• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdzie jest Mevo? Najnowsze informacje

Arnold Szymczewski
5 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Po niespełna dwóch tygodniach funkcjonowania systemu roweru metropolitalnego Mevo, największym problem jest niewielka dostępność rowerów, spowodowana zbyt wolnym ładowaniem i uzupełnianiem baterii. Po niespełna dwóch tygodniach funkcjonowania systemu roweru metropolitalnego Mevo, największym problem jest niewielka dostępność rowerów, spowodowana zbyt wolnym ładowaniem i uzupełnianiem baterii.

Jest co prawda 1000 zapasowych baterii, ale tylko 150 ładowarek. Więcej rowerów może pojawić się przed długim weekendem majowym. Nextbike prawdopodobnie utrudnia pracę amatorskich stron, podających rzeczywistą dostępność rowerów. Zarządca systemu dostał już 900 tys. zł kar. W piątek wstrzymał też rejestracje nowych użytkowników i wykup nowych abonamentów.



Jaką ocenę wystawisz Mevo po 10 dniach działania?

Operator tłumaczy, że musiał wstrzymać przyrost liczby użytkowników i kolejnych wypożyczeń, które skutkują niemożliwością zapewnienia oczekiwanej jakości usługi. Wykupione abonamenty pozostaną aktywne i posiadający je użytkownicy nadal będą mogli wypożyczać rowery. Nie można jednak aktywować nowego konta ani zasilić już istniejącego.

System jest przeciążony. Od ostatniego poniedziałku każdego dnia odnotowuje on ponad 10 tysięcy wypożyczeń. Ich łączna liczba do czwartku do północy sięgnęła już 90 tysięcy. W systemie Roweru Metropolitalnego Mevo zarejestrowanych jest już ponad 60 tys. osob.

Przy obsłudze systemu pracuje ponad 100 osób i planowane jest zatrudnienie kolejnych.

- Firma dokłada wszelkich starań, by jak najszybciej uporać się ze wszystkimi problemami. To jednak wymaga czasu. Jest nam przykro z powodu niedogodności, z którymi dla użytkowników wiąże się wstrzymanie dokonywania płatności - mówi Marek Pogorzelski z Nextbike Polska.
***

W programie "Wszystkie strony miasta", który został wyemitowany na miejskiej stronie gdansk.pl, Paulina Cyniak, kierownik projektu Mevo w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot i szef Biura OMGGS Michał Glaser odpowiadali na pytania związane z działaniem systemu Mevo.

W programie "Wszystkie strony miasta" wystąpili Paulina Cyniak, kierownik projektu Roweru Metropolitalnego i szef Biura Obszaru Metropolitalnego G-G-S Michał Glaser. Dowiedzieliśmy się m.in., że operator dysponuje zaledwie 150 ładowarkami do rowerów. To główny powód braku rowerów w mieście. W programie "Wszystkie strony miasta" wystąpili Paulina Cyniak, kierownik projektu Roweru Metropolitalnego i szef Biura Obszaru Metropolitalnego G-G-S Michał Glaser. Dowiedzieliśmy się m.in., że operator dysponuje zaledwie 150 ładowarkami do rowerów. To główny powód braku rowerów w mieście.
Poniżej najważniejsze informacje na ten temat.

1000 zapasowych baterii, ale tylko 150 ładowarek

O tym, że operator Mevo posiada 1000 sztuk zapasowych baterii pisaliśmy kilka dni temu, ale wówczas nie przypuszczaliśmy, że ładowarek do nich jest zaledwie 150. Tymczasem brak naładowanych rowerów to największy problem pierwszych dwóch tygodni działania - lub, jak kto woli - niedziałania systemu.

Cały czas są problemy z Mevo. Użytkownicy też kombinują



- Na pewno są jeszcze niedociągnięcia w serwisie. My to obserwujemy i jesteśmy na bieżąco w kontakcie z wykonawcą. Nie da się ukryć, że w tych rowerach - które są dobrymi rowerami i użytkownicy je chwalą - słabym punktem jest wymiana baterii - mówiła w programie Paulina Cyniak, odpowiedzialna za projekt wdrożenia Roweru Metropolitalnego. - Wykonawca ma ok. 150 ładowarek do akumulatorów, które pracują przez całą dobę. Wiemy, że tych ładowarek powinno być jeszcze więcej. Kolejne są zamówione i za chwilę będą uruchomione, więc ten problem powinien nam stopniowo znikać. Bufor baterii na dobę powinien wynosić co najmniej 600 baterii w zapasie.
- Rower to żaden nowy wynalazek. Natomiast nowością u nas jest, to, że system zarządzający jednośladem jest umieszczony w rowerze. Jesteśmy innowatorami, przecieramy szlaki. Nikt przed nami tak dużego projektu w Europie nie zrealizował. Ciągle pracujemy nad tym, żeby wszystko funkcjonowało dobrze. Na chwilę obecną nie jesteśmy zadowoleni z tego, że system nie działa idealnie - mówił Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Dodatkowe rowery być może dotrą przed weekendem majowym.

Zgodnie z umową system miał zostać uruchomiony 18 listopada 2018 r. Później, na skutek opóźnień w montażu stacji i dostawie rowerów, miał być uruchomiony 18 stycznia 2019 roku, a w 100 proc. od 1 marca 2019 r. W rzeczywistości 26 marca na terenie 14 gmin Pomorza wystartował system z 1224 rowerami, czyli ok. 30 proc. wszystkich planowanych. Tutaj warto dodać, że dostawa pozostałych rowerów również została przesunięta.

  • We Wrzeszczu przed południem w piątek był jeden dostępny rower.
  • Na Siedlcach sytuacja również nie wygląda dobrze.
  • Mieszkańcy południowych dzielnic skarżą się na brak rowerów.
  • W Oliwie, gdzie codziennie przed biurowcami stoi dużo rowerów, w piątek było ich jak na lekarstwo.
- Nie chcemy nic obiecywać. Wiemy, że długi weekend to świetna pora na korzystanie z roweru publicznego. Natomiast proszę pamiętać, że my chcemy oddać naprawdę dobre rowery. Testy pierwszego etapu trwały kilka tygodni - wyjaśniała Paulina Cyniak. - Oprócz tego, że wykonawca potrzebuje czasu na złożenie tych rowerów, my też potrzebujemy trochę czasu na ich przetestowanie. Jesteśmy po rozmowie w tej sprawie z wykonawcą. Kolejne rowery pojawiać się będą etapami. Myślę, że już przed majowym weekendem. Chcielibyśmy - ale proszę nie traktować tego jako obietnicy.
W sieci pojawiają się już prześmiewcze obrazki. W sieci pojawiają się już prześmiewcze obrazki.
Kara dla operatora: 900 tys. zł

Jak na razie jedyna kara, jaka została nałożona na operatora, wynosi 900 tys. zł i jest związana z opóźnieniem wdrożenia pierwszego etapu systemu roweru metropolitalnego Mevo.

O karach, jakie grożą operatorowi systemu za nieprawidłowości w działaniu Mevo pisaliśmy już wcześniej.

Przykładowo, za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku usterki istotnej dla funkcjonowania, przewidziana jest kara w wysokości od 50 do 600 zł dziennie. Tyle samo za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, dla usterki nieistotnej dla funkcjonowania. Nextbike będzie musiał dbać o odpowiednią liczbę rowerów na stacjach. Za każdy przypadek niewłaściwej liczby rowerów na danej stacji w danym dniu kara wynosi 100 zł, maksymalnie 66 tys. za jeden dzień, a łącznie maksymalnie nawet 10 mln zł.

Jeśli któregoś dnia w systemie zabraknie 2-5 proc. rowerów, to wykonawca ponosi karę 1 proc. miesięcznego wynagrodzenia za każdy dzień: minimalnie 3 tys. zł, maksymalnie 5 mln zł. Za brak 5-10 proc. rowerów kara wyniesie 1,5 proc. miesięcznego wynagrodzenia, od 5 tys. do 5 mln kary. Za brak od 10 do 50 proc. rowerów to już 3 proc. miesięcznego wynagrodzenia za każdy dzień i łącznie od 10 tys. do 10 mln zł. Za każdy rozpoczęty dzień niefunkcjonowania całego systemu kara wyniesie co najmniej 100 tys. zł.

- Każdego dnia zbieramy i raportujemy dane na temat działania systemu. Zapewniam, że kary zostaną naliczone firmie Nextbike, ale nie to jest teraz dla nas priorytetem. Najważniejsze zadanie to jak najszybciej przywrócić system roweru metropolitalnego do normalnego funkcjonowania - mówi Dominik Makurat.
Batalia Mevo i programistów

Tymczasem w sieci pojawiają się kolejne amatorskie strony do sprawdzania faktycznej dostępności rowerów Mevo. Pisaliśmy już o Monitor-Mevo, kolejnym jest www.mevowatchdog.pl.

Warto zaznaczyć, że Mevo najprawdopodobniej broni się przed tego typu monitorami. W piątek na stronie pojawiła się informacja: Z powodu utrudnienia pobierania danych przez firmę Mevo, system tymczasowo nie zbiera danych. Pracujemy nad poprawką.

"Zabieramy Mevo spod OBC"

Tak nazywało się wydarzenie na Facebooku, na które zapisało się ponad 140 osób, a zainteresowanych było 700. Mieszkańcy Gdańska wiele razy narzekali na to, że rowery skumulowane są przed oliwskimi biurowcami. Wprawdzie w piątek o godz. 11:30 (start wydarzenia) przed OBC stało zaledwie pięć rowerów, ale według komentarzy w wydarzeniu kilkunastoosobowej grupie po godz. 9 udało się zabrać ze stojaków około 20 sztuk.

W związku z dużą liczbą rowerów przed kompleksem biurowym w Oliwie na Facebooku powstało wydarzenie, które miało na celu zabranie rowerów sprzed Olivia Business Centre. W związku z dużą liczbą rowerów przed kompleksem biurowym w Oliwie na Facebooku powstało wydarzenie, które miało na celu zabranie rowerów sprzed Olivia Business Centre.

Opinie (733) ponad 10 zablokowanych

  • 1000 baterii (76)

    A 150
    ładowarek...

    No to popłynęli.
    Od tygodnia nie mogę skorzystać...
    Teraz rozumiem...
    W głowie się nie mieści że tak nabrali...

    • 425 14

    • I co teraz? (2)

      Może Jarosław Polskę pobłogłosław pomoże. Napisz list i zobaczymy.

      • 3 6

      • Premier Kaczyński czeka aż się sami zaoracie (1)

        Jesteście już coraz bliżej

        • 2 2

        • O, to już premierem został?

          • 0 1

    • (3)

      Nie możesz skorzystać z roweru - wsiądź w końcu na swój rower. Mam wrażenie że większość użytkowników Mevo tu się wypowiadającycj to osoby, które po to idą wypożyczyć ten rower żeby mieć za chwilkę powód do hejtu w internecie lub negatywnych dyskusji że znajomymi. Mam swój rower i nie widzę sensu rzucać się na rower wspomagany elektrycznie. Nie działa - trudno. Poczekajmy aż zadziała. Nie szkoda Wam czasu na wirtualną walkę z tym projektem?Pod każdym artykułem jest kilka tysięcy komentarzy. Idźcie pojeździć na własnym rowerze w tym czasie zamiast grzebać w komórce/komputerze w celu nakręcania spirali niezadowolenia. Takie jest moje zdanie.

      • 10 26

      • A rozumiesz ze na to poszło 40 baniek? (1)

        • 25 4

        • Biedaku, a ty się nie załapałeś.

          • 0 2

      • Nie mam roweru

        Nie miałbym go gdzie trzymać, zresztą tu jest fajnie, bo jak mi się zachce/znudzi, to biorę i odkładam potem gdzie chcę. Ze swoim bym się bujał niepotrzebnie.

        • 18 0

    • Nowak dotacje wziął (1)

      A teraz mnie POcalujcie ...

      • 16 9

      • Jak on

        ci się podoba to go pocałuj. My nie musimy.

        • 0 2

    • a dlaczego na stacjach nie ma portów do adowania? (8)

      skoro i tak uzytkownik musi odstawic rower do stacji to dlaczego nie ma chociaz jednego miejsca gdzie podpinamy rower i zostaje on automatycznie ladowany?? proste i logiczne jak dla mnie..ulatwi prace ludziom i bdzie znacznie wiecje dostepnych rowerow.

      • 42 4

      • Bo by był zablokowany na kilka godzin? (6)

        Już nie mówiąc o kosztach ciągnięcia kabli do stacji i demolce w mieście z tym związanej.

        A na koniec, Janusz i tak nie wepnie wtyczki do gniazdka, bo mu się nie chce.

        • 19 23

        • Nie róbcie z gdańszczan i**otów (4)

          Dosyć tego! Dulkiewitz zabierz głos w tej sprawie

          • 28 7

          • Dulkiewicz kontynuuje dzieło Adamowicza, (3)

            więc głos w tej sprawie zabierze któryś z zastępców. O PR trzeba dbać.

            • 37 3

            • Ile tu trolli.

              • 0 2

            • Wyjaśni dlaczego firma która robi z nas i**otów ma siedzibę w Dreźnie??? (1)

              Kasa do Niemców płynie ...kwa mać!

              • 20 7

              • Ile kazał Kurski spamić?

                nb tricity spółka z o.o.
                ul. Przasnyska 6b
                01-756 Warszawa

                • 7 9

        • Jaka siara , brawo PO i wasi koledzy !

          • 16 6

      • Dziękujemy PO i ich mocodawcom w Dreźnie

        • 14 9

    • ale przecież nie można było przewidzieć (53)

      że ludzie będą z tych wynalazków korzystać
      i że trzeba będzie te baterie ładować

      • 91 7

      • No tak stworzyli usługę i zakładali że nie będą ludzie z niej korzystać (49)

        Model biznesowy pierwsza klasa. Mogli w sumie 1 rower dać. Skoro zakładali że ludzie nie będą korzystali.

        Do tego mieli spóźnienie 5 miesięcy. Wiec czasu im zabrakło

        • 74 4

        • Ale wstyd Panno Prezydent (3)

          • 29 7

          • Dlaczego Panna Niemcom dała rowery w Gdańsku ? (2)

            • 22 4

            • Żebyś

              mógł tu trollować.

              • 0 1

            • Bo Polaków PiS wykończył

              • 8 15

        • Skąd mogli wiedzieć, jak się ludzie rzucą. (17)

          Mają tylko kilkanaście innych sieci rowerów miejskich.

          To tylko pokazuje, jak bardzo rowerowy jest Gdańsk.

          • 17 16

          • (5)

            To raczej pokazuje jak fatalna komunikację z dalszych dzielnic ma Gdansk. Nawalone bloków a dróg dojazdowych nie ma. Wszyscy sie cisną wąskimi drogami, ktore prowadzily kiedyś na wieś z kilkoma domami a dzisiaj prowadzą przez wielkie osiedla. Gdzie planowanie ?!

            • 39 1

            • (2)

              A kto kupował chałupy w takich kiepskich osiedlach? A teraz reszta ma płacić za drogi, za komunikację...

              • 3 6

              • A do czego jest gospodarz miasta? (1)

                Ma dbać o jego rozwoj i komunikację. A nie bawić się w politykę. Co w tym mieście dobrze działa? Komunikacja? Wybieramy barany z rozdania politycznego i g*wno mamy.

                • 10 1

              • Ty

                może masz g*wno ja nie. Przecież mówili ci rodzie ucz się , ucz bo będziesz miał g*wno i się spełniło.

                • 0 2

            • według

              ciebie to są tylko ścieżki dla rowerów?

              • 0 2

            • W punkt

              100/100

              • 15 0

          • A dlaczego firma ma siedzibę w Dreźnie ? (10)

            Znowu nas sprzedaliście!

            • 27 13

            • Wystarczy dynamo zainstalować i będą się ładowały same podczas jazdy ... (3)

              Za trudne dla centrali w Dreźnie?

              • 14 17

              • No widać,

                że jesteś w temacie.

                • 0 1

              • Po czym poznać pisiora (1)

                Zapłacili za przekaz o Niemcach.
                Do tego nie kuma podstaw fizyki...

                • 14 16

              • ci od rowerów kumają?

                • 5 8

            • (5)

              Głosując na Dulkiewicz sami się sprzedaliście.
              Na pohybel POlszewii

              • 29 25

              • A mogliśmy mieć nazistę za prezydenta (4)

                Taka strata...

                • 16 18

              • Nic straconego (2)

                Wybory w przyszłym roku.

                • 10 3

              • I ten władca trolli znowu będzie kandydował? (1)

                • 9 5

              • nawet jeszcze szmat nie zdjął

                • 2 1

              • ni, no schowaj się pod miotłą bo cię naziści znajdą

                • 12 2

        • Jak zawsze w tym kraju (19)

          Przetarg wygrywa najtańszy a potem wszystko się rozp***** jak zawsze

          • 48 9

          • ...w Gdansku (3)

            Kolega kolegi

            • 17 8

            • Niemiec jest właścicielem (2)

              Nie wypożyczajcie!

              • 20 10

              • napisał zazdrosny rosjanin

                • 0 1

              • He, he

                Nie wypożyczajcie, żeby było dla Ciebie :)

                • 7 2

          • (7)

            "A, tam. Jakoś to będzie..."

            • 23 4

            • Centrala firmy w Dreźnie (6)

              Kwa skąd my to znamy?

              • 28 4

              • (5)

                Skoro centrala w Niemczech to w takim razie ten system Mevo w Gdańsku od początku powinni ogarniać Niemcy narodowości niemieckiej. Może wszystko byłoby dopięte na ostatni guzik i funkcjonowało tak jak powinno, a tak to mamy niestety stereotypowe "polskie gospodarzenie".

                • 18 16

              • Sedno jest takie że my z podatków utrzymujemy ten badziew (3)

                A zyski do Niemiec do Drezna ...dziękujemy Adamowicz

                • 40 15

              • (2)

                A czemu ty nie stanales do przetargu?

                • 17 22

              • (1)

                Bo wiedział z góry, że wygra "niemiecka solidność"

                • 6 2

              • Rowery do Drezna ...woda do Lipska ...ech Adamowicz...

                • 3 2

              • I przyślą ciemnych Niemców do serwisu?

                • 2 0

          • Nie jak zawsze... (3)

            Tylko wygrała firma z siedzibą w Niemczech ...kogoś to dziwi?

            • 20 7

            • A ile polskich firm się tym zajmuje? (2)

              Czy chciałbyś Włochom to oddać, żeby skopali jeszcze bardziej?

              • 13 12

              • (1)

                bardziej się nie da

                • 13 7

              • Da się, da się

                Zobacz Warszawa za czasów Kaczora.

                • 9 15

          • Nie najtańszy ale swój (2)

            • 39 8

            • jak by był swój, to by nie miał centrali w Dreźnie, tylko np. w "Bydgoszczu"

              ale decyzje podjęto, teraz trzeba dotrzymać słowa - nas to też dotyczy

              i nie marudźmy, widziałem już miasta w Chinach
              gdzie jednocześnie działa kilka systemów takich rowerów,
              plus kilka firm e-skuterów , e-hulajnóg, e-samochodów itd
              podkreślam - jednocześnie, walcząc ostro, czasem któraś firma spektakularnie zdechnie, ale pozostałe po prostu przejmują klientów

              OK, fakt, że Next jest hojnie dofinansowany i ma instytucjonalne
              wsparcie, to jest b.poważna przewaga konkurencyjna

              ale co to by był za przeciwnik dla takiego Ofo? tyci pikuś... tsie tsie ;-)

              jedno przyznam Mevo. nie są tylko dla kurdupli. jak wysunę sztycę do końca, ten rower jest dla mnie wręcz za duży, a wszystkie rowery w Chinach były za małe...

              • 19 2

            • Kaczyński nienawistnie milczy w tej sprawie

              Biedne PO , nic nie potrafią .... nawet rowery z**b...li!

              • 32 11

        • To wina Jarka i jego 5! (2)

          Ten wredny PiS zapewne wypożycza wszystkie rowery!

          • 23 1

          • I milczy Premier Kaczyński w tej sprawie (1)

            Pewnie siedzi w apartamencie swoim na Srebrnej w wieży ,,urojonej w GW,,

            • 13 4

            • Boli

              Ale zajęcie banku, żeby wyłudzić 2 miliardy już nie było urojone

              • 7 9

        • Testament odcinek 2019 (1)

          • 12 1

          • Kilkadziesiąt tysięcy

            Za lewe bezrobocie

            • 3 2

        • Syfiaste rowery

          I do tego firma ma siedzibę w Niemczech w Dreźnie !

          • 15 4

        • Baba Jaga coś POwie?

          • 15 3

      • Można było przewidzieć...

        Władza nie wiedziała, jest nierozgarnieta

        • 2 0

      • Dotacja unijna miała być wzięta a rowery miały stać ...mać! (1)

        • 31 1

        • I o to chodziło.

          Kto miał zarobić, już zarobił.

          • 28 0

    • 1000 baterii 150ładowarek i tylko jeden cieć do ogarniecia całosci (1)

      Brawo mevo ...

      • 23 1

      • I tylko jedno gniazdko do ladowania

        Za friko w korytarzu

        • 6 0

    • no, trochę ktoś tu ma problem z liczeniem

      • 1 1

    • kup sobie rower

      • 1 8

  • Co to jest za nieudolne tlumaczenie na fali propagandy mevo. Panstwo urzednicy lepiej niech powiedza jak przeprowadzane byly te testy bo po kilku tygodniach ich te wszystkie wady powinny byc widoczne jak na dloni. Liczby ladowarek tez nie weryfikowaliscie? Prawda jest taka, ze w imie pr i propagandy wybraliscie tylko rowery elektryczne. Bez stacji ladowania, bez normalnycn roweorw i po 3 dniach to wszystko ryplo. Nie trzeba bylo byc geniuszem, ze dojdzie do takiej sytuacji. A trabili o tym wszyscy wokolo, no ale co? Koledzy budynia przeciez wiedza najlepiek!

    • 1 2

  • jaki prezes taka firma

    pracowalem kiedys w pseudo firmie takiej jak to..... i co ? i wychodzi jak zawsze,... Dobry wizerunek, dobry pomysl kasa zawinieta a ludzie zawiedzeni.
    pozdraiwam

    • 2 1

  • Poważnie?
    I niech mi ktoś powie, że nikt się tego nie spodziewał.

    • 5 1

  • i nas na Lawendowych Wzgórzach jest, fajna sprawa:)

    • 1 0

  • Powinny być zwykłe rowery łatwiej dostępne - nawet dla tych bez smartfonów (np. z kartą jak bilet

    miesięczny ZTM na okaziciela - wystarczy wykupić, zasilić i przed odblokowaniem zbliżyć do czytnika w rowerze). A tu wydumane, udziwnione. To już wolę kupić sobie swój rower. Słabe.

    • 0 1

  • Żenua (18)

    Nie ogarnąć ładowarek. 150 na całe Trójmiasto? Serio?

    • 256 5

    • jeśli w zamówieniu było 150, to jest 150 i nigdy nie będzie 151, no chyba że podpisze się kolejny aneks za niezłe miliony

      • 2 0

    • to nie o to chodzi ze na całe Trójmiasto, tylko na tę liczbę rowerów (6)

      ponoć 3-4 godziny ładuje sie akumulator - czyli jedna jeśli działa bezawaryjnie obsłuży 6 akumulatorów

      150 ładowarek obsłuży dziennie x6= 900

      nawet tych obecnych 1000 nie naładują - a jak będzie 4000 rowerów...?

      • 30 5

      • (2)

        zle to liczysz.. poniewaz operator tylko RAZ na dobe w godzinach nocnych wymienia baterie. Pisali o tym w jednym z poprzednich artykulow.

        • 15 1

        • Nawet jeżeli wymiana jest tylko raz na dobę, to dałoby się wymienić we wszystkich rowerach – bo mają 1000 baterii w zapasie.

          • 1 0

        • podzieliłem matematycznie i na maksa

          wiem że ich wydajność (trzeba jeszcze do rowerów dojechać) jest o wiele niższa

          poza tym po pierwszym dniu blackoutu sprawdzałem parę stacji i te 'naładowane' rowery miały po 50% ledwie...

          • 26 0

      • 4000... (2)

        to mevo musi dokupić ładowarki oraz postawić swoją elektrownie jądrową aby sprostać zapotrzebowaniu i nie obciążać sieci ;-)

        • 20 2

        • masz racje jak postawią elektrownię jądrową w 2070 to zaczną funkcjonować (1)

          • 15 0

          • kurde.... właśnie zdałem sobie sprawę... że nie dożyje do tego czasu... a mogłem te 10zł wydać na coś innego...

            • 19 1

    • Nie na całe Trójmiasto (6)

      Jeszcze jest Tczew, Pruszcz, Puck, Władek, Żukowo, Kartuzy

      • 21 3

      • wiem 14 gmin - a na początku mieli tylko jedna stację ładowania w Gdańsku (teraz są 3) (3)

        czyli do niektórych rowerów mieli jeździć po 60 kilometrów mniej więcej

        • 25 0

        • (2)

          Jechać z Gdańska 60 kilometrów do Sierakowic, wymienić baterie w 5 rowerach, jechać 20 kilometrów do Stężycy żeby wymienić baterie w kolejnych 5 rowerach i ok 60 kilometrów z Stężycy do Gdańska. Powodzenia. :D

          • 45 0

          • Nie, to niemożliwe (1)

            ...nikt nie mógłby wymyślić czegoś tak głupiego ! :)

            • 29 0

            • a jednak

              taki ekologiczny pomysł komuś wpadł do głowy.

              • 8 0

      • (1)

        I jeszcze do tego Reda, Rumia, Sierakowice, Somonino, Stężyca w których w sumie jest 90 rowerów.

        • 17 0

        • Według mapy z oficjalnej strony są też stacje Mevo w Gołubiu oraz Ostrzycach. Strefa użytkowania rozciąga się m.in na: Goręczyno, Kiełpino, Dzierżążno, Łapalice, Grzybno, Kaliska, Tuchomie. Po stanie baterii widać, że i w małych miejscowościach rowery nie stoją bezczynnie.

          • 9 0

    • Normalnie: Kupujesz baterie do roweru z ładowarką

      W mevo, kupujesz baterie do roweru z 1/20 ładowarki :)

      • 13 0

    • Format

      Za chwilę nie ogarną serwerów. Ładowarki i tak wkrótce padną.

      • 19 0

    • Niech przerobią ładowarki od telefonów,

      co prawda będą się ładowały dobę, ale może się pozbierają. Mogę ewentualnie pożyczyć prostownik firmie, oczywiście nie za nic.

      • 18 2

  • Ładowanie w miejscu postoju rowerów (1)

    Nie rozumiem dlaczego przy instalacji miejsc do odstawiania rowerów nikt nie zainstalował stacji dokujacych do ładowania baterii. Wystarczyłoby przy odstawieniu roweru podłączyć kabel do sieci. W innych miastach w Polsce takie systemy już istnieją, były wcześniej i funkcjonują świetnie.

    • 3 1

    • Bo to by kosztowało, a w przedsięwzięciu chodzi o to żeby zebrać publiczne pieniądze, a prywatny operator za to nic nie da

      • 3 1

  • Moim zdaniem system działa nadspodziewanie dobrze

    Przecież to jest sfinansowane z podatków, a wykonywane przez prywatny podmiot.
    Jak na takie warunki, to moim zdaniem działa rewelacyjnie dobrze i sprawnych rowerów nadal jest bardzo dużo jak na kilka tygodni funkcjonowania systemu.

    Takie normalne państwowe systemy takich rzeczy powinny wymagać stawienia się w godzinach 7-14 w urzędzie celem pobrania formularzy, potem rezerwacja rowerów z 48h wyprzedzeniem listem poleconym. Rowery odbierać się powinno z centralnego magazynu w Kokoszkach i oddawać również tam, czas oczekiwania w kolejce do zapłaty wliczany w cenę wynajmu roweru ;)

    • 2 1

  • (2)

    Nie kumam wartosc zaginionego roweru wyceniaja na 12 tys Za taką kasę można... Nie można było stworzyć roweru skoro jeździ to mógł wytwarzać energię potrzebna do naładowania systemu do obsługi Dlaczego zdecydowano się na rowery że wspomaganiem elektrycznym jak większość terenów jest płaska (mówię o Gdańsku) A teraz czytamy absurdalne tłumaczenia i jeszcze na tyle rowerów maja tylko 150 ładowarek Ktoś powinien za to odpowiedzieć

    • 8 6

    • przejedź sie z centrum na suchanin, a potem powiedz ze Gdańsk jest płaski

      • 1 0

    • Gdańsk jest płaski... ziemia tez w takim razie...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane