• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gigantyczna Eleonora już w Gdańsku!

Robert Kiewlicz
25 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 11:59 (25 maja 2011)

Eleonora Maersk, największy kontenerowiec w historii Gdańska, jest już na terminalu DCT.


Pierwszy z 15,5-tysięczników, statek Eleonora Maersk, zawitał w środę do Gdańska. Statek przycumował w terminalu kontenerowym DCT.



Aktualizacja: Eleonora Maersk jest już w Gdańsku. Wpłynął do terminalu DCT ok. godz. 11.30

***


Eleonora Maersk, długa na prawie 400 m, może przewieźć 15,5 tys. kontenerów. Statek spędzi w Gdańsku trzy dni. W tym czasie będzie dobrze widoczny z plaży na Stogach oraz przy terminalu kontenerowym. Aby go zobaczyć, trzeba ul. Kontenerową zobacz na mapie Gdańska dojechać do parkingu przed terminalem DCT. Plaża jest tuż obok parkingu.

W następnych tygodniach spodziewane są w Gdańsku kolejno: Edith Maersk (15550 TEU) 1 czerwca, Maersk Edmonton (13100 TEU) 8 czerwca, Ebba Maersk (15100 TEU) 15 czerwca, Elly Maersk (15100 TEU) 22 czerwca i Emma Maersk (15550 TEU) 29 czerwca.

Od czasu wprowadzenia bezpośrednich połączeń z Dalekim Wschodem w styczniu 2010 r. Gdańsk stał się w pełni niezależnym hubem, z którego towary będą od teraz rozwożone mniejszymi statkami (feederami) do coraz większej ilości portów w regionie Morza Bałtyckiego.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (143) 10 zablokowanych

  • statki....

    a gdzie jest nasza flota?

    • 2 0

  • To największy statek świata

    Eleonora i jej 7 sióstr (wszystkie pływają na linii do Gdańska) to obecnie największe statki ŚWIATA pod względem wymiarów. Był kiedyś większy tankowiec (Jahre Viking), ale go właśnie ciapaci rozbierają na plaży w Indiach :)

    To nie jest radość 3 świata. To duże wydarzenie gospodarcze. Ten statek obsługuje tylko kilka portów w Europie - Zeebrugge, Rotterdam i Bremerhaven, a po Gdańsku jeszcze Aarhus i Goeteborg. I liga! I jak tu ktoś powiedział, rzeczywiście Duńczycy podniecali się że płynie przez cieśniny (bo w końcu największy na świecie).

    A co do biadolenia nad chińszczyzną... On zbiera towary z Chin, Japonii, Korei, Tajwanu itd. To nie tylko tani szit, ale także półprodukty dla naszych firm. To wszystko i tak by przypłynęło do nas, tylko drożej, bo z "przesiadką". Z tego zawinięcia (i kolejnych) należy się raczej cieszyć, jako z pewnego wskaźnika dorastania naszej gospodarki, która stała się na tyle istotna dla armatorów, że ci widzą interes w puszczaniu takich gigantów.

    Natomiast dla Gdańska i Trójmiasta to czysty biznes - miejsca pracy (w DCT, w szykowanym centrum logistycznym, w kolejnych centrach które z pewnością powstaną). Więc nie marudzić :)

    • 10 0

  • MAM NADZIEJE

    ŻE SANDAŁY PO 6,99 MADE IN CZAJNA PRZYPLYNĘŁY :)

    • 0 0

  • własnie mija Władysławowo z prędkoscią 17,6 knota (5)

    ile pudełek u nas zostawia?

    • 38 2

    • Im mniej zostawi, tym mniej chińskiego badziewia zarzynającego naszą gospodarkę pojawi się w naszych sklepach. (2)

      Precz z chińskimi produktami!
      To skandal, że nie można kupić np. polskiego czosnku, bo nie ma, jest tylko chiński. Nawet nasz polski Zelmer już większość AGD robi w Chinach.
      Teraz jeszcze płacimy Żółtym pieniędzmi, ale jeśli niczego nie produkujemy, to za kilka lat będziemy już płacić obligacjami, potem nieruchomościami, a na końcu oddamy im nasze żony i dzieci, byle kupić jeszcze jedno nikomu niepotrzebne badziewie, bo tańsze od naszego o kilka złotych.
      Ja wszystko, co mogę, to biorę polskie. Problem w tym, że coraz mniej mogę, bo polskiego coraz mniej.

      • 12 10

      • Problem nie jest w tym że to jest chińskie czy wietnamskie, tylko w tym że oni robią wszystko taniej bo nie maja socjalizmu (1)

        tylko mają kapitalizm. Tam płaci się za pracę, a pracownik sam płaci za ubezpieczenia, dom itd. Przez co nie ma tak że 25% społeczeństwa utrzymuje 75% pozostałych ( w Polsce pracuje mniej niż 50% ludzi w wieku produkcyjnym !) Zero zasiłków, zero zusów, ubezpieczeń medcyznych. Przez to Chińczycy się tak wzbogacili że poziom życia w miastach jest wyższy niż w Polsce. Nie walczmy z importem ale walczmy z podatkami i socjalem abyśmy mogli robić równie tanio robić i eksportować

        • 7 2

        • Tam akurat panuje czysty wyzysk a nie kapitalizm

          Cała stara unia ma system podatkowy w którym pracujący utrzymuje nie pracującego. Działa to i sprawdza się od wielu lat. Problem nasz leży w głodowych zarobkach a nie podatkach. Nie wydajesz pieniędzy - nie napędzasz gospodarki - proste.

          • 3 1

    • mnie bardziej ciekawi ile zabiera...

      • 9 0

    • jakieś 2700teu

      • 1 0

  • śliczny statek

    więcej takich dostojnych gosci niech do nas przybywa

    • 1 0

  • solidaruch cała polska flotę handlową z rybołowstwem zniszczyli

    jak premnier przyjedzie oglądać statek to dziobu od rufy nie odróżni .....a za kilka
    lat ??? MORSKA CIEMNOTA GROZI nam

    • 1 1

  • My jednak nadal jesteśmy...wieśniakami Europy (9)

    Pływam na statkach od lat i kontenerowce tej wielkości masowo pływają np. do niewielkiego niemieckiego Bremerhavem. U nas zwykłe rutynowe zawinięcie większego statku do portu to wydarzenie godne artykułu na portalu na zasadzie......oooo już wyszliśmy z trzeciego świata bo duży statek przypłynął. Jest terminal - zresztą wybudowany przez Anglików - to i statek przypływa. Nawiasem mówiąc to taki kontenerowiec, oprócz tego że jest duży, to prymitywna łajba, gdzie z definicji pływają najgorsze marynarskie tłuki. Do zwykłego zbiornikowca, gazowca, chemikaliowca czy nawet małego offshora się nie umywa. Pytanie ile DCT płaci portalowi za PR? Reasumując, po co ta podnieta??? Poniecać się możemu naszymi padłymi stoczniami....w wyłączeniem Remontowej, która robi naprawdę dobrą robotę.

    • 15 29

    • Zdecydowanie wolę podniecać się tymi statkami, niż Twoimi błędami ortograficznymi... A po za tym... Chciałeś się pochwalić że pływasz? Że się naoglądałeś takich kolosów? Nie każdy ma taką możliwość, więc chętnie zobaczy je w rodzimym porcie. Spływaj ! W sensie "pływaj dalej" :-))

      • 0 1

    • Ale wg twojej logiki to po co podniecać (2)

      się stoczniami? Przecież podobne stocznie zamykano w całej europie, to żaden news. A o zbiornikowcach do Portu Pólnocnego swego czasu pisano ale spowszedniały.

      • 7 0

      • a jak jesteś takiim "specjalistą" to powiedz ile zbankrutowało niemieckich stoczni..? (1)

        • 0 0

        • Z TEGO CO WIEM TO ŻADNA

          • 0 1

    • Bremerhaven baranku nie leży nad Bałtykiem. (2)

      dotarło ?

      • 4 2

      • A gdzie napisał że leży nad Bałtykiem???

        • 0 1

      • idź wykładaj topografie skoro sie tak dobrze na tym znasz..

        żenada

        • 0 4

    • Rutynowe nierutynowe

      Jak dotąd takie do nas nie przypływały.

      • 2 1

    • stocznie nie padły, poza tym to, że zawijają takie statki to zmiana jakościowa gdańskiego portu.

      nie było i nie jest łatwo więc warto się cieszyć. daj się ludziom radować, za jakiś czas temat spowszednieje i będzie ciszej:) póki co trzeba celebrować przejęcie kilu kontenerowców niemieckim portom:)

      • 6 1

  • czy ja wiem czy on taki duży, ja mam większą chatę!

    • 0 2

  • Nie cieszcie się tak, nasi sąsiedzi pewnie już myślą na kolejną rurą (5)

    która tym razem zablokuje trójmiejskie porty

    • 32 19

    • kolejny "znawca" (1)

      1. Do dnia dzisiejszego wejscie do portu w Swinoujsciu odbywalo sie po niemieckich wodach terytorialnych i tego wlasnie wejscia do portu dotyczy sprawa.
      2. Port w Swinoujsciu nie jest przystosowany do przyjmowania statkow, dla ktorych glebokosc polozenia rury bylaby problemem.

      • 2 3

      • Szczególnie drugi argument mnie rozwalił.

        Ot taka opinia opieszałego, ograniczonego polaka, który nie jest w stanie wybiec myśleniem kilka lat na przód i wyobrazić sobie, że kiedyś pewnie port można by przystosować do takich jednostek. Ale podejrzewam, że ty chłopie nie planujesz na kilka dni na przód a co dopiero na kilka lat.

        • 2 3

    • Nasi sąsiedzi to wierni i wypróbowani przyjaciele (2)

      • 10 5

      • wierni i wypróbowani przyjaciele donalda? (1)

        Kazdy przekręt i krzywda przeciwko polsce jest u nich do załatwienia

        • 3 5

        • Polska - pisze się dużą literą

          patrioto

          • 4 1

  • Wszystkie

    ciemniaki do portu , oglądać cud techniki stoczniowej , cha!!!!cha!!!cha!!!

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane