• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fragment głównej ulicy Przymorza zyska nową nawierzchnię

Krzysztof Koprowski
6 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prace obejmą obie nitki ul. Chłopskiej między Pomorską a Piastowską. Prace obejmą obie nitki ul. Chłopskiej między Pomorską a Piastowską.

Spore zmiany szykują się na ul. Chłopskiej zobacz na mapie Gdańska, głównej ulicy Przymorza, między ul. Pomorską i Piastowską. Jeszcze w tym roku wymieniona zostanie nawierzchnia jezdni, wykonany zostanie przejazd rowerowy, a ponadto pojawią się nowe chodniki i elementy małej architektury. Na razie trwają poszukiwania wykonawcy.



W jaki sposób najczęściej poruszasz się ul. Chłopską w Gdańsku?

Inwestycja zaplanowana w ciągu ul. Chłopskiej składa się z dwóch zadań: poprawy nawierzchni jezdni i chodników oraz budowy przejazdu rowerowego.

Nowa nawierzchnia dla aut pojawi się na odcinku od ul. Pomorskiej do ul. Piastowskiej. Wykonana zostanie poprzez wylanie "nakładki" z warstw bitumicznych po wcześniejszym sfrezowaniu jezdni oraz - na wybranych fragmentach - na bazie nowej konstrukcji jezdni. Prace będą prowadzone na obu nitkach ulicy, a także skrzyżowaniach.

Zmiany obejmą również zatoki autobusowe, w których istniejąca betonowa kostka oraz masa bitumiczna zostanie wymieniona na bardziej wytrzymałą nawierzchnię betonową.

Po zachodniej stronie zobacz na mapie Gdańska ul. Chłopskiej zaplanowano ułożenie nowego chodnika z płytek betonowych oraz kostki Bauma. Po stronie wschodniej zobacz na mapie Gdańska chodnik pozostanie bez zmian, ponieważ ma on zaledwie kilka lat (remontu dokonano w ramach budowy drogi rowerowej). Ponadto przewidziano montaż elementów małej architektury (ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe) zgodnie z katalogiem mebli miejskich.

Przesuń aby
porównać

Drugie zadanie, czyli budowa przejazdu rowerowego, jest dokończeniem realizacji zwycięskiego projektu Budżetu Obywatelskiego na 2016 r. Zgodnie z nim rowerzyści poruszający się drogą rowerową w pasie rozdziału ul. Pomorskiej nie będą musieli w rejonie ul. Chłopskiej pokonywać skrzyżowania przejazdem obok przystanku tramwajowego zobacz na mapie Gdańska, lecz pojadą środkiem wyspy centralnej.

Oba zadania, czyli remont nawierzchni jezdni i chodników, a także budowa przejazdu rowerowego, muszą być wykonane do 16 października.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję, czeka obecnie na oferty firm zainteresowanych wykonaniem tych prac. O wyborze najlepszej oferty w przetargu zdecyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. przedłużenie trzyletniego okresu gwarancji.

Miejsca

Opinie (111) 1 zablokowana

  • Do 16 października (1)

    w takim tempie, to chyba do 2018 roku

    • 0 0

    • żabex

      tempo jest żenujące

      potrafili wyremontować Trakt św. Wojciecha w miesiąc a ten remont trwa już czwarty miesiąc.. tam mało się co dzieje w ogóle

      • 0 0

  • przydałby się przystanek autobusowy, żeby rowerzyści mogli się w niego zapakować i pojechać (5)

    a nie blokowali ulice i ścieżki swoja obecnością

    • 15 37

    • Mattel

      Przydałyby się także przebieralnie. Bo nie wolno wchodzić do autobusów w tak ciasnych, teflonowych gaciach.

      • 0 0

    • (3)

      blokują ścieżki, które są dla nich, f... logic

      • 9 4

      • a widziałeś kiedyś rowerzystę co jedzie po ścieżce? (2)

        Zawsze jezdzą po ulicy, nawet gdy ścieżka jest równolegle do drogi

        • 17 19

        • budowa drogi dla rowerów nie powinna być pretekstem do odmawiania cyklistom prawa do jazdy po jezdni

          cykliści jadący po jezdni nie stwarzają jakiegokolwiek istotnego zagrożenia, jedynie narażają się na niebezpieczeństwo.

          Największe niebezpieczeństwo pojawia się gdy jadąc wydzieloną drogą dla rowerów przejeżdżają przez jezdnie ulicy podporządkowanej.

          Dlatego powinni zachowywać prawo do jazdy jezdnią.

          • 2 2

        • Geniuszu jestes az tak głupi czy tylko udajesz?

          • 8 5

  • Przymorze należy doinwestować, prawie 50.000 ludzi tam mieszka. (4)

    I będzie mieszkać na zawsze tylu ludzi w tej dzielnicy, jeśli nie więcej.

    • 43 5

    • statystyka UM

      Większe "miasto" jest na Chełmie. Z tym, że właściwie nie miasto, a wieś i patologia.

      • 0 0

    • (2)

      Prawie 50.000 to liczba fikcyjna. Dolicz studentów, przyjezdnych, Ukraińców itd.

      • 15 2

      • (1)

        a odlicz tych co wyjechali za granicę.

        • 5 3

        • Odliczył.

          • 6 0

  • (1)

    Ciekawe czy ktokolwiek zweryfikował jak duży jest ruch rowerów "na wprost" ulica Pomorską.
    Bo ja tam widzę rowerzystów skręcających w Chłopską, lub jadących na Żabiankę.

    • 0 0

    • Moim zdanie ruch na wprost jest niewielki, ale zbadać warto. Rowerzyści skręcają w Chłopską lub rozpraszają się w miarę równomiernie we wszystkich pozostałych kierunkach. Brakuje drogi rowerowej w kierunku Sopotu. Ta droga na wprost pewnie jeszcze bardziej skomplikuje skrzyżowanie.
      W ogóle wydaje się, że ruch rowerowy pomiędzy Grunwaldzką a Chłopską/ Rzeczpospolitej i dalej nad morze rozkłada się dość równomiernie na wszystkie łączące ulice i żadna z nich nie wydaje się wiodąca, także Pomorska. Koło McDonalda w Oliwie ruch jest duży, ale później (kierunek Sopot) się rozprasza.

      • 0 0

  • A dlaczego... (7)

    ...nie uspokoić ruchu, jak to planują w centrum? Jeden pas przecież "według najnowszych badań" zmniejsza korki. Dlaczego zatem najgęściej zamieszkałe obszary miasta są strefą tranzytu? Bo nie ma tu loftów po 15k/m2 ? Kilku oszołomów walczy m.in. z trasą czerwoną, a tysiące ludzi mieszkają w hałasie i spalinach.

    • 1 1

    • (6)

      Tysiące posiadaczy samochodów mieszka w spalinach. Chłopska to przede wszystkim jeszcze ruch lokalny. Ale dzięki pomysłom blokującym budowę DZ i DCz. za chwile stanie się głownie ulica tranzytową (jak Grunwaldzka definitywnie stanie w korkach w Oliwie).

      Ale to zasługa "mistrzów" blokowania inwestycji.

      • 0 1

      • (2)

        Nie prawda, to nie ruch lokalny. Korki tworzą się w przy "wylotach" w godzinach popołudniowych. Doża część pojazdów stojących w korkach na żabiance ma numery sopockie i gdyńskie.

        • 1 0

        • (1)

          A ja będąc cały czas mieszkańcem Gdańska miałem samochody na blachach i gdyńskich i poznańskich i warszawskich.

          • 0 0

          • I miałeś

            forda transita czy fiata ducato?

            • 0 0

      • I tobie te inwestycje pomogą ? Korki zlikwidują ? Jesteś ślepcem co nie widzi co (2)

        dały nowe drogi na zachodzie Gdańska ? Zachęciły wielu do zakupu samochodu i jazdy nim i stąd korki.

        • 0 0

        • Pomogą

          przenosząc ruch i korki w inne miejsca. Tak, jak planowane zmiany w centrum dzięki. Tunelowi wepchną ruch właśnie na Przymorze.

          • 0 0

        • Jasne - nowe ulice zachęcają do kupna samochodu. Ciekawe na jakiej podstawie takie wnioski wysnuwasz?

          Samochód jest obecnie normą, jak pralka. Ale oczywiści można nadal prać na tarze.

          • 1 0

  • Gospody (7)

    Czemu nikt nie doprowadzi w końcu do zakończenia budowy ciągu Chłopska/Gospody aż do Ergo jako ulica 2x2 z dodatkowym pasem rowerowym w jezdni?

    • 5 3

    • Dlatego ma powstać

      Trasa czerwona, a nie trasa tranzytowa przez środek osiedla.

      • 1 0

    • Zaraz, zaraz koleś ? Dublujesz autostrady miejskie ? Zapominasz o Drodze (1)

      Zielonej ?
      Gospody nie będzie żadne 2x2. Daruj to sobie.

      • 1 0

      • Wybudowanie DZ w obecnie proponowanym wariancie i tak nie zmniejszy korków na Gospody. Ale widać jak mieszkańcy kochają te korki pod blokami.

        • 0 0

    • Podziękuj (3)

      Mieszkańcom Żabianki ;)

      • 4 1

      • (2)

        Oni sami sobie dziękują mając pod oknami korek i stojąc w tym korku codziennie.

        Ale pytanie jest inne - czy mieszkańcy jakiegoś osiedla maja prawo blokować inwestycje o zasięgu praktycznie metropolitarnym?

        • 2 1

        • (1)

          Miastu to wyraźnie było na rękę. "Posłuchanie" grupy krzykaczy protestujących przeciwko drodze (bo wbrew pozorom to nie była większość mieszkańców Żabianki) pozwoliło na przesunięcie funduszy z poszerzenia Gospody na wybudowanie nowego odcinka Drogi Zielonej (od Grunwaldzkiej do ronda).

          • 0 0

          • Dodaj odcinka na wpół ślepego, bo kończy się na niedrożnym odcinku Gospody.

            • 0 0

  • znowu dla ped**arzy ukłony ? (3)

    przez srodek ronda przejazd rowerowy ? chyba was głowa boli Lobby pedalarskie w natarciu
    precz z ped**arzami

    • 1 1

    • Spadówa potrójny ped**arzu samochodowy ! (2)

      Jedź do Amsterdamu przyjrzeć się tamtemu ruchowi samochodowemu. I znajdź tam korki samochodowe. Jak je znajdziesz to będziesz miał szczęście.

      Niedawno do jednego z moich znajomych przyjechał jakiś starszy krewny, który tam mieszka i ten mój znajomy zapytał się go czy jeżdżąc po tym mieście autem cierpi ?

      Wiesz koleś co usłyszał w odpowiedzi ? Absolutnie nie cierpi, wręcz przeciwnie, mimo stref "30" prawie wszędzie, to 15 km po Amsterdamie w godzinach szczytu jedzie się szybciej niż w Gdańsku mimo fragmentów z 70 km/h.

      I temu mojemu znajomemu odpowiedział - gdybyście mieli w Gdańsku i w ogóle
      Trójmieście tysiące ludzi na rowerach, to z Gdyni do Gdańska w szczycie jechałbym SAMOCHODEM na "zielonej fali" (czyli dobrze ustawionych światłach na skrzyżowaniach) góra 25 minut z tymi fragmentami "70" km/h, a nie z 1,5 godziny.

      Więc odwal się od rowerzystów.

      • 0 0

      • gdyby połowa amsterdamu

        Leżała na wzgórzach morenowych, to mógłbyś porównywać...

        • 0 0

      • Gdybyśmy mieli takie autostrady w Gdańsku, jak są w Amsterdamie.

        • 1 0

  • ścieżka rowerowa powinna być podziemna

    • 1 0

  • chodnik na Jana Pawła II na zaspie

    A gdzie jest chodnika ka na al Jana Pawła II na zaspie? No właśnie Ne ma są stare płyty po których trzeba skakać wózkiem a kiedy deszcz popada to jezioro się robi ...nie krytykuje mędrzec Chopinie ale tam na Jana PAWŁA II nie ma wogle chodnika to stare płyty po lotnisku -wstyd panie prezydencie i rado dzielnicy zaspa

    • 0 0

  • Na chłopskiej to powinni przedewszystkim zlikwidowac ten tunel co jest tylko sczalnią dla meneli (2)

    i zrobić normalne przejście naziemne .
    Do tramwaju i na druga strone zgodnie z dawnym widokiem z Oliwy

    • 3 2

    • tam jest obok normalne przejscie

      • 1 0

    • No nie wiem

      Pomysł raczej idiotyczny zważywszy na to jak gęsto ustawiona jest syngalizacja świetlna na Chłopskiej. To by był sabotaż wykonanie czegoś takiego w tym miejscu. Żegnam

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane