- 1 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (214 opinii)
- 2 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (473 opinie)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (115 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (300 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (146 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (120 opinii)
Jak poprawnie segregować śmieci
Papier, szkło, tworzywa sztuczne i metale, bio oraz odpady resztkowe, czyli pozostałości po segregacji. Od stycznia tego roku segregacja śmieci na tych pięć kategorii jest obowiązkowa. Ci, którzy z tego obowiązku się nie wywiązują, zapłacą nawet kilka razy więcej od mieszkańców rozdzielających odpady. Podpowiadamy, jak poprawnie segregować śmieci. Sprawdziliśmy też, jak wychodzi nam to w praktyce.
Dla przykładu: Stawka za odbiór śmieci niesegregowanych w Gdańsku jest dwa razy wyższa od tej za segregowane i wynosi 1,76 zł od metra kwadratowego lokum. W Sopocie za śmieci niesegregowane od 1 kwietnia będziemy płacić trzy razy więcej, niż za segregowane - 96 zł miesięcznie od gospodarstwa domowego.
Nowe stawki za śmieci w Gdyni
Co gdzie wyrzucić, czyli dylematy segregacji
Przyglądając się zawartości śmietników w różnych częściach Gdańska, można uznać, że z segregowaniem śmieci mieszkańcy radzą sobie coraz lepiej. Choć oczywiście nadal nie brakuje miejsc, gdzie wszystkie śmieci trafiają do jednego kosza. Ani osób, które mimo szczerych chęci do segregowania śmieci, popełniają błędy. Jednym z tym najczęstszych jest wyrzucanie kartonów po mleku, czy sokach do pojemnika na papier. Tymczasem powinny one trafiać do pojemnika na plastik, bo tetrapaki to opakowania wielomateriałowe. Warto też pamiętać, by ziemi z roślin, resztek mięsa, czy kości nie wyrzucać do odpadów bio - mimo, że to pozostałości po jedzeniu, nie nadają się do kompostowania.
Jak segregować śmieci i uporządkować dom?
- Odpady bio mogą być wyrzucane razem z workiem foliowym. Jeżeli jednak jest możliwość wyrzucenia zawartości worka do pojemnika na bio, a potem pustego worka do pojemnika na metale i tworzywa sztuczne, to jest to sytuacja idealna i mile widziana - mówi Dorota Marszałek - Jalowska, zastępca naczelnika Referatu Ekorozwoju w gdyńskim magistracie.
Z kolei do pojemnika na szkło nie powinno się wyrzucać luster, rozbitych kubków, czy naczyń.
Gdzie to wyrzucić?
- fusy herbaty w torebkach - papierowe torebki z fusami do odpadów bio, inne (w woreczkach jedwabnych, bawełnianych, nylonowych itp.) do pozostałości po segregacji, czyli śmieci resztkowych
- zużyte ręczniki papierowe i chusteczki higieniczne - Gdynia traktuje je jako odpady resztkowe, Gdańsk jako bio
- resztki owoców cytrusowych (skórki, pestki), kiszona kapusta i ogórki - bio
- pierogi z mięsem - pozostałości po segregacji, nie trzeba wydłubywać mięsa, by rozdzielić pierogi na odpady bio i resztkowe
- zużyty olej jadalny - należy w dowolnym (szklanym lub plastikowym) pojemniku wyrzucić do pojemnika z pozostałościami po segregacji
- surowe (nieupieczone) ciasto - bio
- kubeczki po jogurtach (muszą być puste, ale nie trzeba ich myć) - metale i tworzywa sztuczne. Zawsze należy oderwać do końca wieczko i wrzucić je oddzielnie - do tego samego pojemnika.
- ziemia z doniczek - pozostałości po segregacji
- ściereczki z tworzyw sztucznych - pozostałości po segregacji
- resztki zupy - część płynną zupy wylać do kanalizacji, a resztę wyrzucić do pozostałości po segregacji
- żarówki tradycyjne - pozostałości po segregacji; świetlówki należy oddać do punktu zbiórki odpadów niebezpiecznych lub do któregoś z dużych sklepów ze sprzętem AGD
- zbite lusterko, kubek, talerz - pozostałości po segregacji
- szczoteczki do zębów, jednorazowe golarki - pozostałości po segregacji
Ustalą, że nie segregujesz, dostaniesz wyższą opłatę
Ocenę tego czy odpady są segregowane, czy nie podejmują firmy odbierające odpady. Nie ma sztywnego systemu ocen, kiedy uznać śmieci za nieposegregowane. O ile więc firma zapewne przymknie oko, gdy w pojemniku na papier pojawi się kilka foliowych worków, o tyle na pewno już tego nie zrobi, gdy pojemnik na makulaturę będzie po brzegi wypełniony plastikiem, czy szkłem. Brak segregacji musi być ewidentny.
Czytaj też: Z własnym pojemnikiem na zakupy spożywcze
- Nieposegregowane odpady odbierane są jako resztkowe, co skutkuje naliczeniem wyższej, w przypadku Gdańska podwójnej, opłaty za tę usługę. Brak segregacji w danym pojemniku dokumentowany jest zdjęciami wykonywanymi przez pracowników firmy odbierającej odpady. Informacja o braku segregacji wraz z dokumentacją zdjęciową przesyłana jest do referatu wymiaru opłat w celu naliczenia odpowiedniej opłaty - informuje Jędrzej Sieliwończyk z gdańskiego magistratu.
Co ważne, odpowiedzialność w budynkach wielorodzinnych jest zbiorowa. Co oznacza, że jeśli we własnym domu segregujemy odpady, ale nie robi tego większość sąsiadów, wszyscy zapłacą więcej.
Opinie (604) ponad 20 zablokowanych
-
2020-02-07 09:18
Opinia wyróżniona
Jest prosty sposób na segregację. (29)
Wystsrczy, aby producent na swoim opakowaniu zrobił kółeczko z kolorem do którego pojemnika ma trafić opakowanie i po kłopocie. Tylko po co? Skoro można nałożyć karę. Owszem są przypadki jak z tym olejem ale to sporadycznie. Absurd do kwadratu, płacić za śmieci od metrażu, mieszkam sam w domku ok. 120m2 i wyrzucam 2-4 worków (35l) na tydzień, a 4-osobowa rodzina przy tym samym metrażu wyrzuca 9-16 i płacimy tyle samo, gdzie tu logika?
- 390 17
-
2020-02-09 11:55
Nie logika a matematyka.
Zdecydowanie większe prawdopodobieństwo że w domu do 120 m2 będzie mieszkać rodzina 4 osobowa niż że będzie tam mieszkać jedna osoba. Władze kierują się matematyką bo przecież nie będą sprawdzać każdego domu ile osób w nim zamieszkuje.
- 0 0
-
2020-02-08 14:54
Bardzo
Dobry pomysł, popieram.
- 1 0
-
2020-02-08 08:25
A ja z żoną wyrzucam może 1 worek śmieci na tydzień
- 1 0
-
2020-02-07 22:02
Kółeczko to ty masz
Ale poniżej pleców
- 1 2
-
2020-02-07 12:19
słucham? oznakować opakowanie? tak tudno odróżnić papier od plastiku? (1)
a może nie potrafimy odróżnić jogurtu od opakowania po jogurcie?
- 0 12
-
2020-02-07 13:04
Np. nie ma 100% pewności, czy torebka od herbaty jest z papieru, czy innego materiału.
Może nakazać standard producentom.
Chcecie produkować torebki, to tylko w konopi.- 9 0
-
2020-02-07 12:16
tak jest na zachodzie - jesli chodzi o plastik
to dosyc istotne, bo nikt nie będzie stał i zastanawiał się nad koszem, czy ten plastik to jest do plastiku czy do resztek
- 1 0
-
2020-02-07 10:56
I tu jest problem, bo tak jak napisano w artykule -
Gdynia ręczniki papierowe traktuje jako resztkowe, a Gdańsk jako bio. Czy to znaczy, że producenci powinni umieszczać na produktach piktogramy osobne dla każdego miasta, w którym sprzedają dany towar? Absurdów segregacji jest cała masa, bo Polska (co ciekawe) poszła bardzo daleko i przeciętny konsument winien teraz 17 razy zastanowić się, co zrobić
Gdynia ręczniki papierowe traktuje jako resztkowe, a Gdańsk jako bio. Czy to znaczy, że producenci powinni umieszczać na produktach piktogramy osobne dla każdego miasta, w którym sprzedają dany towar? Absurdów segregacji jest cała masa, bo Polska (co ciekawe) poszła bardzo daleko i przeciętny konsument winien teraz 17 razy zastanowić się, co zrobić z danym odpadkiem. Inny absurd - mięso smażone to bio, a surowe - resztkowe.
A węglem jak się paliło, tak będzie się palić do końca świata.- 21 1
-
2020-02-07 10:16
Mieszkasz sam i wyrzucasz 2-4 worki śmieci na tydzień?! (13)
Nie mam pojęcia w jaki sposób jedna osoba może produkować tyle odpadów? Nas jest obecnie troje, a metraż nie ma tu nic do rzeczy, i wyrzucamy 1 max 2 worki po 35l na tydzień. Kiedyś segregowaliśmy śmieci, ale to jedna wielka ściema dla naiwnych, to raz. A dwa, w moim budynku jest ok 100 mieszkań, z czego ok 1/3 wynajmowana różnej barwy skóry
Nie mam pojęcia w jaki sposób jedna osoba może produkować tyle odpadów? Nas jest obecnie troje, a metraż nie ma tu nic do rzeczy, i wyrzucamy 1 max 2 worki po 35l na tydzień. Kiedyś segregowaliśmy śmieci, ale to jedna wielka ściema dla naiwnych, to raz. A dwa, w moim budynku jest ok 100 mieszkań, z czego ok 1/3 wynajmowana różnej barwy skóry studentom. Jeszcze nie spotkałem najemcy, który zechciałby segregować. Żadne apele, akcje społeczne ...o kant dxxy. Właściciele wynajmowanych lokali, których nota bene w Gdańsku są tysiące, mają to też w głębokim poważaniu, bo wszelkie podwyżki i tak pokryje najemca.
- 16 18
-
2020-02-07 13:50
Owszem wyrzucam 2-4 worki ale ogółem
Czyli jedno tygodnia będzie po jednym worku plastiku i innych śmieci, w drugim tygodniu będzie tak samo, a w trzecim po jednym worki plastiku, SZKŁA I innych. Dlatego, napisałem, że wyrzucam 2-4 worki
- 3 1
-
2020-02-07 11:43
różnej barwy skóry?!
sr*sizm!
- 1 2
-
2020-02-07 11:06
Ups
To oczywiście odpowiedź do wątku powyżej.
- 1 0
-
2020-02-07 11:00
Absurdem jest to, że ta sama stawka od metra obowiązuje w domach jedno i wielorodzinnych. (9)
Koszt obsługi osiedla domków jednorodzinnych o łącznej powierzchni np. 3000 m2 jest nieporównywalnie większy niż zabranie śmieci wspólnoty mieszkaniowej z jednej wiaty.
Natomiast co do stawki od metra zajmowanego mieszkania jest on wyznacznikiem grubości portfela. Bo wbrew pozorom ludzie wcale (poza pozostałościami roślin) nie produkująKoszt obsługi osiedla domków jednorodzinnych o łącznej powierzchni np. 3000 m2 jest nieporównywalnie większy niż zabranie śmieci wspólnoty mieszkaniowej z jednej wiaty.
Natomiast co do stawki od metra zajmowanego mieszkania jest on wyznacznikiem grubości portfela. Bo wbrew pozorom ludzie wcale (poza pozostałościami roślin) nie produkują śmieci tylko je kupują, a kupują tyle na ile pozwala im grubość portfela. Trochę śmieszne jest ujadanie całej masy, ascetów będących w stanie utrzymać swoje lofty. Ludzie mieszkający po 5 na 50 m2 nie żyją tak powodowani lękiem przestrzeni, a z braku kasy. Zużywają niej odzieży, butów kupują w większych opakowaniach zbiorczych, nie stać ich na plasterki poprzekładane folijkami i mikro jogurciki z mikro dżemikami.
PS. Przed wprowadzeniem pierwszej ustawy śmieciowej władze Gdańska publikowały badania wg których ilość generowanych śmieci na głowę mieszkańca kraju jest ściśle proporcjonalny do produktu krajowego na głowę ( w krajach Europy).- 15 10
-
2020-02-07 23:47
no i widzisz, mam (jeszcze) spore mieszkanie jak na jedną osobę (50 mkw) w zabudowie jednorodzinnej. I cieeeniutką emeryturę (to efekt prowadzonej przez 20 lat działalności gosp.) i płacę za odbiór śmieci jak za luksus. A ile tych śmieci - jedna siatka tzw. zmieszanych (bo jak dobrze segregujesz, to ich prawie nie ma) , ale każdego tygodnia
no i widzisz, mam (jeszcze) spore mieszkanie jak na jedną osobę (50 mkw) w zabudowie jednorodzinnej. I cieeeniutką emeryturę (to efekt prowadzonej przez 20 lat działalności gosp.) i płacę za odbiór śmieci jak za luksus. A ile tych śmieci - jedna siatka tzw. zmieszanych (bo jak dobrze segregujesz, to ich prawie nie ma) , ale każdego tygodnia odbierany jest wielki prawie pusty pojemnik (mogę mieć mniejszy ale to nie zmienia opłaty za odbiór), bio - tyle co kot napłakał, bo żywności nie marnuję i jem to, co kupię do końca, a ziemniaki obieram cienko i rzadko je jem. A ogródka nie mam. Najwięcej plastików, ale i tak staram się by było ich mało, bo żywność z plastiku jest wg mnie niezdrowa. Kiedyś, za starych czasów, wszystkich śmieci razem miałam tyle, że przyjeżdżali po nie raz na dwa tygodnie, czyli dwa razy w miesiącu cały kubeł. Więc za co ja tak właściwie płacę ponad 50 zł miesięcznie?!
- 8 0
-
2020-02-07 14:06
@Opcja: zużywają mniej odzieży? (3)
gdzie żeś się takich bzdur naczytał?
- 2 1
-
2020-02-07 15:01
Poszukaj (2)
Przemysł modowy jest potężnym generatorem śmieci. Żyjemy w świecie gdzie rok po roku ciuchy się 'dezaktualizują'. No ale na aktualność trzeba mieć gruby portfel.
- 9 1
-
2020-02-08 01:56
(1)
Trzeba bylo sie uczyć albo wybrac oplacalny zawód ale nie lepiej miec pretensje ze do innych ze wiecej zarabiaja
- 2 3
-
2020-02-08 16:35
Nie mam nic przeciwko temu, że ktoś więcej zarabia i kupuje
Tyko o to że udaje i**otę twierdząc że kupując więcej wyrzuca standardowo.
- 2 1
-
2020-02-07 12:44
(3)
"Koszt obsługi osiedla domków jednorodzinnych o łącznej powierzchni np. 3000 m2 jest nieporównywalnie większy niż zabranie śmieci wspólnoty mieszkaniowej z jednej wiaty."
A niby z czego ma wynikać ten nieporównywalnie większy koszt wywozu śmieci z 10-20 domków? Przecież śmietniki są wystawione na zewnątrz przez mieszkańców domów do tego są"Koszt obsługi osiedla domków jednorodzinnych o łącznej powierzchni np. 3000 m2 jest nieporównywalnie większy niż zabranie śmieci wspólnoty mieszkaniowej z jednej wiaty."
A niby z czego ma wynikać ten nieporównywalnie większy koszt wywozu śmieci z 10-20 domków? Przecież śmietniki są wystawione na zewnątrz przez mieszkańców domów do tego są dużo lżejsze i nie trzeba ich wkładać do wiaty. Największy koszt czyli czas ludzkiej pracy jest w zasadzie podobny jak nie krótszy niż z wiat (nie trzeba tego wyjmować i wkładać z powrotem), dojazd do zastawionych samochodami osiedli też bywa gorszy niż do domów. Więc skąd te nieporównywalne koszty?- 7 5
-
2020-02-07 23:49
a czemu na osiedlu domków nie może stać śmietnik zbiorczy?
- 3 0
-
2020-02-07 14:54
Z wycieczki krajoznawczej śmieciarką po osiedlu (1)
wraz z pracownikami, którym trzeba płacić i 30-50 opróżnień pojemników zamiast jednego. Od wystawiania kontenerów i porządki wokół wiat opowiadają osoby zatrudnione przez zarządców wspólnot.
- 4 1
-
2020-02-07 19:13
Widać nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, w wielorodzinnych budynkach z wiat pojemniki obsługuje firma wywozowa...
- 1 1
-
2020-02-07 10:14
REC (6)
Na opakowaniach masz napisane.
Trzy strzałeczki w kształcie trójkąta i numer materiału lub nazwa (alu, pap itp)
Nie przesadzaj...- 2 28
-
2020-02-07 19:17
no
- 1 0
-
2020-02-07 14:12
Nie każdy patrzy na te znaki. (3)
To jest moja opinia i wydaje mi się, że tak będzie łatwiej i czytelniej dla starszych osób i nie tylko, bo kto szuka informacji z oznaczeń z tych strzałek, a tam maż m. in. pet, hdpe, pvc, ldpe, pp, ps, a to tylko symbole plastiku. Dlatego uważam, że kółeczka byłyby lepsze Np. część osób wyrzuca opakowania po mleku czy osokach do papieru, a jest to błąd, ponieważ są to opakowania wielomateriałowe, a trzeba wyrzucić do plastiku.
- 12 0
-
2023-08-12 15:01
ale my mamy w sklepach rzeczy produkcji chińskiej, koreańskiej, niemieckiej itp. różne kraje mają różne zasady i technologię
- 0 0
-
2020-02-07 16:30
(1)
kurcze, jakiś czas temu wyszła ulotka, żeby właśnie kartony wrzucać do papieru
- 2 1
-
2020-02-07 23:34
ale potem to zmienili, jak pamiętam, bo mnie to zdziwiło
- 1 0
-
2020-02-07 12:32
no właśnie nie zawsze ten symbol jest; już nawet nie chodzi o to żeby zaznaczyć kolorem który pojemnik; ale niech będzie porządnie opisany skład opakowania i czy nadaje się do recyklingu czy nie. Na wielu plastikach (typu folie, woreczki) takiego symbolu nie ma.
- 10 0
-
2020-02-07 08:20
Opinia wyróżniona
Ograniczyć jednorazowe plastiki w sklepach! (14)
Najpierw niech się wezmą za te wszystkie plastiki w marketach, stacjach paliw itd. Wtedy będzie mniej śmieci. I niech nie wmawiają, że to wina ludzi. Wszystko w jednorazowym plastiku, obiad w plastiku. Nie dziwota, że tyle śmieci.
- 287 11
-
2020-02-09 21:00
potem nie płacz
ze za kawe wszklance zabulisz 20zł na stacji albo za kebaba jak dadza sztunce metalowe i zabulisz nie 15 a 40zł heh
- 1 0
-
2020-02-07 14:11
Zgadza sie, np sprzedawane diety przez te fit jadalnie. Na jeden dzien 5 plastykowych opakowan razy 30 dni to macie 150opakowan na osobe miesiecznie.
- 9 0
-
2020-02-07 13:30
I co z tego, że mniej skoro w Gdańsku płacisz za metry kwadratowe?
Sprzedasz część swojego mieszkania żeby płacić mniej za śmieci?
- 7 0
-
2020-02-07 10:08
(5)
Przede wszystkim powinny zniknąć te wszystkie bezpłatne cienkie woreczki foliowe na działach warzywnych! Potem ludzie pakują jednego pomidora w osobny woreczek i jednego ogórka w osobny woreczek, cytrynę też osobno. Oczywiście banany i pomarańcze w grubych skórkach też w woreczki pakują bo chyba w domu jedzą bez obierania...
I oczywiście te torebki na pieczywo papierowe z okienkiem!- 20 4
-
2020-02-08 02:01
Ostatnio mnie babka zrypala w auchan ze wszystkie warzywa w jedna reklamowke zapakowalem i wszystkie etykiety na nia nakleilem
- 2 0
-
2020-02-07 14:57
woreczki to temat zastępczy - tam jest mniej niż 1g plastiku (1)
wiem, żółwie je połykają i zdychają
- 4 0
-
2020-02-07 17:58
A co te żółwie robią w Lidlu?
- 6 0
-
2020-02-07 11:46
ostatnio chciałem kupić banany w lidlu (1)
wg twojego rozumowania nie zamierzałem używać woreczka. Niestety pływały one w zalewie, której celem jest powstrzymanie rozkładu owoców, która śmierdzi jak ściek. Skorzystałem więc z woreczka. I tak dobrze, że jednego, bo zbierało mi się na wymioty od tego zapachu i byłby drugi woreczek zapełniony.
- 4 4
-
2020-02-07 15:05
ja bym takich bananów nie kupiła.
- 11 1
-
2020-02-07 09:23
(4)
4 kuleczki milka zapakowane w plastik i jeszcze wepchnięte w karton. Więcej śmieci niż jedzenia. Kupiłem ostatnio inhalator na astmę oskrzelową, inhalator o wymiarach 5x2 cm zapakowany w karton 10x15cm, reszta powietrze.
- 39 0
-
2020-02-07 09:33
(3)
Dokladnie, to jest obłęd. Ale warto sobie poczytać jakie są plany producentow ropy - chca zwiekszyc produkcje plastiku!! Szukaja caly czas nowych pomyslow na produkty ze swojego surowca!
Poza tym dlaczego nie ma skupow plastiku, butelek, papieru?
Dlaczego wmowiono NAM, ze to nasza wina?
Ja nie produkuje plastiku, w sklepie praktycznie nie mam wyboru, wszystko jest zapakowane w plastik!- 32 0
-
2020-02-07 09:41
(2)
Są skupy i nawet chciałem wozić do skupu, ale jak zobaczyłem, że za 50 kilo szkła dostanę od 50gr do złotówki to zakryłem się nogami ze śmiechu.
- 20 0
-
2020-02-07 11:20
Gdzie jest skup plastiku?
Chetnie zawioze.
Producenci ropa generalnie odwalaja niezla scieme, niby jakis milion dorzuca do recyklingu, a jednoczesnie wlasnie buduja kolejna fabryke plastikow za miliardy!!!!
Na dodatek my myslimy, ze jestesmy winni tej sytuacji i to MY mamy ponosic koszty budowania sortowni oraz sortowania.
Producent ropy ma czysty zysk.
Obłęd.- 15 0
-
2020-02-07 10:21
PS. Szkło jeszcze musi być czyste, bez etykiet i kapsli. Czyli mam zużyć ileś litrów wody lub środków na zdarcie etykiet, dorobić się garba i otrzymać Max 1zł. To jest dopiero Eko.
- 24 0
-
2020-02-07 07:23
nigdy w zyciu. (32)
pamietam czasy kiedy ludzie dali sobie wcisnąć dwa śmietniki, na suche i mokre.
później już eko oszołomy poszły na całość wciskając ludziom dodatkowy smietnik na papier, na plastik, na szkło.
jestem ciekaw kto mieszkając w mieszkaniu 45metrowym z 2 dzieci ma miejsce na 5 pojemników?- 166 21
-
2020-02-07 08:06
Opinia wyróżniona
Da się (21)
W szafce pod zlewem mam 4 małe smietniki. Jak się chce to się da (bio, plastik z metalem, szklo z papierem - rozdzielane przy śmietniku i resztkowe.
Segregujemy śmieci po to, żeby nasze dzieci i wnuki nie utonęły w śmieciach. I staramy się ograniczać zużycie plastiku.- 128 191
-
2020-02-07 22:10
I jeszcze k... płacimy za tę frajdę
jak za wyjście do parku wodnego lub do zoo.
- 7 0
-
2020-02-07 21:42
nie wiem jaki wielki Ty masz zlew
albo latasz wyrzucać te śmiei 4 razy dziennie
- 3 0
-
2020-02-07 20:06
nie da się
A ja mam w garazu 4 wielkie wory !!!! a w garazu ledwo auto sie miesci. Poza tym do kazdego malego smietnika musisz miec teraz 4 worki plastikowe i srednio 15 razy w miesiacu smieciarke na osiedlu :( kiedys byla tylko 4 razy
- 3 0
-
2020-02-07 15:05
I robactwo w mieszkaniu ma pożywkę.
Trzymajcie pojemniki na śmierdzące śmieci w mieszkaniach, a wylęgarnia dla robactwa gotowa.
- 10 3
-
2020-02-07 11:52
a kuchnie pewnie masz 50metrów kwadratowych bo umnie mieszcza sie ledwo 2 i to małe!
- 9 1
-
2020-02-07 11:06
Chcę być eko. (1)
U mnie nieco inaczej. W szafce nad zlewem trzymam 4kontenerki, bo pod zlewem są worki na śmieci i środki czystości. 3 szczeblowa drabinka dająca dostęp do tych kontenerków trzymana na działce na Jasieniu. 2 razy w tyg. Dowożę do domu, do Wrzeszcza. Staram się nie kupować plastików. To pozwala zaoszczędzić trochę miejsca w tej 7m2 kuchni. Mimo
U mnie nieco inaczej. W szafce nad zlewem trzymam 4kontenerki, bo pod zlewem są worki na śmieci i środki czystości. 3 szczeblowa drabinka dająca dostęp do tych kontenerków trzymana na działce na Jasieniu. 2 razy w tyg. Dowożę do domu, do Wrzeszcza. Staram się nie kupować plastików. To pozwala zaoszczędzić trochę miejsca w tej 7m2 kuchni. Mimo wszystko ciasno. Niestety nie mam balkonu. Chyba porozmawiam z sąsiadką, czy zgodzi się na to, żeby trzymać u niej śmieci na balkonie. Mam taki upatrzony pojemnik w castoramie. Lepiej na strychu, bo mam. Niestety mój syn pijak tam ma pokoik. Ech.
- 11 1
-
2020-02-08 08:28
A ja w szafce pod zlewem mam jeden kosz na smieci
Obok trzymam pojemnik na ziemniaki, buraki, cebulę+ kubel do mycia podłogi, srodki czystosci i nie mam więcej miejsca. Nie bede sobie w domu robic malej sortowni bo po prostu nie mam miejsca na to. Oczywiscie słoiki czy butelki albo karton wyniosę pod pachą nie ma problemu ale z resztą nie bede się cackać. Płace za smieci takie pieniadze ze w sortowni przy taśmie stać ich by zatrudnić ludzi do tego. Po to jest przecież wybudowana nowoczesna sortownia.
- 5 1
-
2020-02-07 10:54
(1)
Maja na pewno nie masz malutkich dzieci i malego metrazu, bo bys tak nie pisala
- 4 5
-
2020-02-08 12:10
Ja mam małe dziecko i mały metraż a segreguje
Może Maja nie ma małych dzieci i małego metrażu ale ja mam i pod zlewem 4 śmietniki. Do tego pies i kot i jakoś żyjemy.
- 4 1
-
2020-02-07 10:17
Nie skalecz sie
przy smietniku
- 4 1
-
2020-02-07 09:37
(1)
Ja kosz na papier mam pod biurkiem, a szkła jest tak mało, że słoik czy butelka raz na kilka dni ląduje po prostu w korytarzu do wyniesienia rano.
- 10 2
-
2020-02-07 11:47
rodziny pozdrawiają singla
- 13 3
-
2020-02-07 09:11
Ale w jaki sposob mamy dzieki temu nie tonac w smieciach? Plastik podobno jest recyklingowany w 8% w Polsce. Zreszta plastik mozna recyklingowac kilka razy max i potem staje sie bezuzyteczny.
Producenci przewiduja wzrost produkcji opakowan z plastiku = musza gdzies zuzyc nadwyzki ropy.- 21 2
-
2020-02-07 08:54
mistrzu (7)
powiedz w jaki sposób ograniczasz zużycie plastiku?
- 22 6
-
2020-02-07 10:18
Biznes
A wiec zużyty plastik dajesz do recyklingu. W Polsce brak recyklingu. Z Europy plastikowe śmieci jada do Chin. Chiny pobierają opłatę za utylizacje. Z tego plastiku wykonywane są materiały które następnie sprzedają za grosze na AliExp...:)
- 13 1
-
2020-02-07 08:56
Np. nie używając woreczków foliowych. (5)
- 21 15
-
2020-02-07 10:48
(4)
A śledzia ze sklepu przynosisz w gazecie?
- 24 3
-
2020-02-07 11:07
(3)
Tak. Śledź w gazecie i śmietana/sos w słoiku albo kance aluminiowej.
- 11 0
-
2020-02-07 12:00
czyli marnujesz papier niszczysz dzrwa a sledzie trujesz farba ołowiana (2)
Aluminium wchodzi w reakcje z zywnoscią i jest szkodliwe
- 12 4
-
2020-02-07 15:35
(1)
Śledzia truję? Przecież on nie żyje :)
- 11 0
-
2020-02-07 18:02
Też mamy cztery kosze pod zlewem. Dwa duże i dwa małe dla dzieci. Mój jest trochę większy niż żony, a dla dzieci są równe, bo to bliźniaki. I problem kto ma gdzie wyrzucać zniknął.
- 7 2
-
2020-02-08 23:11
Mozna... (2)
No znalazlo sie miejsce na 5 malych pojemnikow i wyrzucamy smieci w sumie codzienne... mozna poprostu trzeba to sobie w glowie najpierw ułożyć..
- 0 1
-
2020-02-09 18:14
(1)
Czyli codziennie marnujesz jeden lub dwa worki na śmieci. A jak by ci kazali postawić piętnaście, też byś postawił. A przynajmniej myjesz tłuste butelki i słoiki? Odrywasz okienka z kopert i odmaczasz etykiety ze słoików? A z kartonów po mleku oddzielasz tekturę od aluminium i plastikowej zakrętki? Oj, mały brat nie jest z ciebie dumny. Bo przecież rząd nie będzie tak kosztownego procederu brał na swe barki.
- 2 0
-
2020-02-13 08:44
Nikt Ci nie każe wyrzucać śmieci w workach.
- 0 1
-
2020-02-07 11:00
To postaw dwa śmietniki - jeden mały na bio i drugi, większy (bo tego typu śmieci jest więcej), na zmieszane. Sztuczne, papier i szkło wynoś co dni do śmietnika. To naprawdę żaden problem, aby wychodząc do pracy czy na spacer z dziećmi zabrać do wyrzucenia kilka śmieci. No chyba, że życzysz dwójce swoich dzieci życia na pustyni lub pod wodą...
- 4 9
-
2020-02-07 08:55
Oczywiście, że się da. (1)
Ja papier, szkło i plastik trzymam w jednym pojemniku, a końcowej segregacji dokonuję dopiero w altanie śmietnikowej.
- 9 15
-
2020-02-07 09:20
rozczarowales mnie, nie jezdzisz osobiscie do sortowni?!
- 36 1
-
2020-02-07 07:39
Wtedy musisz przeznaczyć 1m kwadratowy na pojemniki (1)
A ten 1m i tak wg urzędników.produkuje sam z siebie smieci bo za ten 1m poświecony na postawienie pojemników też musisz zapłacić - nie ma zmiłuj
- 46 4
-
2020-02-07 18:14
Ale ten metr możesz sobie odliczyć od podatku na umowie śmieciowej.
- 2 3
-
2020-02-07 07:29
Brawo (1)
Brawo brawo brawo! :) popieram
- 29 7
-
2020-02-07 18:13
Co wy z tymi pięcioma koszami? Szkło, papier i plastik wrzucasz do jednego wora pod zlewem. Obok dwa kosze na resztki i Bio. Idąc do pracy raz wyrzucasz Bio, raz resztki, a niedziele przed mszą idziesz z pozostałymi i segregujesz przy śmietniku, by mieć czyste sumienie.
- 9 11
Wszystkie opinie
-
2020-02-06 18:32
Śmieciarz papierowy - najlepsza fucha dla śmieciarza. (2)
- 49 0
-
2020-02-07 10:03
już lepiej w kibel spuszczać śmieci, albo spalić, niż się głowić gdzie wrzucić pudełko zrobione z plastiku, z papierową etykietą i pokrywką wyglądającą jak papier, ale będące nie wiadomo z jakiego tworzywa...
- 14 4
-
2020-02-07 11:11
jako zadeklarowany humanista
nie dzielę śmieci ... na lepsze i gorsze
wszystkie traktuje równo - do jednego lasu- 8 2
-
2020-02-07 07:01
(5)
kogo to obchodzi
- 68 72
-
2020-02-07 07:35
Niewolników.
- 15 6
-
2020-02-07 08:41
Na pewno nie patusów. (1)
- 8 3
-
2020-02-07 09:29
Nazywaj to jak chcesz, koło bata mi to lata:) Byłem ostatnio w markecie, rolka z workami foliowymi aż się paliła takie obroty miała,. 1 papryka w 1 worek, cytryna w 2, w 3 pomidor, ale zwracać uwagę drugiemu człowiekowi, że nie dba o ziemię który nie sugeruje pierwszy. Bujaj się.
- 9 0
-
2020-02-07 10:50
Powinno Ciebie!!!
- 0 1
-
2020-02-07 18:38
przestaje segregować śmieci !
100% podwyżki pokazało , że nie ma co segregować ! bo jest za to kara ! za granicą za sortowanie smieci są ulgi ! A U NAS ? dymają nas jak chcą !
- 8 0
-
2020-02-07 07:01
Jedyna dobra metoda u nas w Baninie to (14)
na palne i te które się nie palą
- 164 28
-
2020-02-07 07:18
A Niemcy tacy doskonali (2)
Udaje im się na dzień dzisiejszy odzyskać kilka %. Recykling reszty polega na eksporcie śmieci do biedniejszych krajów.
- 24 6
-
2020-02-07 08:47
a skąd takie informacje niby? (1)
z moich danych zebranych np z wikpedii - Verwertung von Kunststoffabfällen - np. tylko 13,3% odzyskanego plastiku jest eksportowane. 60% jest spalane ("przetwarzanie energetyczne"), a ponad 26% trafia do krajowych instalacji recyklingu.
Nie ma to jak wpisać bzdury w komentarzu i sie cieszyć, że jest się matołkiem.- 5 5
-
2020-02-07 11:13
a w takiej Szwecji to jeszcze se Importują Śmieci do Spalenia
a kto bogatemu zabroni?
- 2 0
-
2020-02-07 07:19
My jeszcze dokładniej segregujemy na palne nocą i palne dniem.
- 29 2
-
2020-02-07 07:23
Powiem tak (3)
koszty ogrzewania mojego domu dzięki śmieciom to jakieś 1 tys zł na cały rok, cały rok bo latem ciepła woda potrzebna. Więc zastanawiam się czy nie zrezygnować z wywozu śmieci. To co przez piec nie przejdzie sama wywiozę.
- 8 16
-
2020-02-07 08:52
Pozorne oszczędności
To zo zaoszczędzisz na paleniu śmieci zapłacisz w przyszłości u lekarza. Toksyny ze spalania takich rzeczy częściowo przedostają się do mieszkania - cała paleta chorób na własne życzenie.
Gratuluję- 14 4
-
2020-02-07 08:57
Do lasu wywieziesz? (1)
- 5 0
-
2020-02-07 11:13
niech sarenki i jeże też coś od życia mają
a jak
- 3 0
-
2020-02-07 08:43
segregacja
Podstawowa segregacja to segregacja na śmieci które pale w dzień i śmieci które pale w nocy.
- 3 5
-
2020-02-07 09:08
(1)
Nie opowiadaj bzdur, w Baninie wszyscy mają gaz.
- 0 1
-
2020-02-07 12:31
tak widziałem nawet ferrari mają na gaz
- 7 0
-
2020-02-07 09:16
Banino to gmina Żukowo, nie Trójmiasto.
Wybrałeś, intelektualisto, niewłaściwy portal.
- 5 4
-
2020-02-07 12:30
(1)
w Baninie to się nawdychacie spalin samolotowych zwłaszcza jak startują w tamtę stronę także dym po smieciach to istny zapach
- 4 1
-
2020-02-07 15:12
Macie problem z tym Baninem, trochę zazdrościcie?
- 3 2
-
2020-02-07 07:02
Niesegreguje bo to ściema (12)
Nie mam na to czasu miejsca i ochoty. Niech segregują urzędy miasta to ich wymysł.
- 227 118
-
2020-02-07 07:13
Dokładnie (2)
Gdzie to niby mamy trzymać. Jak chcą to niech dadzą jakieś worki czy coś
- 27 25
-
2020-02-07 08:44
Kolejny ograniczony. (1)
Z takim podejściem powinieneś udać się do opieki społecznej, boś chyba niezaradny życiowo. Praca pewnie też nie jest dla ciebie.
- 23 38
-
2020-02-25 22:14
A ciebie na sreberko zawiozę..
- 0 0
-
2020-02-07 08:42
A na co masz czas? (3)
Na wywożenie śmieci do lasu i picie piwa?
- 23 18
-
2020-02-07 08:53
Bolus, nie oceniaj po sobie, Mike wyraznie napisal, ale pomoge ci zrozumiec: (2)
nie segreguje wiec wrzuca wszystko do jednego kubla.
- 16 4
-
2020-02-07 08:59
Anonimie, przeczytaj dokładnie. (1)
Napisał m.in., że nie ma czasu. Woli go spożytkować na szerzenie swego jakże światłego światopoglądu. Poza tym ma odpowiedź była skierowana do autora postu zamieszczonego pod wypowiedzią Mike'a.
- 7 5
-
2020-02-07 09:13
...a wyjasnienie do ciebie, znowu pomoge:
jezeli nie ma czasu segregowc, to tym bardziej wozic do lasu.
ps. "swiatle swiatopogpoglady" to twoja domena, jesli nie segreguje to wywozi do lasu i pije piwo.
Brawo Bolus!- 6 5
-
2020-02-07 09:48
W pierwszej kolejności w Gdyni ptrzeba posegregowac szczura
za 140% podwyżki za śmieci
- 12 6
-
2020-02-07 11:01
to wymysł rządu (3)
To rząd i parlament wymyślają ustawy a samorządy muszą je stosować. Ostatnia ustawa wywróciła poprzednią do której samorządy się przygotowywały. To jest bajzel, wiadomo kto rządzi. Ale płacic będziemy my.
- 7 3
-
2020-02-07 11:39
to niestety wymysły waszej cudownej Unii Europejskiej, kolejna dyrektywa zmuszająca (1)
państwa członkowskie do segregacji odpadów. Więc nie opowiadaj, że to rząd pisiorów wymyślił i narzucił na złość wszystkim
- 4 5
-
2020-02-25 22:16
Z komisją wenecka nie zgadzają się a śmieci... Filozofia pisiora cuchnącego..
- 0 0
-
2020-02-08 06:59
światowego rządu
czyli NWO- 0 0
-
2020-02-07 07:02
Po podwyżce i opłatach od m2 mieszkania przestałam segregowac (21)
- 306 37
-
2020-02-07 07:53
a ja segregowałem i segregować będę, podwyżki opłat są właśńie (9)
przez takich kre.ty.ów jak ty. Co Ci szkodzi wrzucić butelkę plastikową do żółtego pojemnika a nie na pałę, w który poleci. Inteligencją wszyscy którzy nie segregują, to nie grzeszą, ale narzekać że klimat się zmienia i nie ma zimy, tylko deszcz, to wszyscy potrafią.
- 36 68
-
2020-02-07 08:26
(5)
Mi bio śmieci z domku zabierają raz na dwa ! Tygodnie. Smród jest straszny, nie chce tego trzymać w garażu a na dworze zwierzaki rozwalają. Kupiłam sobie osobne swoje pojemniki zewnętrzne ale proszę sobie wyobrazić ze śmieciarze nie chcą wyciągnąć worków z mojego pojemnika zatem i tak muszę je wystawić dzień wcześniej i znów wrony i psy czy koty rozwalają obierki po chodniku...
- 49 4
-
2020-02-07 09:41
(4)
W Stanach wszyscy właściciele domów trzymają śmieci w garażu.
- 2 22
-
2020-02-07 10:51
Ale mieszkamy tu i teraz
- 17 1
-
2020-02-07 11:15
w Arizonie nikt nic nie segreguje - bo to obowiazek firm śmieciarskich (1)
za to sie im płaci.
- 15 0
-
2020-02-09 16:20
Bzdura.
- 0 0
-
2020-02-07 11:49
A na Marsie wody nie ma
masz jeszcze jakieś zupełnie niezwiązane z tematem rewelacje?
- 8 1
-
2020-02-07 08:43
Przestań pie...ć ja segregowałem odpady i co??? spotkała mnie 100% podwyżka w nagrodę! Mam to gdzieś, prawda jest taka czy będziemy segregowali czy nie i tak znajdą powód aby podnieść ceny. Chcesz przykładu? następna podwyżka zapewne będzie przez to, że nie wszyscy segregują! chcesz się założyć?
- 81 3
-
2020-02-07 09:47
mam z każdą butelką tłumoku chodzić z III piętra? (1)
Kuchnia ma 6 m kw., nie ma w niej miejsca na 5 kubłów! Opłata od metrów, kpina. Niech sortownia segreguje, od tego jest!
- 43 5
-
2020-02-07 13:40
Możesz wyrzucać jak będziesz wychodził z domu
No chyba, że nie wychodzisz z pracy czy na zakupy, to ok, zrozumiem.
Chętny znajdzie sto sposobów. Niechętny - sto powodów.- 6 7
-
2020-02-07 08:17
na tym nie koniec podwyżek opłat za śmieci . (1)
Rób tak dalej , a niebawem zdziwisz się jak Ci podniosą opłatę śmieciową o 100% za brak segregacji .
- 16 9
-
2020-02-07 08:23
Ja zapłacę chętnie 100% więcej za niesegregowane. Przynajmniej porządek w domu będzie. Najgorsze jest to ze nie ma wyboru i mimo ze chciałam płacić 400zl za kwartał to już nie ma takiej opcji!
- 20 6
-
2020-02-07 08:27
(1)
100% dostales za segregowane. Teraz wszystkie blokowiska w gdansku dostana kolejne 100% za niesegregowanie.
To znaczy ze w blokach smieci wzrosna nie 2x tylko 4x. Nie da sie upilnowac w blokach aby wszyscy segregowali a miasto z przyjemnoscia dowali kare.
Cala te ekologia odwroci sie tylko i wylacznie przeciwko ekologom.
Jeszcze dzieci maja gminy wyreczac i za darmo sprzatac tereny ktorymi zajmuje sie gmina- 43 2
-
2020-02-07 11:18
nie bój nie bój
w Szwecji miasta pozatrudniały detektywów Śmieciowych - których jedynym obowiązkiem jest sprawdzanie co, kto i gdzie wyrzuca - a grzywny za najmniejsze uchybienia są straszliwe.
- 4 7
-
2020-02-07 08:45
I bardzo słusznie, mieszkając w bloku szansa na to, że 100% mieszkańców będzie sortować śmieci prawidłowo jest bliska potrąceniu przez spadający samolot. Lepiej dać sobie z tym spokój i wrzucać wszystkiego do jednego śmietnika, skoro i tak nie ma szans na zapłacenie mniej.
- 34 9
-
2020-02-07 09:17
Wczesniej tez placiles od metra kwadratowego
- 4 2
-
2020-02-07 10:29
To teraz zaplacisz 2x wiecej bo nie segregujesz
- 4 2
-
2020-02-07 12:11
(1)
Mam prostą metodę...dwa pojemniki w domu jeden na plastik metal drugi na całą resztę, ewentualnie szkło odkładam po piwkowaniu. Niczego więcej ode mnie nie wymuszą. Mieszkamy w dwójkę i nie generujemy tyle śmieci, raz w tygodniu znoszę te dwa worki 30l i jest git. Nie wyobrażam sobie zastawić kuchnię 5 kubłami i wąchać smród.
- 6 0
-
2020-02-07 13:01
papier , szkło , plastik i reszta ... ani to trudne ani nie wymaga bóg wie jakiego intelektu ... wstarzczą chęci i dobra wola i mądrze poukładane w głowie
- 3 4
-
2020-02-07 12:33
(1)
zmuś przyjezdnych by się meldowali tam gdzie mieszkaja a nie tam skąd pochodzą to zmienimy na liczbę osób zameldowanych w mieszkaniu ... niestety wyższe opłaty to po cześci wina braku obowiązku meldunkowego... ale wolność mamy i nikt nikogo nie zmusi, tylko reszta ponosi przykre konsekwencję upartej i niereformowalnej grupy przybyszów z poza Gdańska
- 5 1
-
2020-02-07 20:57
Z tego co wiem, co obowiązek meldunkowy nadal istnieje
lecz jest kolejnym martwym przepisem, nikt go nie egzekwuje...
- 0 0
-
2020-02-07 07:02
(7)
Za taka cene mam to zw tyle!
- 100 12
-
2020-02-07 08:39
Rząd a nie Samorządy nakazał segregację - dziękujemy PiSuarowi :) (6)
- 7 8
-
2020-02-07 11:19
Rząd znalazł 2miliardy na szczujnie TVPiS i odpowiednie uzasadnienie dla tej "dotacji" przed komisjąUE
jak widać matołuszek jak chce to przyoszczędzić potrafi ;))))
- 3 3
-
2020-02-07 11:49
(1)
chyba segregacja jest starsza od rządów PiS (a w Gdańsku segregujemy na 5 rodzajów dłużej niż w niektórych regionach).
Też nie wszystko podoba mi się w tym rządzie; ale jeśli zaczniemy im przypisywać cudze błędy i pomysły to ludzie się zorientują że to manipulacja a nie prawdziwe zarzuty.- 4 0
-
2020-02-08 05:37
Bzdura,segregacja weszła w 2017r .
- 0 1
-
2020-02-07 12:25
skończ trollu manipulować (2)
Mieszkam sam i płacę aktualnie 63 zł. czyli tyle co pięcioosobowa rodzina pode mną. Do tego większość czasu spędzam poza domem, gdzie też uiszczam opłaty za śmieci. Nie mów mi, że taki k.ski sposób rozliczania narzucił PiS, bo tak nie jest.
Dopłata narzucona przez PiS dotyczy ilości odpadów, czyli jest istotnie związana z ilością generowanych śmieci, pojemników pod budynkiem i żadnym metrażem z pewnością.
Kanalie urzędnicze idą na łatwiznę i dlatego płacimy w taki sposób.- 4 0
-
2020-02-07 13:11
(1)
płacimy w ten sposób bo jaky wszyscy meldowali się tam gdzie mieszkają razem z innymi osobami zamieszkującymi ten sam lokal to by mozna było liczyc od osoby ... a że słoiki mieszkają w Gda a zameldowani po dziurach bo taniej i niższe podatki to ty jak i reszta musi niestety ponieść tego konsekwencję, pretensje miej do ludzi zę cwaniakują , UM nie ma zbytnio wyboru w takiej sytuacji.
- 1 2
-
2020-02-07 16:44
Co za bzdury. Jak było dawniej?
Opłaty powinny dotyczyć wyłącznie ilości wywożonych pojemników.
Wspólnota, właściciel, mieszkaniec zamawia tyle i tyle pojemników i załatwione.
Opłaty za metraż, to jest sposób na dodatkowe opodatkowanie nie mające nic wspólnego ze śmieciami, taka metoda powinna być zaskarżona i zdelegalizowana.
Gdzie jest rzecznik praw obywatelskich - śpi?- 0 1
-
2020-02-07 07:03
Na 16 rodzin (13)
5 z nich nie segreguje od lat i do dziś...
Jak mają się nauczyć...kiedy zwrócisz uwagę to drą się na Ciebie i wyzywają... obrzucają inwektywami...- 92 17
-
2020-02-07 07:29
zaplacisz razem z nimi 1,7 zł za metr. (1)
- 15 0
-
2020-02-07 11:10
ponoć mają dowalać takim karne opłaty i się skończy darcie japy przez patologię
- 1 5
-
2020-02-07 07:37
(1)
No i prawidłowo, lubisz być uciskany przez władzę, twój problem i nie oczekuj tego od innych.
- 14 16
-
2020-02-07 12:27
dlatego nie należy głosować na samorządność
- 4 0
-
2020-02-07 08:48
(6)
Po co się wtrącasz w cudze sprawy? Niesortowanie odpadów (jeszcze) nie jest przestępstwem czy też wykroczeniem.
- 9 12
-
2020-02-07 10:55
(3)
Skoro tak, to jakim prawem jest odpowiedzialność zbiorowa?
- 7 2
-
2020-02-07 11:11
u nas jest tak, że jak zostanie zidentyfikowany ten co nie segreguje, a wzrosną opłaty (1)
to będzie miał sprawę w sądzie o wyrównanie wszystkim mieszkańcom bo to przez niego te wyższe opłaty. Na razie jeden taki się trafił, ale po informacji, że sprawa skończy się w sądzie i konsekwencjach zaczął segregować.
- 5 6
-
2020-02-07 14:58
to jest dopiero bandytyzm
segregowanie nie jest obowiązkowe - jesteście ekoterrorystami
- 9 0
-
2020-02-07 14:49
Z tymi pretensjami o odpowiedzialności zbiorowej udaj się do UM i tam wyjaśniaj czemu tak jest. Ja mam to w du..
- 3 0
-
2020-02-07 11:06
wykroczenie (1)
Zachowanie takie jest wykroczeniem.
- 0 3
-
2020-02-07 18:15
Podaj
Podaj artykuł KW.
- 3 0
-
2020-02-07 11:05
mandat za niewłaściwą segregację
Proszę o przekazanie takiej informacji do Straży Miejskiej. niezastosowanie się do obowiązku segregacji jest wykroczeniem. Straż powinna ukarać taką osobę mandatem
- 1 7
-
2020-02-07 11:48
to bierz te inwektywy jak swoje
i wrzucaj na giełde albo oddawaj do skupu
- 1 1
-
2020-02-07 07:03
Saviano opisał jak we Włoszech mafia kosi miliony na śmieciach (7)
Efekty ustawy PO o monopolu śmieciowym na danym terenie miasta czy gminy dają podobny efekt.
- 135 27
-
2020-02-07 09:22
W Gdyni masz przynajmniej dwie firmy (4)
Gdzie tu monopol? To PiS zafundował nam podwyżkę, będą miliony dla mafii
- 12 15
-
2020-02-07 09:50
(2)
monopol i kartel to prawie to samo ;)
- 5 0
-
2020-02-07 11:11
prawie robi wielką różnicę
- 0 2
-
2020-02-07 11:21
spółka Srebrna + fundacja LK
to już kartel czy monopol?
- 3 6
-
2020-02-07 12:32
Pis zafundował podatek 120 od tony śmieci
Taki podatek uiszczam w 2 m-ce mieszkając sam i sponsorując gniazda na małych metrażach produkujące 5x więcej śmieci ode mnie.
Tych podwyżek i rozliczania ich w ten sposób nie da się uzasadnić, to wałek.- 3 7
-
2020-02-07 11:41
noooo a w Gdyni tata-śmieciarz kupił synkowi klub Arka
tak więc pewnie faktycznie słabo zarabia się na tych śmieciach
- 6 0
-
2020-02-09 22:16
Głupi kołek jesteś w Gdyni śmiecie wywozi 4 firmy. Masz monopol.
- 0 0
-
2020-02-07 07:03
Jak miasto dalej będzie sobie leciało w ... z mieszkańcami (7)
Segregacja będzie się dzielić na te do pieca i te do lasu .
- 145 9
-
2020-02-07 07:49
(3)
nie rozumiem dlaczego producenci wykorzystujący plastik nie muszą płacic opłaty recyklingowej od ilości ton uzytego plastiku tylko ja musze zapłacić za opakowanie i zapłacić za jego utylizacje a nie producent
- 26 2
-
2020-02-07 09:02
Zawsze najbardziej obrywa ten na końcu (2)
A w urzędzie miasta siedzi sobie dulska i z jednej strony rzuca pół miliona na zjazd instagramerek i influencerek. A z drugiej kosi kase od szarego obywatela za co się da. Mówimy jej nie i odejdź z urzędu.
- 9 3
-
2020-02-07 09:42
(1)
ale tak jest w całym kraju a nie tylko w Gdańsku... sam widzisz 2 miliardy na TVP ... 750 tysięcy na walkę z nowotworami - przykład idzie z góry, mogła by też występowac codziennie przed kamerami i karmić tępy lud obiecankami cacankami
- 8 1
-
2020-02-07 11:22
na 500ml+ musi codzień być
bo inaczej suweren sie nieoPiSanie na matołuszka obrazi
- 3 4
-
2020-02-07 11:21
(1)
Opony dla niepoznaki letnie palę w piecu zimą, a zimowe latem. To wprowadza zamieszanie w szeregach strażników miejskich. Robię tak od lat.
- 5 0
-
2020-02-07 20:02
Ja zawsze mam wielosezonowe i palę nimi cały rok.
- 0 0
-
2020-02-07 11:23
Dopóki rzeczy eko będą droższe od tych nie eko- nie zamierzam tego kupować. Niech będą dopłaty rządowe do tych eko i mnósteo ludzi porzuci foliówki itd.
- 1 1
-
2020-02-07 07:04
Śmieciowy obłęd. (6)
Coraz więcej kategorii tych odpadów, a ceny rosną do kwadratu ilości tych kategorii. Efekt taki że coraz więcej śmieci wala się w lasach, na polach, na ulicach. Efekt jest odwrotny od zamierzonego. Niedługo encyklopedie na 1000 stron napiszecie jak poprawnie segregować śmieci. Teoria kwadratuty koła.
- 258 7
-
2020-02-07 07:13
Może właśnie o to chodzi: klasyczny przykład warunku zaporowego. (2)
Im większa lista i im większe zaostrzenia,tym więcej ludzi (zmęczonych tą listą) machnie ręką i powie: "a ch...,nie segreguję,już wolę płacić więcej".
U mnie na szczęście nie ma BIO (no bez jaj: to już zostaje jako zmieszane i nie zamierzam dawać gdzie indziej skórek od mandarynki,a gdzie indziej resztek zupy,niech mnie pocałują w d...),bo poza tym staram się segregować (choć pewnie według tych wyj...nych list nie wszystko jest OK),ale wszystko zmierza do tego by mieszkańcom walnąć wyższe opłaty,pisząc jako alibi,że nie segregują poprawnie.- 49 2
-
2020-02-07 12:35
to jest przekręt
- 4 0
-
2020-02-07 18:15
Thrash
Celowa polityka Gmin na podniesienie swojego budżetu ceny razy 110 % + odpowiedzialność zbiorowa znana z historii.....
- 2 0
-
2020-02-07 07:22
tak własnie działa socjalizm
przez regulacje efekt jest np taki, ze jeszcze jakiś czas temu firmy odbierajace makulaturę od duzych klientów przyjeżdzały bezpłatnie lub płaciły za możliwośc odbioru (jakies groszowe stawki ale jednak). teraz firmy poznikały z rynku a te, które zostały pobierają opłaty za odbiór makulatury. Co wiecej prawdopodobnie makulatura ta jest składowana albo utylizowana na dziko, bo ewentualni producenci mają dużą nadpodaż i nie potrzebują takich ilości kiepskiego surowca wtórnego z odzysku
- 33 1
-
2020-02-07 18:07
Segregacja
Sama segregacja to dobry pomysł ale już Odpowiedzialność zbiorowa za jej brak w lokalach wielorodzinnych to już nawiązanie do czasów jak za okupacji!!
- 1 1
-
2020-02-07 18:39
Bo tutaj nie chodzi o ekologię
tylko chodzi o zielone pieniądze ! łatwa kasa ! więc i problemu nie widzą , że coś źle działa ! kogo obchodzą lasy ? ważne że 100-300% wzrosły koszty wywozu śmieci !
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.