- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (157 opinii)
- 2 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (39 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (237 opinii)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (83 opinie)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (168 opinii)
- 6 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (280 opinii)
Ile kosztowała marina? Sopot nie chce zapłacić Hydrobudowie 1,8 mln zł
Być może dopiero w sądzie znajdzie swój finał spór między sopockimi urzędnikami a Hydrobudową Gdańsk, wykonawcą przystani jachtowej przy molo. Sopot nie chce zapłacić ponad 1,8 mln zł, które naliczyła sobie firma.
W ich sprawie opinię wydała nawet Komisja Rozjemcza, która stwierdziła, że firmie należą się dodatkowe pieniądze. Miasto nie chce ich zapłacić, więc decyzję komisji odrzuciło i twierdzi, że Hydrobudowa nie wywiązała się z części zapisów umowy.
Konflikt między urzędem a wykonawcą dotyczy trzech elementów inwestycji. Pierwszym przedmiotem sporu jest wysokość zapłaty za rury użyte podczas budowy przystani.
- W projekcie mowa była o rurach bezszwowych. Hydrobudowa, nie konsultując tego z nami, użyła rur ze szwami, które są znacznie tańsze. Zaakceptowaliśmy to warunkowo, zaznaczając jednak, iż zapłacimy za nie 644 tys. zł mniej - mówi Renata Czajkowska, kierownik Referatu Inwestycji Strategicznych w sopockim magistracie.
Kością niezgody jest także wynagrodzenie za przeprowadzoną w ramach prac rozbiórkę ostrogi molo. Miasto twierdzi, że kwota naliczona przez Hydrobudowę nie jest adekwatna do realnie przeprowadzonych robót, gdyż ostroga była już przed rozbiórką w znacznym stopniu zniszczona przez sztormy. Za to miasto nie chce zapłacić blisko 240 tys. zł.
Urzędników i wykonawcę różni także sprawa konieczności przedłużenia 110 metalowych pali. Już podczas prac okazało się, że muszą być one o trzy metry dłuższe niż zakładał to projekt. Za ich przedłużenie miasto zapłaciło dodatkowo Hydrobudowie około 1,67 mln zł, ta jednak domaga się blisko 936 tys. zł więcej.
Małgorzata Jaros-Kaczmarek, rzecznik Hydrobudowy Gdańsk, nie chciała komentować sprawy, powołując się na zasadę poufności kontraktu i ochrony umowy.
Miejsca
Opinie (135) 8 zablokowanych
-
2012-01-12 12:01
Jest tu jakiś ekonomista bo ja sie pogubiła??? :(((
To ile chce Hydrobudowa 1,8 mln czy 936 tys. ??? a ile chce za rozbiórkę , a ile miastoproponuje ??? Gdeyby czytelnie napisali ten artykuł co za ile to może my forumowicze bysmy mieli szansę na obiektywizm , a tak jedziemy po upodobaniach politycznych :) A JA CHCĘ PRAWDY !!! I CZYTELNEJ INFORMACJI , ABY NIE ROBIONO ZE MNIE IDIOTĘ , KTÓRY JEST ZA ALBO PRZECIW :(!!!
- 1 2
-
2012-01-12 11:55
hydrobudowa jest z tego znana dobrze ze miasto niedało kasy!
to stary numer uzywac kiepskie materiały a brac kase jak za drogie
- 4 1
-
2012-01-12 10:22
bez dwóch zdań, żałosna jest ta marina (1)
- 4 15
-
2012-01-12 11:31
nie bardziej od ciebie:-P
- 3 3
-
2012-01-12 11:27
a wiecie, w jaki sposób remontuje się statki w naszych stoczniach?
Wchodzi statek i jest od razu remontowany bez zwykle zatwierdzonej dokumentacji. Potem przychodzi zatwierdzenie, ale wiele spraw trzeba poprawić (zwykle na koszt armatora, bo to jego sprawa, ale nie zawsze. Tak czy owak - wszelkie poprawki są kosztowne niezależnie od tego kto płaci i jest to nieekologiczne (matriały stracoen, spawanie, energia, praca nawet jesli jest dod. płatna).
- 0 0
-
2012-01-12 11:24
Popieram Sopot. Sam niejednokrotnie przekonałem się o ciągotach wykonawców do zawyżenia kosztów usługi.
- 6 1
-
2012-01-12 11:14
Ile spraw wygrał Sopot ??? (1)
A ile wygrał i ile odsetek i ile kosztów sądowych ponosił ???
- 0 2
-
2012-01-12 11:16
Ile spraw wygrał Sopot???
Ile przegrał jakie odsetki i jakie koszty ponosił w tych wszystkich procesach???
- 0 2
-
2012-01-12 10:54
a przeciągniecie zezłomowanej łodzi podwodnej za ponad 2 miliony w Gdyni to też jest w zakresie skandalu?
- 2 2
-
2012-01-12 08:50
To powinny byc inwestycje komercyjne (3)
całkowicie prywatne a nie miejskie z naszej kasy .
- 3 5
-
2012-01-12 09:05
(2)
Sprywatyzowałbyś molo? Może to niezły pomysł ale boję się że jak przyjdzie sztorm stulecia i zrujnuje pomost to właściciel zbankrutuje i problem odbudowy i tak spadłby na miasto.
- 7 0
-
2012-01-12 10:37
od tego jest ubeypiecyenie . (1)
na cazm swiecie .
- 0 1
-
2012-01-12 10:38
to ubezpieczmy wszystkie budowle
w Chinach, bo najtaniej
- 1 0
-
2012-01-12 10:31
"Żelazna dama"
Cha cha - rury Pani R.C. akurat zauważyła a 10 innych zmienionych materiałów jakoś nie.
Pani C mści się na H- 3 3
-
2012-01-12 10:26
BRAWO SOPOCIANIE ! PILNUJCIE SWOJEJ KASY
bo firm szukajacych frajerów jest bez liku
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.