• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Główne ulice Moreny zmieniają oblicze. Drogowcy otwierają ważne skrzyżowanie

Maciej Naskręt
11 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym u zbiegu ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej. Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym u zbiegu ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej.

We wtorek kierowcy pojadą przez nowe skrzyżowanie ul. Bulońskiej i ul. Rakoczego. To jedynie wstęp do dużych zmian, jakie czekają kierowców na Morenie. Lada dzień rozpocznie się remont ul. Piecewskiej, trwa też przetarg na naprawę ul. Bulońskiej.



Jak oceniasz plan prac drogowych na Morenie?

Rano 12 maja wszyscy kierowcy jeżdżący po dotychczasowym skrzyżowaniu ulic Rakoczego i Bulońskiej będą mogli odetchnąć. Kończy się przebudowa tego splotu ulic, która wywołała niejeden korek. Kierowcy będą poruszać się po nowym układzie docelowym. Na nowym splocie ulic jednak tymczasowo pojawią się znaki poziomowe w kolorze żółtym.

Wykonanie skrzyżowania to część prac w ramach powstającej na Morenie linii tramwajowej. Inwestycja za 116 mln zł przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce zobacz na mapie Gdańska na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus. Linia ponadto pobiegnie wzdłuż ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska i pomiędzy jezdniami ul. Nowolipie zobacz na mapie Gdańska - Rakoczego zobacz na mapie Gdańska. Na nowej trasie pojazdy zatrzymają się na przystankach: Piekarnicza, Belgradzka, Warneńska, Kolumba oraz PKM Brętowo zobacz na mapie Gdańska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a prace wykonuje konsorcjum firm: MTM z Gdyni i Rajbud.

Kierowcy powinni poruszać się po nowym skrzyżowaniu z uwagą. - Na jezdni nie ma jednak ostatniej warstwy asfaltów, tak zwanej ścieralnej - zgodnie z zapowiedziami wykonawcy asfaltowania ostatniej warstwy zaplanowane są na lipiec - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.

Zaawansowanie prac na budowie linii tramwajowej na Piecki Migowo w Gdańsku wynosi ponad 70 proc. Obecnie w branży drogowej wykonywane są konstrukcje nawierzchni peronu Kolumba, prace brukarskie na pętli Siedlce, konstrukcje krawężników w ulicy Nowolipie.

- Wykonywane jest także korytowanie, konstrukcja, spawanie i montaż toru w rejonie Brętowa, prace torowe wykonywane są również na estakadzie, na pętli Siedlce montowane są sieci trakcyjne - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek

Warto nadmienić, że odetchną też ci kierowcy, którzy jeździli zazwyczaj całym odcinkiem ul. Rakoczego. Górny fragment tej ulicy był przecież torem testowym dla układu jezdnego w samochodach. Iście księżycowy krajobraz stanowiły tam dziury, muldy i ugięcia. Na szczęście powoli zmienia się to wraz z budową torowiska tramwaju. Dokładnie remontowany jest dwujezdniowy odcinek od ul. Kolumba zobacz na mapie Gdańska do wysokości sklepu Lidl tuż przed estakadą zobacz na mapie Gdańska.

Na ulicy Bulońskiej oprócz linii tramwajowej mieszkańcy doczekają się płaskich jak stół jezdni. Na ulicy Bulońskiej oprócz linii tramwajowej mieszkańcy doczekają się płaskich jak stół jezdni.
Lada dzień rusza remont Piecewskiej

Remonty dróg przy budowanej linii tramwajowej to jedynie przygrywka do planowanych remontów dróg na Morenie. W minionym tygodniu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła przetarg na naprawę ul. Piecewskiej od ul. Jaśkowa Dolina do ul. Rakoczego. 500-metrowy odcinek drogi wyremontuje firma Eurovia, która za realizację otrzyma 1,1 mln zł.

Miasto na ten remont zapisało 1,8 mln zł, w tym ok. 500 tys. zł pochodzi z budżetu obywatelskiego. Zanim jednak dojdzie do podpisania umowy na roboty budowlane między DRMG a spółką Eurovia musi jeszcze upłynąć termin odwołania od rozstrzygnięcia przetargu. Kilku dni potrzebuje także prezes Urzędu Zamówień Publicznych na kontrolę przetargu.

Na wyremontowanym fragmencie ul. Piecewskiej pojawią się nowe chodniki, nawierzchnia jezdni, a także wypoziomowane zostaną krawężniki. Autobusy komunikacji miejskiej zatrzymywać się będą w nowych zatokach przystankowych.

Pod koniec maja dowiemy się, kto naprawi ul. Bulońską

To nie koniec dobrych wieści dla mieszkańców Moreny. Również Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na naprawę ul. Bulońskiej. Ok. 800-metrowy dwujezdniowy odcinek między ul. Rakoczego a ul. Myśliwską zyska nową podbudowę i nawierzchnię.

Zainteresowane tym przedsięwzięciem firmy mogą składać oferty do 27 maja. DRMG wstępnie zakłada, że wykonawca powinien zacząć pracę w połowie czerwca, a całość prac powinna zakończyć się przed 1 września. O wyborze wykonawcy zdecyduje w 90 proc. cena ofertowa. Natomiast 10 proc. stanowi gwarancja.

Przypomnijmy na koniec, że w ciągu ul. Bulońskiej trwa ponadto budowa odnogi tramwajowej odbudowanej linii z Siedlec do wysokości ul. Myśliwskiej.

Zobacz Morenę z perspektywy żurawia budowlanego. Ujęcia z marca br.

Opinie (186) 1 zablokowana

  • znaki poziomoww

    A może te znaki poziomowe zamienią na znaki pionowowe Panie Macieju.

    • 0 0

  • Bulońska (4)

    Wszystko fajnie tylko mam nadzieję że remont Bulońskiej = również remont chodników. W ogóle wszystkie (albo prawie wszystkie) chodniki na Morenie są do remontu.

    • 6 4

    • Zgłoś problem (3)

      pod adres Piecewska 77 lwsm morena.

      • 2 0

      • Ale nie wszystkie ulice (1)

        należą do spółdzielni, wiele przelotowych ulic ( i chodników ) należy do miasta

        • 0 1

        • Pieszych nie interesuje do kogo należą drogi czy chodniki. Nie interesuje to szczególnie mieszkańców a już na pewno nie turystów (przyjezdnych) a jest to jednak jakaś "wizytówka" miejsca...

          • 0 0

      • Zgłoś problem!? To tego nie widać i odpowiedzialni tego nie wiedzą? Wystarczy się przejść po Morenie.

        • 0 2

  • dzielnica Piecki Migowo (2)

    taka jest nazwa dzielnicy, warto aby informacja była rzetelna. Używanie nazwy Morena, to jak określenia niektórych miast mianem Warszawka czy Śledziowo.

    • 1 5

    • myśliwska to nie morena, nie wymądrzaj się słoju napływowy

      • 0 0

    • Zamknij sie juz.Nudny jestes.

      • 1 0

  • (3)

    KE prognozuje spadek populacji Polski
    Populacja Polski zmniejszy się do 2060 r. o ponad 5 mln, o 16,4 pkt proc. zmniejszy się odsetek osób w wieku produkcyjnym, wzrośnie natomiast o 18,5 pkt proc. odsetek osób po 65. roku życia taki obraz demografii Polski w 2060 r. wyłania się z raportu KE.

    • 0 1

    • co to ma wspólnego z Moreną ?

      • 0 0

    • Dlatego raczej powinno sie myslec o rozwiazaniach ulatwiajacych poruszanie sie starym ludziom, bo niedlugo wiekszosc z nas bedzie stara i niezdolna do jazdy samochodem.
      A na dodatek cala masa ludzi bedzie ledwo chodzic, bo wiekszosc zycia przesiedziala w samochodzie i miesnie/stawy zanikly.

      • 0 1

    • A jak to się ma do demografii innych krajów, np. Rosji?

      • 0 1

  • Do mieszkancow: na filmiku nowe skrzyzowanie wyglada na ogromne.
    Czy pieszy w ogole moze dostac sie z jednej strony na druga?
    I ile to trwa?
    Czy halas i smrod od samochodow jest duzo wiekszy?

    • 0 0

  • (3)

    Co z kolejnym etapem remontu ulicy myśliwskiej na odcinku pomiędzy Piekarniczą a Kartuską?Kiedy kolejne plyty podlegną wymianie?

    • 18 5

    • słuszna uwaga piwa polać ;)

      • 0 0

    • Liczyłbym bardziej na budowę Nowej Bulońskiej i tamtędy jeździł, a nie tymi zakamarkami

      • 1 2

    • I co teraz.

      Po III wojnie światowej.

      • 1 3

  • Zmiany utrudniające życie (3)

    Niby modernizacja fajna sprawa, ale chyba można to robić z głową.
    W dniu dzisiejszym około godziny 6:00 gdzie ruch w okolicach nowego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną jest znikomy oczywiście światła były włączone. Wszystkie inne w okolicy były jeszcze nieaktywne (mrugające), ale oczywiście nowe skrzyżowanie musiało działać chyba żeby pokazać, że prace postępują. Kilka samochodów musiało czekać żeby przepuszczać... powietrze...

    • 6 12

    • nie marudź cipko

      • 0 0

    • Zawsze ktoś musi marudzić...

      • 2 1

    • A może dzięki temu

      był czas na zapoznanie się z nowym układem pasów poziomych? Nie marudzić

      • 4 2

  • W końcu! (9)

    Ale kiedy w końcu remont piecewskiej i bulońskiej!?

    • 20 108

    • Umiesz czytać? (4)

      • 33 1

      • to była prowokacja Pawełka z Sopotu (3)

        • 6 0

        • (2)

          Ten Pawełek, to znany ananas, jak Andrzejek obronca krzyża w spocie PO, a potem widziany z palikotem na paradzie równości

          • 8 1

          • Andrzejek dzisiaj widziany z Bronisławem na Krakowskim Przedmieściu, całowali się w usta...

            • 0 1

          • Pawełek to cwana gapa

            • 1 0

    • (1)

      Toc jest napisane gamoniu:)

      • 12 2

      • Nie wierzcie dewiantom i oszołomom

        • 2 0

    • Niektórzy ludzie są po prostu opóźnieni

      • 10 2

    • co za muł

      • 9 1

  • W wyżej cywilizowanym świecie. (4)

    Uskoki na warstwach nie są takie brutalne, a i przy krawężnikach potrafią podlać asfaltu.

    • 23 12

    • podaj prosze konkretne przyklady wyzej cywilizowanych swiatow. (3)

      Podeslac Ci zdjecia z Londynu? Lub innych miast tego swietego i idealnego "zachodu".

      • 5 4

      • (2)

        kochaniienki - widziałem budowy w Niemczech, Szwecji

        • 1 0

        • WOW! Moge cie dotknac? (1)

          Widziales budowy w Niemczech i Szwecji!?

          To juz chyba wiesz, jak wyglada niebo

          • 4 4

          • bierz się do roboty i popraw to na jutro

            • 0 0

  • w ankiecie ciągle przejawy samochodocentrycznego myślenia (1)

    opcja brzmi: 'wreszcie kierowcy pojadą komfortowo'. Działanie w mieście powinno prowadzić do tego, by wreszcie ludzie mogli poruszać się komfortowo i bezpiecznie: na małe i średnie odległości niekoniecznie i nie głównie samochodami. Piesi i rowerzyści w czasie tej przebudowy nadal mają szereg łatwo usuwalnych przeszkód do pokonania, typu krawężniki czy stojące na drodze plastykowe bariery. Miasto cały czas robi wrażenie, że myśli głównie lub wyłącznie o potrzebach kierowców, a nie o ludziach, którzy poruszają się po mieście na różne sposoby. Jak się nie będzie myślało systemowo, sami kierowcy będą sobie coraz bardziej przeszkadzać poruszając się najbardziej przestrzeniożernymi środkami lokomocji nawet na małe odległości.

    • 5 5

    • Sorki, ale jakie łatwo usuwalne przeszkody?

      To jest najprostsze do zrealizowania skrzyżowanie typu T. Dostępne 3 relacje. Jezdnie powinny być przyklejone do torowisk. Po jaką cholerę wewnętrzne rondo skoro z każdej strony nie dalej jak 150m można zawrócić. Teraz żeby pieszo obejść to skrzyżowanie trzeba przejść jakieś 250-350m. I nic poza wyburzeniem tu nie pomoże. Nie wierz w bajki o promowaniu zbiorkomu czy roweru. Raczej kup auto.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane