- 1 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (164 opinie)
- 2 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (458 opinii)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (92 opinie)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (300 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (139 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (109 opinii)
Gdynia skraca kontrapas rowerowy na 3 Maja
Obecnie przejazd kontrapasem nie jest ani bezpieczny, ani przyjemny.
Gdyńscy urzędnicy podjęli decyzję o likwidacji części kontrapasa rowerowego na jezdni ul. 3 Maja . Tymczasowa organizacja kieruje rowerzystów wprost na oczekujących na zielone światło pieszych, a potem na chodnik i z powrotem na jezdnię. W ciągu kilku miesięcy ma się to zmienić.
Czytaj także: Główne skrzyżowanie w Gdyni niemal gotowe.
Okazuje się, że "tymczasowa" organizacja ruchu wcale nie będzie taka tymczasowa. Kontrapas nie wróci na jezdnię - przynajmniej na odcinku od ul. 10 Lutego do ul. Zgoda .
- Trwa projektowanie nowego rozwiązania. Chcemy pogodzić wszystkie grupy użytkowników: pasażerów komunikacji publicznej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Część kontrapasa może przecież przebiegać w miejscu, gdzie kiedyś parkowały samochody - podkreśla Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Nowa nawierzchnia, wjazdy i zjazdy na jezdnię
Docelowa organizacja ruchu może pojawić się jeszcze tego lata, choć projekt nie jest jeszcze gotowy. Wiadomo jedynie, że zmieniona zostanie nawierzchnia na bitumiczną, by nie było wątpliwości którędy mają poruszać się rowerzyści, a którędy piesi. Konieczne będzie też wykonanie konstrukcyjnego oddzielenia wjazdu na ul. 3 Maja przy skrzyżowaniu z ul. Zgody, bo tam kontrapas z dotychczasowego chodnika ponownie trafi na jezdnię.
Kierowcy jadący jednokierunkową ul. 3 Maja zyskają kilkadziesiąt metrów trzeciego pasa, który będzie lewoskrętem w ul. 10 Lutego, jak przed wytyczeniem rowerowego kontrapasa. Do tego rozwiązania zdążyli się już zresztą przyzwyczaić przez kilkanaście miesięcy przebudowy skrzyżowania przy dworcu.
Jak pogodzony będzie jednak interes pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu ul. 3 Maja z 10 Lutego, gdzie jadący na zielonym świetle rowerzyści wjeżdżają wprost na pieszych, czekających, by przejść przez ul. 3 Maja w stronę dworca PKP? Nowy projekt ma rozwiązać ten problem, ale jeszcze nie wiadomo w jaki sposób.
Opinie (159) 6 zablokowanych
-
2018-05-20 11:28
hmmm
Najlepiej wszystkie w tej Gdyni ulice pozamykac bo za mało jest tras dla rowerów.
- 2 3
-
2018-05-20 14:23
Wszystkie kontrapasy rowerowe w Gdyni to bzdura (1)
- 3 2
-
2018-05-20 15:00
dla przeciętnego janusza
wszystkie chodniki, parki, deptaki, nawetcmentarze to bzdura,
a powinny być tylko drogi i parkingi- 3 1
-
2018-05-20 14:53
Zróbcie tam wyścigi śledzi niech ładnie pachnie.
- 2 0
-
2018-05-20 17:32
Nie róbmy kosztem samochodów, to zróbmy kosztem pieszych? Już i tak w tym miejscu rowerzyści tak śmigają, że strach chodzić. Po prostu nie róbmy tam drogi dla rowerów. Nie wszędzie musi być, zwłaszcza w centrum miasta.
- 5 1
-
2018-05-21 12:40
Sciezki rowerowe na chodnikach sa niebezpieczne dla pieszych
Już nieraz widziałam rozpędzonego rowerzystę , który nawet nie próbuje zwolnic w miejscach gdzie ludzie spiesza się do przejścia dla pieszych. Młody człowiek jeszcze potrafi szybko zareagować i w dobrym momencie się zatrzymać przed rowerzysta ale taka starsza pani z zakupami nie ma szans...
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.