• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: skończyć z korkami na Chylońskiej

Piotr Weltrowski
8 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nadal niebezpiecznie na ul. Chylońskiej w Gdyni
Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną. Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną.

Władze Gdyni wracają do pomysłu przebudowy skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej. Ogłoszono właśnie przetarg, dotyczący inwestycji, która powinna pomóc rozwiązać ogromne problemy, z którymi od lat borykają się w tym miejscu kierowcy.



Czy planowany remont zlikwiduje problem korków na ul. Chylońskiej?

Ul. Chylońska to główny ciąg komunikacyjny, przebiegający koło przystanków SKM: Gdynia Leszczynki, Gdynia Chylonia i Gdynia Cisowa. Tędy także dostać można się za tory kolejowe, w okolicę ul. Hutniczej, gdzie swoje siedziby mają dziesiątki gdyńskich firm.

Torowisko można przejechać jednym z dwóch przejazdów, znajdujących się w ciągach ulic Puckiej i Północnej. Obie ulice krzyżują się właśnie z ul. Chylońską. I w obu tych miejscach, szczególnie jednak w okolicy ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, pojawiają się problemy.

Po zamknięciu przejazdu bardzo szybko kolejka oczekujących samochodów zapełnia całą ul. Północną, co powoduje paraliż ul. Chylońskiej, na której stoją auta, oczekujące na wjazd na skrzyżowanie. Często dochodzi do dantejskich scen, gdy kierowcy próbują omijać zator... wjeżdżając na chodniki.

- Nasi kierowcy tak oczywiście nie robią, kończy się tak, że trolejbusy linii 27 czy 22 już na samym początku trasy potrafią złapać kilku-, a nawet kilkunastuminutowe opóźnienia - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Tego typu problemy rozwiązać ma właśnie przebudowa skrzyżowania. Miasto chciałoby m.in. stworzyć z obu stron przed skrzyżowaniem dodatkowe pasy długości 150 i 180 metrów, które umożliwiłyby samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej w kierunku przejazdu kolejowego spokojne oczekiwanie na jego otwarcie, bez blokowania ruchu na głównej arterii.

- Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę, to chcemy rozpocząć prace jak najszybciej, aby inwestycja zakończyła się jeszcze w tym roku - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Problem w tym, że podobne obietnice z ust włodarzy Gdyni padały już kilka lat temu. Inwestycja miała być zrealizowana już w roku 2006. Jednak miasto wycofało się wtedy ze swoich planów.

- Uważaliśmy, że zdecydowanie szybciej uda się zrealizować pomysł budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta, która zapewniałaby możliwość bezkolizyjnego pokonania trasy, którą dziś obsługują m.in. przejazdy kolejowe. Realizacja tej inwestycji oddala się jednak w czasie, postanowiliśmy więc oddzielić te dwie sprawy i zająć się znów remontem skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej - tłumaczy Stępa.

Ze względu na trwającą procedurę przetargową miasto nie chce zdradzać kwoty, którą mogłoby przeznaczyć na remont skrzyżowania. Nieoficjalnie mówi się jednak o koszcie 1 do 2 mln zł.

Opinie (214) 9 zablokowanych

  • A czemu nie tunele pod torami? (3)

    A czemu nie tunele pod torami? Chociaz pod tym bardziej uczeszczanym przejezdzie... polsrodkami to tylko wyda sie pieniadze a poprawa bedzie znikoma albo nawet zadna... lepiej raz wydac a porzadnie a nie za rok czy 2 lata problem powroci... i znowu trza bedzie wydawac... tak samo tunele/kladki zamiast przejsc dla pieszych stopniowo powinno sie likwidowac przejscia przynajmiej na glownych arteriach miasta.

    • 10 0

    • (1)

      Zgadzam sie z przedmówca.Tunel zawsze będzie rozwiązaniem.Ale musimy pamietac ze mamy poczatek okresu kampanii i lepiej wyglada remont za1-2 mln PLN zrobiony i tak na NASZE pieniądze jak kompleksowe rozwiązanie tego problemu.
      A tak za pół roku będzie się czym chwalic gdy w sprawozdaniu zostanie umieszcona notatka o zmniejszeniu dolegliwości na ul Chylońskiej poprzez dobudowanie lewo i prawoskretu na ul.Północną.
      Swoją droga zastanawia mnie dlaczego na ul.Puckiej trzeba tak długo czekac na otwarcie przejazdu a na ul Północnej i Piaskowej trwa to szybciej?.

      • 0 0

      • Bo ciapągi się rozciągają rozpędzając i tu są krótsze a tu dłuższe...

        • 2 0

    • bo PKP nie chce

      żeby coś takiego wyszło - PKP musi wejść w tą inwestycję albo pozwolić na budowe. bo niestety teren pod torami należy do tej instytucji. a jak PKP inwestuje? popatrzcie na przejazd na Północnej - połowa torowiska jest ładnie wyremontowana (tory SKM) a połowa dalej nierówna (tory PKP).

      • 1 2

  • (...)jeszcze w tym roku(...)

    8go stycznia mamy dziś...

    • 4 0

  • Zrobić płatne parkowanie na terenie Chylonii, i innych, będzie mniejszy ruch :)

    • 5 2

  • CZY JEST ALTERNATYWA DLA SZCZURKA I JEGO EKIPY??? !!! (1)

    KTO ????????????????????????????????????

    • 6 0

    • ja :)

      • 3 0

  • wiadukt

    Wiadukt trzeba zbudowac nad torami albo tunel i zalatwione. Ale szkoda kasy. Lepiej sobie wysokie pensje wyplacic.

    • 7 1

  • korki przy stadionie (1)

    czy ktoś wie dlaczego pas przy stadionie/ciapkowie jest wciąć zamknięty i odbywa się tu ruch wahadłowy???

    • 3 0

    • remont

      remont stadionu i ulicy Olimpijskiej. Tak długo jak nie będzie ostatniej warstwy asfaltu na Olimpijskiej tak długo będzie tam wahadło.

      • 1 0

  • tunele

    zamiast przejazdow powinny być tunele!!!
    przejazdy sa wiecej zamkniete niz otwarte i to nawet jak pociagi nie jada, przez to tworza sie korki nie tylko na Chylońskiej ale tez na Hutniczej.
    tunele rozwiazalyby ten problem najlepiej

    • 8 0

  • OPAT "oddala się" (2)

    tam gdzie wszystko przygotowane i można budować celowo oddala się. Tam gdzie nic nie przygotowane "na siłę wciska się" to i owo, następnie robi się szum medialny.
    Och te rządy PO na Wybrzeżu:(.

    Czy Kozłowski w końcu poszedł już w te europosły?

    • 4 3

    • miała być przyspieszona

      budowa tunelu, ale jak zwykle Marszałek z dyskryminował Gdynię:(((

      • 0 0

    • Panie Radny Zmuda Trzebiatowski ile można zwalać na innych. To pan i pana Prezydent nie potraficie rozwiązać tak prostej sprawy ,zresztą jak wiele w tym mieście.

      • 3 0

  • Przedluzenie obwodnicy i budowa wiaduktu

    nad torami rozwiarze ten problem. Nalezy jak najszybcie rozpoczac budowe tzw. obwodnicy polnocnej, ktora ominie Rede i Rumie.

    • 3 0

  • DO ROBOTY !!!

    ZGADZAM SIĘ CAŁKOWICIE Z PRZEDMÓWCAMI PRZEJDZMY OD SŁÓW DO CZYNU :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane