• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Groźby i zastraszanie podczas głosowania nad przebiegiem Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
31 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Wizualizacja Obwodnicy Metropolitalnej.


Władze gdańskiego oddziału GDDKiA zdecydowały się przenieść do swojej siedziby zbieranie głosów nad ostatecznym przebiegiem Obwodnicy Metropolitalnej w rejonie Banina i Miszewa. Powód? Grożono ankieterom pracującym przy zbieraniu opinii mieszkańców na terenie gminy.



Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej wraz z dodatkowym wariantem w rejonie Miszewa i Banina. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej wraz z dodatkowym wariantem w rejonie Miszewa i Banina.
Urzędnicy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Gdańsku podjęli decyzję o zakończeniu zbierania głosów na terenie gminy Żukowo z obawy o zdrowie osób zbierających głosy w sprawie przebiegu w rejonie Banina i Miszewa Obwodnicy Metropolitalnej. Postanowili tak po kontakcie z koordynatorem projektu.

- Podczas konsultacji z mieszkańcami, dotyczących przebiegu jakiekolwiek drogi, zawsze jest gorąco. Ale ostatnie wydarzenia przeszły najśmielsze wyobrażenia - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Groźby i zastraszanie

Sprawę szczegółowo opisują zastraszeni ankieterzy. - W czwartek po południu odmówiłam przyjęcia ankiety, argumentując brakiem odpowiednich dokumentów. Reakcją na moje słowa były obraźliwe zarzuty. Rzucono mi także zgniecioną ankietą w twarz. Po tym incydencie mężczyzna opuścił lokal, kierując kolejną partię wulgaryzmów do mnie - opowiada ankieterka pracującą na zlecenie GDDKiA i zbierająca opinie mieszkańców w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Baninie.

Niewiele lepsza atmosfera panowała w remizie OSP w Miszewie, gdzie przyszedł mężczyzna w wieku ok. 40 lat. - Nie wpisał się na listę, na której miałem ewidencjonować osoby oddające głos. W sposób ordynarny zaczął wyrażać opinię na temat sposobu, w jaki odbywa się ankieta oraz jej przedmiotu, tj. trasy nowej obwodnicy. Zachowując spokój, wyjaśniłem temu Panu, że nie jestem pracownikiem GDDKiA i nie mam wpływu na przebieg tej trasy - opowiada ankieter.

Które tereny urzędnicy powinni omijać podczas wytyczania nowej drogi ekspresowej?

Mężczyzna nie podjął ankiety i zaczął straszyć wezwaniem policji. - Po około 10 minutach ten sam mężczyzna pojawił się ponownie, gdy stałem przed budynkiem podczas przerwy - nie było w punkcie osób chcących wypełniać ankiety - z trojgiem mężczyzn, którzy starali się przeszkodzić innym osobom w oddaniu ankiety - opowiada ankieter z Miszewa.

Prowadzący głosowanie postanowili schować urny oraz listę z danymi osób, które oddały głos. Wszelkie próby wyjaśnienia oraz uspokojenia wątpliwych gości nie dawały rezultatów.

Podwójne konsultacje w Miszewie i Baninie

Dodajmy, że na terenie Miszewa, Pępowa i Banina trwają dodatkowe konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej przez wspomniane miejscowości w gminie Żukowo. Dotychczasowy przebieg - przez Miszewo - oprotestowały firmy z Miszewa. Powód? Nowa droga miałaby wieść w świetle należących do nich terenów inwestycyjnych.

Co ciekawe, trwające konsultacje odbywają się na polecenie byłego dyrektora GDDKiA w Warszawie Lecha Witeckiego. Nieoficjalnie, oprócz firm, powtórzenie konsultacji lobbował w GDDKiA jeden z obecnych pomorskich posłów.

Dodajmy, że w 2012 r. biuro projektów Neret z Gdańska przedstawiło na zlecenie firm z Miszewa wariant przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej, który zakładał zbliżenie drogi do Banina i ochronę. Opracowanie zakładało, że najbliższe domostwa miały znajdować się w odległości ok. 150 metrów od planowanej drogi. Pomysł wtedy upadł ze względu na duży opór mieszkańców. Jak widać firmy z Miszewa poszukały innej drogi do przepchnięcia swoich postulatów.

Zamieszanie wokół dodatkowych konsultacji nie wpływa na procedurę uzyskiwania decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej, o którą GDDKiA stara się od początku tego roku.

Teraz osoby, które nie zdążyły w środę i czwartek złożyć ankiety, muszą udać się do oddziału GDDKiA w Gdańsku. Ankiety będą zbierane tam do dnia 3 czerwca 2014 r. w godzinach 7:30 - 16:15.

Planowana Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać po terenach przylegających do Trójmiasta od strony zachodniej. Nowa droga rozpoczyna się w węźle Chwaszczyno na drodze ekspresowej S6 tzw. Trasie Kaszubskiej. Koniec trasy podłączony zostanie do węzła Straszyn - skrzyżowania S6 Obwodnicy Trójmiasta i S7 Południowej Obwodnicy Gdańska.

Dodatkowo w ramach zadania zaprojektowany zostanie łącznik, mający początek na węźle drogowym zaplanowanym w ciągu Obwodnicy Metropolitalnej, spełniający funkcję obwodnicy Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20.

Miejsca

Opinie (171) 4 zablokowane

  • autorze amatorze niewydarzony (1)

    Kolejny, jak wiele wcześniej, popis wladania językiem polskim. ,, z obawy o zdrowie ankietrow zdecydowano się zakończyć zbieranie głosów''. Czyżby grasowal tam pomor lub zaraza, że zdecydowano się na ten radykalny krok?

    • 7 7

    • konkretny Baninianin

      Zielone ludziki znaczy sie.

      • 1 0

  • wsiunskie buraki z banina i miszewa (1)

    juz od dawna wiadomo było ze bedzie budowana obwodnica metropolitalna, a widac ze w baninie i mieszewie same wsiunskie buraki mieszkaja

    • 14 13

    • Wywlaszczyc i przekwaterowac na zadupie

      A z miszewa i banina zrobic enklawe, perelkę dla cywilizowanego luda.

      • 4 3

  • (1)

    Dum(r)ni kaszubi słynni z pazerności prawie jak górale. Nic za darmo. I broń boże komuś na coś pozwolić, nawet jak poniesie w związku z tym stratę. Ale nie zarobi.

    • 12 11

    • ciebie potrafię zrozumieć

      gdybym był biedakiem jak ty tak samo bym mówił

      • 0 0

  • (6)

    obwodnica "metropolitalna" która nie jest jednocześnie obwodnicą Żukowa oraz nie ma porządnych dojazdów z trójmiejskiego kompleksu mieszkalnego
    nie jest żadną obwodnicą tylko marnotrawstwem pieniędzy
    i żadne ankiety ani dywagacje czy droga ma biec 500m w lewo czy prawo tego nie zmienią
    wie to każdy który jechał kiedykolwiek autem w tamte strony

    • 22 3

    • Jak to nie jest obwodnicą Żukowa? W ramach OMT powstanie zarówno obwodnica w relacji DK20,jak i w relacji W-Z (od węzła z DK7) (5)

      • 2 3

      • (4)

        weź spojrzyj sobie na załączoną mapkę numerologu

        • 3 3

        • A przepraszam, "Podłączenie pod DK7", "Podłączenie pod DK20" i ten wykopsany, wielki węzeł koło Przyjaźni to mi się przywidział? (3)

          Sam sobie otwórz tą mapkę i obejrzyj, i do tego ten łoś, który ci dał plusa też. Jeszcze sobie wizualizację puśćcie. Tacy ludzie narzekają dla zasady, nawet wbrew faktom.

          • 3 3

          • (2)

            a przyjrzyj się jeszcze raz dokładnie i powiedz ze to coś zmienia w negatywnej ocenie tej fikcji

            • 2 1

            • No jasne,taki,jak ty sie nie przyzna do własnej głupoty i zacietrzewienia,będzie dalej mówił,że pada budyń. (1)

              Obwodnica Żukowa będzie i basta ;)

              • 0 2

              • przeciez tu nie ma żadnych wielkich zmian oprócz dojenia kasy.

                Czy tego naprawde nie widać u was zaślepionych na maksa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                • 1 1

  • bo ludziom na wsiach brakuje kultury osobistej

    • 6 12

  • Psu na budę ta obwodnica

    może za 20 lat

    • 10 4

  • To napewno ludzie inwestora tak agresywnie się zachowywali - w takich sytuacjach wzywa się Policje (1)

    a nie przenosi zbieranie głosów do GDDIK gdzie łatwiej i zapewne chętniej dojadą osoby posiadające samochód i korzystające z dróg w tym tej ew obwodnicy

    • 8 3

    • sPiSek! POwokacja!

      • 1 1

  • Szlaki nasypać i nich kaszebe jeżdżą swoimi hulajnogami

    • 7 5

  • GDDKiA traktuje 3 miasto (4)

    jako metropolie 10 mln. A to tylko ok 1 mln.
    Istniejąca obwodnicy w wersji 3 pasy w każdą stronę + właściwe zjazdy / wjazdy wystarczy. O dziwno GDDKiA nie chce pokazać analizy konieczności budowy nowej obwodnicy. Planowana Obwodnica Metropolitalna nie rozwiązuje żadnych istotnych problemów np. dojazdów z Kaszub do Gdańsk lub Gdyni. Nie usprawnia ruchu do i z portów.

    • 25 6

    • Wiesiek, znasz się na drogach, jak świnia na gwiazdach. 3 pasy nie nie dadzą, bo problemem są zjazdy. Problemem są też strome (1)

      podjazdy w miejscach, gdzie drogi nie poszerzysz (obszary chronione). Powinno się zbudować tą drogę jako alternatywną + tablice w Straszynie, Dąbrowie i Żukowie z info o ewentualnych utrudnieniach, ułatwiające wybór trasy

      • 3 6

      • oj to chyba ty się nie znasz albo masz interes

        popatrz na mapę. Metropolitarna nie jest alternatywą dla obecnej obwodnicy.
        To droga donikąd i dla nikogo. Dlatego miejscowi tak się burzą - ta droga nic im nie daje. Nie rozwiązuje żadnych istotnych problemów. Nawet w teorii to droga głównie dla tych co jadą z Kaliningradu do Szczecina - a ilu takich jest ??? Za drogą są głównie ci co już kupili odpowiednie działki (dla zorientowanych "wybór" był znany wcześniej)

        • 11 4

    • masz racje

      za tę kase moznaby zbudowac obwodnice starogardu. potrzebna od zaraz.

      • 1 1

    • Oczywiście, że rozwiązuje problemy.

      Tysiące samochodów dziennie ominą obwodnicę i beznadziejną trasę przez Rumię, Redę, Wejherowo, Bolszewo i Gościcino i pojadą sobie dalej. Poza tym tysiące mieszkańców, którzy dojeżdżają z powiatu wejherowskiego do Gdańska i okolic właśnie będzie z tej trasy korzystać. Jestem ZA.

      • 1 1

  • Wywłaszczać i budować.

    Problem polega na tym, że jeden kaszub zazdrości drugiemu kaszubowi, że to u niego idzie obwodnica za co ma zapłacone niemałe pieniądze! No i się gotuje pluje jadem i jest za wariantem aby droga szła po jego ziemi i tak w kółko. WYWŁAŚCIĆ Z TERENU GDZIE MA BYĆ DROGA I DO ROBOTY!
    Ps. Kaszubi pamietajcie o wizach na wiazd do WMG.

    • 5 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane