• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Głębokie wykopy w korycie Wisły. Tak powstają mosty na "siódemce"

Maciej Naskręt
30 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
  • Wykop pod podpory w korycie Wisły. Wykonawca pracuje tu poniżej lustra wody.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Teren pod drogę ekspresową w rejonie mostu w Kiezmarku. W tle mieszalnia asfaltu.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Pomosty dla betoniarek.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Montaż rusztowania pod przyszłą płytę mostu.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.

Zima niestraszna drogowcom na budowie siódemki z Trójmiasta do Warszawy. Najciekawsze prace prowadzone są w rejonie mostu nad Wisłą w Kiezmarku. W korycie rzeki powstały dwa ogromne wykopy.



Jaką trasą najczęściej podróżujesz do Warszawy?

Przypomnijmy: trwająca od 2014 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,642 mld zł, czyli ok. 82 mln zł za kilometr.

Drugi odcinek, budowany przez Budimex, zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,576 mld zł, co daje 79 mln zł za kilometr.

Wysokie koszty budowy wynikają z trudnych warunków geologicznych na Żuławach, bowiem droga przebiega po gruntach podmokłych, które trzeba wzmacniać, a miejscami budować estakady.

Przebieg planowanej drogi ekspresowej na Żuławach. Przebieg planowanej drogi ekspresowej na Żuławach.
Choć zima naturalnie spowalnia pracę na budowie, to nie znaczy, że się na niej nic nie dzieje. Wręcz przeciwnie. Najwięcej dzieje się w rejonie mostu w Kiezmarku - za tę część odpowiada czeska firma Metrostav. Najbardziej widowiskowa jest budowa podpór pod nowe mosty nad Wisłą. W nurcie rzeki, przy użyciu tzw. ścianki Larsena, wykonano grodzie. Po wypompowaniu z nich wody, wykonano zbrojenie podpory poniżej lustra wody.

Teraz na miejsce budowy docierają betoniarki. Wjeżdżają one na pontonowy pomost, z którego podają beton do pompy tłoczącej go do zbrojenia.

Ścianką Larsena wzmocniono też wały przeciwpowodziowe znajdujące się bezpośrednio pod planowanym mostem po obu stronach rzeki. Na miejsce budowy dotarły też fragmenty rusztowania, które umożliwią nasuwanie płyty żelbetowej na podpory. Na ich montaż jeszcze trzeba poczekać.

Harmonogram zakłada zakończenie robót zasadniczych i udostępnienie do ruchu całości przebudowanej trasy w październiku 2018 roku.

Miejsca

Opinie (89) 4 zablokowane

  • Głębokie wykopy w korycie Juz myslałem ze to informacja o zmianach na stanowiskach w Urzedzie Gdańska:)

    • 9 5

  • A ja jeździłem w latach 70tych tą trasą z Gdańska do Warszawy. (1)

    Nie narzekałem.

    • 1 3

    • Dziwne.

      Chyba, że jeździłeś hulajnogą i nie widzisz różnicy.

      • 1 1

  • Kasa jest...

    trojmiasto.onet.pl/komisja-europejska-530-mln-euro-na-trasy-gdansk-elblag-i-wyszkow-bialystok/rwrd87y

    • 0 0

  • czyli co larseny, wiertnice,zbrojenia w dziury i beton = slupy, na to zbrojenie jak w bunkrze adolfa

    na to wszystko dużo dużo betonu i filar z kierownicą do lodu?

    • 0 0

  • Jedna drabinka na tylu chlopa (1)

    Dodatkowo dwa kola ratunkowe po ktore trzeba wejsc do gory po drabinie. Bardziej by sie przydala jakas awaryjna lina + kolo - na dole.

    • 0 0

    • troche to ryzykanci.... zero zabezpieczenia przed lodem.... no ale z glebszej czesci są dwie drabinki...

      • 0 0

  • Jak to się zmienia !

    Jestem Gdańszczaninem, nie było mnie w Polsce ponad 15 lat. Często jeździłem samochodem do Warszawy. Jestem w szoku jak się zmieniło i obecnie się zmienia. Polsko teraz jesteś piękna i będziesz jeszcze piękniejesza ! Brawo !

    • 3 3

  • To pewnie PO podkopuje ..

    • 0 0

  • Unijne pieniążki

    Unia nie produkuje pieniędzy, to oszustwo,najpierw zabiera podatnikom a potem każe sobie brać kredycik. Pięknie wszystko idzie na kredyt?

    • 0 0

  • Wolałbym bezpośrednie, szybkie połączenie kolejowe Elbląga z Gdańskiem, (1)

    dalej do Kaliningradu. Przy małym ruchu granicznym z obwodem, powoli można cywilizować Rosjan w przyszłym Królewcu.

    • 1 0

    • Wyobraź sobie, że oni nie przyjeżdżają do nas tylko dla nabrania manier, ale także dla inwentaryzacji wszystkiego co może się przydać im w pracy: np prześwitów mostów i wiaduktów, i takie tam 'pierdułków' których brak spowolnił poruszanie się wojsk amerykańskich na zachodzie Polski. Oczywiście każdy wie, że 70-80% pracodawców w Kaliningradzie to wojsko.

      • 0 0

  • wykopy w korycie rzeki

    Dobre, trzeba mieć fantazję żeby coś takiego wymyślić.
    jeszcze jedno, wkurza mnie jak większość pisze, że drogowcy budują most. Drogowiec to se może kawałek drogi wybudować, a mosty budują mostowcy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane