• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: rozkłady jazdy jak czytniki e-booków

Patryk Szczerba
11 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowoczesne rozkłady mają być zachętą do podróżowania komunikacją miejską. Nowoczesne rozkłady mają być zachętą do podróżowania komunikacją miejską.

Na czterech najczęściej uczęszczanych przystankach w Chwarznie i Wiczlinie zamontowano elektroniczne czytniki rozkładów jazdy. Urządzenia działają podobnie jak czytniki e-booków. Kosztowały 155 tys. zł., a 85 proc. kwoty pochodzi z funduszy unijnych.



Czy korzystasz z rozkładów jazdy na przystankach?

Z nowych, elektronicznych rozkładów mogą korzystać pasażerowie na przystankach przy ul. BrylaMapka, GierdziejewskiegoMapka, FilipkowskiegoMapkaZaruskiegoMapka.

Czytniki są zasilane za pomocą paneli fotowoltaicznych, zamontowanych na dachach wiat przystankowych. Przypominają popularne czytniki e-booków.

Rozkład ZKM Gdynia



- Ekrany e-ink zawierają istotne dla pasażerów informacje w czasie rzeczywistym o rozkładach jazdy i tradycyjny rozkład jazdy. W ramach dostępnych funkcjonalności ekranów e-ink jest także możliwość wyświetlenia informacji o węzłach przesiadkowych znajdujących się na trasach poszczególnych linii - tłumaczy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.

Ławki, zieleń i siedzenia w kształcie ryb



Oszczędności w kosztach ponoszonych przez miasto na dystrybucję materiałów i druk plakatów ma przynieść osobna zakładka z informacjami o miejskich i dzielnicowych wydarzeniach.

Docelowo dołączą do nich zakupione elementy małej architektury miejskiej, rośliny, krzewy oraz nowe ławki na przystankach i siedzenia w kształcie ryb.

Koszt elektronicznych rozkładów jazdy z czteroletnią gwarancją to 155 tys. zł. a 85 proc. pochodzi z funduszy Unii Europejskiej, bo nowe elementy to kolejna odsłona projektu unijnego Smacker. Jego celem jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. W przypadku Gdyni wybór padł na Chwarzno i Wiczlino.

Jak zmienić komunikację na Chwarznie?



Pierwszym etapem realizowanym pod koniec 2019 roku było przeprowadzenie ankiety wśród mieszkańców dzielnic, w której pytano o ich zachowania komunikacyjne. Wzięło w niej udział 1,5 tys. osób. Wyniki nie zaskoczyły: rośnie liczba aut, a komunikacja nie jest pierwszym wyborem przy podróżach.

Ciekawostką jest fakt, że 75 proc. uznało, że najlepsza byłaby możliwość korzystania z transportu na żądanie na zasadzie wcześniejszej rezerwacji, ale tylko dla posiadaczy biletu okresowego.

Niewykluczone, że takie rozwiązanie zostanie wprowadzone w najbliższych latach.

- Chwarzno i Wiczlino to dzielnice, gdzie komunikacja miejska staje się jedną z kluczowych usług publicznych. W ostatnich latach, przy współpracy mieszkańców czy też rady dzielnicy, zostało wprowadzonych wiele zmian, w tym zwiększenie częstotliwości kursów czy też nowe przystanki. Projekt Smacker pozwala nam jednak pójść o krok dalej - to dostosowanie przestrzeni do oczekiwań, pogłębione badania, a także niebawem wprowadzane programy zachęt do korzystania z komunikacji miejskiej - mówi Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności.

Miejsca

Opinie (180) 5 zablokowanych

  • Zaraz to zamaluja spreyem mazakiem, podrapią itp

    Kasa w błoto

    • 44 12

  • kryzys od lat w Gdyni przybrał taką skalę że cieszą nawet takie gadzety

    Miasto bez gospodarza

    • 47 9

  • 4 rozklady (1)

    4 czytniki za 155 tysi skąd te ceny. Łatwo wydaje się nie swoją kaskę

    • 73 6

    • Czytniki na Ali są po 420zł. Panele też są u Chińczyka

      • 21 0

  • Chwarzno i Wiczlino

    To przedewszystkim miejsce gdzie mieszkają nasze szychy. Dziwne, że nowo udogodnienia dostają praktycznie zawsze mieszkańcy chwarzna i wiczlina, czyli miejsca gdzie mieszka nasz prezydent, jego bliscy i cała reszta świty. Takie rozkłady powinny stanąć w centrum, a nie na (z całym szacunkiem do mieszkających tam) na wsi.

    • 64 10

  • kolejny przykład, że w Gdyni pali się pieniędzmi w piecu

    wolałbym czysty przystanek, czystą ławkę, punktualny i czysty autobus

    • 74 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane