- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (70 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (18 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (287 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (46 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (271 opinii)
Hulajnogi w Trójmieście są w odwrocie?
Choć hulajnogi nadal są najpopularniejszym środkiem tzw. transportu współdzielonego, coraz mniej osób z nich korzysta. Paradoksalnie największe "spadki" w popularności tych jednośladów dotyczą dużych miast, gdzie oferta jest najszersza. Mimo to Trójmiasto jest w gronie sześciu aglomeracji w Polsce, gdzie hulajnóg jest najwięcej.
- Dlaczego hulajnogi znikają z miast?
- Hulajnogi w rekordowej liczbie miejscowości. Ma je 106 miast w Polsce
- W Gdańsku ponad 2,4 tys. hulajnóg. To prawie najwięcej w Polsce
Dlaczego hulajnogi znikają z miast?
Jego zdaniem takie zjawisko może mieć dwie przyczyny:
- formalną lub nieformalną presję ze strony władz miejskich na zmniejszanie flot, motywowaną względami porządkowymi,
- oczywiście zmniejszenie bądź ustabilizowanie popytu.
- Tę drugą przesłankę potwierdzałyby dane ogólnoeuropejskie, zgodnie z którymi w okresie styczeń-wrzesień 2023 liczba wypożyczeń hulajnóg w Europe spadła o 7 proc. w porównaniu z 2022 r. Połączenie wszystkich tych kropek prowadzi do wniosku, że operatorzy redukują floty w dużych miastach w Polsce, bo widzą, że popyt w tych miastach spada, a co najmniej rynek się nasycił. Czy dotyczy to również Trójmiasta? Nie wiem, ale trudno powiedzieć, dlaczego akurat tam miałoby być inaczej. Oczywiście wszystko to rozpatrujemy w perspektywie rok do roku, bo z kwartału na kwartał, w miarę poprawiania się pogody, popyt będzie rzecz jasna rósł - ale to z uwagi na sezonowość usługi - podkreśla Zbigniew Domaszewicz.
Dziwne i groźne incydenty z hulajnogami na filmach czytelników.
Hulajnogi w rekordowej liczbie miejscowości. Ma je 106 miast w Polsce
Nie oznacza to jednak, że hulajnogi szybko znikną z przestrzeni miejskiej. Z raportu SmartRide.pl wynika, że w końcu grudnia 2023 r. z ogólnodostępnych systemów współdzielenia hulajnóg elektrycznych można było korzystać w Polsce w rekordowej jak na sezon zimowy liczbie 106 miejscowości. W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku stanowi to wzrost liczby miejscowości aż o 41 proc.
Autorzy raportu zaznaczają jednak, że "inaczej niż w przypadku bike sharingu w ślad za rekordowym rozprzestrzenieniem usług współdzielenia e-hulajnóg nie poszła podaż tych pojazdów".
- W porównaniu do stanu sprzed roku dostępna w Polsce w sezonie zimowym liczba e-hulajnóg spadła bowiem o 37 proc. do poziomu 23,9 tys. pojazdów - czytamy.
W Gdańsku ponad 2,4 tys. hulajnóg. To prawie najwięcej w Polsce
Wśród miast z najwyższą na koniec 2023 r. podażą współdzielonych e-hulajnóg znalazło się 6, które łącznie stanowiły połowę oferty rynkowej:
- Warszawa (4,4 tys. pojazdów i 18 proc. udziału rynkowego),
- Gdańsk (ponad 2,4 tys. pojazdów i 10 proc. rynku),
- Kraków (1,6 tys. pojazdów i 7 proc. rynku),
- Wrocław (1,5 tys. pojazdów i 6 proc. rynku),
- Poznań (ponad 1 tys. pojazdów i 4 proc. rynku)
- oraz Szczecin (niecały 1 tys. pojazdów i 4 proc. rynku).
Opinie wybrane
-
2024-03-12 07:06
Dott wycofał się z chwarzna wiczlina (9)
- 37 3
-
2024-03-12 10:22
Dott wycofał się z chwarzna wiczlina (3)
A może na okres zimowy po prostu wycofał hulajnogi i zamknął ten obszar i wróci z chwilą rozpoczęcia sezonu?!
- 5 0
-
2024-03-12 17:45
TIER
Mocno ograniczyl rejon. Zatem sami sie proszą o niekorzystanie.
- 3 0
-
2024-03-12 15:38
Dott teraz zainwestował w samoobsługowe Lumpexy.
- 0 0
-
2024-03-12 10:57
Przeminelo
- 1 0
-
2024-03-12 09:59
Co się dziwić jak tam na koniach jeżdżą jeszcze, rolnicy powinni podstawić dorożki na minuty
- 5 0
-
2024-03-12 09:11
przecież tam nie ma chodników ani dróg rowerowych więc po czym te hulajnogi mają jeździć? po błocie?
- 5 0
-
2024-03-12 09:09
A na Łostowicach został tylko Tier
- 2 0
-
2024-03-12 08:15
Gdzie ta
Wieś?
- 8 4
-
2024-03-12 07:37
Szok
Masakra
- 6 1
-
2024-03-12 07:01
(8)
Na początku była euforia,jak z rowerami Mevo i teraz siadło.No i cena robi swoje.
- 156 21
-
2024-03-12 11:43
Bzdura totalna obecnie hulajnogi sa najlepszym srodkiem trasportu w miescie a w szczegulnosci gdy sa kupione prywatnie
a ci co tu brednie wypisują hulajnogi jak widac nigdy nie wynajmowali w przeciwienstwie do mevo z hulajnogi czesto mozna korzystac za darmo bo sa akcje promocyjne .
- 5 11
-
2024-03-12 09:04
Generalnie jest to drogi transport. (3)
Jak blisko gdzieś podjechać to tylko jak się spieszy bo dawaj 5zł za niecały kilometr to sporo, a dalej jechać to już uberem jest taniej i można mieć wszystko gdzieś jak np pogoda czy nawet promile.
- 28 2
-
2024-03-12 11:45
bzdura kompletna (2)
- 1 10
-
2024-03-12 15:04
Jaka bzdura?
Jeżeli Traficar wychodzi Cię taniej niż hulajnoga, to coś jest grubo nie halo...
- 8 1
-
2024-03-12 11:54
Prawda
Prawda
- 6 1
-
2024-03-12 07:03
(2)
Ale zdążyłeś przeczytać artykuł?
- 8 8
-
2024-03-12 07:08
(1)
Tak,w pół sekundy mam zdolność przeczytania całego tekstu.
- 8 11
-
2024-03-12 08:43
Troche gorzej ze zrozumieniem nie mowiac o zdolnosci
Wydawania wnioskow. Dobrze cie widziec - wioskowy
- 2 4
-
2024-03-12 07:07
Cena (11)
Cena za przejazd jest zbyt wysoka, dlatego co raz mniej ludzi wybiera ten środek transportu. Do tego stan techniczny pojazdów pozostawia wiele do życzenia.
- 273 4
-
2024-03-12 11:46
Jak widac mamy tutaj posty ludzi co nienawidza hulajnogi i nigdy znich nie korzystali aletego bzdury wypisuja (1)
- 1 24
-
2024-03-12 11:56
Jakby nie korzystał, to by nie wiedział o cenie i stanie technicznym. Też korzystałem i z tych samych powodów przestałem.
- 14 1
-
2024-03-12 10:45
też swoje robi zamordyzm odnośnie jazdy po alko
Z całą pewnością popyt na te pojazdy w sezonie i podczas weekendów przez to spada. Hulajnoga była mega wygodna przy powrotach z piwka - nie trzeba czekać na taryfę, hulajka dowoziła bezpośrednio spod knajpy pod dom. A teraz można za tę przejażdżkę beknąć 2500 zł.
- 5 19
-
2024-03-12 10:28
Nie tylko cena ale i parametry techniczne. Te hulajnogi są niezdolne do jazdy pod górę z 120 kg pasażerem z pełną prędkością. Moja prywatna hulajnoga ma 2 silniki po 1800W każdy i baterie 28Ah,60V. Na takiej hulajnodze mogę sobie spokojnie podjechać pod każde wzniesienie nawet z prędkością wyższa od dozwolonej. Żadna hulajnoga na wynajem nie
Nie tylko cena ale i parametry techniczne. Te hulajnogi są niezdolne do jazdy pod górę z 120 kg pasażerem z pełną prędkością. Moja prywatna hulajnoga ma 2 silniki po 1800W każdy i baterie 28Ah,60V. Na takiej hulajnodze mogę sobie spokojnie podjechać pod każde wzniesienie nawet z prędkością wyższa od dozwolonej. Żadna hulajnoga na wynajem nie pozwoliła mi na podjazd pod górę, najczęściej się zatrzymywała bo silnik za słaby by poradzić sobie ze wzniesieniami. Do tego cena... Zbyt wysoka jak na parametry i możliwości finansowe użytkowników. Na prywatnej hulajnodze za cenę 2kWh prądu przejeżdżam około 70 km w praktyce. Dopiero to jest ekonomiczny transport. Chociaż motocykl Honda CB125F przejeżdża 100 km zużywając około 1.8L benzyny w praktyce...
- 2 6
-
2024-03-12 08:45
I to jest prawdziwa przyczyna (2)
Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie tyle płacił za przejazd hulajnogą. Jeśli ktoś chce często korzystać to zakup własnej zwróci się po jednym sezonie
- 43 0
-
2024-03-12 15:05
Do tego hulajnogę można bez problemu zabrać ze sobą komunikacją.
Więc nie ma wad, jak własny rower.
- 3 1
-
2024-03-12 11:03
Taniej z reguly autobusem, nawet jak na hulajnodze dwie osloby:)
- 2 2
-
2024-03-12 07:48
200 metrów na minutę (3)
Taką prędkość raportował pewnien bloger, któy zadał sobie trud pomierzenia ile dokładnie przejazdy go kosztują w porównaniu do innych środków transportu. Jest to uśredniona liczba z wielu przejazdów, tyle mu realnie wychodziło.
200 metrów na minutę, to z jednej strony 12 kilometrów na godzinę, z drugiej, przy 80 groszach za minutę wychodzi 4Taką prędkość raportował pewnien bloger, któy zadał sobie trud pomierzenia ile dokładnie przejazdy go kosztują w porównaniu do innych środków transportu. Jest to uśredniona liczba z wielu przejazdów, tyle mu realnie wychodziło.
200 metrów na minutę, to z jednej strony 12 kilometrów na godzinę, z drugiej, przy 80 groszach za minutę wychodzi 4 złote za kilometr. Tyle taksówka kosztuje. I co prawda dochodzi opłata za trzaśnięcie drzwiami, ale taksówką może jechać więcej osób. Można jeszcze porównać cenę z biletem komunikacji, ale tu różnica jest miażdżąca na korzyść ZTM.- 59 0
-
2024-03-12 08:53
W hulajnodze też masz opłatę za trzaśnięcie drzwiami
Czyli za odblokowanie
- 30 1
-
2024-03-12 07:55
(1)
Ze Śrómieścia do Oliwy 20zł a wyprzedzało mnie wszystko, nawet rowery. Dziękuję, nigdy więcej.
- 53 1
-
2024-03-12 08:59
skąd pomysł żeby jechać ze Śródmieścia do Oliwy hulajnogą xD
SKM dojechałbyś 3x szybciej i 4x taniej
- 28 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.