• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inwestycje za miliony, a dla mieszkańców nic?

27 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Ulica Grodzka: po obu stronach parking dla pracowników nowych hoteli. Przejazd jednocześnie w obu kierunkach jest niemożliwy - twierdzi nasz czytelnik. Ulica Grodzka: po obu stronach parking dla pracowników nowych hoteli. Przejazd jednocześnie w obu kierunkach jest niemożliwy - twierdzi nasz czytelnik.

Na Głównym Mieście w Gdańsku nie brakuje nowych inwestycji - mieszkaniowych i hotelowych. Mieszkaniec dawnego Zamczyska zobacz na mapie Gdańska zwraca jednak uwagę, że pojawianie się dużych inwestycji nie idzie w parze z poprawą jakości życia mieszkańców tej części miasta.



Oto spostrzeżenia pana Daniela:

Mieszkam nad Motławą od ponad 30 lat. W ciągu ostatnich sześciu powstały w mojej okolicy aż cztery hotele, w tym chyba jeden aż pięciogwiazdkowy. Odległość między nimi to często szerokość jezdni. Mowa tu o hotelach: Hilton, Fahrenheit, Grand Cru i Admirał. Na dokładkę przy ul. Wałowej zobacz na mapie Gdańska rozpoczęto budowę Muzeum II Wojny Światowej, a plac przed Nową Winiarnią oraz plac po Elmorze zobacz na mapie Gdańska od lat są zagrodzone i czekają...

Jako mieszkaniec powinienem się cieszyć. Tylko nie wiem z czego... Podczas budowy wielokrotnie rozkopano ulicę Grodzką zobacz na mapie GdańskaSukienniczą zobacz na mapie Gdańska, bo akurat trzeba było rurę zakopać albo odkopać. Ulicę Wartką, przy której mieszkam, odcięto na ponad pół roku z powodu podłączania Hiltona. Drogę brukową tak odbudowano, że dawno już się zapadła...

Grodzka jest w takim stanie, że nigdy nie wiadomo gdzie wyskoczy nowa dziura. Dodatkowo, w ciągu dnia pracownicy z nowych obiektów urządzają sobie tam parking i przejazd w dwóch kierunkach jednocześnie jest niemożliwy. Po oddaniu apartamentów przy Grodzkiej zniknął tam zakaz parkowania. Sukiennicza wygląda nie lepiej. Podłączenie Fahrenheita wymagało rozkopania ulicy na wysokości lodziarni Miś. Teraz jest tam "hopek a'la roller-coaster".

Ręce opadają. Skala inwestycji jest olbrzymia, a jedynym pożytkiem dla mieszkańców naszej dzielnicy jest odremontowana elewacja jednego budynku przy Grodzkiej. Zdaję sobie sprawę z tego, że prywatny inwestor nie jest skory do dodatkowych wydatków, ale miastu powinno zależeć nie tylko na sprzedaży działek, ale także na poprawie komfortu życia swoich mieszkańców/podatników/wyborców.

Chciałbym widzieć minę bogatych rezydentów naszych nowych hoteli, którzy podjeżdżają swoją nisko zawieszoną, wartą miliony "bryką" i wpadają najpierw w dziurę na Grodzkiej, a potem toną przy lodach Miś...

Odpowiedź Zarządu Dróg i Zieleni
Prace budowlane w tym rejonie zakończyły się latach 2010 (Hilton) oraz na wiosnę 2012 (Fahrenheit). Inwestorzy mieli obowiązek odtworzenia nawierzchni jezdni do stanu istniejącego, co też uczynili.

Całkowita przebudowa tych ulic planowana jest wraz z realizacją większego projektu - przebudowy Targu Rybnego wraz z przyległymi ulicami [prezydent Paweł Adamowicz zapowiedział ją w 2010 roku, a Maciej Lisicki stwierdził wtedy, że miasto ma już na to pieniądze - przyp. red.]. Wówczas zostanie wykonana nawierzchnia z kostki granitowej, zaś na chodnikach pojawią się płyty granitowe. Z tego powodu na inwestorach nie został nałożony obowiązek wykonywania innych prac, niż przywrócenia stanu sprzed rozpoczęcia budowy, gdyż byłoby trzeba zerwać i zniszczyć nowe nawierzchnie, chodniki i pozostałą infrastrukturę.

Obecnie dla realizacji tego zadania posiadamy już gotową dokumentację projektową oraz pozwolenie na budowę. Odpowiedni wniosek został również sformułowany do Wydziału Programów Rozwojowych. Do robót przystąpimy w momencie, gdy zadanie znajdzie się w naszym planie finansowym. Obecnie nie są jednak znane ewentualne terminy w tym zakresie.

W kwestii organizacji ruchu: zdjęcie zakazu nie oznacza, że przestały tam obowiązywać przepisy ogólnie, które stanowią, by zaparkowany pojazd pozostawił co najmniej 1,5 m szerokości chodnika dla pieszych. Jeśli nie ma zachowanej przepisowej odległości, oznacza to, że kierowcy łamią przepisy i jest to podstawa do natychmiastowej interwencji odpowiednich służb. Ponadto na ul. Sukienniczej na przełomie roku przywrócony zostanie ruch jednokierunkowy z zakazem zatrzymania się po jednej stronie ulicy (od strony hotelu). Obecnie obowiązujące rozwiązanie (ruch dwukierunkowy) nie sprawdziło się.

Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowa ZDiZ w Gdańsku.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (64) 1 zablokowana

  • Gdynia XXIw.

    W pełni popieram punkt widzenia autora.Niestety ,włodarze "milą" się do inwestorów i lekceważą sobie potrzeby mieszkańców.Jak gdyby Hilton robił łaskę ,że się buduje tam gdzie jest bo mógłby wybrać np.Kielno lub
    Pszczółki.Należy ostro stawiać warunki dot. prowadzenia budowy czy później funkcjonowania.Ale jak widzę też w Gdyni to jest jakieś "uzależnienie" do Inwestora.

    • 14 1

  • Zeby tak wszedzie urzedas byl tak wyrozumialy i jesli sobie gdzies zaparkuje, zeby powiedzieli

    ze jesli jest 1.5 chodnika to jest ok.

    • 7 1

  • Zrobic tam strefe platnego parkowania i bedzie pozamiatane

    robia na Zabiance, w Oliwie i innych miejscach, to nie moga w centrum przy Hiltonie?

    Albo wprowadzic parking tylko dla mieszkancow np. od 17 do 9 rano.

    • 13 0

  • Winy szukałbym u Budysia za ścianą.. tam dobrze ....

    smarują Developerki i inne Duże Szuje tylko po to by najtaniej wybudować i dużo kaski nie stracić!
    A kto wydaje pozwolenie na budowę ??? Bo chyba nie ZDiZ. Wiadomo powszechnie, że żaden Urzędniś nie wyjdzie z dziupli (kapcie na nogach albo za gorąco)aby zobaczyć co z takiego wycisnąć przy budowie mieszkańcom wynagrodzić.

    • 12 2

  • dziury

    a któż to rządzi w ZDiZ ? czy nie pora wreszcie podać się do dymisji? w normalnych krajach to standard a u nas?

    • 7 2

  • jakieś masło maślane z tej odpowiedzi....
    Całkowita przebudowa tych ulic planowana jest wraz z realizacją większego projektu - przebudowy Targu Rybnego wraz z przyległymi ulicami .
    ,a za chwilę napisane...Do robót przystąpimy w momencie, gdy zadanie znajdzie się w naszym planie finansowym. Obecnie nie są jednak znane ewentualne terminy w tym zakresie.
    to w końcu o jakim planie finansowym powiada skoro wyżej podano ,że finanse już dawno temu się znalazły...ściemniają i robią z mieszkańców idiotów...liczy się tylko biznes ,dobre układy ,a nie mieszkańcy

    • 11 2

  • Wiele angielskich ulic jest jak gdańska Grodzka, i żyją - to nas czeka (3)

    jeżeli będziemy tak kochać własne samochody jak Angole.

    Astmy, dusznosci i najgorsze powietrze w Europie.

    Nie ma co ładować kasy tylko w drogi.

    • 8 4

    • rowerzysta se napisał. popracujesz ,zarobisz na auto to zaczniesz inaczej pisać. (2)

      • 0 4

      • większość rowerzystów w Gdańsku to posiadacze samochodów

        a na pewno prawa jazdy. Wybór roweru przy dojeździe do celów podróży w pobliżu centrum to przejaw rozsądku a nie wyraz braku środków na kupienie samochodu.

        • 1 0

      • "zarobisz na auto".... dobre, aż tak nieosiągalne w Polsce?

        Samochód wyznacznikiem statusu materialnego - w ograniczonych środowiskach i państwach rozwijających się;)

        • 1 0

  • dokładnie tak jest że dla mieszkańców sa podwyżki a dla biznesu robi się wszystko.

    a ten stadion to se w d.u.p.e wsadzcie. tyle pieniedzy na utrzymanie.

    • 6 2

  • polacy w piłke grać nie umieją a stadion trzeba utrzymać. (1)

    • 12 2

    • nie odstawiaj tabletek lub wyjdź na świeże powietrze

      stadion się utrzymuje nie tylko przez granie w piłkę. Jak sam nie potrafisz grać, to się nie odgrywaj na innych.

      • 0 1

  • gdańsk to syf.

    jeszcze troche i się wyprowadze.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane