• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gotowe tory na Przeróbkę. Tramwaje wieczorem pojechały na Stogi

Maciej Naskręt
17 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 21:10 (17 czerwca 2015)

W środę wieczorem tramwaje wróciły na Stogi


Zakończyła się przebudowa trasy tramwajowej na Długich Ogrodach zobacz na mapie GdańskaPrzeróbce zobacz na mapie Gdańska. W środę wieczorem, po kilkumiesięcznej przerwie, znowu pojadą tramwaje na Stogi.



Czy przebudowa torów na Przeróbce i Długich Ogrodach była dla ciebie uciążliwa?

W związku z oddaniem do użytku zmodernizowanego torowiska tramwajowego w ciągu ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska, w środę ok godz. 18:30 przywrócone zostaną stałe trasy linii tramwajowych 38 do Stogów Pasanil i Stogów Plaży. Tym samym zawieszone zostanie funkcjonowanie zastępczych linii autobusowych T3T8. Dla mieszkańców Stogów oznacza to koniec uciążliwych przesiadek.

Co ważne, tramwaje nie będą się zatrzymywać przy przystanku Lenartowicza na obu kierunkach jazdy. Nie zostanie także udostępniony kierowcom przejazd przez Most Siennicki. Na przejazd nim mieszkańcy będą musieli poczekać jeszcze kilka tygodni. Z tego powodu linie autobusowe 106, 111, 138N8 nadal będą funkcjonować na trasach objazdowych przez ul. Elbląską i most wantowy.

- Tego samego dnia wprowadzona zostanie letnia oferta przewozowa w komunikacji tramwajowej. Oprócz większej liczby kursów linii 3 i 8 do Stogów Plaży, uruchomione zostaną, według taryfy zwykłej, sezonowe linie tramwajowe 63 i 68, funkcjonujące tylko w soboty, niedziele i święta - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ds. przewozów Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Ruch tramwajowy udało się tak wcześnie uruchomić ponieważ inwestor przebudowy linii - miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne - zobowiązał wykonawcę do płacenia za komunikację zastępczą. W jego interesie było więc jak najszybsze zakończenie prac. Dodajmy, że przebudowa trasy na Przeróbce ma być gotowa do końca września.


Plany przebudowy

W sumie od czerwca 2014 r. modernizowana jest 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe ma zaplanować wbudowanie urządzeń do skutecznego smarowania szyn na łukach.

Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskują nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Można je napotkać chociażby już przy Bramie Żuławskiej.

Na remontowanym odcinku projektanci zaplanowali zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanków autobusowo-tramwajowych, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który zostanie poszerzony.

Kolejnym nowym rozwiązaniem jest tzw. przystanek wiedeński, który pojawi się na ul. Lenartowicza przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku. Na wspomnianych ulicach zostaną wprowadzone elementy spowalniające ruch i poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Ma to zniechęcić do jazdy samochodem przez Przeróbkę.


Wygięte tory naprawione

Wykonawca i projektanci nie zdołali ustrzec się błędu podczas budowy torowiska. W czerwcu wygięły się tory na ul. Siennickiej. Usterka pojawiła się za przystankiem Głęboka zobacz na mapie Gdańska w kierunku centrum, w miejscu, gdzie kończy się wspólny pas dla tramwajów i autobusów.

To prawdopodobnie efekt niezastosowania dylatacji między torowiskiem z tłuczniem a torowiskiem osadzonym w betonie. Co gorsza, podobne odkształcenie było widoczne także na torze w kierunku Przeróbki. Na szczęście usterkę udało się usunąć, nie zakłóciła ona poważnie ruchu tramwajów.

Opinie (93) 7 zablokowanych

  • Wszystko przez tą dylatację ;-)

    I już znaleziono winnego ;-)

    • 4 0

  • Przeróbka tory ok, a na stogach masakra tak buja tramwajami jak po wojnie.

    • 27 2

  • Fuszerka

    Ciekawe na jaki okres czasu jest gwarancja tego torowiska, bo już przed oddaniem okazało się że to jedna wielka fuszerka.

    • 9 3

  • ale to nie wszystko

    przy torach to zasuwają ale z jezdnią to prawie nic nie robią!!!!
    aby wyjechać z przeróbki to trzeba całe stada wądołów pokonać!!

    • 6 2

  • Kiedy remont ulicy Siennej (2)

    Wszystko ładnie, ale kiedy będzie dokończony remont ulicy Siennej??? Przypomnę, że jest to jedyna droga dojazdowa dla mieszkańców Stogów, Krakowca i Górek Zachodnich. Były obietnice i cisza.

    • 23 3

    • Heh... pewnie jak zgłosimy i przepchniemy w BO.

      Wiadomo, że ZDiZ ściemniał z tym, że "sam" postara się dokończyć remont. Pieniędzy z budżetu obywatelskiego starczyło na połowę, może teraz dokończymy "za nasze", choć wątpię. Ogólnie cała Przeróbka, Stogi, Górki i Krakowiec powinny mieć wymienione 95% nawierzchni. Za Niemca było tutaj tak pięknie :(.

      • 14 1

    • Do remontu nadaje się już też Bajki i Sienna na Przeróbce bo zostały zaorane przez sprzęt budowlany.

      • 8 0

  • Ech

    Znów to samo - ledwo skończyli układać a tory już na Przeróbkę :/

    • 3 4

  • Jak to gotowe? (4)

    Tydzień temu była afera, że całe się powyginały z powodu błędów w projekcie, a teraz gotowe? Na kowadle prostowali te szyny i już po sprawie? Jesli tak wygląda "drobna usterka" (każdy filmik widział), to jak wygląda "grube partactwo"? Aż strach się bać.

    • 18 38

    • Widać, że o budowie toru bezstykowego pojęcia nie masz żadnego

      Proponuję trochę poczytać

      • 6 3

    • (1)

      To nie jedź ja sie boisz.

      • 12 3

      • Frajer płaci za fuszerki i wypisuje bzdury nie na temat. Dokonywałeś odbioru tej "inwestycji"?

        Spoko, poczekamy do kolejnego upalnego dnia. Nie ma ich za dużo, ale jak widać nawet pojedyncze wystarczyły, żeby ujawnić niedoróbki. Nim dalej w las ....

        • 4 8

    • Spokojnie, to tylko awaria

      Tego typu usterka pokazała mi, ile to trzeba mieć w głowie żeby taką inwestycję kierować tak, by potem nie było usterek wcale.

      • 1 2

  • Sukces na miarę tysiąclecia grodu.

    Pięknie aż w d**** mięknie. Pełny sukces. Coś co ma być normalnie wykonane - za kasę, a nie charytatywnie; po zakończeniu urasta do miana sukcesu. Teraz to już tylko budyń zrobi kilku tygodniowe igrzyska gladiatorów na Arenie dla upamiętnienia zakończenia wiekopomnej budowy.

    • 25 22

  • Utrudnienia były do zniesienia.

    Gorzej z jęczącymi ludźmi, którzy znają się na remoncie mostów lepiej niż inżynierowie i babkami, które jeżdżą nie wiadomo gdzie i po co o każdej porze dnia i sapią, że trzeba się przesiadać.

    • 110 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane