• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: trolejbusy pojadą do zagłębia biznesu

neo
21 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.

Linia 27 zmienia trasę. Trolejbusami z bateriami dojedziemy do biurowców przy ul. Łużyckiej, obiektów sportowych i CH Riviera. - To rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bez wątpienia potrzebuje - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.



Jak najczęściej dojeżdżasz do pracy?

Zmiany wprowadzane przez ZKM Gdynia wejdą w życie w poniedziałek 27 maja. Nową trasą pojedzie też linia autobusowa 172. Korekty w rozkładzie jazdy czekają również linie 23, 24, 29, 133, 140, 147, 160, 180, 190 i 710. Największa zmiana czeka jednak pasażerów trolejbusu linii 27.

Zmiana trasy linii 27



Na odcinku pomiędzy ul. Warszawską a al. Zwycięstwa trolejbusy pojadą w obu kierunkach ulicami: Śląską, Górskiego, Sportową, Łużycką i Stryjską. Nie ma tam sieci trakcyjnej, ale to nie stanowi już problemu. Nowoczesne trolejbusy z pojemnymi akumulatorami pokonają ten odcinek bez problemu.

Nową trasą trolejbusy pojadą od poniedziałku. Nową trasą trolejbusy pojadą od poniedziałku.
- Linia 27 obsłuży rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bardzo potrzebuje. Łatwiej będzie dostać się do zagłębia biznesowego i sportowego. Pomoże też łatwo dojechać do CH Riviera. Całość ma na celu usprawnienie komunikacji w tym rejonie miasta - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała. - Jeśli istotnie chcemy dbać o to, żeby gdynianie częściej poruszali się transportem publicznym niż swoim samochodem, to musimy zapewniać im odpowiedni komfort tego podróżowania i to właśnie ruch w takim kierunku.
Linia 27 będzie też kursować dłużej w niedziele i święta. Jeździć będzie w godz. 11-20. Niedzielny rozkład ogranicza jednak liczbę kursów o ok. połowę. Trolejbusy będą kursować co 40-60 minut, ale ZKM zapewnia, że będą to pojazdy przegubowe.

Zmiany na innych liniach



Zmiany zajdą też na trasie linii 23, która w weekendy skrócona zostanie do Dworca Głównego PKP. W zamian do Stoczni Gdynia wydłużone zostaną wszystkie kursy linii 24. Skorygowane zostaną też godziny odjazdów na liniach 23, 24 i 710.

Skrócona będzie też trasa linii 172, która prowadzić będzie z Wiczlina Niemotowa do przystanku Karwiny PKM (bez zajazdu w drodze powrotnej na pętlę Karwiny Tuwima).

- Do tej pory ta linia z niezbyt wysoką częstotliwością obsługiwała obszar przy centrum biznesowym i obiektach sportowych. W tej chwili jej trasa zostanie skrócona do przystanku Karwiny PKM, a rozkład zostanie skoordynowany z odjazdami pociągów z tej stacji - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Kursy na linii 172 będą się odbywać w dni powszednie i soboty w godzinach 5-20, a w niedziele - 11-20 z częstotliwością co 60 min. Dostosowane do rozkładu jazdy pociągów PKM autobusy umożliwią do godziny 13 wygodną przesiadkę z autobusów na pociągi, a po godzinie 13 - z pociągów na autobusy.

Pasażerów czeka też szereg zmian w rozkładach jazdy autobusów. Szczegóły na stronie internetowej ZKM Gdynia.
neo

Miejsca

Opinie (161) 4 zablokowane

  • Wszystko pod trajtki, śmiało mogły obsługiwać to autobusy

    • 19 6

  • Jakie miasto takie zagłębie biznesu.. (1)

    • 34 4

    • Dobrze że na PPNT nie mówią dolina krzemowa ;)

      • 18 0

  • Ale kretynizm! Te trajtki utkną na Łużyckiej koło 16ej jak korpośmieci będa kończyć pracę. (2)

    Bo nie wyobrażam sobie, że oni się przesiądą do trajtków. Oni jedzą tylko w lokalach, jeżdżą furami na kredyt i przesiadka do trajtka będzie dla nich utratą honoru.

    • 35 11

    • ale boli (1)

      a ty codziennie zasuwasz z rosołem w słoiku do prywaciarza , dniówkę wyrabiać, popijając o 13 rozpuszczalną neske z kradzionym z sekretariatu mlekiem , żeby zaoszczędzić na miesięczny bez weekendów i linii pośpiesznych.

      • 0 11

      • Rosół zdrowszy od eco vege hamburgera.

        • 1 0

  • Kiedy bedzie jeden tani bilet na wszystkie środki komunikacji miejsciej w całym Trójmiescie ? (3)

    To niewiarygodne by w XXI wieku w aglomeracji liczącej około 1,5 miliona osób nie istniał zintegrowany system komunikacji miejskiej pozwalający mieszkańcom i turystom
    na tanie i wygodne podrózowanie wszystkimi dostępnymi środkami komunikacji miejskiej za pomocą jednego biletu, ze swobodą przesiadek i zmian srodkow transportu
    w obrebie calej strefy objętej danym biletem (czy to jednarazowym, strefowym, czy okresowym - np czasowym, dziennym, trzydniowym, tygodniowym, miesiecznym, rocznym, etc).
    Dlaczego w Trojmiescie likwiduje sie linie naziemnej komunikacji miejskiej (Nowy Port, Oksywie, Obłuże) ?
    Dlaczego w Trojmiescie jadąc z Dąbrowy do Brzeźna muszę kasowac 3 bilety ?
    Dlaczego zbudowany za cięzkie miliony PKM jeździ 2x na godzinę ?
    Dlaczego obecny system taryfowy jest tak skomplikowany ?
    Czy osoby odpowiedzialne za obecny stan komunikacji miejskiej na obszarze metropolitalnym trójmiasta widziały choć raz jak działa komunikacja miejsca np w Berlinie, Pradze czy Londynie ?
    Czy te osoby wiedzą na przykład, że bilet miesięczny na wszystkie środki komunikacji miejskiej w Pradze kosztuje 90 zl czyli tyle ile bilet miesieczny na PKM pomiedzy Karwinami i Gdynią?
    Tyle mówi się o korkach, braku miejsc parkingowych, wzrastających kosztach zatrucia srodowiska.
    Czy nasi włodarze wiedzą ze na 1000 mieszkancow Trojmiasta przypada prawie 600 aut, podczas gdy np w Amsterdamie, Kopenhadze, Berlinie czy Nowym Jorku około 250 ?

    Komu zależy na dotychczasowym stanie rzeczy ?

    • 46 0

    • Przy obecnej władzy Gdyni raczej nie stac na wspolny bilet. Wazniejsze są imprezki..

      • 13 0

    • Adamowicz i Karnowski mówili o tym wielokrotnie, nie ma szans na dogadanie sie z betonem szczurkiem

      • 11 2

    • Włodarze nie czytają naszych postów.................

      • 4 1

  • 181 do Oliwy (7)

    Brakuje mi przedłużenia linii 181 do pętli w Oliwie, w ten sposób pojawiłaby się bezprzesiadkowa możliwość dojazdu z Karwin, Osiedla Strzelców, Wielkiego Kacka do centrów biznesowych w Gdańsku Przymorzu/Oliwie, sam porzuciłbym auto przy takim układzie.

    • 39 1

    • Zgadzam się w 100% (1)

      Niecałe 2,5km a wiele by zmieniło, włodarze miasta i ZKM prośbą o opinię w temacie, a może autor artykułu neo jest w stanie zasięgnąć języka?

      • 14 0

      • Neo Niedorzecznik ;-)

        Pomysł z wydłużeniem genialny. Popieram w 100%

        • 11 0

    • Za

      Jestem również za wielu mieszkancow jeździ do zagłębia biznesu w Gdańsku do Oliwy tam przydałaby się linia autobusowa bezpośrednia.

      • 9 0

    • albo linia 31

      ewentualnie 31 do pętli w Oliwie

      • 11 0

    • to zgłaszajcie to do nich, im więcej, tym lepiej

      • 6 0

    • Roman

      Linia S do Oliwy

      • 6 0

    • Żeby tak było to WS musi skończyć te podchody i durne

      współzawodnictwo z Gdańskiem. Również na linii ZKM - ZTM czas na zmiany w myśleniu i współpracę

      • 6 0

  • Ee myślałem ze dojada do Chwaszczyna...

    • 11 3

  • Drogi i ulice

    Pytam się kiedy naprawicie dziury w jezdni wszędzie są w ogóle nie ma kontroli gdzie są pieniądze z podatku paliwa

    • 23 2

  • Co z ulicami (1)

    Gdzie jest podatek od paliwa

    • 13 3

    • Zapytaj Matołusza

      • 5 2

  • No szok... (3)

    Zmarginalizowali linię 172 bardzo mocno. Przy następnej korekcie rozkładów jazdy, wytną całkowicie tę linię 172, bo nikt nie będzie chciał jeździć, żeby przesiadać się na PKM. Takie trochę na siłę nabijanie pasażerów/frekwencji PKMce. Słabo, bo nikt nie lubi przesiadek...

    • 27 1

    • Przesiadanie się na PKM to pół biedy, (1)

      ale teraz nie będzie dojadu z Wiczlina do Małego Kacka, Orłowa i Redłowa - najbliższy przystanie PKM po Karwinach to Stadion.
      Pominięte zostaną Łowicka, Plac Górnośląski, Redłowo SKM a nawet SKM Wzgórze.

      A PMK-ka nie ma przystanku na Małym Kacku ani na Wzgórzu..

      • 5 2

      • Trajtek jedzie co minutę. Dosłownie. Nie pisz głupot

        • 0 6

    • Do Gdyni i tak jedziesz 147, a do Gdańska w sam raz. Bardzo dobra zmiana.

      Byle oczekiwał na PKM

      • 3 3

  • O! Grucha dołożyła do swoich specjalizacji komunikacje miejska (3)

    Dzielna specjalistka od wszystkiego

    • 27 2

    • (1)

      Mieszkancy wybrali taka wladze wiekszoscia wiec reszta musi sie dostosować. Ewentualnie może w końcu rozliczycie obecna władzę przy kolejnych wyborach...

      • 9 0

      • Gruszeckiej nikt nie wybierał

        nawet bała się stanąć do wyborów

        • 7 0

    • najlepsza po francusku

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane