• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: skrzyżowanie przy dworcu do przebudowy

Michał Sielski
5 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 

Według zgodnej opinii kierowców i władz miasta skrzyżowanie ul. 10 lutego, Dworcowej i Podjazd jest niefunkcjonalne, niebezpieczne i coraz bardziej zakorkowane. Zostanie więc gruntownie przebudowane.



Najbardziej prawdopodobny przebieg skrzyżowania ulic: 10 lutego, Dworcowej i Podjazd. Najbardziej prawdopodobny przebieg skrzyżowania ulic: 10 lutego, Dworcowej i Podjazd.
Jeszcze przez tydzień można składać oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji, a w tym roku ogłoszony zostanie także przetarg na wykonawcę projektu przebudowy skrzyżowania zobacz na mapie Gdyni.

Budowa ma szybko ruszyć i szybko się zakończyć. - Każdy, kto tamtędy jeździ, zdaje sobie sprawę, że nie jest to normalne skrzyżowanie. Trudno skręcić z ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdyni, wyjazd z ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni to też nawrót o niemal 180 stopni. Na szczęście nie dochodzi tam do wielu wypadków, bo kierowcy cierpliwie czekają, aż będzie dogodny moment. To powoduje jednak coraz większe korki, dlatego przebudowa skrzyżowania jest dla nas priorytetem - mówi wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Według analiz w najbliższych latach natężenie ruchu na ul. Dworcowej sięgnie nawet 600 pojazdów na godzinę. Dlatego zmieniony zostanie cały węzeł ulic Podjazd, Dworcowej i 10 lutego. Dziś jest to skrzyżowanie, na którym mniej doświadczeni kierowcy nie wiedzą, jak się zachować, a o płynności ruchu nie ma mowy. Najbliższy realizacji jest projekt pozytywnie zaopiniowany przez Biuro Planowania Przestrzennego - z osobnymi zjazdami w każdym kierunku. On także ma jednak wady.

- Aby uzyskać dodatkową powierzchnię na 1-2 pojazdy skręcające w lewo, należy dodatkowo rozważyć wariant zawężenia wlotu od ul. 10 lutego do dwóch pasów ruchu i poszerzenie w tym miejscu pasa dzielącego na skrzyżowaniu do 5-6 m. Obecnie zakłada się, że docelowo pojawi się bezpośrednie połączenie ulicy Nowej Węglowej z ul. Morską za pomocą wiaduktu drogowego ponad torami kolejowymi. Warianty rozwiązań z wyspą centralną są bardziej terenochłonne niż inne warianty, niewątpliwą zaletą tych rozwiązań jest ich większa przepustowość dla relacji w lewo - pisze opiniujący inwestycję dr Lech Michalski z "Biura Inżynierii Komunikacyjnej Maciej Berendt".

Koszt projektu nie jest jeszcze znany, bo ważą się losy realizacji odwodnienia. Istniejące dziś nie spełnia swojej roli, a jeśli będzie trzeba wymieniać wszystkie podziemne sieci, cena znacząco wzrośnie. - Więcej będziemy wiedzieć, gdy zdefiniowany zostanie układ drogowy. Kanalizacja burzowa jest jednak w złej formie i na pewno zostanie przebudowana - podkreśla Marek Stępa.

Budowa całkiem nowego skrzyżowania to początek rewitalizacji ul. 10 lutego. Ulica ma być gruntownie przebudowana, ale na pewno nie w najbliższych latach. Nie wiadomo jeszcze, czy będzie przypominać ul. Świętojańską, czy zyska nowy charakter.

Pomysł naszego czytelnika:


Ciekawe rozwiązanie ruchu na skrzyżowaniu przesłał nam jeden z czytelników. Zmiana nie wymaga wielkich nakładów finansowych, a z pewnością usprawnia ruch.
- To nie jest jeszcze ostateczna wersja przebudowy skrzyżowania. Przygotowano kilka wariantów i z pewnością wybierzemy ten, który będzie najbardziej optymalny pod kątem wciąż wzrastającego natężenia ruchu - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Opinie (144) 5 zablokowanych

  • Są lepsze rozwiązania

    Przykład - skrzyżowanie Świętojańskiej, Władysława IV i Al. Zwycięstwa. Bezkolizyjne, przepustowe. Wystarczy na środku utworzyć wyspę i będzie dokładnie taki sam układ, tyle tylko, że bez świateł (bo nie ma przejścia dla pieszych). Takie rozwiązanie jest znacznie bezpieczniejsze od proponowanego (gra nerwów kierowców z kierunku Podjazd->Dworcowa z tymi z Dworcowej->10-go Lutego)

    • 0 0

  • A tak przy okazji - płatne parkowanie (6)

    Kilka dni temu - ok. godz. 17:30 parkuję gdzieś w okolicach Świętojańskiej. Obok mnie w tym samym czasie parkuje pani Senator RP.
    Ja uczciwie idę do parkometru i płącę za pół godziny postoju.
    Pani Senator RP robi klik zamykając piekną furkę i sobie idzie w siną dal.
    Parlamentarzyści RP na mocy uchwały Rady Miasta Gdyni nie są zwolnieni z opłaty za parkowanie.
    Może być tak, że pani Senator ma wykupiony abonament miesięczny - więc się nie będę czepiał, mimo, że to za pieniądze podatników (choć za szybą niczego nie dostrzegłem).
    Ale może być i tak, że pani Senator choć w Warszawie prawo stanowi, w Gdyni je olewa.
    Jeśli tak jest czuje się jak frajer.

    • 5 0

    • a ta pani senator to nie przypadkiem polska Eryka S.? (3)

      • 0 0

      • osesek (2)

        Nie. Pani Dorota A.

        • 0 0

        • no przeca o to mnie chodziło... (1)

          a użyłem tylko "metafury"...

          • 0 0

          • HEHEH

            Gdybym ja był senatorem RP też olewałbym wszystkie parkometry. 20 zł (ewentualnej) opłaty w tą czy w tamtą nie robiłoby różnicy (nie chciałoby mi się stać i wrzucać tych drobniaków). Niestety przeciętny użytkownik golfa za 20 zł to zaleje 2/3 baku LPG.

            • 0 0

    • Pani Senator mieszka jakieś 500 metrów od strefy płatnego parkowania i niestety nie może wykupić abonamentu na mieszkańca, więc szkoda jej wydawać większej kasy :)

      A może ma opłacony parking przez SMS?

      Ja też wątpię :))

      • 0 0

    • Lepszy pomysł. Znieść te cholerstwa

      Rabują nas na każdym kroku. Czas zrobić parkometr za chodzenie po chodniku.

      • 0 0

  • Gdynia: skrzyżowanie przy dworgu do przebudowy

    Jeżeli skrzyżowanie ulic:10 Lutego,Dworcowej i Podjazdu w Gdyni zostałoby prze-
    budowane jak informują włodarze miasta to będzie to cud nad cudami.I wielkie
    uznanie będzie się należało prezydentowi Miasta Gdynia Panu W.Szczurkowi.
    Dysponuję art. w Dzienniku Bałtyckim z przed 5-ciu lat jako odpowiedzi na moją
    krytykę ww skrzyżowania, że w ciągu dwóch lat kierowcy bez problemów będą mogli
    przejeżdzać przez to przebudowane skrzyżowanie. W art. tym napisano,że pod torami kolejowymi
    zbudowany zostanie 2-gi tunel równoległy do aktualnego w celu przejęci ruchu
    kołowego z Terminalu Promowego ulicą Polską przez Plac Konstytucji itp.

    • 0 0

  • Oj pachnie mi tutaj kiełbasą wyborczą (2)

    Czeka nas do września 2010 r. okres chwalipieństwa, oskarżeń itd

    • 36 5

    • tyle nabroili w ostatnim czasie że chyba nic im nie pomoże (1)

      • 1 0

      • Zniesienie parkometrów przyniesie multim głosów.

        .

        • 0 0

  • pomysl czytelnika jest chyba lepszy

    • 0 0

  • (3)

    Jeszcze swiatła niech dorzucą i na pewno nie będzie sie korkować . Jakoś to jest jedyne skrzyżowanie na których nie ma świateł i każdy ogarniety sobie stosunkowo łatwo radzi .

    • 47 8

    • daj spokój, (1)

      to skrzyżowanie to porażka! Jak chcę jechać z Dworcowej w 10. Lutego, to coraz częściej wybieram Starowiejską, przynajmniej do pierwszego skrzyżowania. Jeszcze gorzej jest jadąc od Podjazdu w Dworcową. Można się nie doczekać w pewnych godzinach.

      • 6 0

      • Prawda

        Ja zawsze tak robiłem, ale Starowiejską też to idzie w żółwim tempie często. Skrzyżowanie faktycznie jest do bani, najgorsze w mieście (gorsze było tylko skrzyżowanie Węglowej z Portową po remoncie wiaduktu).

        • 1 0

    • ale często łajzy taxi a ul dworcowej nie respektują STOP-u i lecą śmiało...

      • 9 1

  • GDYNIA JEST MIASTEM !!!!!!

    WPIS O GODZINIE 8.44 CHCE TEMU ZAPRZECZYĆ , CO OBRAŻA MIESZKAŃCÓW !!! USUNĄĆ PROSZĘ NATYCHMIAST !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 1

  • a inne ? (4)

    Na przykład skrzyżowanie Sląska/Władysława IV/Marsz.Piłsudskiego to pryszcz.
    Przejazd przez to skrzyżowanie w godzinach 1430 do 1930 grozi życiu.
    Tylko patrzeć jak wydarzy się tam straszny wypadek z ofiarami w ludziach

    • 1 1

    • (3)

      Nie ma skrzyżowania Śląska/Władysława IV/Piłsudskiego.
      Jest Śląska/Piłsudskiego lub Władysława IV/Piłsudskiego.

      A skrzyżowanie zapchane jest od 15:30. Nie ma także dramatu tak jak piszesz. Z której strony? Tylko w stronę Witomina jadąc al. Piłsudskiego jest zapchane, więc jedziesz prawym pasem i wbijasz się pod koniec. Ja tak robię codziennie :-)

      • 0 2

      • Postępek godny BARANA !!!!

        • 0 0

      • Robert

        Pochodzisz z Warszawy?

        • 1 0

      • takich frajerów jak Ty nigdy nie wpuszczam!
        Warszawska mentalność, az sie nie dobrze robi!

        • 1 0

  • żle zorganizowane.. (3)

    jeden pas w kierunku morskiej z 10 lutego to za mało... będzie się korkować... światła może by rozwiązały sytuacje, ja bym zostawił tak jak jest.. jadą tam tylko Ci co potrafią ruszyć ze stopu :P

    • 16 8

    • Co wy z tymi światłami? Toż to najgorsze rozwiązanie i powinno być stosowane WYŁĄCZNIE

      w miejscach, w których - z uwagi na ilość pojazdów - ruch trzeba sztucznie dozować

      • 0 0

    • tak samo jak to że z dworcowej w kierunku Morskiej będzie można skręcić tylko z jednego pasa...rewelacja! ograniczenie ilości pasów do skrętu na pewno polepszy sytuację

      • 1 1

    • przecież

      tam sie tego stopu za bardzo nie toleruje jedzie sie tak długo powoli aż sie zrobi luka i wtedy but i jestesmy za skrzyżowaniem.

      Tam musi byc rondo. Miejsca jest

      • 3 0

  • SKRZYŻOWANIE MORSKIEJ Z KARTUSKĄ !!!!!!! (1)

    tam niewielkim nakładem finansowym można udrożnic ruch

    • 4 1

    • dokładnie tak

      ...ale niestety od conajmniej kilkunastu lat (jak nie kilkudziesięciu) nic tam się nie dzieje w kierunku poprawy przepustowości i co najważniejsze BEZPIECZEŃSTWA ruchu. Jest tam cała masa wypadków i to w większości śmiertelnych. Tragicznie skręca się z morskiej w lewo w kartuską, z obu kierunków.
      DLACZEGO DO DNIA DZISIEJSZEGO NIKT TAM NIE ZROBIŁ ŚWIATEŁ LEWOSKRĘTU???!! Na co tu sie właściwie czeka?

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane