- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Gdynia zatrzyma port i remont Morskiej, by udrożnić estakadę?
W godz. 15-17 ograniczone mają być wyjazdy ciężarówek z kontenerami z portu. Możliwe jest też wstrzymanie remontu ul. Morskiej w Cisowej. Dziś kolejna decyzja urzędników jak odkorkować zatkaną przez remont Estakadę Kwiatkowskiego . Takiej kumulacji przebudowywanych dróg nie było w Gdyni nawet przed piłkarskim Euro 2012.
Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego zaczął się w ostatnią środę i od razu zaczęły się gigantyczne korki. Zatory sięgały kilometrów, kierowcy tracili nawet godzinę na pokonanie dwu-trzykilometrowych odcinków, które wcześniej przejeżdżali w kilka minut.
- Armagedon to mało powiedziane. Setki ludzi wysiadały ze stojących w korku autobusów i szły na piechotę w stronę Obłuża. Ul. Janka Wiśniewskiego wyglądała jak przedmieścia Częstochowy oblegane przez pielgrzymki - mówi pani Lidia, która z pracy na poczcie w centrum Gdyni wracała do domu 2,5 godziny.
Po pierwszych dniach sytuacja się nieco uspokoiła, ale nadal daleka jest od ideału.
- Dlatego spotykamy się ze sztabem kryzysowym codziennie i wdrażamy kolejne pomysły jak usprawnić ruch. Ostatnie to m.in. ograniczenie wyjazdów ciężarówek z kontenerami z portu w godz. 15-17. Transport będzie tak planowany, by było ich w tym czasie jak najmniej - mówi Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni.
Urzędnicy chcieliby także, by choćby część ciężarówek wyjeżdżała z portu innymi drogami, nie wjeżdżając na estakadę. Nie wiadomo jednak czy będzie to możliwe ze względu na stan infrastruktury. Nie ma też możliwości pracy na trzy zmiany. To już kiedyś było przerabiane, skończyło się na telefonach od mieszkańców i zakazie prac w nocy.
- Prace na ul. Morskiej zostaną tak zaplanowane, by początkowo odbywały się głównie na poboczach. Zrobimy wszystko, by w jak najmniejszym zakresie blokować główną jezdnię - podkreśla Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urzędnicy zapewniają też, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w ogóle nie będzie ograniczać ruchu, bo prace polegające na stworzeniu dwóch kolejnych pasów ruchu w żadnym stopniu nie utrudnią przejazdu na już istniejących. Nie dało się jednak tak zaplanować remontów, by nie odbywały się jednocześnie?
- Dało, ale wtedy remontowalibyśmy 2-3 lata. Zimą nie można ze względu na warunki atmosferyczne, więc czas prac naturalnie się wydłuża. Woleliśmy więc zastosować zasadę maksymalnego skrócenia prac, by kierowcy nie odczuwali ich przez tak długi czas. Nie sądzę, by ktoś był zadowolony, gdyby w korkach stał przez trzy lata, bo remonty robilibyśmy jeden po drugim - przekonuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, który odpowiada m.in. za koordynację remontów miejskiej infrastruktury.
W poniedziałek urzędnicy spotkają się po raz kolejny i mają podjąć już konkretne decyzje na temat wstrzymania lub takiej zmiany planów remontu ul. Morskiej, by ograniczyć blokowanie przejazdu. Możemy się też spodziewać dużo mniejszego ruchu pojazdów ciężarowych z portu w godz. 15-17, kiedy tworzą się największe korki.
Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego nad ul. Opata Hackiego i w rejonie ul. Unruga 10 kwietnia zaczęła firma Want z Tczewa, która wygrała przetarg oferując cenę 1,66 mln zł. Prace potrwają do 10 września, ale największe utrudnienia czekają kierowców na początku robót.
Prace zaczęły się od remontu przegubów nad ul. Opata Hackiego. Obecnie zamknięta jest jezdnia estakady w kierunku Obłuża na odcinku od ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej jest ruch dwukierunkowy.
Opinie (356) ponad 10 zablokowanych
-
2013-04-16 00:49
Całą Gdynie rozkopcie na raz.!
- 7 0
-
2013-04-16 06:06
Tunel albo kladka pucka-chylońska to jest potrzebne dla aut (1)
- 6 0
-
2013-04-16 09:26
zdecydowanie tak!!! tunel na puckiej dla osobówek ;)) wiecej nie trzeba
- 0 0
-
2013-04-16 08:13
?
Redaktorze Natręt, może pan osobiście podjedzie na estakadę i zobaczy w praktyce, co się tutaj nada dzieje?
- 8 1
-
2013-04-16 08:44
1,66 mln za remont?
Troszkę drożej niż zamknięta ścieżka rowerowa.
- 2 0
-
2013-04-16 09:00
Jak żyć?
Kierowcy, którzy prowadzą TIRy żyją z tego, że jeżdżą na trasie Stocznia Gdynia -Terminal promowy. Ktoś im zapłaci za przestój? Chore.
- 2 1
-
2013-04-16 09:19
Wpuścić kota do urzędu- czas na porządki.
Kiedy ten szczurzy cyrk się skończy!!!!Jak można planować wielkie remonty na drogach w tym samym czasie?
Banda bezmózgowców z ekipy szczurka najpierw przez lata inwestowała wszystkie pieniądze w PARK Technologiczny- pewnie tylko na piękne biura dla swoich koleżków,
Infobox.Teraz jak budowy się skończyły pan car Gdyni zapowiedział zrobić referendum na co przeznaczyć pieniądze z budżetu Gdyni.Przez wielkie ego Szczurka Gdynia traci wszystko(patrz ranking miast).Panie Szurek czas podać się do dymisji nigdy pan nie dorówna
s.p.P. Cegielskiej.Jeszce mam jedno pytanie panie Szczurek,czy zapomniał pan o północnych dzielnicach Gdyni?-, może lepiej niech nowa ekipa UM zajmie się tym !!.Mam już dość pana ekipy !!!!!!!!!!!!.- 7 0
-
2013-04-16 09:19
Patologia, trzy godziny w korku...
Za to co się dzieje ktoś powninien iść pod sąd... w normalnym kraju
- 10 0
-
2013-04-16 09:25
KORKI
Bylyby mniejsze gdyby uzytkownicy samochodow w tym czasie zrezygnowali z jazdy samochodem w pojedynke bo tak najczesiciej jest. Poza tym autobus powinien miec swoj pas (jak to jest np w Anglii) i tez byloby latwiej.
- 0 3
-
2013-04-16 09:26
te wybory będą inne niż ostatnie.
- 5 0
-
2013-04-16 09:51
Witomino tez stoi (1)
Witomino tez stoi, cala Kielecka od Ślaskiej i połowa Witominskiej, wszyscy pchaja sie na obwodowa
- 4 0
-
2013-04-16 11:25
to trzeba podziekowac Stepie
wiceprezydentowi Gdyni, który odpowiada m.in. za koordynację remontów miejskiej infrastruktury.
Caly UM Gdynia to zarozumiale buce.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.