- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (109 opinii)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (63 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (108 opinii)
- 5 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (232 opinie)
- 6 Masz interes? Zostaw kartkę (156 opinii)
Gdzie umieszczać fotoradary
Nurtuje mnie pytanie czy faktycznie ktoś zastanawia się w którym miejscu najlepiej umieścić fotoradar a raczej gdzie on jest naprawdę potrzebny? Jest to z cala pewnością urządzenie które spełnia swoje zadanie na krótkim odcinku przed punktem w którym jest zainstalowany. Moim zdaniem fotoradar powinien przede wszystkim chronić pieszych, dlatego zupełnie nie rozumiem instalowania ich w miejscach takich jak koniec/początek obwodnicy czy ulica Hutnicza w Gdyni gdzie pieszych prawie lub zupełnie nie ma! czy nie logiczniej byłoby instalować je w miejscach gdzie jest dużo wypadków z udziałem pieszych? (np. początek estakady Kwiatkowskiego przy kościele - kilka śmiertelnych wypadków w ciągu ostatnich lat, czy Jana z Kolna przy hali targowej gdzie aż dziw ze jeszcze nikt nie zginął)
Przecież to pieszy ma najmniejsze szanse w "spotkaniu" z pojazdem, który jest prowadzony przez kierowcę chronionego poduszkami powietrznymi. A może tu chodzi jedynie o mniejsza szkodowość wypadków i większe zyski ubiezpieczalni a nie o bezpieczeństwo?
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (44)
-
2005-03-15 12:52
Fotoradar na Słowackiego
Obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 70 km/h. Co robią trójmiejscy kierowcy? Hamują gwałtownie do 30 km/h przed zakrętem za którym stoi fotoradar, "grzecznie" przejeżdżają pod nim z zawrotną prędkością 30 km/h, a po jego minięciu ... gaz do dechy, osiągając 100 km/h na ostatnich zakrętach. Czy może mi ktoś odpowiedzieć na pytanie: Po co stoi ten fotoradar?
Inna sytuacja: Sygnalizacja świetlna na ul. Rakoczego na wjeździe pod górę na Morenę. Została zamontowana po blokadach dróg przez mieszkańców po wypadku z udziałem pieszego. Tymczasem szanowni piesi przechodzą tam na czerwonym świetle (nawet matki ciągnąc swoje dzieci). Czy może mi ktoś odpowiedzieć na pytanie: Dla kogo są te światła?- 0 0
-
2005-03-14 21:39
mamo
dzięki ;)
- 0 0
-
2005-03-14 20:49
FOTORADAR NA WIELKOPOLSKIEJ W GDYNI
Proponuje zainstalować fotoradary na ulicy Wielkopolskiej w kierunku Orłowa na wysokości stacji benzynowej PKN ORLEN i kolejny 400 metrów dalej. Nie dalej jak miesiąc temu doszło tam do tragicznego wypadku.
- 0 0
-
2005-03-14 18:49
GRAFICIARZE WZYWAM DO MALOWANIA NA FOTORADARACH
Kochani Graficiarze:
Choć raz zróbcie coś pożytecznego i pomalujcie piękne oczka fotoradaru na skrzynce uniemożliwiając w ten sposób zrobienie zdjęcia - jakie to proste ?!!! Najlepiej jakąś odblaskową farbą lub fluoroscencyjną. Trzymam za Was kciuki !!!- 0 0
-
2005-03-14 17:56
Postawić fotoradar na Chełmie!!!
A konkretnie przy przejściu przez ulicę Witosa przy kościele. Jest tam taka górka, przejście znajduje się w "dołku" i kierowcy zawsze pędzą 100km/h. Niby światła na przejściu są, ale jak zapali się czerwone dla kierowców, to wielu nie wyrabia i wjeżdżają na pasy, nic, tylko patrzeć, aż stanie się nieszczęście...
- 0 0
-
2005-03-14 17:12
Ekonomia
Fotoradary tylko wtedy maja szansę się zwracac finansowo, kiedy kierowcy nie przestrzegaja przepisow. Jesli wszyscy przestrzegaliby ograniczenia predkosci, fotoradary bylyby najbardziej deficytowa inwestycja pod sloncem! :)))
- 0 0
-
2005-03-14 15:16
Leon, albo się nabijasz, albo dajesz przykład typowo urzędniczego podejścia do sprawy
Nastawianie lasu fotoradarów sprawi, że wszyscy będą jechać przepisowo, a wtedy interes upadnie. Rozumiesz, to tak jak z wlepianiem mandatów za złe parkowanie przez Straż Wiejską - nie można tego robić za często w danym miejscu, bo kierowcy się zniechęcą.
Stawiającej fotoradary władzy nie zależy na ochronie pieszych! Gdyby tak było, to budowane byłyby kładki, tunele i inne bezkolizyjne rozwiązania, ale to podobno za dużo kosztuje. Więc stawia się skrzynki, które robią dobre wrażenie na pieszych...
Ograniczenie do 70km/h i fotoradar na końcu Obwodnicy to też nie zadna ochrona pieszych, tylko jedyny urzędniczo-policyjny pomysł na zabezpieczenie się przed ponownym tak tragicznym wypadkiem, jaki miał tam miejsce (rozpędzona ciężarówka staranowała kilka samochodów, zabijając kilka osób).
Jeśli w jakimś miejscu zdarzają się często wypadki, to urzędnik powinien zrobić więcej niż postawić skrzynkę i wypiąc pierś po order. Chcieć, to móc!- 0 0
-
2005-03-14 14:59
Panie Vigo
Pokaż mi gdzie namawiam ludzi do szybszej jazdy?
Nie rozumiesz, że to była szydera z tą zasypaną tablicą?
Przepisy dobrze znam, bo mój Ojciec jest zawodowym kierowcą
I też wiem, że 40% przepisów to zwykłe głupoty
A poważne wykroczenia załatwia się drogą łapówek
Nie wierzysz?
Zapraszam na Warmię zobaczyć sobie TIRy z Obwodu Kaliningradzkiego
Jak któryś z tych kierowców dostanie mandat, to jedynie w ramach programu „Drogówka”- 0 0
-
2005-03-14 14:00
Sieć fotoradarów na wszystkich głównych ulicach.
To jest to! Radar za radarem na całej ulicy co pewien odcinek, np. (1-2 km). I wszyscy by przestrzegali prędkości, pzrepisów etc. Szkoda że ta robotą nie chcą sie zająć Panowie z drogówki...
Ps. Kosmicznie szybki zwrot inwestycji gwarantowany :-) a jaka poprawa bezpieczeństwa. Móc to chcieć.- 0 0
-
2005-03-14 13:16
internauta79
tak tylko ,że takich rozpedzonych sie potem na slowackiego dzwigiem z rowu wyciaga.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.