• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak walczyć ze zrywaniem trakcji na Hallera?

Witold/czytelnik Trojmiasto.pl
25 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Na filmie widać ciężarówkę zaklinowaną pod wiaduktem


W czwartek po godz. 9 TIR jadący al. Hallera zaklinował się pod wiaduktem kolejowym zobacz na mapie Gdańska i zerwał trakcję (pisaliśmy o tym w naszym Raporcie Drogowym). Poniżej prezentujemy list pana Witolda, czytelnika Trojmiasto.pl.



Jak powinno się karać takie zachowania kierowców TIR-ów?

Ponownie bezmózgi kretyn za kierownicą TIR-a zerwał trakcję pod wiaduktem na al. Hallera. Dzieje się to z przerażającą regularnością. Setki osób krążą po okolicy szukając komunikacji zastępczej, ludzie spóźniają się do pracy i do szkół, bo kretyn nie chciał nadkładać kilku kilometrów.

Kierowca jak zwykle dostanie mandat 200-300 zł i nie poniesie żadnych innych konsekwencji. Naprawdę w takich wypadkach nie można nakładać najwyższych mandatów 5000 zł a dodatkowo karać pracodawcę? Albo od razu kierować sprawę do sądu? To nie jest czyn o niskiej szkodliwości społecznej, wręcz przeciwnie!

ZKM również się nie popisał, na trasę gdzie co 2-5 min jeżdżą dwuwagonowe tramwaje, wysłał dwa krótkie autobusy [za organizację komunikacji zastępczej odpowiada ZTM, a nie ZKM. To nie przewoźnik decyduje, co i gdzie ma jeździć - przy. redakcji]. Ludzie cisną się jak sardynki, a część zostaje na przystankach. Jak w starych, dobrych "Zmiennikach".

Autobus jest oznaczony "za tramwaj" więc jeśli ktoś nie doczytał na tablicy na przystanku dokąd jedzie komunikacja zastępcza, to nawet nie wie, że na ul. Klinicznej trzeba wysiąść. W autobusie, którym ja jechałem połowa osób była przekonana, że jedzie na linii nr 2 i dojadą nim do Gdańska.

O problemie z TIR-ami, które zrywają trakcję na ul. Hallera pisaliśmy już wcześniej
09:38 25 WRZEśNIA 14

TIR utknął pod wiaduktem na al. Hallera (13 opinii)

Około godz. 9:20 - Zerwana trakcja na al. Hallera pod wiaduktem kolejowym. Tworzą się korki od al. Grunwaldzkiej przy Operze i na al. Hallera od strony Brzeźna i ul. Klinicznej. Trakcję zerwał TIR, który zaklinował się pod wiaduktem.
Około godz. 9:20 - Zerwana trakcja na al. Hallera pod wiaduktem kolejowym. Tworzą się korki od al. Grunwaldzkiej przy Operze i na al. Hallera od strony Brzeźna i ul. Klinicznej. Trakcję zerwał TIR, który zaklinował się pod wiaduktem.
Witold/czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (199) 10 zablokowanych

  • Płatny przejazd zamiast mandatu

    Czy zarządcy dróg mają tyle samo inteligencji co ten kierowca ?
    Jaki problem postawić uchwalić płatny przejazd dla samochodów pod wiaduktem ?
    I powiesić wielki cennik: samochód do 2,5m bezpłatnie, pozostali 5000,- PLN za przejazd.
    I co że nie można wyższych mandatów ? Jak nie mandat to niech będzie opłata za przejazd.

    • 0 0

  • Tiry na tory!! (34)

    • 174 30

    • świetliki lepiej zamontować

      bo kamery już są. Może to coś pomoże. Kto nie w temacie to przypominam że nasze tęgie urzędnicze głowy na przejściu które jest 100m za tym wiaduktem żeby wyeliminować wypadki najpierw zamontowali świetliki a że to nie pomogło to zamontowali kamery, które również nie odniosły żadnego skutku i w końcu zrobili zwężenie.

      • 0 0

    • przyzwyczaic sie (13)

      Tiry jezdzily, jezdza i beda jezdzic. Jak w kazdym innym miescie, a szczegolnie jezeli chodzi o miasta portowe...

      • 14 17

      • polska (2)

        no.. cóż zdarza się, myśle że osoby głosujące za tym aby karać kierowców wszystkimi kosztami to w wiekszosci ludzie którzy nie mają prawa jazdy ani auta bo ich poprostu nie stać dlatego są tak zawistni. Jak dobrye że już tu nie mieszkam bo bym tego nie wytrzymał

        • 8 22

        • więc się nie udzielaj

          to już nie twoje podwórko

          • 0 0

        • mylisz sie

          Jezdze zawodowo pojazdem 24 dmc i szlag mnie trafia na wszelkiego rodzaju glupote drodowa, myslenie to podstawa zachowania bezpieczenstwa. Sa znaki i nalezy je czytac dodatkowo ksztalt wiaduktu powinien dac do myslenia... Karac za całokształt kosztow

          • 6 0

      • Byłeś dalej na zachód niż w Lęborku? (8)

        Widywałeś tam tiry jadące przez miasto? Koniecznie wrzuć gdzieś fotki...

        • 22 6

        • (4)

          Oczywiscie że tak :) zjezdzilem tirem cala europe zach i wszedzie doslownie wszedzie jezdza tiry w kazdym miescie

          • 12 14

          • tak tak

            Wszedzie tiry. Chyba ta praca rzucila ci sie na glowe

            • 0 1

          • a żona wie ze korzystałes z tirówek? (2)

            • 16 11

            • (1)

              a matka wie ze dalej bierzesz narkotyki?

              • 11 8

              • A ja się pytam gdzie była matka tego kierowcy

                • 1 1

        • Oczywiście TIRy powinny jeździć tunelem do i z portu (1)

          Tylko narazie takiego nie mają

          • 4 1

          • Po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą =>3,5t powinno dostać ZAKAZ WJAZDU w ten odcinek Hallera

            Plus "pancerna" bramownica z obu stron wiaduktu

            • 9 0

        • A droga krajowa nr 6 ? Co moze nie przechodzi przez Lebork ? Ok do samego centrum nie wjezdzasz ( dzieki bogu ) ale jakby nie bylo taki zestaw musi przejechac przez Lebork tzw tranzytem.

          • 4 2

      • a tam nie ma znaku do jakiej wysokości pojazdy mogą tam przejechać ? to takie trudne ?

        • 4 2

    • Bocznica pod każdą Biedronką! (6)

      • 53 9

      • Przyjeżdża policja i (2)

        i sie pyta kierowcy :
        Co zaklinowalismy sie
        Kierowca na to :
        Nie wiozę most tylko paliwo sie skończyło

        • 19 0

        • (1)

          Wiadukt a nie most

          • 2 2

          • wiadukt

            To tez most.

            • 0 0

      • ten tir nie jechał do biedy (2)

        widać przecież że do portu. tranzyt na tory. transport lokalny to co innego

        • 23 4

        • (1)

          Grunt to nie załapać ironii. Chodzi o to, że nie da się wyeliminować ruchu ciężarówek w mieście. Łatwiej rzucać populistyczne hasła typu "TIRy na tory".

          • 18 10

          • To,że "nie da się wyeliminować",to jeszcze nie powód,żeby w ogóle rezygnować z ich ograniczania.

            • 4 0

    • (2)

      Kierowcy ciężarówek i planiści mają ten sam poziom pomyślunku.

      • 3 3

      • jestes gamoń

        Ile cię:-!żarówek jeździ tamtędy, a ile wbilo się w wiadukt ? To pojedyncze przypadki tyle że uciążliwe dla ludzi jadących ul.hallera

        • 0 2

      • A może wykopać dołek?

        • 2 0

    • CB radio (3)

      Co na to " ogolny " z kanalu 19 ? Nie mogl podpowiedziec, poprowadzic inaczej ? Zawsze taki wymadrzaly przez radio jest...

      • 11 4

      • Mówisz o tym gościu co takim smutnym, zmęczonym głosem jak by już wszystko przeżył zrzędzi i poucza przez radio?

        • 2 2

      • To pewnie ten sam Witek

        • 0 0

      • To pan Witek z cb jezdzi tramwajami??

        • 2 1

    • Przecież właśnie stoi na torach... i to jest problem. ;)

      • 5 0

    • podnieść most i po problemie - taką mam koncepcję

      • 2 3

    • tirówki na perony

      • 15 0

    • ZDIZ przerasta ten problem..

      • 9 0

    • tramwajowe!

      • 9 1

  • jedeyny sposób

    najprostszy sposób postawić znak dojazd dla samochodów o wysokości wyższej niż 3,9 metra, urzędnicy

    • 0 0

  • Prawo prasowe art. 25 ust. 4

    "Redaktor naczelny odpowiada za treść przygotowywanych przez redakcję materiałów (...) jest również obowiązany do dbania o poprawność języka materiałów prasowych oraz przeciwdziałania jego wulgaryzacji".

    Poziom języka tekstu jest nie do przyjęcia.

    • 1 0

  • Autor listu też nie grzeszy rozumem rzucając obelgi w stronę kierowcy tira. Fakt, szofer ewidentnie popełnił błąd i powinien za niego zapłacić. Tylko dlaczego od razu mieszać go z szambem?

    • 0 0

  • Towary na tory !

    Od czego jest kolej ! Tiry psują nam drogi !

    • 0 0

  • WIDOCZNE oznakowanie.... przed wiaduktem bramownice!

    przed wiaduktem ramka tej samej wysokości, modernizacja przepustów/wiaduktów

    • 1 0

  • Putin by sobie jakoś poradził. (6)

    A z resztą, gdyby ten przejazd był prywatny, a nie państwowy to zarządca tego przejazdu też by wpadł na jakieś proste i sensowne rozwiązanie. Niestety gdy coś jest państwowe, to jest niczyje i każdy ma to głęboko w d..e. Urzędnicy nie poczuwają się do odpowiedzialności, bo przecież postawili znak i oni umwaja od tego ręce

    • 21 16

    • weż stefan się ogarnij

      pi3.... takie farmazony że ręcę opadają

      • 0 0

    • I prywatny zarządca by postawił bramkę do pobierania opłat WiadukToll ;)

      Nie pamiętam gdzie dokładnie,ale gdzieś w jakimś Chorzowie czy gdzieś, prywatny właściciel zamknął w ten sposób drogę do jakiejś kopalni czy zakładu...

      • 1 0

    • obniza sie ulice i po klopocie. (3)

      nalezy zdjac 3 metry ziemi i polozyc nowa nawierzchnie i uzyskamy przestrzen pod wiaduktem.

      • 6 20

      • a tramwaj przeskoczy przez takie obnizenie, bo przeciez spadki terenu dla tramwaju sa identyczne jak dla auta. Doliczyles do tego przebudowe infry podziemnej i calego skrzyzowania w poblizu?

        • 5 0

      • (1)

        Jasne i zamontować we wszystkich tramwajach odbieraki prądu o wysokości 5 metrów.

        • 21 3

        • juz o tym pisalem poprzednim razem, ale tumany z gimnazjum twierdzily, ze sa takie odbieraki.

          • 0 0

  • Poziom artykułu (3)

    Bez względu na to, czy kierowca ciężarówki zawinił czy nie, publiczne lżenie słowami "Ponownie bezmózgi kretyn za kierownicą TIR-a zerwał trakcję" nie jest chyba ujęte w standardach kultury publicznej wypowiedzi. Moim zdaniem, autor tekstu powinien się trochę hamować, a redaktorzy portalu nie dopuszczać tego typu tekstów do publikacji na stronie bez korekty. Propagujecie państwo nienawiść do określonej grupy społecznej i próbujecie utrwalać złe stereotypy, szufladkując kierowców zawodowych jako kretynów. A tymczasem za kierownicą ciężarówki zdarzają się rożni ludzie, o rożnym poziomie kultury osobistej, inteligencji czy wykształcenia. Nieładnie...

    • 37 10

    • pewnie czekał 2 godz i go poniosło... (2)

      trochę dosadnych określeń oddaje prawdę, nie ma co owijać w bawełnę i bawić się w gładkie słówka jak debile są na drogach to trzeba nazywać to po imieniu.

      • 13 3

      • To nie jest "nazywanie po imieniu" tylko lżenie i źle świadczy nie o podmiocie wypowiedzi, a o wypowiadającym się.

        Jeżeli chcemy utrzymać dyskusję na merytorycznym poziomie, a nie na poziomie emocjonalnych inwektyw, powinniśmy używać stosownego języka.

        "Gładkie słówka" mają świadczyć o tym, że mamy mimo wszystko szacunek do podmiotu/przedmiotu dyskusji. Jeżeli zaczynamy od inwektyw, nie ma w zasadzie po co dyskutować.

        Zamiast rzucać "bezmózgimi kretynami" może lepiej zastanowić się nad kwestią odpowiedzialności za błędy jakie powinien ponieść PROFESJONALNY kierowca.

        Dodam jeszcze, że wysłałem zapytanie do Rady Etyki Mediów w kwestii powyższego artykułu czy redaktor ma prawo/obowiązek zredagować artykuł zaczynający się od wulgaryzmów, czy też nie. Być może po prostu redaktorzy portalu Trójmiasto.pl nie do końca rozumieją jaka spoczywa na nich odpowiedzialność. Można by się tu doszukać analogii między wypadkami zawodowych kierowców, a wpadkami dziennikarzy. I wcale nie trzeba do tego inwektyw.

        • 1 0

      • ale o tym wszyscy wiedza

        a publiczny portal nie sluzy do wylewania swoich frustracji. Co, przy kazdej okazji bedziemy tak pisac? a jak nie, to kto bedzie decydowal przy jakim temacie mozna klnac a przy jakim nie :)

        • 0 1

  • Oczywiscie znajac zycie urzednikow i ich mylenie nic sie nie zmieni gdyz zaden '' fachowiec '' nie wpadnie na pomysl ! (14)

    Czy jakis fachowiec wpadnie w koncu na jakis pomysl zeby zmienic taki stan rzeczy ?.alez skad ! ..przeciez jak to zrobic ?..'' sie nie da panie ''.............Podobny tepy urzedniczy tryb jest z wiecznym zalewaniem ulic po deszczyku jesiennym i zadna tepota nie wpadnie na pomysl aby po latach juz i tysiach tych zdarzen etc wymienic rury na nowe lecz o przekroju 5 razy wiekszym niz te obecne co nawet sikow myszy nie odprowadza. Ma ktos jeszcze ogolnie '' Mozg '' w tych urzedach ?,,czy juz tylko tam wszyscy maja '' Muzg ''

    • 40 15

    • a nie

      Musk??

      • 0 0

    • ale to wina urzędasów czy kierowców (2)

      kierowca jest winny i tyle co nie wie jak wysoki jest jego samochód czy znaków nie widzi. Mam wrażenie że dla polskich kierowców znaki to tylko sugestia jak się czegoś nie zagrodzi, fizycznie uniemożliwi złamania zakazu to znaki traktują jak częśc dekoracyjną drogi która się poruszają

      • 4 1

      • Winne są znaki (1)

        Problem w tym, że winna jest ewidentnie niekonsekwencja polskich drogowców. W Niemczech, Francji czy UK jak na znaku jest 3.8 metra, to wiadukt jest na wysokości 3.8 metra. Ale nie w Polsce. W Polsce 3.8 metra oznacza najczęściej 4 metry, czasami nawet 4.3! Po prostu widząc znak o mówiący o wysokości 3.5 (a taki stoi na Hallera) kierowca wie, że w 99% przypadków typowy zestaw, mający nieco ponad 3.6 przechodzi ze sporym zapasem.

        Trzeba zacząć stawiać realne znaki, tak, jak robi się na zachodzie - wtedy nikt nie "próbuje szczęścia". Albo postawić 3.3m i pogłębiać ten absurd jeszcze bardziej.

        • 2 6

        • Nie, trzeba przestać jeździć pod wiaduktami na podstawie info z radyjka i "na oko" oceny własnej wysokości, a zacząć

          respektować znaki! Zachód widziałeś tylko na pocztówce...Tam,gdy jest zakaz,przede wszystkim żaden tłok nie pcha się,bo uważa,że jest mądrzejszy... Tam powinien być całkowity zakaz dla 3,5t! Skoro inaczej nie umieją...

          • 5 0

    • Skoro sie nie da '' podniesc wiaduktu '' to moze czas obnizyc ta ulice ? (6)

      cos z tym czas zrobic i moze warto przebudowac caly dojazd obnizajac go na dlugim odcinku aby pod wiaduktem bylo o np. 2 metry wiecej przestrzeni. Bo same znaki i zakazy mozecie sobie wsadzic gdyz tego jest tyle ze gnajacy TIR ma w D..e lub nie widzi.

      • 11 19

      • Niestety miasto przespało modernizację linii kolejowej z Gdyni do Warszawy. Wszystkie wiadukty na tej trasie były remontowane lub budowane od nowa. Wystarczyło dogadań się z kolejarzami i zbudować nowe wiadukty na Pomorskiej, Hallera, zlikwidować przejazd na Oruni, Lipcach i zastąpić je wiaduktami. Modernizacja miała duże dofinansowanie unijne, więc koszt nie byłby wielki. Niestety w UM Gdańsk nikt o tym nie pomyślał.

        • 19 2

      • wystarczy zamontowac mocny slup oporowy przed wiaduktem (4)

        idioci zatrzymają się wcześniej nie blokując i przede wszystkim nie uszkadzajac linii tramwajowej

        • 36 1

        • (2)

          Już kiedyś tak było. Rozwalili tę "bramę" ciężarówkami.

          • 13 1

          • Przypomina mi to pewien film z czasu PRL :)) (1)

            Byl kiedys fim jak sie zaklinowala ciezarowka pod wiaduktem i biedni ludzie nie wiedzieli co zrobic i chyba ja tam zostawili :)))).czyli wniosek ?.Jednego TIRa tam zaklinowac i tak zostawic to za pol roku sie ludzie przyzwyczaja i czesc bedzie chodzic przez tory a inni beda jezdzic inna trasa :))..taka mam teorie i chyba podobne rozwiazania maja urzedy :)))........Szpunt zaszpuntowac szpuntem :)))

            • 16 0

            • przecież nic się nie zmienilo

              Bareja rządzi

              • 6 1

        • zamiast slupa lepiej postawic laser :)

          bedzie laser spalal Tiry przed wiaduktem :))))

          • 36 1

    • A te to co to są ?.Punktowce ! acha ! to jezioro przeniesiemy a te niech se stoja w zieleni :) (2)

      Moj mąż jest ze zawodu derektorem '' :)..............Prosze wiadukt przeniesc lub w poprzek postawic :)

      • 15 4

      • aha, nie acha

        Ach, nie ah

        • 0 1

      • dyrektorem

        • 2 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane