• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zatrzyma port i remont Morskiej, by udrożnić estakadę?

Michał Sielski
15 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 11:51 (15 kwietnia 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Tak wyglądał (bez)ruch na Estakadzie Kwiatkowskiego w piątkowe popołudnie.


W godz. 15-17 ograniczone mają być wyjazdy ciężarówek z kontenerami z portu. Możliwe jest też wstrzymanie remontu ul. Morskiej w Cisowej. Dziś kolejna decyzja urzędników jak odkorkować zatkaną przez remont Estakadę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Takiej kumulacji przebudowywanych dróg nie było w Gdyni nawet przed piłkarskim Euro 2012.



Aktualizacja, godz. 11:50. Decyzja już podjęta. W porozumieniu z Zarządem Portu Gdynia, szefami terminali i przedstawicielami firm spedycyjnych przez najbliższe dwa tygodnie (do czasu uruchomienia zjazdu z estakady w ul. Hutniczą w pierwszych dniach maja) w godz. 15-17 obowiązywać będzie zakaz wjazdu na estakadę, opuszczających port samochodów o ciężarze powyżej 10 ton. W godz. 14-18 umożliwiony zostanie dla nich wyjazd z portu przez teren Elektrociepłowni.

***

Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego zaczął się w ostatnią środę i od razu zaczęły się gigantyczne korki. Zatory sięgały kilometrów, kierowcy tracili nawet godzinę na pokonanie dwu-trzykilometrowych odcinków, które wcześniej przejeżdżali w kilka minut.

- Armagedon to mało powiedziane. Setki ludzi wysiadały ze stojących w korku autobusów i szły na piechotę w stronę Obłuża. Ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni wyglądała jak przedmieścia Częstochowy oblegane przez pielgrzymki - mówi pani Lidia, która z pracy na poczcie w centrum Gdyni wracała do domu 2,5 godziny.

Po pierwszych dniach sytuacja się nieco uspokoiła, ale nadal daleka jest od ideału.

- Dlatego spotykamy się ze sztabem kryzysowym codziennie i wdrażamy kolejne pomysły jak usprawnić ruch. Ostatnie to m.in. ograniczenie wyjazdów ciężarówek z kontenerami z portu w godz. 15-17. Transport będzie tak planowany, by było ich w tym czasie jak najmniej - mówi Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni.

Urzędnicy chcieliby także, by choćby część ciężarówek wyjeżdżała z portu innymi drogami, nie wjeżdżając na estakadę. Nie wiadomo jednak czy będzie to możliwe ze względu na stan infrastruktury. Nie ma też możliwości pracy na trzy zmiany. To już kiedyś było przerabiane, skończyło się na telefonach od mieszkańców i zakazie prac w nocy.

Czy równoczesne remonty kilku głównych dróg to dobry pomysł?

Remont nie byłby tak uciążliwy, gdyby nie fakt, że jednocześnie w mieście zablokowane są też inne główne drogi. Trwa remont al. Zwycięstwa przy Klifie zobacz na mapie Gdyni, zaczęła się przebudowa ul. Morskiej w Cisowej, a lada dzień ruszyć ma przebudowa ul. Chwarznieńskiej.

- Prace na ul. Morskiej zostaną tak zaplanowane, by początkowo odbywały się głównie na poboczach. Zrobimy wszystko, by w jak najmniejszym zakresie blokować główną jezdnię - podkreśla Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Urzędnicy zapewniają też, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w ogóle nie będzie ograniczać ruchu, bo prace polegające na stworzeniu dwóch kolejnych pasów ruchu w żadnym stopniu nie utrudnią przejazdu na już istniejących. Nie dało się jednak tak zaplanować remontów, by nie odbywały się jednocześnie?

- Dało, ale wtedy remontowalibyśmy 2-3 lata. Zimą nie można ze względu na warunki atmosferyczne, więc czas prac naturalnie się wydłuża. Woleliśmy więc zastosować zasadę maksymalnego skrócenia prac, by kierowcy nie odczuwali ich przez tak długi czas. Nie sądzę, by ktoś był zadowolony, gdyby w korkach stał przez trzy lata, bo remonty robilibyśmy jeden po drugim - przekonuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, który odpowiada m.in. za koordynację remontów miejskiej infrastruktury.

W poniedziałek urzędnicy spotkają się po raz kolejny i mają podjąć już konkretne decyzje na temat wstrzymania lub takiej zmiany planów remontu ul. Morskiej, by ograniczyć blokowanie przejazdu. Możemy się też spodziewać dużo mniejszego ruchu pojazdów ciężarowych z portu w godz. 15-17, kiedy tworzą się największe korki.

Do kiedy remont?

Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego nad ul. Opata Hackiego zobacz na mapie Gdyni i w rejonie ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni 10 kwietnia zaczęła firma Want z Tczewa, która wygrała przetarg oferując cenę 1,66 mln zł. Prace potrwają do 10 września, ale największe utrudnienia czekają kierowców na początku robót.

Prace zaczęły się od remontu przegubów nad ul. Opata Hackiego. Obecnie zamknięta jest jezdnia estakady w kierunku Obłuża na odcinku od ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej jest ruch dwukierunkowy.

Opinie (356) ponad 10 zablokowanych

  • Najwazniejsze, ze MTM zarabia.

    Bo nie o to chodzi zeby zbudowac. Rozchodzi sie o to zeby budowac, budowac tak, by po roku remontowac i dalej szarpac. I takiej lini sie trzymamy.

    • 12 4

  • druskiennicka w orlowie remontowali przy-9c.

    padal snieg 5-20 grudnia u.roku .wybudowali jezioro przy posesjach 22,23podobno jeszcze nie odebrano tego kiczu.tak sie pracuje za nasze pieniadze.

    • 5 1

  • a od godziny 17 do 19 estakada będzie zablokowana przez ciężarówki czekające do tej 17 w porcie !!! Paranoja i tak są ciągłe kolejki w porcie gtc to jeszcze dowalcie zakaz !!!

    • 11 2

  • (1)

    A kto odda pieniądze za poniesione straty?????????jak będzie zakaz dla ciężarówek to wszyscy klienci przeniosą się do portu w Gdańsku!!

    • 15 5

    • Jak się o 15 przeniosą,to nie wiem,czy na 17 zdążą wrócić

      Czytać umiesz?

      • 1 1

  • Barany !!! a zeszłoroczny bajzel trzeba było troche przedłużyć i dziś byłby spokój!

    najpierw narobią Bajzlu a teraz na siłe kombinują ! , Tu już nic nie pomoże !!!-mleko zostało rozlane !!! . Vice prezydenty ! -a spróbujcie ;- zatrzymać prace dżwigów w Porcie , uruchomić cogodzinne przeloty helikoptera nad estakadą no i namówić Szczurka do codziennego przemarszu ul. Morską z transparentem ;- "Remontować Estakade w systemie trzyzmianowym !" a może to pomoże ???...

    • 11 3

  • w Szwecji za takie korki i nie przygotowanie

    miasta do alternatywnej drogi dojazdowej burmistrz miasta jak i szef komunikacji poszedlby ulice zamiatac, zostalby zwolniony, Szwedzi by do tego doprowadzili i kazali im spakowac manatki. tam wladza slucha glosu obywateli. jak burmistrz miasta kupil nowy model auta VOLVo do celow sluzbowych, Szwedzi wytkneli mu,ze kupil za drogi model. za 2 dni burmistrz miasta mial juz tanszy model Volvo.

    • 10 5

  • wielka Mysz i jej orszak bawia sie pieniedzmi

    podatnikow, bawia ssie z nami w kota i myszke za nasze pieniadze. najpierw trzeba pomyslec a potem wykonywac plany ale z tym mysleniem w tym zespole to trudno. moze czas na wymiane na sparwniejsze glowy, bo te juz nie pracuja,

    • 20 6

  • A gdzie Policjanci do kierowania ruchem i pomagania kierowcom?

    czy umjeją tylko bawić się suszarkami ???. Wszędzie jest tak ,że to Policja Drogowa odpowiada za płynność bezpieczeństwo i jakość ruchu. Policja powinna być również głównym ciałem opiniotwórczym jeżeli chodzi o podejmowanie decyzji o remontach ,przebudowach i td. jeżeli zarzą dróg urządza sobie samowolke i robi z Miasta poligon doświadczalny nie uzgadniając i nie powiadamiając o tym policji -to skutki są takie jakie są !. wcale się nie dziwie ,że Policja ma to w D...e i IM to lata! . chociaż wszędzie w Europie taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia!

    • 32 1

  • akurat z TIR-ami z portu....

    to bardzo dobry pomysł, tylko szkoda, że nikt nie wpadł na to od razu, bo to aż gryzło w oczy, same TIR-y. Oby ktoś się tylko nie ugiął i zmienił ograniczenie ruchu dla tych pojazdów w godz 15-17.

    • 9 5

  • CHICHOT HISTORII

    Ś.p Cegielska doprowadziła do tego, że Estakada została ukończona i zyskała poparcie mieszkańców. Szczurek robi z Estakadą jakieś ceregiele i poparcie spada. Chyba już czas odejść Panie Prezydencie, nieprawda?

    • 31 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane