• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fragment głównej ulicy Przymorza zyska nową nawierzchnię

Krzysztof Koprowski
6 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prace obejmą obie nitki ul. Chłopskiej między Pomorską a Piastowską. Prace obejmą obie nitki ul. Chłopskiej między Pomorską a Piastowską.

Spore zmiany szykują się na ul. Chłopskiej zobacz na mapie Gdańska, głównej ulicy Przymorza, między ul. Pomorską i Piastowską. Jeszcze w tym roku wymieniona zostanie nawierzchnia jezdni, wykonany zostanie przejazd rowerowy, a ponadto pojawią się nowe chodniki i elementy małej architektury. Na razie trwają poszukiwania wykonawcy.



W jaki sposób najczęściej poruszasz się ul. Chłopską w Gdańsku?

Inwestycja zaplanowana w ciągu ul. Chłopskiej składa się z dwóch zadań: poprawy nawierzchni jezdni i chodników oraz budowy przejazdu rowerowego.

Nowa nawierzchnia dla aut pojawi się na odcinku od ul. Pomorskiej do ul. Piastowskiej. Wykonana zostanie poprzez wylanie "nakładki" z warstw bitumicznych po wcześniejszym sfrezowaniu jezdni oraz - na wybranych fragmentach - na bazie nowej konstrukcji jezdni. Prace będą prowadzone na obu nitkach ulicy, a także skrzyżowaniach.

Zmiany obejmą również zatoki autobusowe, w których istniejąca betonowa kostka oraz masa bitumiczna zostanie wymieniona na bardziej wytrzymałą nawierzchnię betonową.

Po zachodniej stronie zobacz na mapie Gdańska ul. Chłopskiej zaplanowano ułożenie nowego chodnika z płytek betonowych oraz kostki Bauma. Po stronie wschodniej zobacz na mapie Gdańska chodnik pozostanie bez zmian, ponieważ ma on zaledwie kilka lat (remontu dokonano w ramach budowy drogi rowerowej). Ponadto przewidziano montaż elementów małej architektury (ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe) zgodnie z katalogiem mebli miejskich.

Przesuń aby
porównać

Drugie zadanie, czyli budowa przejazdu rowerowego, jest dokończeniem realizacji zwycięskiego projektu Budżetu Obywatelskiego na 2016 r. Zgodnie z nim rowerzyści poruszający się drogą rowerową w pasie rozdziału ul. Pomorskiej nie będą musieli w rejonie ul. Chłopskiej pokonywać skrzyżowania przejazdem obok przystanku tramwajowego zobacz na mapie Gdańska, lecz pojadą środkiem wyspy centralnej.

Oba zadania, czyli remont nawierzchni jezdni i chodników, a także budowa przejazdu rowerowego, muszą być wykonane do 16 października.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję, czeka obecnie na oferty firm zainteresowanych wykonaniem tych prac. O wyborze najlepszej oferty w przetargu zdecyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. przedłużenie trzyletniego okresu gwarancji.

Miejsca

Opinie (111) 1 zablokowana

  • Na chłopskiej to powinni przedewszystkim zlikwidowac ten tunel co jest tylko sczalnią dla meneli (2)

    i zrobić normalne przejście naziemne .
    Do tramwaju i na druga strone zgodnie z dawnym widokiem z Oliwy

    • 3 2

    • No nie wiem

      Pomysł raczej idiotyczny zważywszy na to jak gęsto ustawiona jest syngalizacja świetlna na Chłopskiej. To by był sabotaż wykonanie czegoś takiego w tym miejscu. Żegnam

      • 1 1

    • tam jest obok normalne przejscie

      • 1 0

  • Super!

    Nie dość że ta droga w tym miejscu to jakiś koszmar, to przejazd rowerowy ok. Jak ise nie trafi w światła, to traci się tam tyle czasu na przejezdzaniu przez to skrzyżowanie, że jadąc rowerem w tym czasie jestem w stanie spokojnie ukręcić kilometr. Skandaliczne prezjezdzanie

    • 2 0

  • Dobrze, że w tym przypadku robią obie jezdnie a nie jak na Grunwaldzkiej tylko jednostronnie chcą znowu robić

    • 0 1

  • kanarinios (1)

    To zdjęcie na dole to nie jest skrzyżowanie Chłopskiej z Pomorska, tam nie ma ronda

    • 1 2

    • Ale będzie! Chwalmy Pana !

      Orki, Orki z Majorki
      Orki z Poznania
      I ze Stalowej Woli
      Pan Bóg, stworzył walenie
      I bawi się z nimi, kiedy się goli

      Orki to takie pandy
      Tylko, że w wodzie
      I mają płetwy
      Pan Bóg też chciał mieć płetwę
      Ale nie może,
      Więc pojechał do Zabrza

      • 0 0

  • A dlaczego... (7)

    ...nie uspokoić ruchu, jak to planują w centrum? Jeden pas przecież "według najnowszych badań" zmniejsza korki. Dlaczego zatem najgęściej zamieszkałe obszary miasta są strefą tranzytu? Bo nie ma tu loftów po 15k/m2 ? Kilku oszołomów walczy m.in. z trasą czerwoną, a tysiące ludzi mieszkają w hałasie i spalinach.

    • 1 1

    • (6)

      Tysiące posiadaczy samochodów mieszka w spalinach. Chłopska to przede wszystkim jeszcze ruch lokalny. Ale dzięki pomysłom blokującym budowę DZ i DCz. za chwile stanie się głownie ulica tranzytową (jak Grunwaldzka definitywnie stanie w korkach w Oliwie).

      Ale to zasługa "mistrzów" blokowania inwestycji.

      • 0 1

      • (2)

        Nie prawda, to nie ruch lokalny. Korki tworzą się w przy "wylotach" w godzinach popołudniowych. Doża część pojazdów stojących w korkach na żabiance ma numery sopockie i gdyńskie.

        • 1 0

        • (1)

          A ja będąc cały czas mieszkańcem Gdańska miałem samochody na blachach i gdyńskich i poznańskich i warszawskich.

          • 0 0

          • I miałeś

            forda transita czy fiata ducato?

            • 0 0

      • I tobie te inwestycje pomogą ? Korki zlikwidują ? Jesteś ślepcem co nie widzi co (2)

        dały nowe drogi na zachodzie Gdańska ? Zachęciły wielu do zakupu samochodu i jazdy nim i stąd korki.

        • 0 0

        • Jasne - nowe ulice zachęcają do kupna samochodu. Ciekawe na jakiej podstawie takie wnioski wysnuwasz?

          Samochód jest obecnie normą, jak pralka. Ale oczywiści można nadal prać na tarze.

          • 1 0

        • Pomogą

          przenosząc ruch i korki w inne miejsca. Tak, jak planowane zmiany w centrum dzięki. Tunelowi wepchną ruch właśnie na Przymorze.

          • 0 0

  • Dobre sobie :

    Cytat: "Na razie trwają poszukiwania wykonawcy".
    Obyście nie szukali ruski rok

    • 1 0

  • To kiedy ten wakacyjny paraliż?

    • 0 0

  • chodnik na Jana Pawła II na zaspie

    A gdzie jest chodnika ka na al Jana Pawła II na zaspie? No właśnie Ne ma są stare płyty po których trzeba skakać wózkiem a kiedy deszcz popada to jezioro się robi ...nie krytykuje mędrzec Chopinie ale tam na Jana PAWŁA II nie ma wogle chodnika to stare płyty po lotnisku -wstyd panie prezydencie i rado dzielnicy zaspa

    • 0 0

  • ścieżka rowerowa powinna być podziemna

    • 1 0

  • (1)

    Ciekawe czy ktokolwiek zweryfikował jak duży jest ruch rowerów "na wprost" ulica Pomorską.
    Bo ja tam widzę rowerzystów skręcających w Chłopską, lub jadących na Żabiankę.

    • 0 0

    • Moim zdanie ruch na wprost jest niewielki, ale zbadać warto. Rowerzyści skręcają w Chłopską lub rozpraszają się w miarę równomiernie we wszystkich pozostałych kierunkach. Brakuje drogi rowerowej w kierunku Sopotu. Ta droga na wprost pewnie jeszcze bardziej skomplikuje skrzyżowanie.
      W ogóle wydaje się, że ruch rowerowy pomiędzy Grunwaldzką a Chłopską/ Rzeczpospolitej i dalej nad morze rozkłada się dość równomiernie na wszystkie łączące ulice i żadna z nich nie wydaje się wiodąca, także Pomorska. Koło McDonalda w Oliwie ruch jest duży, ale później (kierunek Sopot) się rozprasza.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane