• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak jeździć po ul. Starowiejskiej? Kierowcy nie wiedzą

Michał Sielski
16 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (237)
Najnowszy artykuł na ten temat Dodatkowe prace na Starowiejskiej za 600 tys. zł

Odwrócony kierunek ruchu na części ul. StarowiejskiejMapka wciąż sprawia problemy części kierowców. I nie wszyscy mówią o jeździe na pamięć. Niektórzy zwracają uwagę na to, że rosnące drzewa zaczynają zasłaniać niektóre znaki, informujące o zmianach pierwszeństwa.



Patrzysz na znaki na drogach, którymi jeździsz często?

O tym, że na części ul. Starowiejskiej będzie odwrócony ruch, wiadomo było od dawna. Nie zmienia to faktu, że część kierowców była tym zaskoczona. Przez pierwsze dni ruchu musiała pilnować policja, bo pod prąd jeździło tak wielu kierowców, że panował totalny chaos.

Z biegiem czasu sytuacja się poprawiła, ale niewiele. Czytelnik Trojmiasto.pl wskazuje, dlaczego może tak być.

- Nie może być inaczej, bo drzewa wypuściły liście i zasłoniły część znaków. Widać je dopiero tuż przed skrzyżowaniem, więc nic dziwnego, że część kierowców nie zwraca na nie uwagi, bo skupia się wtedy na ustąpieniu pierwszeństwa pieszym i innym pojazdom - podkreśla pan Tomasz, czytelnik Trojmiasto.pl.


Zmiany w ruchu na ul. Starowiejskiej w Gdyni



Przypomnijmy:

  • odcinek ul. Starowiejskiej od skrzyżowania z ul. 3 Maja do skrzyżowania z ul. Mściwoja - ruch przebiega w stronę dworca PKP Gdynia Główna;
  • odcinek ul. Starowiejskiej od skrzyżowania z ul. Mściwoja do skrzyżowania z ul. Władysława IV - ruch przebiega w stronę ul. 3 Maja;
  • początkowy fragment ul. Starowiejskiej przy placu Gdynian Wysiedlonych i ul. Dworcowej - brak możliwości zawrócenia do ulicy Dworcowej;
  • cała długość ul. Starowiejskiej - wprowadzenie strefy zamieszkania.



Zmiany po remoncie ul. Starowiejskiej w Gdyni:

  • dwa wyniesione skrzyżowania - z ul. 3 MajaMapkaWładysława IVMapka,
  • prędkość do 30 km/h ograniczają nie tylko znaki, ale też ogródki gastronomiczne i parklety,
  • ulica jest jednokierunkowa dla aut, o szerokości 4,1 m,
  • ruch rowerowy jest możliwy w obu kierunkach,
  • miejsca postojowe mają wydzielają parklety, ale na razie i tak wszyscy parkują, jak chcą
  • chodnik jest z betonowych płyt 20 x 20 cm,
  • oprócz skrzyżowań z 3 Maja i Władysława IV nie ma przejść dla pieszych, piesi mają pierwszeństwo na całym odcinku jezdni.

Odcinek ul. Starowiejskiej na wysokości pomnika Gdynian WysiedlonychMapka od strony północnej został wyłączony z ruchu kołowego - z dostępem tylko dla pojazdów służb i mieszkańców.

Przebudowa ul. StarowiejskiejMapkaAbrahamaMapka w Gdyni kosztowała 10 mln zł. 5 mln zł pochodziło z rządowego programu Polski Ład. Przebudowa objęła też częściowo "kantorowy" fragment ul. Abrahama.

Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • Nie jest to aż takie trudne, bez przesady

    Chociaż w sumie niektórym zdarza się wjechać na obwodnicę i estakadę pod prąd. Niektórzy kierowcy są wyjątkowo uzdolnieni.

    • 4 20

  • Nie wiadomo, czy dzisiejsze oblicze ulicy Starowiejskiej to skutek małpiej złośliwość aktywistów, czy rezultat (1)

    pomysłów reformistów przyczajonych w Urzędzie Miasta. A może pan Pies. kupił sobie ulicę Starowiejską,
    a nas, mieszkańców Gdyni o tym nie poinformował? W każdym razie aktywiści, zgodnie z prognozą na ich temat, okazali się wielkim zagrożeniem dla miasta.
    Najważniejszym problemem aktywizmu miejskiego jest to, że dążą oni do zmian dla samych zmian ( l'art pour l'art) najbardziej karkołomne pomysły i idee na zmiany, o jakich słyszeliśmy w ostatnich latach, pochodzą właśnie z sezamów myśli miejskich aktywistów. W Polsce i w Gdyni trudno sobie wyobrazić sytuację, w której mieszkańcy masowo przerzucają się na rowery, rezygnują z aut. Są wśród nich ludzie starsi, schorowani, dotknięci chorobami narządu ruchu, ale pragnący dotrzeć do punków leczenia po ludzku. Bezpiecznie.

    Problemem aktywistów jest niewiedza.

    Znacząca większość aktywistów miejskich nie ma pojęcia o transporcie czy urbanistyce. "Ze świeczką szukać w organizacjach i stowarzyszeniach inżynierów transportu czy absolwentów budownictwa. Nie mają oni merytorycznego przygotowania do wprowadzania postulowanych przez nich zmian, jedynym argumentem pozostaje wiedza i doświadczenie na temat życia w mieście oparta na probablistyce. Bo większość z nich jest mentalnie zakorzeniona w innych rejonach kraju, są proweniencji wiejskiej ( jedna z aktywistek podaje za miejsce narodzin sioło w Wielkopolsce, inna wymienia wioskę w Sudetach) i próbują przenieść do miasta genetycznie przemysłowego obyczaje wiejskie. Pokonywać trasę z domu do sklepu czy szkoły rowerem, przechadzać się po łąkach, podziwiać quasi wiejskie zwierzęta baraszkujące na plaży czy po ulicach. I piszczeć z radości, gdy te kierują swoje stada w stronę pasów na jezdni.

    Tak jeździć po Gdyni się nie da. Zmiana kierunków ruchu jest zamachem na wolność ludzi, zwłaszcza tych, którzy na niej pracują, mają swoje firmy i ściągają z witryn poremontowy brud.

    • 69 4

    • Piękna

      Piękna spokojna merytoryczna opinia, niestety nikt z urzędu miasta czy z grona nawiedzonych aktywistów jej nie zrozumie, żyją w innej bańce.

      • 6 0

  • I pomyśleć,

    że kiedyś Gdynia była ładnym, nowoczesnym miastem z przejrzystym układem drogowym.

    • 63 0

  • Łoooocyk podaj sie do dymisji

    • 49 0

  • Toć to szok!!!!! (1)

    Wczoraj o godzinie 17-ej jechałem z Air Space na ul T.Wendy do ulicy Morskiej . Zajęło mi to godzinę. Kiedy jechałem ul 3-go mają w stronę 10 lutego przed skrzyżowaniem ze Starowiejską ukazał mi się znak zwężający ruch do jednego pasa. Pytanie moje po kiego **uja on tam jest potrzebny????!!!!. Osoby które zaprojektował tą organizację ruchu w tym rejonie powinny być przebadane na okoliczność zażywania co najmniej leków psychoaktywnych i to w znacznych ilościach. I jeszcze jedno mnie zadziwia. Czemu ma służyć tą zmiana kierunków jazdy na odcinkach Starowiejskiej.

    • 67 1

    • Chyba pchałeś szrot przez ciebie zwany autem.

      • 0 8

  • Strefa zamieszania raczej. I likwidacja 120 miejsc parkingowych (2)

    Po co o.,.

    • 39 2

    • Centrum miasta to nie złomowisko samochodów (1)

      centrum powinno być niedostępne w ogóle dla samochodów taka prawda.
      samochody to tylko: syf brud smród zniszczenia wypadki i paraliż komunikacji publicznej

      • 0 19

      • Ci przyjeżdżający (jeszcze) autami sprawiają, że handlowcy i inni usługodawcy mają miejsca pracy. Na ped**arzy nie liczę, aby ze swoich portfeli utrzymali sklepy, knajpki...A pieszy to w ogóle zleje, chyba że mieszka w pobliżu.

        • 13 0

  • Po co takie kombinacje? I utrudnienia dla mieszkańców i ogólnie dla ludzi. Dla kilku rowerków!?

    • 39 1

  • totalna

    totalna głupota.........powinna być pokazywana w podręcznikach o głupocie decydentów i nienawiści do wszystkich,kierowców,pieszych,palących papierosy,handlarzy prowadzących działalność gospodarczych,otyłych-zbyt wąskie chodniki,i pokaz jak nie szanować społecznych pieniędzy

    • 44 1

  • Jak jeździć? na wrotkach albo

    samochodem służbowym z Łucykiem

    • 25 0

  • Zaorać to zad*pie i marchew posiac (1)

    • 25 3

    • Gdunsk se zaoraj

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane