• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Groźne potrącenia pieszych, jedno niestety śmiertelne

piw
23 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Do obu wypadków doszło około godz. 12. Do obu wypadków doszło około godz. 12.

Do dwóch potrąceń pieszych doszło w środę około godz. 12 w Gdyni. W Chyloni samochód potrącił 60-letnia kobietę przechodzącą na pasach wraz z 10-letnim wnukiem. Na Witominie z kolei samochód dostawczy na osiedlowej drodze potrącił 76-letnią kobietę, która niestety zmarła w wyniku obrażeń.



Do pierwszego wypadku doszło chwilę przed godz. 12 na ul. Chylońskiej zobacz na mapie Gdyni. 60-latka weszła z wnukiem na przejście dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej. Kobietę i dziecko potrącił samochód. Przewieziono ich do szpitala, kierowcę z kolei przebadano - był trzeźwy.

Kolejne potrącenie miało miejsce kilka minut później na osiedlowej drodze przy ul. II Morskiego Pułku Strzelców zobacz na mapie Gdyni. Kierowca samochodu dostawczego prawdopodobnie nie zauważył podczas cofania przechodzącej 76-letniej kobiety i uderzył w nią.

Siła uderzenia nie była duża, bo auto cofało, ale kobieta na skutek potrącenia tak nieszczęśliwie upadła, że zmarła na skutek odniesionych obrażeń.

- Na miejscu są policjanci i prokurator. Przesłuchujemy świadków i badamy sprawę. Na razie jest jednak zbyt wcześnie, aby jednoznacznie określić przyczyny zdarzenia - mówi kom. Michał Rusak z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni, przyznając jednak, że świadkowie wskazują na nieuwagę kierowcy.
W ostatnich dniach doszło do kilku podobnych potrąceń pieszych. Wczoraj pisaliśmy m.in. w naszym Raporcie Drogowym o starszej kobiecie potrąconej przez autobus.

Apelujemy do kierowców i pieszych o szczególną uwagę! Nie spieszmy się, bo wiele czasu nie zaoszczędzimy. Padający deszcz dodatkowo utrudnia widoczność, a każdy z nas chce bezpiecznie dotrzeć do domu na święta.
piw

Opinie (238) 6 zablokowanych

  • W Holandii (2)

    Żyję w Holandii od 5 miesięcy i tutaj samochód jako ostatni ma pierwszenstwo. Gdy dochodzę do przejscia dla pieszych kierowca już sie zatrzymuje, nieważne czy to osobówka, tir czy autobus, czasami aż niedowierzam że tutaj tak to sprawnie funkcjonuje... Oczywiście nie mowię tu o przejściach/skrzyżowaniach z sygnalizacją swietlną.

    • 8 8

    • Gdyby rozpoznali w Tobie Polaka, to by to inaczej wyglądało

      • 0 2

    • A w UK...

      A w UK, poza zebra, samochód ma zawsze pierwszeństwo. To nie kwestia pomysłu, ale konsekwencji i odpowiedzilnego zachowania wszystkich zainteresowanych.

      • 1 3

  • (1)

    Odpowiedzcie mi proszę, dlaczego starsze osoby tak bardzo spieszą się na przejściach i nawet (albo przede wszystkim) wtedy, gdy zaczyna mrugać zielone? Cisną, mało co lasek i balkoników nie pogubią. Gdzie się im spieszy???

    • 12 0

    • Mnie jeszcze bawią młodzi kapturzyści, idzie taki hurabura mam komóra,

      jadę ulicą i widzę z daleka asa jak 5 metrów przed przejściem spojrzenie w moją stronę i w tym momencie wjeżdżam na skrzyżowanie i noga na hamulcu a on ciach klapki na oczy i "ja ci pokaże kto odważniejszy" wali na przejście już nie patrząc bo kaptur zasłania byle postawić nogę na przejściu jeszcze przede mną. Wchodzi szybko na jezdnie i jakby mu siły opadły zwalnia ale dalej twardo nie spojrzy bo to ja ci teraz pokaże jestem na prawie. Ja tylko dociskam hamulec do oporu żeby się koła zblokowały krótki ślizg i puch cała pewność siebie ulatuje. Przeważnie dzieje się to w mieście przy nie dużych prędkościach ale samochód nawet jadąc 10 czy te magiczne 30 km/h jak mu depniesz to pomimo abs (który ułatwia hamowanie i skraca drogę hamowania ale nie znacznie) to się może ślizgnąć po nawierzchni.
      I tego nie rozumieją piesi gdy wychodzą na ulicę a samochód jeszcze się nie zatrzymał

      • 6 0

  • Do konia nie podchodzi się od tyłu. Do samochodu również.

    Czy tak trudno to zrozumieć, ze kierowca ma ograniczoną widoczność? Szczególnie z tyłu w dostawczaku. Może by tak pójść o krok dalej i wprowadzić także pierwszeństwo pieszych przed pociągiem? Przecież "miasto jest dla ludzi".

    • 14 0

  • jak ja byłem mały

    to mnie uczyli tak: jak chcesz przejść:
    1.zatrzymujesz się przed wejściem na przejście
    2.patrzysz w lewo
    3.patrzysz w prawo
    4.potem jeszcze raz w lewo
    5.jeśli nic nie jedzie przechodzisz najszybciej jak to możliwe

    Dziś uczą tak;
    1.wchodzisz i nie patrzysz bo tak Ci mówią znawcy tematu
    2.jak cie coś potrąci to umierasz lub jesteś kaleką ale najważniejsze że to nie twoja wina.

    Pytanie do znafffców

    Co wybierasz?Która nauka jest rozsądniejsza i logiczna.

    Tylko przestańcie mamrotać że kierowcy to wariaci itp. itd.Chodzi o efekt końcowy obu nauk.

    Więc jak????

    • 16 0

  • serdecznie nie pozdrawiamy kierowców konsorcjum pralniczego i firmy DGP jeżdżących po terenie szpitala akademii medycznej.

    Jak można pruc pełnym gazem z wyjącym silnikiem lawirujac między pacjentami autami i personelem? wy to robicie codziennie!

    • 3 1

  • Łażą ja te ćmy

    a jak pada i jest ciemno to ich nie widać.

    • 6 0

  • eko jazda

    Moje zasady eko jazdy są następujące :
    1. załóżmy , że kierowca stoi na czerwonym świetle na skrzyżowaniu z zamiarem skrętu w prawo .Światła zmieniają się na zielone i co się dzieje ? Kierowca gwałtownie wciska gaz i ostro skręca z piskiem opon wchodząc w wiraż . Tutaj eko ma coś do powiedzenia , w zakręt wchodzi się powoli i delikatnie , a po jego wykonaniu dopiero wrzucamy 3 bieg wyrównując tor jazdy .
    2. Sprawa gazu. Gazu nie wciskamy tylko POPYCHAMY stopą . Nie ważne jest czy do dechy czy 3/4 , ważne że delikatnie . Spowoduje to , że chętniej zwolnimy nie przekraczając dozwolonej szybkości . W moim przypadku do pracy ze 140 zwolniłem do 90 . po tankowaniu pod korek okazało się że nie 8 ale 5 benzyny. No i silnik nie wyje .
    3. Sprawa hamulców . Hamulec również popychamy można poćwiczyć zimą tak żeby nie włączył się ABS jest optymalnie. Trzeba też spróbować cofnąć fotel max do tyłu , żeby dostosować usadowienie się.
    4. Sprawa hamulców nr 2 . Nie zakleszczamy hamulców na tarczach przy dohamowaniu wiele osób wam nie będzie mogło powiedzieć , że nadużywacie tego.
    5. Hamowanie silnikiem. Jeśli zmieniasz biegi w sposób taki że czekasz aż obroty spadną do minimum i wrzucasz bieg wyższy wtedy , to jeśli wrzucisz bieg niższy przy minimalnych obrotach to zahamujesz silnikiem .
    6. Taki jeszcze jeden element stosowany tylko podczas dnia . Można jechać blisko krawędzi jezdni okazuje się , że nagle polskie drogi są szerokie robi się jakieś 1,5 metra między przeciwnymi strumieniami ruchu . Często przepuszczałem tak motory , raz jechał na czołowe 0,1 sekundy w oku no i się udało .Tylko trzeba uważać na pieszych nie wolno tak jechać w nocy .
    7. Porada na zimę . Pozwól silnikowi nagrzać się zanim włączysz ogrzewanie zimny silnik nie da ciepła . Ewentualnie w miarę podgrzewania możesz ewentualnie dodawać temperatury - on się chętnie podzieli i w razie mrozów nie będzie go tracić na początku jeśli max ;
    8. Traktuj podgrzewanie jak prędkościomierz - w zasadzie jak turbo nagrzany kierowca ma więcej p.....e w głowie dłużej pojeżdzisz na swoim silniku , o ile jeszcze nie nadaje się na żyletki .
    9. Inne . Można oczywiście wyjąć koło zapasowe , można też negocjować z serwisem ustawienie spalania LPG na mniejsze. Mi się udało to ustawili 4 litry mniej na sto .Można ? Można .
    10. Dzięki wolniejszej jeździe unikniesz na dłużej stłuczenia przedniej szyby .

    • 0 6

  • Nie ważne kto zawinił

    Sa swieta wyrazy współczucia dla rodzin

    • 4 0

  • Apel do pieszych oahahaha dobre, niestety oni są odporni na jakiekolwiek informacje i prośby. Szkoda kierowców. Często widzę ludzi którzy idą przez pasy tak jakby mieli 100% pewności że nic się im nie stanie. Z drugiej strony jak widzę gnoja za kierownicą z telefonem w łapie to otwieram szybę i ciskam w niego kur....ami i wyzywam od deb....li którzy prawo jazdy znaleźli w paczce od Laysów. Wszystkiego dobrego ludzie.

    • 4 1

  • (1)

    A może powinniśmy przed przejściami z sygnalizacją świetlną wmontować takie blokady wysuwane do góry które de facto uniemożliwiały by wjazd pojazdu na pasy przy świetle czerwonym?

    • 2 4

    • Bajer, niech karetka albo straż pożarna trafią na taką czerwoną falę. Będzie wesoło.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane