• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: ulotka zmieni parkingowe zwyczaje?

Michał Sielski
4 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Na ulotkach jest siedem głównych zasad dotyczących parkowania nie tylko na chodnikach.
  • Na ulotkach jest siedem głównych zasad dotyczących parkowania nie tylko na chodnikach.

Nie tylko coraz więcej słupków oraz straż miejska i policja sprawdzające, czy kierowcy przestaną zastawiać chodniki i utrudniać poruszanie się po Gdyni pieszo. W walce z problemem mają też pomóc rozdawane kierującym ulotki. Podziałają?



Zdarza ci się parkować na chodniku?

Nowa kampania edukacyjna to pomysł społecznika z Miasta Wspólnego Łukasza Piesiewicza, który zgłosił do gdyńskiego Budżetu Obywatelskiego. Jego projekt "Parkując, szanuj pieszych" zyskał aprobatę mieszkańców w zeszłym roku, a w tym roku doczekał się realizacji.

- Ścisłe centrum naszego miasta oferuje ograniczoną liczbę miejsc parkingowych. Jednak nie zwalnia to kierowców od zwracania uwagi na potrzeby pieszych, osób z niepełnosprawnościami czy rowerzystów. Nieprawidłowe parkowanie generuje bowiem problemy komunikacyjne dla pozostałych uczestników ruchu. Dlatego też włączyliśmy się w tę akcję edukacyjną, bo będzie ona cennym elementem porządkującym przestrzeń parkingową. Ulotki informacyjne wręczamy kierowcom wraz z prawami jazdy i dowodami rejestracyjnymi oraz wydajemy je z abonamentami w biurze Strefy Płatnego Parkowania. To skuteczny sposób bezpośredniego dotarcia do grupy kierowców - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Kierowcy przypomną sobie (a niektórzy być może dopiero poznają) dzięki ulotkom podstawowe zasady dotyczące parkowania, nie tylko na chodnikach. W sumie do kierujących trafi 20 tys. ulotek wydrukowanych na papierze ekologicznym.

- Są w nich informacje dotyczące m.in. niezastawiania chodników w sposób utrudniający lub uniemożliwiający przejście pieszym, nieparkowania na zieleńcach, nieprzekraczania linii ciągłych na miejscach postojowych, parkowania z zachowaniem odpowiedniej odległości od przejść dla pieszych czy niezastawiania wjazdów do bram i garaży. Mamy nadzieję, że treści ulotki skłonią kierowców do parkowania z poszanowaniem zasad i potrzeb pieszych - dodaje Anna Sobiczewska z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Opinie (199) 10 zablokowanych

  • Kiedy ulotki dla rowerzystów szalejących po chodnikach?

    • 3 2

  • Gdynia to lepiej niech wybuduje parkingi bo parkować nie ma gdzie a jezdnie za pomocą białej farby są zabierane na rzecz rowerz (1)

    I teraz będą uczyć kierowców parkowania. Bezczelne !

    • 3 1

    • kto ci płaci za pisanie bzdur?

      parkingów jest ile dusza zapragnie i stoją puste

      • 0 0

  • Wy sobie żarty robicie? (12)

    Ci ludzie zdali egzamin państwowy z kierowania pojazdami. W tym ze znajomości przepisów.
    A wy im teraz chcecie uświadamiać przepisy ulotkami?
    Na to idą pieniądze podatników?
    Na kolejne głaskanie po główce, proszenie?
    To tylko kolejne działania pozorowane,które nic nie zmienią, bo nie mogą zmienić.
    Straż miejska, mandat i laweta - tylko egzekwowane przepisów może pomóc.
    I nie udawajcie, że kierowcy ich nie znają, bo to sciema. A jak nie znają, to nie powinni prowadzić auta i po pierwszym mandacie sami sobie doczytają co źle zrobili.

    • 290 27

    • Dokladnie tak kraj buraków i pirtaów drogowych .Dokladnie wiedza co robią ,a ulatka ma ich informować:) (2)

      zmarnowana kasa na ulotki i kolejne zniszczenie lasu przez drukowanie na papierze i chemicznej kolorowej farby

      • 15 2

      • a TY?

        a Ty jestes w takim razie piratem drogowym czy burakiem?

        • 1 2

      • Ee... Przy nielegalnych kartach wyborczych Sasina za ponad 70 000 000zł te ulotki to mały pikuś.

        • 8 1

    • Albo lewatywa

      z kwasem solnym miast lawety, doktora Wstrząsa

      • 1 1

    • Problem to przepisy (5)

      Które pozwalają parkować byle jak.
      1.5m wolnego chodnika pozostawionego zgodnie z pord to kpina z pieszych.
      Parkowanie z chodników należy wyrzucić przez zmianę szkodliwych zapisów w pord.

      • 24 10

      • Te 1,5m to jakiś fetysz i bzdura. Ważniejsze są inne kwestie jak nieutrudnianie ruchu pieszym, parkowanie równolegle do jezdni i przy samej krawędzi, zachowanie odległości od skrzyżowania i przejścia dla pieszych. 1,5m to ostatni warunek a nie jedyny jak niestety wiele osób uważa.

        • 9 1

      • Racja (1)

        Tylko miasto też ma w nosie oznaczenie stref parkowania. Wystarczy namalować linie umożliwiająca i zabraniajaca.

        • 5 2

        • I znowu wychodzi znajomość przepisów.

          W strefie parkowania nie można parkować poza wyznaczonymi miejscami, w ogóle.

          • 8 0

      • Zwłaszcza terza,gdy ma być zachowany odstęp między pieszymi.

        • 2 1

      • ale tego ustawowegp metra nawet nie zostawią - cud jak w ogóle możesz przejsć

        a już cud i hosanna w niebiosach - jak możesz z dziecięcym wózkiem przejechać...

        • 16 0

    • (1)

      Policja i SM teraz nie ma czasu na takie bzdety, ważniejsze jest gonienie babci po sklepie za brak maski.

      • 14 6

      • Wcześniej też nie mieli czasu więc to nie o to chodzi.

        W Gdańsku mają chyba zakaz karania kierowców w okresie turystycznym, a zwłaszcza podczas jarmarku. Ścigają tylko mieszkańców, a turysta to święta krowa. Przykładem jest ul. Ogarna. Zakaz ruchu bez wjazdówki, a parkujących turystów co niemiara. Wystarczy aparat fotograficzny, blankiet mandatów i kasa do miasta leci. Ale po co?

        • 9 0

  • parkowanie

    Kodeks drogowy okresla zasady parkowania na chodniku do egzekucji jest policja straż miejska Prosze nie robić głupot przez wydawanie ulotek .To może Gdynia wyda ulotki że trzeba poruszać się zgodnie z kodekstem drogowym

    • 2 0

  • Fajnie, ale...

    Jak ktoś parkuje niezgodnie z przepisami to mandat. W końcu się oduczy, albo inaczej zaplanuje przemieszczanie się do centrum. ALE. Nie zmienia to faktu, że znalezienie miejsca do parkowania w centrum graniczy z cudem. Naprawdę miasto musi pomyśleć o zrobieniu piętrowego parkingu. Na przykład na miejscu tego prywatnego obok Batorego. Zaplanować porządnie układ ulic, żeby korki się nie robiły.
    Albo specjalna kolejka kursujaca co 5 min w trakcie świętojańska -> skwer ->dworzec z parkingami przesiadkowmi. NIe, nie wiem jak ją zmieścić i gdzie. Mówię tylko, że stawiając słupki i drukując ulotki dla kierowców się nic nie poprawi w centrum.

    • 2 0

  • Działania prowizoryczne...

    Wyprowadziłam się z Gdyni, bo powoli nie dawało się tam żyć. Zamykanie centrum miasta ze względu na wieczne imprezy utrudniało mi dojazd do pracy - niestety niektórzy pracują również w weekendy, a wyjechanie wtedy z Kamiennej Góry było mega utrudnione. Nie wspomnę już o powrotach w godzinach wieczornych do domu i braku miejsc postojowyc. Mimo wykupionego abonamentu, często nie można znaleźć miejsca w wyznaczonej przez SPP strefie. A sezon letni to porażka do potęgi n-tej. Ulice jednokierunkowe pozostawiane tak, że nie można przejechać, a Straży Miejskiej brak!

    • 3 2

  • Czemu zamiast wydawać pieniądze na słupki, nie karze się kierowców z odholowaniem włącznie? (1)

    • 6 2

    • Oto dobre pytanie, gratuluję.

      Może na tych słupkach zarabiają "krewni i znajomi królika",
      a na mandatach i lawetach trudniej o szemrane zarobki, jest lepsza kontrola legalności?

      Tu powinno być jak w Rzymie starożytnym ze stanowiskami publicznymi:
      na początku roku fiskalnego powinien być przetarg, kto da więcej za prawo
      mandatowania za cały rok, a najhojniejszy by to prawo dostał, choćby był ruską
      mafią, albo firmą krzak, ale wpłatę musiał by uiścić - gotówką, legalnym przelewem.

      Oferenci mogli by np. wziąć kredyt komercyjny na wielką jednorazową włatę z góry,
      a potem przez rok mogli by se zdzierać ile wlezie, wszelkimi legalnymi metodami.
      Miasto tylko kontrolowało by legalność metod, a nie skuteczność, ale kierowczyki
      pozywali by firmę, jej ubezpieczenie OC, a nie miasto. Proste i działało ok przez
      prawie tysiąc lat.

      Na początek można by zrobić taki przetarg tylko na jedną lub kilka ulic,
      a jak by się spodobało, rozszerzyć na kilka dzielnic. w każdej dzielnicy mogła
      by działać inna Renoma, Rewizor itd, a przy podejrzeniu zmowy cenowej jak z
      wywozem śmieci, można by zmniejszyć liczbę dzielnic, zrobić jeden przetarg
      na całe miasto, czy kilka miast. Wpłata wielomiliadrowa mogła by zbankrutować
      Renomę, czy Rewizora, ale to prawo kapitalizmu, firmom wolno bankrutować.

      Czy to zły pomysł? Przypominam, źe istnieją kraje ze sprywatyzowanym więziennictwem....

      • 1 2

  • Naklejki z karnym k..?

    • 0 1

  • inwestycja stulecia a kiedy realne działania i inwestycje? (2)

    kiedy rewitalizacja centrum? kiedy zieleń, remont ulic, wymiana chodników? kiedy sieć dróg rowerowych?

    • 66 5

    • Nigdy, jak zwykle. Tylko i**ota może faktycznie czekać na efekty pozorowanych działań gangu Szczurka....

      • 0 1

    • cały czas prace trwają.

      po wymianie chodników na wielu z nich parkują samochody. Stawiane są słupki, one nie zawsze okazują się skuteczne, stąd podejmowane są akcje edukacyjne, takie jak rozdawanie ulotek i perswazja uprawiana przez wielu kumatych mieszkańców na tym portalu.

      • 3 0

  • Was już pokręciło do końca w imię czego chcecie nauczać kierowców? Kierowca mający prawo jazdy powinien znać przepisy o parkowaniu też więc kogo pouczać zamiast tego karać mandatami nie muszą być duże ale nieuchronne i po problemie ale trzeba też stworzyć sieć parkingów

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane