zablokował... w zamian za to robiony jest/był remont chwarznieńskiej. Dziwnym zbiegiem okoliczności On sam tam mieszka.

        • 10 3

        • ale ty jesteś pusty i prosty, nie każdy myśli tak jak ty (5)

          ty pewnie byś najpierw sobie drogę zbudował i miał w pupie resztę ludzi. Tak się składa, że ta droga była najbardziej zakorkowana z całego miasta. Czy ty znasz strategię rozwoju Gdyni kartoflu z pustym łbem? pitolisz jak potłuczony, tylko nieudacznicy tak kwękają i marudzą. Głupi komuchu. Ja mieszkam na Witominie i wcześńiej to była dzielnica niemal odcięta od świata a teraz jest sens się tu osiedlać bo jest przejezdne. Co ja kurka bezmyślnej tępocie będę tłumaczył.

          • 3 13

          • fakty (4)

            Żadnych remontów skrzyżowania przez najbliższych 10 lat nie będzie.

            • 4 2

            • daj kasę to będzie, w czym problem? bo ja nie widzę żadnego (2)

              z****ni komuniści, mózgi wam ta komuna wypaliła a kościół dokończył dzieła zniszczenia, bydło, tfu!

              • 2 7

              • ja już daje kase (1)

                pracując i kupując, oddaje 3 część dochodów, PODATKAMI

                • 2 1

              • tak i obrażasz ludzi jak akurat nie twoją ulicę najpierw wybiorą do zrobienia

                bardzo ładnie i madrze, o najjaśniejszy, już kurka lecę i robię ci drogę pod domem pustaku trociniasty

                • 1 2

            • fakty, jest robiona w tym czasie wylotówka przez Witomino

              i jest robiona zarąbiście szybko. I co? Zatkało kakao?

              • 1 0

  • (1)

    Gdynia powinna raczej myslec o rezerwie pod transport publiczy, a nie brnac w poszerzanie ulic, ktore.... generuje jeszcze wieksze korki w dluzszej perspektywie. Moze buspasy pod dlugie, dwuprzegubowe (trolej)busy (w Talinie, o ile pamietam takie sa) a moze czas myslec o tramwaju?

    • 33 16

    • linia tramwajowa powinna iść z Gdańska przez Sopot do Gdyni - systematycznie powinno się taką linię budować, ale chyba tylko Szczurek potrafi myśleć długoplanowo i przyszłościowo, Adamowicz w ogóle

      • 0 0

  • Czas zrobic BusPAS w Gdyni na Morskiej (21)

    • 69 36

    • (4)

      i na Janka Wiśniewskiego na całej długości, oraz na estakadzie Kwiatkowskiego oraz na Wielkopolskiej i na alei Zwycięstwa, a w szczególności na reprezentacyjnej ulicy Gdyni Świętojańskiej

      • 26 3

      • Chyba was sutki swędzą... (1)

        precz z buspasami...

        • 19 25

        • ta, najlepiej niech zwężą wiśniewskiego do jednego pasa

          a dru bedzie pusty dla autobusow :)

          • 11 9

      • (1)

        buspas na Swietojanskiej? Trzeba by było kamienice zburzyc. Powinni ją na jakiś deptak przerobić.

        • 8 1

        • po co kamienice burzyć?? tylko dla autobusów

          • 5 1

    • jaki bus pas chyba dobudować go

      bo z tego co jest to i tak są mega korki a jak wyłączysz jeden pas dla autobusow to juz w pogole sie zapcha

      • 6 4

    • Nie BusPas ale RadBusPas

      Radni też muszą mieć możliwość szybkiej jazdy po mieście

      • 2 1

    • bus pasy to bzdura (8)

      jeden autobus przejedzie nim raz na 10 minut, a ile osobówek więcej stoi w dłuższych korkach. gdzie tu ekologia? gdzie tu pożytek?

      • 6 7

      • trollu, wyłącz silnik i włącz myślenie (6)

        ilu ludzi przewozi autobus? ile samochód?

        • 6 4

        • a co to ma do rzeczy? (4)

          z jakiej racji te 20-30 osób jadące jednym autobusem mają mieć większe przywileje, niż 20-30 osób jadące w kilku autach? ulica jest dla wszystkich, nie tylko dla autobusów!

          • 5 7

          • ulica jest przede wszystkim dla ludzi (1)

            jak ktoś chce miec nadmiar wygody, niech za to płaci

            • 2 6

            • hahaha a samochodami to jadą nie-ludzie?

              człowieku, co ty wypisujesz

              • 3 2

          • Dlatego,że (1)

            Czesc tych osob najzwyczajniej nie stac na luxus zwany samochodem i tez chca na czas dojechac, a jesli bedzie dodatkowy pas ( buspas) to ruch bedzie odbywal sie plynnie. Czy faktycznie uwazasz ze jazda zatloczonym autobusem to taki PRZYWILEJ ?

            • 2 0

            • no wlasnie zaden przywilej

              spoleczenstwo sie bogaci i nie oszukujmy sie - sa bogatsi i biedniejsi, ale prawie każdy może mieć choćby starego golfa za 1500 zl, coraz wiecej osob stac jednak na luksus jakim jest auto. tym samym jest coraz więcej samochodow na ulicach, a tutaj chcą bus pasy robic i drastycznie ruch paralizowac, dla tej garstki jezdzacej autobusami... dlatego trzeba drogi poszerzac, a nie zwezac, i poki co nic sie nie stanie, jeśli ten w autobusie tez trochę poczeka... prawda taka, ze koncerny paliwowe zacieraja raczki, lepiej zeby 20 osobowek w korku stało i każdy palił po 10 litrow wachy, niz zeby jeden autobus, co spali litrow ze 30.. ekolodzy krzycza z jednej strony, a z drugiej sami kase biora, taka prawda!

              • 1 1

        • a ile jeżdzi samochodów a ile autobusów trolu ?

          • 0 0

      • akurat Janka to co chwilę autobus jakiś śmiga

        • 3 1

    • bus pasy sa okej (2)

      ale nie "buspasy po gdańsku" czyli okrojenie jednego pasa i wymalowanie nazwy buspas. W gdańsku remonty robi się przecież z głową buhahhaa

      • 2 0

      • bus pasy powinny iść po torach tramwajowych (1)

        wspólne przystanki dla autobusów i tramwajów, łatwiejsze przesiadki i nie zabiera się miejsca kierowcom osobówek... no ale oczywiście w naszym zaścianku nie da się torów pokryć asfaltem, drewniane podkłady muszą leżeć na kamykach, jak w XIX wieku.

        • 0 0

        • po co

          pakować autobus na trasę tramwaju, nie kumam

          • 0 0

    • A w Wawie odchodzą od części buspasów. (1)

      Powód - ogromne korki które blokują dojazd komunikacji zbiorowej do Uwaga! - buspasów! Hahahahahaaaaa...

      • 1 2

      • Budują nowe buspasy a nie odchodzą.

        Nic nie wiesz a piszesz

        • 2 0

  • (7)

    a nie lepiej zabytkowe metro z zabytkowego dworca PKP pod zabytkowe lądowisko w Kosakowie

    • 12 25

    • Pubuś d u p u ś (1)

      Ty masz naprawdę coś z deklem człowieku... Wszędzie pierniczysz o zabytkach. Pracująca sobota w urzędzie?

      • 15 4

      • koleś nie ma nic z deklem

        on po prostu jest z gdańska

        • 0 0

    • (2)

      I koniecznie zabytkową (ciągle remontowaną) Estakadą Kwiatkowskiego!

      • 3 7

      • (1)

        estakada to ewenement w skali europejskiej, ba, może nawet w światowej, nigdy nie kończący się remont tego zabytku

        • 1 4

        • twoje iq też jest ewenementem na skalę światową

          lekarze dziwią się że twój musk utrzymuje w ogóle twoje funkcje życiowe!

          • 0 0

    • lepiej poszedłbyś (1)

      zwiedzać swój "zabytkowy" Gdańsk - pooglądać "zabytkowe" kamieniczki nad Motławą i na Dlugiej i kupić "zabytkowy" stanik.

      • 4 4

      • a potem obejrzec zabytkowy, gigantyczny pomnik

        gdańskiego tępaka

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane