Powstanie wizja zmian al. Grunwaldzkiej
27 kwietnia 2022
(296 opinii)
Ulica nie tylko tranzytu, ale też miejskiego życia, przywrócenie zieleni oraz znaczna poprawa jej bieżącego utrzymania - tak powinna zmienić się al. Grunwaldzka w Gdańsku zdaniem mieszkańców, którzy wzięli udział w miejskich konsultacjach na temat jej przyszłości.
Uproszczone składanie wniosków do planów miejscowych w Gdańsku
Tramwaje dojadą bezpośrednio do dworca kolejowego we Wrzeszczu
Gdańsk prezentuje nowy układ tras rowerowych. Dziewięć tras szybkiego ruchu
Politechnika Gdańska ogrodziła część parku Akademickiego
Zależy Ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
2022-06-27 12:24
Te duże połacie zabetonowanej przestrzeni w dni takie jak dziś zamieniają się w patelnie. Nasadzić więcej drzew na całej długości Grunwaldzkiej a także na pasie rozdzielającym kierunki ruchu.
Więcej przejść naziemnych jak najbardziej na tak, Może nie co 100m, ale tak z dwa razy tyle co jest teraz.
Postulowałbym też
Te duże połacie zabetonowanej przestrzeni w dni takie jak dziś zamieniają się w patelnie. Nasadzić więcej drzew na całej długości Grunwaldzkiej a także na pasie rozdzielającym kierunki ruchu.
Więcej przejść naziemnych jak najbardziej na tak, Może nie co 100m, ale tak z dwa razy tyle co jest teraz.
Postulowałbym też wyniesione przejścia dla pieszych w pobliżu skrzyżowania z ulicami Kołobrzeską oraz w Oliwie.
Nasadzenia i likwidacja części zabetonowanej przestrzeni na terenie pętli w Oliwie i w okolicach Lidla. Chodnik jest tam niepotrzebnie tak szeroki, część można zastąpić trawnikiem z nasadzeniami - jest tam za gorąco.
Postulowałbym też zainstalowanie fotoradarów by ukrócić problem wyścigów.
2022-06-27 12:44
Postuluję ukrócić wyścigi rowerzystów i obowiązkowe OC dla nich.
2022-06-27 12:50
2022-06-27 16:59
Ona taka jest
2022-06-27 14:08
Jest tak śmiesznie tanie, że nawet nie sprzedają go jako osobne ubezpieczenie, tylko w pakiecie z innymi.
Proponuję raczej w końcu ściganie tych 30% kierowców, którzy nie płacą OC.
2022-06-27 14:27
Teraz już chyba nie da się nie płacić OC bo UFG to wykrywa i nakłada bardzo grube kary finansowe.
2022-06-27 17:28
Znasz kogoś kto dostał karę z ufg?
Natomiast w mediach co chwilę słyszy się że sprawca wypadku nie miał:
1. Prawa jazdy
2. OC
3. Przeglądu
I do pakietu był pod wpływem czegoś tam
2022-06-27 16:29
mylisz się i to bardzo
To "tanie" co faktycznie jest ubezpieczenie OC w życiu prywatnym nie ma nic wspólnego z prawdziwym, obowiązkowym OC drogowym.
Po pierwsze zazwyczaj jest na sumy rzędu 5000-15000zł, co nie wystarczy nawet na polakierowanie pojazdu, nie mówiąc o szkodach osobowych które idą w setki tysięcy.
rozwiń...
mylisz się i to bardzo
To "tanie" co faktycznie jest ubezpieczenie OC w życiu prywatnym nie ma nic wspólnego z prawdziwym, obowiązkowym OC drogowym.
Po pierwsze zazwyczaj jest na sumy rzędu 5000-15000zł, co nie wystarczy nawet na polakierowanie pojazdu, nie mówiąc o szkodach osobowych które idą w setki tysięcy.
Takie prywatne ubezpieczenie też nie daje tego komfortu co ubezpieczenie obowiązkowe z którym wstawiasz samochód do ASO a oni załatwiają temat.
Jak masz prywatne ubezpieczenie to samemu sobie trzeba za wszystkim biegać, a ubezpieczenie może mieć dowolne wyłączenia.
No i ilość rowerzystów posiadających nawet takie, marne OC nie przekracza kilkunastu procent.
2022-06-27 16:56
Kupiłem sobie OC na rower. Składka ponad 200 PLN na rok a suma gwarantowana to 100 tys PLN. To była najwyższa możliwa opcja. Ofertę typowego OC na rower (a nie NNW + malutkie OC) ma chyba tylko PZU. Suma gwarantowana słabo wypada w porównaniu do OC na samochody osobowe oraz wysokości składki. 100 tys PLN też nie zawsze wystarczy, mimo że to tylko rower.
2022-06-27 18:27
2022-06-27 18:54
dla wszystkich pojazdów w zabudowanym 20 km/h bo tyle mogą jezdzic rowery, symetrysto.
2022-06-27 21:28
Już kilka razy by mnie przejechali na przejściu pod moim domem, a niech tylko zwrócę im uwagę, to dopiero zaczyna się pyskówka i wyzywanie. Tak, jakby mieli rację. Oni się już tak rozbestwili, że nie zważają na nic. Pod moją pracą mają ścieżkę rowerową, ale wciąz jeżdżą chodnikiem, bo nie chcę im się przejechać na drugą stronę ulicy. Pełno ludzi na
Już kilka razy by mnie przejechali na przejściu pod moim domem, a niech tylko zwrócę im uwagę, to dopiero zaczyna się pyskówka i wyzywanie. Tak, jakby mieli rację. Oni się już tak rozbestwili, że nie zważają na nic. Pod moją pracą mają ścieżkę rowerową, ale wciąz jeżdżą chodnikiem, bo nie chcę im się przejechać na drugą stronę ulicy. Pełno ludzi na chodniku, a oni lawirują pomiędzy pieszymi. Czy to jest normalne? Niech się wypowiedzą rowerzyści - ile razy zeszli z siodełka, żeby przejśc przez przejście dla pieszych. Ile razy przepuścili pieszych na przejściu dla pieszych. Czekam :)
2022-06-27 13:03
Postuluję zamknięcia ścieżek rowerowych i ruch rowerów ulicami. A w miejsca ścieżek rowerowych utworzyć trawniki. I konieczne OC dla rowerystów i hulajnogowców. Zakazałbym przejazdów przez skrzyżowania rowerzystom a wprowadziłabym obowiązek prowadzenia roweru przez skrzyżówanie. Tak bylo bezpieczniej.
2022-06-27 13:29
Popieram takie rozwiązanie. Zlikwidujmy ścieżki rowerowe, zobaczmy co się stanie kiedy rowerzyści będą jeździli ulicami (a mogą) i patrzmy jak kierowcy samochodów błagają o powrót i rozbudowę ścieżek :-)
2022-06-27 14:09
Chciałbym zobaczyć minę takiego Janusza, jak rower mu zrobi (oczywiście opłaconą z OC) całkę :D
2022-06-27 21:20
Albo ulicą, albo chodnikiem, a przepisy im tylko przeszkadzają. Zaraza na 2 kółkach.
2022-06-27 21:47
2022-06-27 15:11
Ja postuluje zamienic grunwaldzka w woonerf na calej dlugosci. :)
2022-06-27 18:57
wszyscy będąprzepychać pojazdy przez skrzyżowania. Tak będzie jeszcze bezpieczniej. Współczuję kierowcom TIR i autobusów w godz szczytu.
2022-06-27 21:52
Popieram tą inicjatywę
2022-06-28 00:18
Już istnieje obowiązek przeprowadzania roweru przez przejście dla pieszych, tylko nikt go nie przestrzega i nie egzekwuje.
2022-06-27 13:09
Coś jak spieniężyć?
2022-06-27 13:26
że miasto nie składa się tylko i wyłącznie tylko z pieszych i rowerzystów!
2022-06-27 13:49
Poszerz swoje horyzonty myślowe - ludzie nie chcą mieszkać obok autostrady, bo ludzie z przedmieść koniecznie muszą się wozić autem zupełnie rownolegle do przebiegu SKM
2022-06-27 14:44
No właśnie, cały czas mnie zastanawia po co te dwie trasy tramwajowe zupełnie równoległe do przebiegu SKM. Przecież po tych dwóch trasach jeżdżą chyba wszystkie linie. Po co? Przecież to marnowanie przestrzeni, pieniędzy, tramwajów, motorniczych, prądu... Przecież jest SKM, a tramwaje powinny tyko dowozić do najbliższej stacji SKM i zawracać, a nie dublować SKM.
2022-06-27 17:32
Widać, że nie jeździsz komunikacją miejską. Otóż przystanki tramwajowe są rozmieszczone znacznie częściej niż przystanki kolei miejskiej. Nie każdy ma blisko do przystanku SKM, choć może mieszkać blisko linii kolejowej.
2022-06-27 17:38
Niesamowite jest, że trzeba takie rzeczy ludziom tłumaczyć. Z kim ja tu mieszkam :(
2022-06-27 19:16
Sam nie wiesz. Musisz uważać bo możesz kogoś zarazić.
2022-06-27 18:25
Tą "ostatnią milę" od stacji SKM możesz załatwić dużo tańszymi poprzecznymi liniami autobusowymi, który zajmuje mniej miejsca niż tramwaj, a to że SKM zatrzymuje się raz na dzielnicę to jego największa zaleta. Dzięki temu mógłbyś przejechać przez cały Gdańsk w 30 minut (trasą pieszo - autobus - SKM - autobus - pieszo), a nie godzinę (samym tramwajem). Tylko żeby to działało to SKM musiałoby jeździć co 3 minut, jak metro w każdym normalnym mieście, a nie co 15.
2022-06-27 21:51
kiedyś jeździła co 6 minut. Powinna jeździć co 5 minut lub częściej; gdy będzie MEVO i dobry dostęp do przystanków SKM dla rowerzystów i pieszych, system zacznie być spójny - rozbudowa "poprzecznych" linii tramwajowych stanie się zbędna.
2022-06-27 17:37
Co za bzdury, tramwaj pełni inną funkcję transportu, obsługuje krótkie dystanse, ma gęściej przystanki. Jechałeś kiedyś zbiorkomem?
2022-06-28 13:57
To się zastanów czy bliżej do Akademi Medycznej jest od tramwaju czy SKM to zrozumiesz różnice
2022-06-27 21:15
Żal ci d..ę ściska??!!!
2022-06-27 18:34
2022-06-27 19:01
2022-06-27 21:48
80% rowerzystów to posiadacze prawa jazdy i osoby mające dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym
2022-06-27 14:09
Każdy wolny trawnik zostanie zabudowany blokami, bo nowi mieszkańcy zapłacą krocie by mieszkać jak najbliżej centrum, byleby tylko nie stać godzinami w korkach.
Jedyne rozwiązanie to budowa nowych osiedli (osiedli, nie domków, żeby nie było urban sprawl) na peryferiach, i budowa dróg bezkolizyjnych oraz SKM ("oraz", nie "albo"), żeby
Każdy wolny trawnik zostanie zabudowany blokami, bo nowi mieszkańcy zapłacą krocie by mieszkać jak najbliżej centrum, byleby tylko nie stać godzinami w korkach.
Jedyne rozwiązanie to budowa nowych osiedli (osiedli, nie domków, żeby nie było urban sprawl) na peryferiach, i budowa dróg bezkolizyjnych oraz SKM ("oraz", nie "albo"), żeby mieszkańcy tych osiedli mogli szybko dotrzeć do centrum. Dzięki temu każdy będzie miał zieleń dookoła miejsca zamieszkania i szybki dojazd do pracy w centrum.
2022-06-27 15:36
I nikt na to wcześniej nie wpadł? :-)
2022-06-27 17:39
Wow, niesamowite, przełomowe idee. I gdzie taka utopia funkcjonuje dobrze?
2022-06-27 19:03
no i teraz te z zad*pia jadą do centrum samochodami, bo przecież pociagami jezdzili jak na wsiach mieszkali, teraz to paniska,
2022-06-28 13:59
To nowe osiedla gdzieś za obwodnicą a w samym mieście parki i drzewa. Miasto może się rozlewać
2022-06-27 21:11
A ja postulował bym abyś nie pisał pierdół!!!!!
2022-06-27 22:11
Świetny pomysł, ale Polacy są zbyt zacofani w myśleniu, nie jak współcześni Europejczycy. Dużo więcej ludzi z mentalnością komunistyczną musi umrzeć, zanim Polska stanie się czystym, nowoczesnym miastem.
2022-06-29 23:46
Przepraszam że klasa pracująca musi poruszać się po tych "połaciach betonu", żeby pan "zlikwidujmy drogi i posadźmy drzewa" mógł zamówić chociażby zakupy z dostawą do domku na obrzeżach miasta.
2022-06-27 11:50
W mieście potrzeba dużo więcej zieleni w celu zwiększenia zacienienia i obniżenia temperatury w mieście. Koniec betonozy!
Poza tym trzeba stawiać na ruch pieszo-rowerowy i komunikację miejską z odpowiednią infrastrukturą parkingową.
Bardzo podoba mi się też pomysł likwidowania barier architektonicznych (płoty, ogrodzenia, schody) np.
W mieście potrzeba dużo więcej zieleni w celu zwiększenia zacienienia i obniżenia temperatury w mieście. Koniec betonozy!
Poza tym trzeba stawiać na ruch pieszo-rowerowy i komunikację miejską z odpowiednią infrastrukturą parkingową.
Bardzo podoba mi się też pomysł likwidowania barier architektonicznych (płoty, ogrodzenia, schody) np. przy UG. Pieszy powinien mieć możliwość jak najszybszego przemieszczenia się. Dziś w okolicy Alchemii i OBC to niemożliwe. Kiedyś były ścieżki wydeptane przez ludzi, dziś wszystko ogrodzone...
2022-06-27 12:37
Nie ma co stawiać na komunikację miejską - bo ta nie działa. A do tej pory stawianie na ruch rowerowy polegało przede wszystkim na wycinaniu drzew pod DDR - więc jak ktoś chce więcej drzew, to na pewno nie w ten sposób. Dodajmy że np. przy bramie wyżynnej ratusz stwierdził że "niedasiem" zasadzić drzew bo kolidowałyby z..... przejściem naziemnym. Więc przejścia naziemne w zadrzewieniu też nie pomogą.
2022-06-27 13:24
to byłyby pieniądze na poprawienie jakości komunikacji miejskiej.
a tak droga to tu to tam i ciągłe naprawy, zamiast po prostu robienia szybkich połączeń autobusowych z buspasami
W gdańsku brakuje wielu bezpośrednich, szybkich linii, np. z Moreny do Oliwy. ogólnie z miejsc pracy do dzielnic sypialnianych
2022-06-27 14:20
Jeżeli zgodzimy się na zmuszanie kierowców kijem do przesiadki na komunikację miejską (czyli zwężanie dróg, antyzatoki, SPP, ograniczenia prędkości itd., wszystko to już ma miejsce) to jako pasażerowie też na tym stracimy (bo będzie większy tłok w autobusach i tramwajach).
Natomiast jeśli ZTM i GAiT będą musieli powalczyć o kierowców
Jeżeli zgodzimy się na zmuszanie kierowców kijem do przesiadki na komunikację miejską (czyli zwężanie dróg, antyzatoki, SPP, ograniczenia prędkości itd., wszystko to już ma miejsce) to jako pasażerowie też na tym stracimy (bo będzie większy tłok w autobusach i tramwajach).
Natomiast jeśli ZTM i GAiT będą musieli powalczyć o kierowców (np. postawieniem na szybkie SKM zamiast wolnych tramwajów zatrzymujących się co 300 metrów, wspólnym biletem, zwiększoną częstością połączeń, optymalizacją siatki i rozkładu połączeń) to jako pasażerowie też na tym zyskamy (bo optymalizacja tych rzeczy poprawi też nasze życie)
Najgorszym rozwiązaniem byłby zakaz ruchu samochodami, bo wtedy ZTM miałby monopol i mógłby podnosić ceny biletów nawet do 20zł za przejazd, a ty albo płacisz albo nigdzie się nie dostaniesz.
2022-06-27 14:45
2022-06-27 14:58
Brak autobusów to tylko jeden z wielu problemów komunikacji miejskiej.
2022-06-28 00:07
aby jeden z drugim "wybraniec" miał się z czym sfotografować i pogłaskać ego...
O przytuleniu wziątki nie wspominając...
2022-06-27 15:41
No niestety nie. Komunikacja miejska nie wygra zachętami bo nigdy nie będzie szybsza (chyba że doliczymy czas parkowania i odległość od parkingu do celu). Tu się niestety kłania teoria gier - kto dobrowolnie przesiądzie się na komuniukację zbiorową ten straci na wygodzie i czasie a zyskają wszyscy inni, którzy pozostają przy samochodach. Tak więc potrzebny jest kij i w zupełności w tej roli sprawdza się egzekwowanie przepisowego i płatnego parkowania.
2022-06-27 15:53
Bzdura. Aby ludzie przesiedli się na komunikacje miejską - to ona najpierw musi działać. Jak nie działa - to nie ma się do czego przesiąść. Opowieści o "dobrodziejstwach kija" to co najwyżej wymówka ratuszowych urzędników, próbujących usprawiedliwić swoje nieróbstwo w temacie zbiorkomu (i wynajem przez GAiT loży na Stadionie).
2022-07-05 20:54
Oczywiście, że należy mówić o komunikacji drzwi-drzwi. O każdej porze, nie tylko w niedzielę w nocy.
2022-07-05 20:53
I wprowadźmy rozliczenie z uwzględnieniem kosztu alternatywnego.
Jakże uroczy (jak pijany szczeniak) są kierowcy wołający o wolny rynek, ale tylko do momentu, gdy trzeba zapłacić za wjazd do miasta albo miejsce parkingowe. Wtedy ma być za darmo, wszędzie, blisko.
2022-06-27 13:29
może coś się rozjaśni w głowie.
na wszystko już wymyślono rozwiązania
2022-06-27 13:46
xD
2022-06-27 12:37
Postulaty piękne i szlachetne. Też chciałabym żyć w otoczeniu zieleni i nawet do niedawna tak było, teraz deweloperką opanowała otoczenie. A w realnym świecie poruszam się z Południa Gdańska do pracy do Sopotu, z przystankiem w Gdańsku na odstawienie dziecka do przedszkola, samochodem jestem w stanie pokonać ten dystans w +/- 50 minut, komunikacją
Postulaty piękne i szlachetne. Też chciałabym żyć w otoczeniu zieleni i nawet do niedawna tak było, teraz deweloperką opanowała otoczenie. A w realnym świecie poruszam się z Południa Gdańska do pracy do Sopotu, z przystankiem w Gdańsku na odstawienie dziecka do przedszkola, samochodem jestem w stanie pokonać ten dystans w +/- 50 minut, komunikacją miejską, razem z dojściem zajęłoby mi powyżej 2 h w jedną stronę, tak więc na ten moment zdecydowanie wygrywa samochód. Z chęcią zamieszkałabym bliżej, w dystansie rowerowym, niestety ceny są zbyt zaporowe jak na mój budżet...
2022-06-27 12:51
Przeznaczając czasem 1% dla pieszych i alternatywnych środków transportu.
2022-06-27 14:37
Ja widzę tylko przejścia naziemne obok tuneli, anty-zatoki, buspasy i wysepki "żeby tylko samochód nie mógł ominąć stojącego autobusu". Co gorsze, w statystykach te anty-inwestycje figurują jako "infrastruktura samochodowa", mimo że powstają tylko po to, żeby utrudniać życie kierowcom samochodów. Tymczasem Nowej Świętokrzyskiej jak nie było tak nie ma.
2022-06-27 15:43
Nie, te rzeczy nie powstają tylko po to żeby utrudniać życie kierowcom. Te rzeczy powstają w celu ochrony życia i zdrowia innych uczestników ruchu i gdyby można to załatwić po dobroci to tak było, ale poziom niektórych kierców jest taki, że trzeba coś fizycznie uniemożliwość bo inaczej się nie da.
2022-06-27 18:34
Przejścia naziemne obok tuneli w celu ochrony zdrowia i życia innych uczestników ruchu? Zamiana przejścia bezkolizyjnego, na którym praktycznie niemożliwe jest potrącenie pieszego przez samochód, na kolizyjne, na którym jest to bardzo możliwe? To tunel uniemożliwiał wypadek, a obecne przejście umożliwia. Wniosek jest jeden - te rzeczy powstają po to, żeby utrudnić kierowcom życie.
2022-06-27 21:54
a przedłużenie Kartuskiej w stronę Żukowa to pies? Plany budowy kolejnej "obwodnicy" Trójmiasta to nic nie znacząca inwestycja?
2022-06-27 13:00
No i co w związku z tym?
2022-06-27 14:15
Weź zacznijcie myśleć. Grunwaldzka jest jedyną drogą tranzytową. Wy fantazjujecie o zwężeniu Grunwaldzkiej i stawianiu na komunikację miejską ale to są fantazje. To miasto nie inwestuje w komunikację miejską i nie będzie bo po prostu nie stać ich. Sami zablokujecie sobie miasto i już w ogóle nigdzie nie będzie można dojechać. Jak miasto w końcu
Weź zacznijcie myśleć. Grunwaldzka jest jedyną drogą tranzytową. Wy fantazjujecie o zwężeniu Grunwaldzkiej i stawianiu na komunikację miejską ale to są fantazje. To miasto nie inwestuje w komunikację miejską i nie będzie bo po prostu nie stać ich. Sami zablokujecie sobie miasto i już w ogóle nigdzie nie będzie można dojechać. Jak miasto w końcu pobuduje dodatkowe linie PKM, jak zaplanuje szybkie połączenia tramwajowe to można pogadać o ograniczeniu ruchu samochodów. Gdańsk to nie Berlin z bogatą siatką linii metra. Nie rozumiecie, że przejazd nawet tramwajem przez Gdańsk zajmuje (tak daleko jak się do bo w nowych dzielnicach nie ma tramwajów) to 1,5 godziny. Bez metra nie ma szansy sprawnie się przemieszczać nawet jak wyrzucicie wszystkie samochody.
2022-06-27 14:49
Wystarczy zaczac w koncu inwestowac w buspasy i autobusy
2022-06-27 15:54
Najlepsza to ona już była. A potem przyszły tuzy takie jak budyniowicz i lisek-chytrusek - i widać efekty.
2022-06-27 21:56
Równolegle biegnie Chłopska/Rzeczpospolitej oraz Polanki. Jak zaczniesz myśleć o ludziach a nie tylko o pojazdach, zauważysz tramwaje na Wita Stwosza i SKM wzdłuż całej aglomeracji. To też jest tranzyt.
2022-06-27 14:43
mieli zaliczone bo są zobowiazani
2022-06-27 18:56
Postulaty są słuszne, ale miasto zaprzecza samo sobie wydając mnóstwo pozwoleń na budowy nowych osiedli na terenach zielony i pozwoleń na budowy domów jednorodzinnych i wielorodzinnych do trzech kondygnacji. Miasto zamiast skupić się na skoncentrowaniu osiedli i zmuszeni deweloperów do budowy bloków o dużej ilości pięter i co za tym idzie
Postulaty są słuszne, ale miasto zaprzecza samo sobie wydając mnóstwo pozwoleń na budowy nowych osiedli na terenach zielony i pozwoleń na budowy domów jednorodzinnych i wielorodzinnych do trzech kondygnacji. Miasto zamiast skupić się na skoncentrowaniu osiedli i zmuszeni deweloperów do budowy bloków o dużej ilości pięter i co za tym idzie zracjonalizować połączenie komunikacji miejskiej, postawiło na rozlanie obszarów zamieszkania na wiele zbędnych kilometrów dobijają to niszczeniem przepustowości infrastruktury drogowej jak i zmniejszeniu obszarów zielonych. Tu wytną, tam trochę zasadzą i twierdzą, że są eko.
2022-06-28 00:04
od ściany, do ściany...
2022-06-27 11:21
Należy wreszcie zawęzić te pasy tej pseudo autostrady. Posadzić drzewa i żywopłoty. Zrobić więcej miejsc wypoczynku dla pieszych czyli skwery z ławkami i kwiatami. Może jeszcze jakieś fontanny zwłaszcza teraz by się przydały na upalne dni.
2022-06-27 11:33
I jeszcze wesołe miasteczko na środku ulicy.
2022-06-27 19:05
2022-06-27 11:36
Zaorać grunwaldzka i zrobić tam fontannę. Niech mieszkańcy jedzą to co wykopią z gródka, a nie domagają się dostaw towarów, a ludzie niech nie jedzą do pracy. Praca to przeżytek
2022-06-27 19:06
a zaoranie jest fajne,
2022-06-27 12:55
Ja proponuję wyprowadzić sie na twoją wieś...
2022-06-27 19:06
2022-06-27 13:34
2022-06-27 13:45
Jak tu komentującym tak zależy na utrzymaniu obecnego autostradowego stanu Grunwaldzkej, to czemu nie poszli na konsultacje? Czyżby dlatego, że mieszkają na przedmieściach i mają w nosie jakość życia we Wrzeszczu i Oliwie?
2022-06-27 13:59
jedynie fontanna na otwartym obiegu, tworzenie tzw mżawki/ mgły wodnej
2022-06-27 19:07
zło jak sie nie filtruje bo sikami wali.
2022-06-27 14:01
I druty kolczaste dla rowerzystów potrącających codziennnie pieszych na chodnikach.
2022-06-27 14:06
od niepamiętnych czasów jedyne połączenie Gdańska z Gdynią. Jakoś za dużo alternatyw nie ma poza ciasna obwodnicą. Pokaz mi inne aspirujące do metropolii miasta z tak bogatym układem drogowym.
2022-06-27 15:00
jest skm
2022-06-27 15:57
SKM to nie układ drogowy, i nie dociera do wszystkich dzielnic.
2022-06-27 19:40
Miejsc wypoczynku szukaj sobie na plaży albo w lesie a nie przy głównej arterii komunikacyjnej
2022-06-27 20:01
Ławki przy drodze, gdzie wali spalinami. Po zwężeniu będą większe korki, a co za tym idzie więcej spalin.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.