• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynianie: chcemy deptaka na Świętojańskiej

Michał Sielski
18 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Na razie ul. Świętojańska zamykana jest okazjonalnie, jak choćby podczas powitania wiosny. Na razie ul. Świętojańska zamykana jest okazjonalnie, jak choćby podczas powitania wiosny.

Zaskakujące wyniki badań dotyczących ewentualnych zmian w ruchu na ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni. Nie tylko kupcy chcą, by była deptakiem. Podobnie myśli zdecydowana większość mieszkańców Gdyni. Władze miasta przekonują jednak, że decyzja musi dojrzeć.



Całkowite zamknięcie dla ruchu ul. Świętojańskiej to dobry pomysł?

Ankietę dotyczącą organizacji ruchu na ul. Świętojańskiej wypełniło 2727 osób. W zdecydowanej większości byli to mieszkańcy Gdyni, robiący tam zakupy, mieszkający lub pracujący w Śródmieściu. Aż 38 proc. to osoby młode - w wieku 26-34 lat. Badanie przeprowadzane jest w ramach unijnego projektu Civitas Dynamo. Wyniki są zaskakujące.

- Okazało się, że nawet ci, którzy przyjeżdżają do Śródmieścia Gdyni samochodem, wolą, żeby ul. Świętojańska była deptakiem - mówi Alicja Pawłowska z Zarządu Dróg i Zieleni.

Czytaj także: Świętojańska ulicą banków? To mit.

27 proc. badanych twierdzi, że żadne zmiany nie są potrzebne, ale zdecydowana większość widzi taką potrzebę - choć w różnym zakresie. 11 proc. proponuje rozwiązanie najbardziej radykalne, czyli całkowite zamknięcie ulicy dla wszystkich pojazdów - także należących do mieszkańców oraz komunikacji publicznej. Aż 30 proc. dopuszcza jednak ruch pieszych oraz rowerzystów, a 25 proc. twierdzi, że po Świętojańskiej mogłyby poruszać się także pojazdy komunikacji publicznej. 11 proc. zgadza się na to, by wjazd możliwy był również dla mieszkańców dzielnicy.

Większość respondentów opowiada się za zmianami na całym odcinku ul. Świętojańskiej - od Urzędu Miasta zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania ze Skwerem Kościuszki zobacz na mapie Gdyni. Miałyby one obowiązywać na stałe, ale władze miasta skłaniają się jednak do stopniowego przyzwyczajania ludzi do deptaka. Podobnie działają na al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdyni czyli chodnikach przy Skwerze Kościuszki i Molo Południowym. Tam zakaz parkowania doskonale się sprawdza, a przypadki jego łamania są już sporadyczne. Zwolnione przez samochody miejsce szybko zaanektowali piesi, którzy przechadzają się chodnikami i nie muszą lawirować pomiędzy zaparkowanymi samochodami. Docelowo parkowanie może być zakazane po obu stronach drogi.

Zobacz więcej: Parkowanie przy skwerze ograniczone.

- Wyniki badań z pewnością są dla nas ciekawym materiałem do przemyśleń. Na konkretne decyzje jeszcze za wcześnie, bo analizy wciąż trwają. Trzeba pogodzić oczekiwania mieszkańców, turystów, ale także mieszkańców, restauratorów i korzystających z komunikacji publicznej. To projekt na najbliższe lata - podkreśla wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.

Podczas powitania lata na ul. Świętojańskiej pojawiły się klasyczne samochody.

Opinie (315) 3 zablokowane

  • Czy po to buduje się miasto, (2)

    żeby zamykać główne ulice ?

    • 10 3

    • Tak, trzeba je zamykać - po co mają służyć jakimś takim Robercikom

      co rozbijają się bmw-uchami czy niepoważnym motocyklistom.

      • 0 1

    • można je otwierać dla ludzi

      a zamykać dla samochodów.

      • 3 7

  • p (5)

    cala swietojanska zamienic na sciezke dla rowerow. w ten sposob pogodzimy samochodziarzy - smrodziarzy i pieszych

    • 3 11

    • Najpierw niech rowerzyści nauczą się jeździć (3)

      po drodze pieszo-rowerowej i nie rozjeżdżają i nie straszą pieszych.
      Bo np. za dzwonienie na pieszych na chodniku najzwyczajniej w świecie walę w mordę i tyle w temacie.

      Amen.

      • 7 4

      • Jak byś walił w mordę to byś siedział w kiciu, Kiciu. Więc nie gadaj głupot !!!

        Prężysz muskuły przed kompem i udajesz jakiegoś anty rowerowego batmana ?

        • 0 0

      • (1)

        Kaszubski burak

        • 2 6

        • prącie

          • 1 1

    • Niech na nowo posadza ten dab

      co rosl na srodku drogi i bedzie gitara.

      • 2 0

  • 1,09% chce zamknięcia (1)

    W Gdyni mieszka ponad 248 tys osób, więc ten 2727 to niewiele, ułamek, to żadna grupa reprezentatywna. Niezła ściema.

    • 13 1

    • Mam gdzieś twoje utyskiwanie - jedyne co potrafisz to napisać tu opinię ?

      Bez trudu znalazłem tę ankietę ignorancie. I nie podpisuj się AjaxAmst bo nie masz pojęcia o tym mieście.

      • 0 0

  • wiele głupoty w życiu spotkałem (1)

    Ale robić tam deptak to jedną z największych. Nie chce mi się pisać dlaczego bo to oczywiste. Zresztą mecz leci

    • 11 3

    • Początkowo tak traktowano pomysł w Sopocie za komuny - po co deptak

      na Monte Cassino. Tak samo w Gdańsku - pamiętam spory ruch samochodowy na ciągu od Hali Targowej do Ogarnej i na niej samej na początku lat 70-tych. Jaka głupota - idąc twoim tokiem myślenia to wszystkie deptaki na świecie to "idiotyzm".

      • 0 0

  • N poczatek przydałby się parking wielopoziomowy na miejscu placu obok DH BAtory (3)

    Co mi po deptaku, kiedy w Gdyni nie ma mozliwości zaparkowania samochodu, Ostatni dzień dziecka wybitnie pokazał, że Gdynia to wioska. Więcej tu nie przyjadę na dzień dziecka. Tłumy, kolejki i jak mówi Marek Belka Ch... Du..... i kamieni kupa.

    • 12 4

    • Do Gdańska - od dawna jeżdżę rowerem lub koleją, ten sam problem

      z parkowaniem, a częściej przejazdem - wieczne korki po drodze, najczęściej we Wrzeszczu.

      • 0 0

    • To nie przyjeżdżaj - unikaj też Warszawy w czasie zlotów politycznych, bo

      znam takich co narzekali 4.06 na stolicę.

      • 0 0

    • parkingi wielopoziomowe w centralnych rejonach miast

      zwiększają korki na dojazdach do nich. Nie powinny być tworzone za pieniądze publiczne i nie powinny być bezpłatne.

      • 1 2

  • Jak nie potrafisz dostrzec Gdyni to nic tu po tobie w Trójmieście, kolejny kresowy

    matole, którego rodzinka przybyła do Gdańska w 1945 roku, aby Tomuś zgrywał się na ważniaka z Gdańska. Widzę, żeś wielki patriota, który przedwojenny wspaniały projekt jakim jest Gdynia ma w głębokim poważaniu. Szkoda, że nie ma Niemców i WMG - bo wbrew pozorom znam dziedziny życia które i w Gdańsku w naszym polskim wykonaniu leżą na łopatkach (wieje nudą). Z nimi, czyli z Niemcami życie byłoby ze 100 razy lepsze. Np. targi - WMG już by się wystarało, jako niezależny podmiot polityczny aby były nie gorsze od berlińskich. Byłeś kiedyś Tomuś w Berlinie na Targach Turystycznych ? Te gdańskie to 1/100 tego co w Berlinie. Nie wspomnę jak polskie władze rozłożyły w Szczecinie i na Górnym Śląsku komunikację kolejową, że aż wstyd (na tym ostatnim Niemcy stworzyli by sieć S-bahn nie gorszą od Berlina).
    Wracając do WMG - szkoda, że Niemcom po 1933 odbiła mocno szajba.

    • 0 0

  • Najpierw rozwoj nowych ukladow komunikacyjnych wokol centrum: nowa Weglowa, nowa Jana z Kolna (2)

    Czy w miescie Gdynia nie ma juz planistow, projektantow i inzynierow miejskich zajmujacych sie odpowiedzialnym tworzeniem przestrzeni miejskiej ???

    Co to za durne stanowienie poprzez m.in. portal trojmiasto.pl
    o rozwiazaniach urbanistycznych w miescie.

    Sama sonda jest w porzadku, owszem napewno pomaga w rozeznaniu sie w preferencjach mieszkancow, ale nic poza tym.

    Takie przekrzykiwanie sie forumowiczow w stylu zamknjmy ta, a otworzmy tamta ulice, bardzo przypomina mnie niedojrzale zachowanie rozkapryszonego dzieciaka.

    W miescie sa i musza pozostac czynne, dla prawidlowego funkcjonowania tkanki miejskiej, najwazniejsze drogowe i kolejowe arterie komunikacyjne.
    I nie nam o tym decydowac.
    Ponadto dochodza do tego tak istotne sprawy jak sieci podziemne, bunkry, tunele oraz kwestie sposobow sprawnego (bezzatorowego) prowadzenia komunikacji.

    • 2 3

    • Kolejowe tak, ale nie dla samochodów prywatnych.

      • 0 0

    • za to te same wladze miasta doskonale wiedzialy, ze juz na zaraz potrzebna byla np: zdublowana estakada (rowerowa)

      • 1 1

  • Mieszkanka (2)

    Czemu rowerzyści są tacy uprzywilejowani? Jeżdżą jak chcą! Jak im się podoba to chodnikiem, jak nie to wjeżdżają na pasy dla pieszych, albo zjeżdżają na jezdnię. Rower to pojazd w rozumieniu prawa, ale jako kierowca samochodu nigdy nie wiem z której strony pojawi się rower, a wiadomo że rowerzysta z samochodem nie ma żadnych szans! Wielokrotnie widziałam rowerzystów jadących ulicą, gdy obok biegnie ścieżka rowerowa! Zdaję sobie sprawę, że ścieżek jest jeszcze za mało, ale brak przestrzegania przepisów przez rowerzystów może doprowadzić do niejednej tragedii. Świętojańska deptakiem? Ok, ale bez pędzących między pieszymi rowerzystami! Jeżeli deptak to tylko per pedes, a jazda rowerem np wzdłuż ul. Władysława IV!

    • 8 2

    • Oczywiście że jeżdżą jak chcą - to specyfika roweru i tobie nic do tego. Jeśli masz

      z nimi problemy to znaczy że jesteś kiepska za kierownicą, bo ja nie mam z nimi problemu. Jazda po pasach - jest taki rysunek w necie (na fb też) - leży trup na ulicy ze strzałą w głowie i obok policjanci - pieszy patrol który jako pierwszy dotarł do zwłok i obok nich krzyczący do nich jakiś facet pokazujący ręką coś daleko: "wy tu zajmujecie się byle czym, a tam ktoś rowerem po pasach przejeżdża !!!" Dobra satyra na takich jak ty, który z jeżdżenia po przejściach i zjeżdżania na jezdnię rowerem robią tragedię narodową.

      • 0 0

    • A znasz jakiś przypadek konkretnej tragedi spowodowanej przez rowerzyste?

      Ja znam co najmniej kilka przypadków wjechania samochodu w bogu ducha winnych pieszych na przystankach autobusowych. Ale nie oczekuje zaostrzenia przepisów dla kierowców pojazdów samochodowych.
      Statystycznie takie zdarzenia są niezmiernie rzadkie. Rowerzysta w przypadku kolizji z pieszym też ulega "uszkodzeniu".

      • 2 4

  • Może być i deptak...ale to nie zmieni faktu, że... (1)

    Gdynia to brzydkie miasto. Zapraszam do przepięknego Gdańska.

    • 4 6

    • Każde z miast Trójmiasta ma swój urok. Jak nie potrafisz znaleźć się

      w międzywojennej gdyńskiej secesji do twój problem. Ja jestem dumny z całego Trójmiasta, sam Gdańsk to za mało.

      • 1 0

  • (1)

    Ankietę dotyczącą organizacji ruchu na ul. Świętojańskiej wypełniło 2727 osób--czy to jest większość mieszkańców Gdyni? czy Gdynia ma 3500 mieszkańców?hahahaha

    • 2 2

    • Nie będziemy czekać aż łaskawie raczysz znaleźć ankietę w necie kasiuniu !

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane