• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Giganty Maerska co tydzień w Gdańsku

Robert Kiewlicz
12 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 14:14 (15 maja 2011)

Maersk Elba w Gdańsku.


Jeden z największych kontenerowców na świecie - Maersk Elba - wpłynął do terminala DCT w ramach nowego, bezpośredniego połączenia pomiędzy Gdańskiem, a Dalekim Wschodem. Teraz co tydzień do Gdańska będą przypływały kontenerowce Maerska.



Maersk Elba. Maersk Elba.
Emma Maersk. Emma Maersk.
Maersk Elba wpłynął do gdańskiego terminalu DCT w ramach otwarcia nowego serwisu AE10. To regularny, cotygodniowy serwis z Dalekiego Wschodu do Polski. - Inauguracja nowego połączenia to ważna chwila nie tylko dla naszych linii i DCT, ale także dla polskiego biznesu - powiedział Eivind Kolding, prezes Maersk Line. - Nasze linie to ponad 500 największych kontenerowców i właśnie największe z nich będą przypływały do Gdańska.

Maersk Elba to jednostka klasy E (Post-Panamax). Statek ma długość 366,5 metra i zdolny jest pomieścić 13,1 tys. kontenerów 20-stopowych. - Aby zobrazować wielkość tej jednostki, chciałbym powiedzieć, ze najdłuższy skok Adama Małysza to tylko dwie trzecie długości Elby - informuje Jeff Jarosław Gościniak z Maersk Line Polska. - Natomiast moc silnika Elby jest równa mocy silników 100 bolidów F1, jakimi jeździł Robert Kubica.

Już 18 maja do DCT zawinie Maersk Eubank (13,1 TEU). Natomiast 29 czerwca do Gdańska zawita Emma Maersk, pierwszy z serii największych kontenerowców na świecie o pojemności 15,5 TEU. Emma oraz jej siedem jednostek siostrzanych wchodzi w skład nowoczesnej i ekologicznej floty kontenerowców Maerska. Emma Maersk ma długość 397 metrów i szerokość 56 metrów, co pozwoliłoby pomieścić 31 basenów o olimpijskich wymiarach. Długość Emmy można porównać do całkowitej wysokości Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Kontenerowiec przewyższa dwukrotnie swą długością Pałac bez iglicy.

- Zainicjowanie połączenia AE10 to wydarzenie, które zapoczątkuje bałtycką rewolucję - twierdzi Boris Wenzel, prezes DCT Gdańsk. - Otrzymujemy nowe możliwości dla transportu morskiego na Bałtyku. Mamy jednak wielkie plany i marzenia, ale tylko dlatego, że mamy ogromny potencjał. Już myślimy o kolejnych połączeniach z Indiami i Bliskim Wschodem.

Pierwszy z gigantów Maerska juz w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (84) ponad 10 zablokowanych

  • dewastacji dróg ciąg dalszy. (1)

    Nowych dróg brak a jak już budują to trzy w okół rozjeżdżają .To teraz jeszcze tirów natłok będzie.

    • 1 2

    • Naprawdę?

      Naprawdę uważasz, że gdyby te kontenery wozili do Polski z Niemiec zamiast z Gdańska to polskim drogom byłoby lepiej?

      • 0 1

  • DCT (1)

    DCT JEST THE BEST :) ...

    • 5 2

    • DCT

      Przesadzasz. Jest spoko ale ..... . Ty Wiesiu jak zwykle swoje :)

      • 0 0

  • wydaje mi się (1)

    wydaje mi się że takie statki po pierwsze są zbytnio przeładowane - po drugie armatorom powinno zależeć na dobrze rozwiniętej strukturze kolejowej portów bo przecież nie wyobrażam sobie że stateczek wielkolud dowiezie olbrzymie kontenery które później ciężko będzie dostarczyć drogą lądową... TIRy odbierając i zabierając towar zniszczyłyby w przeciągu miesiąca nawierzchnię drogową...po trzecie armatorom powinno zależeć na rozwoju północnych portów w Rosji..np: Siewierodwinsk - tam odbiór tak wielkiej liczby towaru miałby sens by następnie rozprowadzić go w północnowschodniej części Rosji - ale tam również potrzebna byłaby dobrze rozwinięta infrastruktura kolejowa i drogi dojazdowe

    • 0 2

    • Pogadaj z PKP PLK

      Oni "już" rozstrzygnęli przetarg na dokumentację. Tam zawsze mają czas.

      • 1 0

  • ach ta megalomania gdańszczan (1)

    Dlaczego gdańsk chce konkurować z Gdynią ?

    • 1 2

    • Gdańsk nie chce konkurować z Gdynią.

      Gdańsk z Gdynią chce wspólnie konkurować ale z innymi: Poznaniem, Wrocławiem, Kłajpedą, Hamburgiem itp.

      • 1 0

  • Zyski dla wszystkich :) (1)

    Pomyślcie tak szczerze, że wokół MERSKA krąży wiele firm zewnętrznych. To daje wiele miejsc pracy dla Gdańszczan. Zaczynając od kierowców tirów, zaopatrzenia statków kończy wszy na firmach serwisowych-Depto "Balticon". Są to duże pieniądze i należy się z tego cieszyć. A straszenie, że budują inne Terminale? to i dobrze bo serwis Merska będzie obsługiwany na najwyższym poziomie oferowany przez DCT. Już w październiku dołączą do nas nowe suwnice nabrzeżowe, placowe i będziemy wstanie zapewnić jeszcze szybszą operacje statkową. A tak na marginesie po co by Mersk miał budować nowy terminal jak może kupić DCT?

    • 4 1

    • A po co Rosjanie budowali Nord Stream?

      Przecież rurociąg naziemny jest dużo tańszy i to wliczając koszty tranzytowe.

      • 0 0

  • fajnie ale już dawno powinno tak być.

    • 0 0

  • ...jak już wcześniej pisałem.. (6)

    ...Maersk buduje w Estonii nowy terminal kontenerowy bo mają wyje..ane na burdel w naszym chorym kraju-biurokracja 10000%,zero dróg, syf na koleii, itp, itd...terminal w Gdańsku ma jeszcze przed sobą oszamiałające 1,5 roku i KONIEC. ..."SZEFIE,A CO TU BĘDZIE POTEM?...JAKTO CO? PUSCI SIĘ TU RÓZE!"...BEZ DYMU...
    CHORY KRAJ...NIEULECZALNIE.

    • 7 12

    • Kolego coś słyszałeś ale chyba nie do końca (2)

      Maersk przymierza się do budowy swojego terminalu kontenerowego w obwodzie kaliningradzkim. O tym między innymi rozmawiał Putin podczas ostatniej wizyty w Kopenhadze. Może być ciekawie DCT jeszcze nie panikuje .....Ale jak PO będzie dalej rządzić to murowane ,że stracimy to połączenie z Dalekim Wschodem. Zresztą Hamburg już jest poirytowany gdańskimi przeładunkami i rusza z inwestycją pogłębiania Elby. Za dwa lata przejdą do ostrej ofensywy w celu przejęcia ładunków. Zresztą spójrzmy prawdzie w oczy Polska buduje autostrady w osi wschód-zachód pod port w Hamburgu i Roterdamie. A w strategicznej dla Polski Północ -Południe niewiele się dzieje.Zresztą DCT cały czas naciska na władze by ruszyły tyłki i wzieły się z rozbudowę infrastruktury drogowej wyprowadzającej ruch z portu.

      • 5 1

      • Te terminale Gdańskowi nie zaszkodzą (1)

        Ani terminal kontenerowy w Estonii ani w Okręgu Kaliningradzkim Gdańskowi specjalnie nie zaszkodzą. Pierwszy jest za daleko a drugi poza granicą celną Unii. Terminal w Gdańsku ma służyć przede wszystkim obsłudze importu i eksportu Polski. Dotychczas robił to głównie Hamburg.

        A odpowiadając na biadolenia o braku dróg w celu rozwożenia kontenerów w głąb Polski zapytam czy skojarzyliście może w jakim kierunku prowadzi budowana autostrada A1?

        • 3 1

        • No nie tak do końca

          Terminal DCT służy Maerskowi do obsługi towarowej Rosji i Finlandii tu przeładowuje sie kontenery na mniejsze statki i rozsyła je do portów fińskich i St. Petersburga. I to bardzo się nie podoba Rosji. Owszem znaczenie Polski będzie rosło ale przeceniałbym tego tym bardziej, że polska kontrola graniczno-celna jest bardzo restrykcyjna w porównaniu z niemiecką. A piszesz o autostradzie A1...mam tylko jedno pytanie dlaczego ona zaczyna się we wsi Rusocin a nie w gdańskim porcie jak pierwotnie planowano ? Owszem cieszę się ,że ona cały czas powstaje tylko zobacz w jakim tempie.

          • 3 1

    • Właśnie dlatego wizyta Premiera donka dziś...

      ... trzeba się pokazać dziś kiedy terminal osiągnął swoje maksymalne zdolności przeładunkowe (poźniej będzie tylko omijanie szerokim łukiem niewygodnego tematu).

      • 2 2

    • moga sobie budować ale zimą nie popływają:)

      • 2 3

    • idioto a nie słyszałeś że u nas powstają wielomilionowe inwestycje drogowe

      które związane są głównie z dotarciem do Portów

      • 6 3

  • Co za banda frustratów czyta te strony?

    Czytam komentarze i nadziwić się nie mogę. To rzeczywiście jakaś tragedia, ze kontenery z naszym importem i eksportem będą wozić z Gdańska zamiast z Hamburga, jak dotąd?

    Frustraci, zanim znowu nad czymś zaczniecie biadolić, stuknijcie się najpierw w czoło kołem od TIR-a.

    • 4 0

  • problem z rozładunkiem

    DCT jako bałtycki hub bardzo by się chciał wykazać tyle, że statek stoi do dzisiaj nie rozładowany a suwnice nabrzeżowe nie są w stanie sięgnąć kontenerów z drugiej burty - statek musi się obrócić drugą burtą aby umożliwić rozładunek!!! tego jeszcze nie było!!!

    poza tym statek może wozić 13000 teu, w DCT ma na sobie 3500 teu a ile zostawi w DCT a ile w Geteborgu i Aarhus tego nie wie nikt

    a chcą obsłuźyć jeszcze większy - może niech kontenery dla DCT ładują po jednej stronie :)))

    • 3 1

  • heh (7)

    aż strach się bać co tam w węzłach do zatoki wylewają :) Ścieki wszelkich oceanów.

    • 7 26

    • (2)

      właśnie,że w węzłach,wszystko na morzu liczy się w węzłach

      • 4 1

      • IQ (1)

        Twój poziom inteligencji też mierzy się w węzłach.Kretyn!

        • 0 0

        • pewnie w zyciu morza nie widziales. tylko same wezly.

          • 0 1

    • w wezłach i ch**! ;P pewnie wylewają, ale tam gdzie moga i gdzie im na to konwencja pozwala. W dzisiejszych czasach w trasporcie morskim (tym bardziej u armatorow ktorzy eksploatuja takie statki) przestrzega sie regulacji ;p pozdro

      • 8 1

    • chyba w zęzach

      • 10 0

    • chodziło ci o zęzy?

      • 10 0

    • w węzłach?

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane