- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (169 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (186 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (143 opinie)
- 4 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (37 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (98 opinii)
- 6 Wzięli pod lupę punktualność SKM (82 opinie)
Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni
porównać
Ulica nie tylko tranzytu, ale też miejskiego życia, przywrócenie zieleni oraz znaczna poprawa jej bieżącego utrzymania - tak powinna zmienić się al. Grunwaldzka w Gdańsku zdaniem mieszkańców, którzy wzięli udział w miejskich konsultacjach na temat jej przyszłości.
Jak zapewniają pracownicy Biura Architekta Miasta oraz Biura Rozwoju Gdańska, czyli jednostek koordynujących prace nad dokumentem, studium al. Grunwaldzkiej będzie miało przełożenie na:
- nowe miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego,
- decyzje różnych wydziałów miasta.
Uproszczone składanie wniosków do planów miejscowych w Gdańsku
Różne dzielnice, bardzo podobne problemy i postulaty zmian
W IX Liceum Ogólnokształcącym im. Krzysztofa Kolbergera na Strzyży odbyły się kilka dni temu otwarte warsztaty dla mieszkańców dzielnic, przez które biegnie al. Grunwaldzka.
Najwięcej mieszkańców przybyło z Wrzeszcza Górnego oraz Oliwy. Znacznie mniejsze zainteresowanie konsultacje wzbudziły na Aniołkach, Strzyży oraz Przymorzu Małym, które włączono do studium jako tereny rozwojowe w związku z docelowym układem transportowym (przede wszystkim budową ul. Nowej Abrahama).
Mieszkańcy w swoim dzielnicowym gronie omawiali wraz z urzędnikami zagadnienia związane z przestrzenią publiczną, zielenią i wodą, nową zabudową oraz transportem zbiorowym pod kątem stanu obecnego, problemów i zalet oraz propozycji zmian na przyszłość.
Co ważne, grupa mieszkańców z danej dzielnicy nie miała dostępu do notatek sporządzonych przez mieszkańców innych dzielnic. Dzięki temu w trakcie podsumowania możliwe było skonfrontowanie ze sobą poglądów z różnych lokalizacji.
Okazało się, że choć dzielnice między sobą znacznie się różnią pod względem kształtu zabudowy oraz "osadzenia" ich na al. Grunwaldzkiej, poglądy na temat stanu obecnego oraz kierunków zmian są bardzo podobne.
Postulaty pojawiające się we wszystkich kategoriach:
- potrzeba zwiększenia liczby naziemnych przejść dla pieszych,
- rozpatrywanie połączeń pieszych pod kątem szerszych powiązań o zasięgu nawet międzydzielnicowym,
- myślenie o zieleni jako strukturze ciągłych powiązań, a nie pojedynczych wyspach odseparowanych od siebie,
- traktowanie alei jako atrakcyjnej przestrzeni do życia, a nie tylko tranzytowego korytarza transportowego (zwłaszcza w wymiarze ruchu aut),
- przekształcenie alei Grunwaldzkiej w aleję drzew z doborem gatunków o dużych, okazałych koronach, sadzonych bezpośrednio w gruncie, a nie donicach.
Ponadto w zakresie przestrzeni publicznej:
- zwracano uwagę na problematykę nadmiernej presji motoryzacji indywidualnej na otoczenie - w tym parkowania, hałasu czy dewastacji chodników i zieleni,
- na plus oceniono wprowadzone zmiany na rzecz uspokojenia ruchu i poprawy bezpieczeństwa ruchu,
- na minus oceniono ogrodzenie kampusów uczelni, tworzenie niepotrzebnych barier w postaci schodów zamiast pochylni oraz skarp i murów oporowych,
- postulowano wprowadzenie placówek sztuki i kultury, które wzbogacą aleję - obecnie tego typu placówki zdominowały obszar Śródmieścia kosztem innych dzielnic.
W zakresie zieleni i wody:
- uskarżano się na niedostateczne bieżące utrzymanie terenów zieleni miejskiej,
- postulowano odkrywanie potoków i tworzenie otwartych systemów obiegu wody zamiast dotychczasowej polityki kanalizowania i wprowadzania wody do podziemnych zbiorników,
- zwracano uwagę na potrzebę myślenia o zieleni miejskiej w kategorii integracji jej z przestrzenią miasta i różnych funkcji - rekreacji, wypoczynku, uprawiania sportu, a także prowadzenia działalności gastronomicznej,
- podkreślano potrzebę budowy toalet publicznych w parkach,
- jako atut wymieniano sąsiedztwo terenów leśnych, choć pojawiały się głosy o problemach z niewielką liczbą wejść oraz potrzeby poprawy ich stanu technicznego.
W zakresie kształtowania nowej zabudowy:
- wśród problemów wymieniano wyludnianie się obszaru ze stałych, dotychczasowych mieszkańców (gentryfikacja) i rozrost najmu krótkoterminowego, uciążliwego często dla stałych mieszkańców,
- w paśmie al. Grunwaldzkiej proponowano dopuścić lokalizację nowej zabudowy o odważnej współczesnej architekturze, choć z ograniczeniami i szacunkiem w obszarach najcenniejszej substancji np. w starej Oliwie,
- wskazywano obszary dla nowych inwestycji (w tym wysokich) przede wszystkim w pasie między aleją a torami kolejowymi pomiędzy Wrzeszczem a Oliwą oraz w sąsiedztwie przystanku SKM Gdańsk Politechnika.
W zakresie transportu zbiorowego (w toku dyskusji temat potraktowano szerzej jako mobilność różnego typu):
- postulowano zwężenie alei w zakresie liczby pasów lub/i szerokości jezdni pod poszerzenie chodników (w tym wydzielenie dróg rowerowych z ciągów pieszo-rowerowych) i nasadzenia zieleni (w tym szpalery drzew),
- ruch aut indywidualny powinien być maksymalnie ograniczony - zastopowany już na parkingach przesiadkowych typu park and ride na przedmieściach Gdańska,
- wskazywano na potrzebę budowy poprzecznych połączeń tramwajowych w osi wschód - zachód (oceniając transport szynowy w osi północ - południe za bardzo dobry),
- proponowano uwzględnienia w projektach przystanków kolejowych niezawodnych rozwiązań przestrzennych przy pokonywaniu różnic poziomów - pochylni, ramp, podjazdów i prowadnic jako uzupełnienie awaryjnych wind, podnośników i platform przyschodowych,
- sugerowano zwiększenie liczby połączeń drogowych niższej kategorii oraz liczby zjazdów zamiast tworzenia układu wymuszającego nakładanie drogi celem zawrócenia autem i koncentracji ruchu w obrębie przewymiarowanych skrzyżowań,
- przyszłość Drogi Czerwonej kreślono jako trasę rowerową międzydzielnicową o najwyższym standardzie - tzw. ekostrada lub rowerostrada.
Tramwaje dojadą bezpośrednio do dworca kolejowego we Wrzeszczu
Gdańsk prezentuje nowy układ tras rowerowych. Dziewięć tras szybkiego ruchu
Mieszkańcy chcą zmian tu i teraz. Urzędnicy: potrzebujemy czasu
Czy postulaty mieszkańców mają szansę na realizację? Potrzebę wcielenia ich w życie w możliwie najkrótszym czasie wielokrotnie powtarzano podczas dyskusji. Praktyka dotychczasowych konsultacji społecznych pokazuje bowiem, że dyskusje mają często charakter fasadowy, a wyniki trafiają na dno urzędniczych szuflad.
Przewodniczące komisji tematycznych w Radzie Miasta obiecywały uwzględniać je w działaniach na najbliższe lata.
- Nie wyobrażam sobie sytuacji, że spotykamy się, a potem nic nie wyjdzie z tych pomysłów. Celem jest, aby powstał dokument, który będzie miał przełożenie m.in. na nowe plany zagospodarowania - zapowiada Emilia Lodzińska (KO), przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego Rady Miasta Gdańska.
- Poważnie biorę do serca zgłoszone uwagi oraz to, że tego typu spotkania muszą być sprawcze. Jako radne będziemy "nieść" ten przekaz z dzisiejszego spotkania dalej - zapewnia Anna Golędzinowska (KO), przewodnicząca Komisji Zrównoważonego Rozwoju RMG.
Nieco inne spojrzenie prezentuje Biuro Rozwoju Gdańska - jednostka bez wątpienia najbardziej doświadczona w prowadzeniu konsultacji społecznych z zakresu planowania przestrzennego. Jej dyrektor zapowiedziała konieczność weryfikacji wszystkich propozycji.
- Czas, który dzisiaj spędziliśmy na warsztatach, był tym najprzyjemniejszym. Usiedliście państwo, pomyśleliście, jak zaplanować idealne miasto, a teraz razem z zespołem Biura Architekta Miasta będziemy musieli to przełożyć na zagadnienia związane z prawem, finansami, roszczeniami odszkodowawczymi itd. - mówiła w podsumowaniu warsztatów Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG. - To jest ta niewdzięczna praca po naszej stronie, ale takie podejście z otwartą głową daje możliwość wykreowania i poszukiwania najlepszych rozwiązań i spotkania się gdzieś pośrodku.
Dyrektor BRG wskazywała na potrzebę współpracy także właścicieli terenów, którzy mają już korzystne plany zagospodarowania lub regulacje prawne np. w zakresie zgody na zamknięcia terenów, które stały się barierami przestrzennymi - w tym ogrodów działkowych czy kampusów uczelni wyższych.
Politechnika Gdańska ogrodziła część parku Akademickiego
Ostateczny kształt dokumentu pod koniec przyszłego roku
Do tematu konsultacji studium pasma al. Grunwaldzkiej urzędnicy wrócą za kilka miesięcy. Wstępnie planowane są kolejne konsultacje jesienią bieżącego roku. Cały dokument powinien być gotowy pod koniec przyszłego roku.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-06-27 12:24
Zwężyć pasy ruchu oraz zwężyć też w kilku miejscach chodniki. (43)
Te duże połacie zabetonowanej przestrzeni w dni takie jak dziś zamieniają się w patelnie. Nasadzić więcej drzew na całej długości Grunwaldzkiej a także na pasie rozdzielającym kierunki ruchu.
Więcej przejść naziemnych jak najbardziej na tak, Może nie co 100m, ale tak z dwa razy tyle co jest teraz.
Postulowałbym teżTe duże połacie zabetonowanej przestrzeni w dni takie jak dziś zamieniają się w patelnie. Nasadzić więcej drzew na całej długości Grunwaldzkiej a także na pasie rozdzielającym kierunki ruchu.
Więcej przejść naziemnych jak najbardziej na tak, Może nie co 100m, ale tak z dwa razy tyle co jest teraz.
Postulowałbym też wyniesione przejścia dla pieszych w pobliżu skrzyżowania z ulicami Kołobrzeską oraz w Oliwie.
Nasadzenia i likwidacja części zabetonowanej przestrzeni na terenie pętli w Oliwie i w okolicach Lidla. Chodnik jest tam niepotrzebnie tak szeroki, część można zastąpić trawnikiem z nasadzeniami - jest tam za gorąco.
Postulowałbym też zainstalowanie fotoradarów by ukrócić problem wyścigów.- 112 152
-
2022-06-29 23:46
Widać że pan przedawkował home office i nie wychodzi z domu za dużo
Przepraszam że klasa pracująca musi poruszać się po tych "połaciach betonu", żeby pan "zlikwidujmy drogi i posadźmy drzewa" mógł zamówić chociażby zakupy z dostawą do domku na obrzeżach miasta.
- 1 0
-
2022-06-27 22:11
Świetny pomysł, ale Polacy są zbyt zacofani w myśleniu, nie jak współcześni Europejczycy. Dużo więcej ludzi z mentalnością komunistyczną musi umrzeć, zanim Polska stanie się czystym, nowoczesnym miastem.
- 1 2
-
2022-06-27 21:11
A ja postulował bym abyś nie pisał pierdół!!!!!
- 0 0
-
2022-06-27 14:09
Paradoksalnie zwężając drogi zwiększymy betonozę (4)
Każdy wolny trawnik zostanie zabudowany blokami, bo nowi mieszkańcy zapłacą krocie by mieszkać jak najbliżej centrum, byleby tylko nie stać godzinami w korkach.
Jedyne rozwiązanie to budowa nowych osiedli (osiedli, nie domków, żeby nie było urban sprawl) na peryferiach, i budowa dróg bezkolizyjnych oraz SKM ("oraz", nie "albo"), żebyKażdy wolny trawnik zostanie zabudowany blokami, bo nowi mieszkańcy zapłacą krocie by mieszkać jak najbliżej centrum, byleby tylko nie stać godzinami w korkach.
Jedyne rozwiązanie to budowa nowych osiedli (osiedli, nie domków, żeby nie było urban sprawl) na peryferiach, i budowa dróg bezkolizyjnych oraz SKM ("oraz", nie "albo"), żeby mieszkańcy tych osiedli mogli szybko dotrzeć do centrum. Dzięki temu każdy będzie miał zieleń dookoła miejsca zamieszkania i szybki dojazd do pracy w centrum.- 8 10
-
2022-06-28 13:59
To nowe osiedla gdzieś za obwodnicą a w samym mieście parki i drzewa. Miasto może się rozlewać
- 0 0
-
2022-06-27 19:03
no i teraz te z zad*pia jadą do centrum samochodami, bo przecież pociagami jezdzili jak na wsiach mieszkali, teraz to paniska,
- 0 4
-
2022-06-27 17:39
Wow, niesamowite, przełomowe idee. I gdzie taka utopia funkcjonuje dobrze?
- 2 2
-
2022-06-27 15:36
I nikt na to wcześniej nie wpadł? :-)
- 2 1
-
2022-06-27 13:26
Poszerzyć trzeba wam horyzonty myślowe (13)
że miasto nie składa się tylko i wyłącznie tylko z pieszych i rowerzystów!
- 16 12
-
2022-06-27 21:48
poszerzenie wyobraźni potrzebne jest kierofczykom
80% rowerzystów to posiadacze prawa jazdy i osoby mające dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym
- 1 1
-
2022-06-27 19:01
ale ma za dużo samochodów i "kierofóf" co nie potrafia nimi jezdzic
- 0 0
-
2022-06-27 18:34
brakuje ci dróg dojazdowych do jakiejkolwiek destynacji w mieście?
- 2 0
-
2022-06-27 13:49
(9)
Poszerz swoje horyzonty myślowe - ludzie nie chcą mieszkać obok autostrady, bo ludzie z przedmieść koniecznie muszą się wozić autem zupełnie rownolegle do przebiegu SKM
- 16 12
-
2022-06-27 21:15
Żal ci d..ę ściska??!!!
- 0 1
-
2022-06-27 14:44
(7)
No właśnie, cały czas mnie zastanawia po co te dwie trasy tramwajowe zupełnie równoległe do przebiegu SKM. Przecież po tych dwóch trasach jeżdżą chyba wszystkie linie. Po co? Przecież to marnowanie przestrzeni, pieniędzy, tramwajów, motorniczych, prądu... Przecież jest SKM, a tramwaje powinny tyko dowozić do najbliższej stacji SKM i zawracać, a nie dublować SKM.
- 9 9
-
2022-06-28 13:57
To się zastanów czy bliżej do Akademi Medycznej jest od tramwaju czy SKM to zrozumiesz różnice
- 0 0
-
2022-06-27 17:37
Co za bzdury, tramwaj pełni inną funkcję transportu, obsługuje krótkie dystanse, ma gęściej przystanki. Jechałeś kiedyś zbiorkomem?
- 3 4
-
2022-06-27 17:32
Widać, że nie jeździsz (4)
Widać, że nie jeździsz komunikacją miejską. Otóż przystanki tramwajowe są rozmieszczone znacznie częściej niż przystanki kolei miejskiej. Nie każdy ma blisko do przystanku SKM, choć może mieszkać blisko linii kolejowej.
- 6 3
-
2022-06-27 18:25
Jeżdżę i wiem, wystarczająco dużo godzin życia zmarnowałem jadąc tramwajem zatrzymującym się co 300 metrów (1)
Tą "ostatnią milę" od stacji SKM możesz załatwić dużo tańszymi poprzecznymi liniami autobusowymi, który zajmuje mniej miejsca niż tramwaj, a to że SKM zatrzymuje się raz na dzielnicę to jego największa zaleta. Dzięki temu mógłbyś przejechać przez cały Gdańsk w 30 minut (trasą pieszo - autobus - SKM - autobus - pieszo), a nie godzinę (samym tramwajem). Tylko żeby to działało to SKM musiałoby jeździć co 3 minut, jak metro w każdym normalnym mieście, a nie co 15.
- 3 1
-
2022-06-27 21:51
SKM w godzinach szczytu jeździ co 7,5 minuty
kiedyś jeździła co 6 minut. Powinna jeździć co 5 minut lub częściej; gdy będzie MEVO i dobry dostęp do przystanków SKM dla rowerzystów i pieszych, system zacznie być spójny - rozbudowa "poprzecznych" linii tramwajowych stanie się zbędna.
- 1 0
-
2022-06-27 17:38
(1)
Niesamowite jest, że trzeba takie rzeczy ludziom tłumaczyć. Z kim ja tu mieszkam :(
- 5 4
-
2022-06-27 19:16
Z kim ja tu mieszkam :(
Sam nie wiesz. Musisz uważać bo możesz kogoś zarazić.
- 2 0
-
2022-06-27 13:09
Czy zwężyć to znaczy zamienic w węża?
Coś jak spieniężyć?
- 5 4
-
2022-06-27 13:03
(8)
Postuluję zamknięcia ścieżek rowerowych i ruch rowerów ulicami. A w miejsca ścieżek rowerowych utworzyć trawniki. I konieczne OC dla rowerystów i hulajnogowców. Zakazałbym przejazdów przez skrzyżowania rowerzystom a wprowadziłabym obowiązek prowadzenia roweru przez skrzyżówanie. Tak bylo bezpieczniej.
- 24 14
-
2022-06-28 00:18
Już istnieje obowiązek przeprowadzania roweru przez przejście dla pieszych, tylko nikt go nie przestrzega i nie egzekwuje.
- 3 0
-
2022-06-27 18:57
ale aby było symetrycznie (1)
wszyscy będąprzepychać pojazdy przez skrzyżowania. Tak będzie jeszcze bezpieczniej. Współczuję kierowcom TIR i autobusów w godz szczytu.
- 4 2
-
2022-06-27 21:52
:))))
Popieram tą inicjatywę
- 1 1
-
2022-06-27 15:11
Ja postuluje zamienic grunwaldzka w woonerf na calej dlugosci. :)
- 6 1
-
2022-06-27 13:29
(3)
Popieram takie rozwiązanie. Zlikwidujmy ścieżki rowerowe, zobaczmy co się stanie kiedy rowerzyści będą jeździli ulicami (a mogą) i patrzmy jak kierowcy samochodów błagają o powrót i rozbudowę ścieżek :-)
- 19 9
-
2022-06-27 21:20
Rowerzyści i tak jeżdżą gdzie chcą. Widzę to codziennie pod domem, gdzie mam duże skrzyżowanie osiedlowe (1)
Albo ulicą, albo chodnikiem, a przepisy im tylko przeszkadzają. Zaraza na 2 kółkach.
- 4 3
-
2022-06-27 21:47
nie masz racji Mirro
- 1 2
-
2022-06-27 14:09
Chciałbym zobaczyć minę takiego Janusza, jak rower mu zrobi (oczywiście opłaconą z OC) całkę :D
- 4 3
-
2022-06-27 12:44
(10)
Postuluję ukrócić wyścigi rowerzystów i obowiązkowe OC dla nich.
- 37 26
-
2022-06-27 21:28
Kto widział zatrzymującego się rowerzystę, żeby przepuścić pieszego na przejściu??
Już kilka razy by mnie przejechali na przejściu pod moim domem, a niech tylko zwrócę im uwagę, to dopiero zaczyna się pyskówka i wyzywanie. Tak, jakby mieli rację. Oni się już tak rozbestwili, że nie zważają na nic. Pod moją pracą mają ścieżkę rowerową, ale wciąz jeżdżą chodnikiem, bo nie chcę im się przejechać na drugą stronę ulicy. Pełno ludzi na
Już kilka razy by mnie przejechali na przejściu pod moim domem, a niech tylko zwrócę im uwagę, to dopiero zaczyna się pyskówka i wyzywanie. Tak, jakby mieli rację. Oni się już tak rozbestwili, że nie zważają na nic. Pod moją pracą mają ścieżkę rowerową, ale wciąz jeżdżą chodnikiem, bo nie chcę im się przejechać na drugą stronę ulicy. Pełno ludzi na chodniku, a oni lawirują pomiędzy pieszymi. Czy to jest normalne? Niech się wypowiedzą rowerzyści - ile razy zeszli z siodełka, żeby przejśc przez przejście dla pieszych. Ile razy przepuścili pieszych na przejściu dla pieszych. Czekam :)
- 6 3
-
2022-06-27 18:54
ok, nie ma sprawy, ale aby było bezpieczniej
dla wszystkich pojazdów w zabudowanym 20 km/h bo tyle mogą jezdzic rowery, symetrysto.
- 6 0
-
2022-06-27 18:27
tak, oraz wyciąć pozostałe drzewa, dodać jeszcze ze trzy pasy ruchu, zlikwidować chodniki.
- 2 0
-
2022-06-27 14:08
Praktycznie każdy właściciel mieszkania ma OC na rower. (4)
Jest tak śmiesznie tanie, że nawet nie sprzedają go jako osobne ubezpieczenie, tylko w pakiecie z innymi.
Proponuję raczej w końcu ściganie tych 30% kierowców, którzy nie płacą OC.- 17 11
-
2022-06-27 16:29
(1)
mylisz się i to bardzo
To "tanie" co faktycznie jest ubezpieczenie OC w życiu prywatnym nie ma nic wspólnego z prawdziwym, obowiązkowym OC drogowym.
Po pierwsze zazwyczaj jest na sumy rzędu 5000-15000zł, co nie wystarczy nawet na polakierowanie pojazdu, nie mówiąc o szkodach osobowych które idą w setki tysięcy.
rozwiń...mylisz się i to bardzo
To "tanie" co faktycznie jest ubezpieczenie OC w życiu prywatnym nie ma nic wspólnego z prawdziwym, obowiązkowym OC drogowym.
Po pierwsze zazwyczaj jest na sumy rzędu 5000-15000zł, co nie wystarczy nawet na polakierowanie pojazdu, nie mówiąc o szkodach osobowych które idą w setki tysięcy.
Takie prywatne ubezpieczenie też nie daje tego komfortu co ubezpieczenie obowiązkowe z którym wstawiasz samochód do ASO a oni załatwiają temat.
Jak masz prywatne ubezpieczenie to samemu sobie trzeba za wszystkim biegać, a ubezpieczenie może mieć dowolne wyłączenia.
No i ilość rowerzystów posiadających nawet takie, marne OC nie przekracza kilkunastu procent.- 5 8
-
2022-06-27 16:56
Kupiłem sobie OC na rower. Składka ponad 200 PLN na rok a suma gwarantowana to 100 tys PLN. To była najwyższa możliwa opcja. Ofertę typowego OC na rower (a nie NNW + malutkie OC) ma chyba tylko PZU. Suma gwarantowana słabo wypada w porównaniu do OC na samochody osobowe oraz wysokości składki. 100 tys PLN też nie zawsze wystarczy, mimo że to tylko rower.
- 2 2
-
2022-06-27 14:27
(1)
Teraz już chyba nie da się nie płacić OC bo UFG to wykrywa i nakłada bardzo grube kary finansowe.
- 5 5
-
2022-06-27 17:28
Taaa 3 mln aut bez OC w cepiku
Znasz kogoś kto dostał karę z ufg?
Natomiast w mediach co chwilę słyszy się że sprawca wypadku nie miał:
1. Prawa jazdy
2. OC
3. Przeglądu
I do pakietu był pod wpływem czegoś tam- 7 2
-
2022-06-27 12:50
tuningowane Hondy Civic, które się tam wieczorami ścigają to nie rowery (1)
- 28 19
-
2022-06-27 16:59
Hondy się nie tuninguje
Ona taka jest
- 5 12
-
2022-06-27 11:50
Bardzo dobre postulaty, jak najbardziej jestem za (26)
W mieście potrzeba dużo więcej zieleni w celu zwiększenia zacienienia i obniżenia temperatury w mieście. Koniec betonozy!
Poza tym trzeba stawiać na ruch pieszo-rowerowy i komunikację miejską z odpowiednią infrastrukturą parkingową.
Bardzo podoba mi się też pomysł likwidowania barier architektonicznych (płoty, ogrodzenia, schody) np.W mieście potrzeba dużo więcej zieleni w celu zwiększenia zacienienia i obniżenia temperatury w mieście. Koniec betonozy!
Poza tym trzeba stawiać na ruch pieszo-rowerowy i komunikację miejską z odpowiednią infrastrukturą parkingową.
Bardzo podoba mi się też pomysł likwidowania barier architektonicznych (płoty, ogrodzenia, schody) np. przy UG. Pieszy powinien mieć możliwość jak najszybszego przemieszczenia się. Dziś w okolicy Alchemii i OBC to niemożliwe. Kiedyś były ścieżki wydeptane przez ludzi, dziś wszystko ogrodzone...- 131 72
-
2022-06-28 00:04
strategia pijanego
od ściany, do ściany...
- 1 0
-
2022-06-27 18:56
Postulaty są słuszne, ale miasto zaprzecza samo sobie wydając mnóstwo pozwoleń na budowy nowych osiedli na terenach zielony i pozwoleń na budowy domów jednorodzinnych i wielorodzinnych do trzech kondygnacji. Miasto zamiast skupić się na skoncentrowaniu osiedli i zmuszeni deweloperów do budowy bloków o dużej ilości pięter i co za tym idzie
Postulaty są słuszne, ale miasto zaprzecza samo sobie wydając mnóstwo pozwoleń na budowy nowych osiedli na terenach zielony i pozwoleń na budowy domów jednorodzinnych i wielorodzinnych do trzech kondygnacji. Miasto zamiast skupić się na skoncentrowaniu osiedli i zmuszeni deweloperów do budowy bloków o dużej ilości pięter i co za tym idzie zracjonalizować połączenie komunikacji miejskiej, postawiło na rozlanie obszarów zamieszkania na wiele zbędnych kilometrów dobijają to niszczeniem przepustowości infrastruktury drogowej jak i zmniejszeniu obszarów zielonych. Tu wytną, tam trochę zasadzą i twierdzą, że są eko.
- 1 1
-
2022-06-27 14:43
te postulaty skladalismy 20lat temnu i co afekt jak widac a teraz robia konsultacje tylko poto by
mieli zaliczone bo są zobowiazani
- 1 1
-
2022-06-27 14:15
Idealiści bez mózgu (3)
Weź zacznijcie myśleć. Grunwaldzka jest jedyną drogą tranzytową. Wy fantazjujecie o zwężeniu Grunwaldzkiej i stawianiu na komunikację miejską ale to są fantazje. To miasto nie inwestuje w komunikację miejską i nie będzie bo po prostu nie stać ich. Sami zablokujecie sobie miasto i już w ogóle nigdzie nie będzie można dojechać. Jak miasto w końcu
Weź zacznijcie myśleć. Grunwaldzka jest jedyną drogą tranzytową. Wy fantazjujecie o zwężeniu Grunwaldzkiej i stawianiu na komunikację miejską ale to są fantazje. To miasto nie inwestuje w komunikację miejską i nie będzie bo po prostu nie stać ich. Sami zablokujecie sobie miasto i już w ogóle nigdzie nie będzie można dojechać. Jak miasto w końcu pobuduje dodatkowe linie PKM, jak zaplanuje szybkie połączenia tramwajowe to można pogadać o ograniczeniu ruchu samochodów. Gdańsk to nie Berlin z bogatą siatką linii metra. Nie rozumiecie, że przejazd nawet tramwajem przez Gdańsk zajmuje (tak daleko jak się do bo w nowych dzielnicach nie ma tramwajów) to 1,5 godziny. Bez metra nie ma szansy sprawnie się przemieszczać nawet jak wyrzucicie wszystkie samochody.
- 10 4
-
2022-06-27 21:56
Grunwaldzka jest jedną z kilku dróg tranzytowych dla pojazdów
Równolegle biegnie Chłopska/Rzeczpospolitej oraz Polanki. Jak zaczniesz myśleć o ludziach a nie tylko o pojazdach, zauważysz tramwaje na Wita Stwosza i SKM wzdłuż całej aglomeracji. To też jest tranzyt.
- 2 2
-
2022-06-27 14:49
Stac nas i to na bardzo wiele na tyle by miec najlepsza komunikacje w Polsce! (1)
Wystarczy zaczac w koncu inwestowac w buspasy i autobusy
- 2 5
-
2022-06-27 15:54
Najlepsza to ona już była. A potem przyszły tuzy takie jak budyniowicz i lisek-chytrusek - i widać efekty.
- 2 0
-
2022-06-27 12:37
Za a nawet przeciw... (6)
Postulaty piękne i szlachetne. Też chciałabym żyć w otoczeniu zieleni i nawet do niedawna tak było, teraz deweloperką opanowała otoczenie. A w realnym świecie poruszam się z Południa Gdańska do pracy do Sopotu, z przystankiem w Gdańsku na odstawienie dziecka do przedszkola, samochodem jestem w stanie pokonać ten dystans w +/- 50 minut, komunikacją
Postulaty piękne i szlachetne. Też chciałabym żyć w otoczeniu zieleni i nawet do niedawna tak było, teraz deweloperką opanowała otoczenie. A w realnym świecie poruszam się z Południa Gdańska do pracy do Sopotu, z przystankiem w Gdańsku na odstawienie dziecka do przedszkola, samochodem jestem w stanie pokonać ten dystans w +/- 50 minut, komunikacją miejską, razem z dojściem zajęłoby mi powyżej 2 h w jedną stronę, tak więc na ten moment zdecydowanie wygrywa samochód. Z chęcią zamieszkałabym bliżej, w dystansie rowerowym, niestety ceny są zbyt zaporowe jak na mój budżet...
- 15 3
-
2022-06-27 13:00
No i co w związku z tym?
- 2 5
-
2022-06-27 12:51
Samochód wygrywa, bo buduje się tylko infrastrukturę samochodową (4)
Przeznaczając czasem 1% dla pieszych i alternatywnych środków transportu.
- 7 19
-
2022-06-27 14:37
Gdzie w tym momencie budują infrastrukturę samochodową? (3)
Ja widzę tylko przejścia naziemne obok tuneli, anty-zatoki, buspasy i wysepki "żeby tylko samochód nie mógł ominąć stojącego autobusu". Co gorsze, w statystykach te anty-inwestycje figurują jako "infrastruktura samochodowa", mimo że powstają tylko po to, żeby utrudniać życie kierowcom samochodów. Tymczasem Nowej Świętokrzyskiej jak nie było tak nie ma.
- 8 2
-
2022-06-27 21:54
naprawdę nie widzisz w mieście inwestycji drogowych?
a przedłużenie Kartuskiej w stronę Żukowa to pies? Plany budowy kolejnej "obwodnicy" Trójmiasta to nic nie znacząca inwestycja?
- 1 2
-
2022-06-27 15:43
(1)
Nie, te rzeczy nie powstają tylko po to żeby utrudniać życie kierowcom. Te rzeczy powstają w celu ochrony życia i zdrowia innych uczestników ruchu i gdyby można to załatwić po dobroci to tak było, ale poziom niektórych kierców jest taki, że trzeba coś fizycznie uniemożliwość bo inaczej się nie da.
- 3 6
-
2022-06-27 18:34
Przejścia naziemne obok tuneli w celu ochrony zdrowia i życia innych uczestników ruchu? Zamiana przejścia bezkolizyjnego, na którym praktycznie niemożliwe jest potrącenie pieszego przez samochód, na kolizyjne, na którym jest to bardzo możliwe? To tunel uniemożliwiał wypadek, a obecne przejście umożliwia. Wniosek jest jeden - te rzeczy powstają po to, żeby utrudnić kierowcom życie.
- 6 2
-
2022-06-27 12:37
(11)
Nie ma co stawiać na komunikację miejską - bo ta nie działa. A do tej pory stawianie na ruch rowerowy polegało przede wszystkim na wycinaniu drzew pod DDR - więc jak ktoś chce więcej drzew, to na pewno nie w ten sposób. Dodajmy że np. przy bramie wyżynnej ratusz stwierdził że "niedasiem" zasadzić drzew bo kolidowałyby z..... przejściem naziemnym. Więc przejścia naziemne w zadrzewieniu też nie pomogą.
- 15 11
-
2022-06-27 13:46
xD
- 0 0
-
2022-06-27 13:29
polecam przeczytać kilka pozycji z serii Miasto szczęśliwe wydawnictwa Wysoki Zamek
może coś się rozjaśni w głowie.
na wszystko już wymyślono rozwiązania- 3 3
-
2022-06-27 13:24
gdyby przestało się stawiać na pierwszym miejscu potrzeby kierowców (8)
to byłyby pieniądze na poprawienie jakości komunikacji miejskiej.
a tak droga to tu to tam i ciągłe naprawy, zamiast po prostu robienia szybkich połączeń autobusowych z buspasami
W gdańsku brakuje wielu bezpośrednich, szybkich linii, np. z Moreny do Oliwy. ogólnie z miejsc pracy do dzielnic sypialnianych- 7 11
-
2022-06-27 14:20
Komunikacja miejska jest konkurencją dla samochodów, i powinna walczyć o pasażera jak o klienta (7)
Jeżeli zgodzimy się na zmuszanie kierowców kijem do przesiadki na komunikację miejską (czyli zwężanie dróg, antyzatoki, SPP, ograniczenia prędkości itd., wszystko to już ma miejsce) to jako pasażerowie też na tym stracimy (bo będzie większy tłok w autobusach i tramwajach).
Natomiast jeśli ZTM i GAiT będą musieli powalczyć o kierowcówJeżeli zgodzimy się na zmuszanie kierowców kijem do przesiadki na komunikację miejską (czyli zwężanie dróg, antyzatoki, SPP, ograniczenia prędkości itd., wszystko to już ma miejsce) to jako pasażerowie też na tym stracimy (bo będzie większy tłok w autobusach i tramwajach).
Natomiast jeśli ZTM i GAiT będą musieli powalczyć o kierowców (np. postawieniem na szybkie SKM zamiast wolnych tramwajów zatrzymujących się co 300 metrów, wspólnym biletem, zwiększoną częstością połączeń, optymalizacją siatki i rozkładu połączeń) to jako pasażerowie też na tym zyskamy (bo optymalizacja tych rzeczy poprawi też nasze życie)
Najgorszym rozwiązaniem byłby zakaz ruchu samochodami, bo wtedy ZTM miałby monopol i mógłby podnosić ceny biletów nawet do 20zł za przejazd, a ty albo płacisz albo nigdzie się nie dostaniesz.- 11 4
-
2022-07-05 20:53
OK, to może wprowadźmy takie samo finansowanie dla obu?
I wprowadźmy rozliczenie z uwzględnieniem kosztu alternatywnego.
Jakże uroczy (jak pijany szczeniak) są kierowcy wołający o wolny rynek, ale tylko do momentu, gdy trzeba zapłacić za wjazd do miasta albo miejsce parkingowe. Wtedy ma być za darmo, wszędzie, blisko.- 0 0
-
2022-06-27 15:41
(2)
No niestety nie. Komunikacja miejska nie wygra zachętami bo nigdy nie będzie szybsza (chyba że doliczymy czas parkowania i odległość od parkingu do celu). Tu się niestety kłania teoria gier - kto dobrowolnie przesiądzie się na komuniukację zbiorową ten straci na wygodzie i czasie a zyskają wszyscy inni, którzy pozostają przy samochodach. Tak więc potrzebny jest kij i w zupełności w tej roli sprawdza się egzekwowanie przepisowego i płatnego parkowania.
- 5 4
-
2022-07-05 20:54
Liczenie dojazdu bez parkowania to jak mierzyć rozmiar stopy bez palców...
Oczywiście, że należy mówić o komunikacji drzwi-drzwi. O każdej porze, nie tylko w niedzielę w nocy.
- 0 0
-
2022-06-27 15:53
Bzdura. Aby ludzie przesiedli się na komunikacje miejską - to ona najpierw musi działać. Jak nie działa - to nie ma się do czego przesiąść. Opowieści o "dobrodziejstwach kija" to co najwyżej wymówka ratuszowych urzędników, próbujących usprawiedliwić swoje nieróbstwo w temacie zbiorkomu (i wynajem przez GAiT loży na Stadionie).
- 6 2
-
2022-06-27 14:45
Dzbanku nikt na tym nie straci bo poto sie rozwija komunikacje miejską i kupuje kolejne autobusy by tłoku nie było (2)
- 3 10
-
2022-06-28 00:07
nowe autobusy kupuje się jedynie po to
aby jeden z drugim "wybraniec" miał się z czym sfotografować i pogłaskać ego...
O przytuleniu wziątki nie wspominając...- 1 0
-
2022-06-27 14:58
Id ioto, jak tylko dokupisz autobusy i nic nie zmienisz to nie poprawisz komunikacji miejskiej
Brak autobusów to tylko jeden z wielu problemów komunikacji miejskiej.
- 6 1
-
2022-06-27 11:21
(16)
Należy wreszcie zawęzić te pasy tej pseudo autostrady. Posadzić drzewa i żywopłoty. Zrobić więcej miejsc wypoczynku dla pieszych czyli skwery z ławkami i kwiatami. Może jeszcze jakieś fontanny zwłaszcza teraz by się przydały na upalne dni.
- 105 172
-
2022-06-27 20:01
Normalnie cretino.
Ławki przy drodze, gdzie wali spalinami. Po zwężeniu będą większe korki, a co za tym idzie więcej spalin.
- 5 2
-
2022-06-27 19:40
Miejsc wypoczynku szukaj sobie na plaży albo w lesie a nie przy głównej arterii komunikacyjnej
- 6 3
-
2022-06-27 14:06
pseudo autostrada? (2)
od niepamiętnych czasów jedyne połączenie Gdańska z Gdynią. Jakoś za dużo alternatyw nie ma poza ciasna obwodnicą. Pokaz mi inne aspirujące do metropolii miasta z tak bogatym układem drogowym.
- 21 9
-
2022-06-27 15:00
(1)
jest skm
- 8 13
-
2022-06-27 15:57
SKM to nie układ drogowy, i nie dociera do wszystkich dzielnic.
- 14 7
-
2022-06-27 14:01
I druty kolczaste dla rowerzystów potrącających codziennnie pieszych na chodnikach.
- 9 5
-
2022-06-27 13:59
fontanna na zamkniętym obiegu wody to zło (1)
jedynie fontanna na otwartym obiegu, tworzenie tzw mżawki/ mgły wodnej
- 6 2
-
2022-06-27 19:07
zło jak sie nie filtruje bo sikami wali.
- 3 0
-
2022-06-27 13:45
Jak tu komentującym tak zależy na utrzymaniu obecnego autostradowego stanu Grunwaldzkej, to czemu nie poszli na konsultacje? Czyżby dlatego, że mieszkają na przedmieściach i mają w nosie jakość życia we Wrzeszczu i Oliwie?
- 18 12
-
2022-06-27 13:34
Tak, będą się inhalować spalinami. Co za gamoń
- 15 8
-
2022-06-27 12:55
(1)
Ja proponuję wyprowadzić sie na twoją wieś...
- 15 20
-
2022-06-27 19:06
że do gdyni lub sopotu ?
- 3 0
-
2022-06-27 11:36
Ja proponuję w ogóle (1)
Zaorać grunwaldzka i zrobić tam fontannę. Niech mieszkańcy jedzą to co wykopią z gródka, a nie domagają się dostaw towarów, a ludzie niech nie jedzą do pracy. Praca to przeżytek
- 59 17
-
2022-06-27 19:06
niech idą, jadą komunikacją, na rowerach ...kto co woli.
a zaoranie jest fajne,
- 3 3
-
2022-06-27 11:33
(1)
I jeszcze wesołe miasteczko na środku ulicy.
- 49 21
-
2022-06-27 19:05
nie będzie miejsca na wesołe miasteczko, ale pomysł fajny.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.