- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (63 opinie)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (284 opinie)
- 3 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (186 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (16 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (270 opinii)
Jak zmieni się otoczenie głównego wejścia na plażę na Stogach
Miasto szuka nowego dzierżawcy terenu przy plaży na Stogach, gdzie przez najbliższe 25 lat będzie prowadzić całoroczną działalność gastronomiczno-noclegową, handlową i sportowo-rekreacyjną. Nowego gospodarza tego miejsca poznamy w drugiej połowie października.
Drugi obiekt jest mniejszy (80 m kw.), obok niego działa plac zabaw. Tuż obok znajduje się niedokończony pensjonat (o powierzchni prawie 800 m kw.).
Jednym z zadań nowego najemcy będzie przeprowadzenie w tym obiekcie prac wykończeniowych.
Stogi. Nowy plan dla nadmorskiej części dzielnicy
Ale to nie wszystko. Duże zmiany czekają też należącą do miasta działkę. W najbliższych latach ma przejść ona prawdziwą metamorfozę.
- Firma, która wygra przetarg, przekształci teren przy wejściu na plażę w Stogach wg własnego projektu uwzględniającego wytyczne zwycięskiego projektu konkursu urbanistyczno-architektonicznego - podkreśla Agata Rudzińska, kierownik działu najmu i dzierżawy w Gdańskim Ośrodku Sportu.
Projekt, którego częścią są prezentowane wizualizacje, zakłada podział terenu na cztery strefy:
- parkową z reprezentacyjnym placem wejściowym, stawem i fontanną, tarasem oraz schodami wejściowymi na plażę
- plac plażowy z promenadą i Halami Plażowymi z salą wielofunkcyjną, barem z przekąskami i restauracją z widokiem na morze, pergolami z pawilonem stoisk sezonowych i stołami do spożywania posiłków oraz ogródkami gastronomicznymi (zimą na placu funkcjonować będzie lodowisko)
- strefę sportu i rekreacji z saunami z widokiem na wydmy, siłownią plenerową, boiskami i wypożyczalnią rowerów
- hotel z ogrodem
Ogłoszony przez Miasto Gdańsk konkurs na opracowanie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej strefy wejściowej na plażę Stogi został rozstrzygnięty w czerwcu 2022 r. I nagrodę zdobyła koncepcja studia Piotr Person Architekt z Warszawy.
Nowa przestrzeń ma służyć turystom i mieszkańcom
Główne wejście do nowej strefy znajdzie się od strony obecnego parkingu i przystanku tramwajowego. Obecne ciągi mają zostać zmodernizowane i przekształcone w wygodne aleje spacerowe z siedziskami i zróżnicowaną zielenią. Powstanie też wydzielona droga rowerowa wzdłuż promenady.
Jak czytamy w przygotowanej koncepcji architektonicznej, aby zapewnić dostęp jak najszerszemu gronu użytkowników, należy wyznaczyć strefy niekomercyjne np. stoły i ławy do spożywania własnych posiłków, a także bezpłatne place zabaw, boiska i urządzenia sportowe.
- Należy dążyć do uzyskania prawdziwie inkluzywnej przestrzeni publicznej uwzględniającej zarówno potrzeby czasowych użytkowników, jak i zamieszkującej tę część Gdańska społeczności lokalnej - podkreślają autorzy koncepcji, na której miasto opiera swoje plany.
Stylistyka jak w kurorcie
Wyjątkowego charakteru głównemu wejściu na plażę na Stogach mają też nadać nowe budynki. Konstrukcje mają być drewniane, a ich stylistyka ma nawiązywać do architektury lekkich pawilonów kuracyjnych. Na dachach przewidziano zieleń, obiekty mają też w maksymalnym stopniu wykorzystywać odnawialne źródła energii (m.in. panele fotowoltaiczne, pompy ciepła czy wykorzystanie gromadzonej wody deszczowej do podlewania zieleni).
Całość uzupełni mała architektura (ławki, leżaki, kosze, wiaty śmietnikowe, ławy, stoły, tablice informacyjne, stojaki na rowery, słupki, zadaszenia i poidełka). Nowością będzie oświetlenie alejek parkowych. Tam gdzie to możliwe, zastosowane zostanie oświetlenie w oparciu o tzw. Program Ciemne Niebo, przestrzegający przed nadmiernym oświetleniem otoczenia i emisji sztucznego światła (np. rzadszy rozstaw latarni).
Wstępny koszt realizacji prac budowlanych miałby wynieść ok. 10 mln zł. Prace mają być etapowane, a cała strefa ma zostać przebudowana wg projektu w ciągu pięciu lat. Obecnie nieruchomość jest dzierżawiona przez spółkę "Plaża".
Umowa dzierżawy wygasa z końcem grudnia 2023 roku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-10-02 15:10
Ostatnio było o nowym PZP dla tego rejonu (6)
W myśl którego z tego co pamiętam funkcje rekreacyjne mają być niejako przesunięte w kierunku Górek Zachodnich, ze względu na rozwój portu. Jaki sens ma w takim razie wydawanie 10 baniek na zagospadrowanie tego miejsca na następne 25 lat, skoro wtedy tam już pewnie będzie port, a w najlepszym wypadku widok na niego tuż za płotem
- 94 10
-
2023-10-02 15:38
Dzisiaj ciężko powiedzieć? Równie dobrze może być tak jak z budową portu CPK pod Radomiem. (5)
Po 15-m października jedną z pierwszych decyzji będzie odstąpienie od budowy tego portu w takim rozmiarze w jakim pokazują go pisowscy aparatczycy :)))))))))))))))) A Horała straci pracę :)))))))))))))))))))))))
- 10 13
-
2023-10-02 16:23
hmm, a ryży ci powiedział o tym, ze pierwszą osobą, która chciała budowy CPK był Piskorski i Gronkiewicz-Waltz ? (4)
czy zapomniał i przypomni sobie, że takie miał plany jak już zbudują ? Pomijam skalę poziomu IQ przeciwników CPK, zważywszy, że w 80% to inwestycje kolejowe w całym kraju. Port Lotniczy Chopina w Warszawie jest na skraju wydolności, nie ma lądować cięższych maszyn po 22 bo hałas przekracza normy, zmieniali ścieżki podejścia bo miasto się
czy zapomniał i przypomni sobie, że takie miał plany jak już zbudują ? Pomijam skalę poziomu IQ przeciwników CPK, zważywszy, że w 80% to inwestycje kolejowe w całym kraju. Port Lotniczy Chopina w Warszawie jest na skraju wydolności, nie ma lądować cięższych maszyn po 22 bo hałas przekracza normy, zmieniali ścieżki podejścia bo miasto się rozbudowuje, ale to na nic, bo kierunku pasa nie zmienią. CPK powinno być budowane już 15 lat temu, ale trak wiem, budują lotnisko w Berlinie i Hamburgu......LOT miał ponad 113,7 mln zł zysku na lipiec 2021 i ok. 8,3 mld zł przychodów w 2022 r. Jeśli nie jesteś upośledzony to sam powiążesz jedno z drugim. Zresztą zainteresowanie inwestorów z Azji samo mówi za siebie.
- 15 10
-
2023-10-02 17:01
Skalę IQ (3)
Wszyscy biznesmeni z branży są przeciwni. Skala inwestycji kosmos. Mieszkańcy przeciwni. Lotniska przeciwne. Linie lotnicze przeciwne... Ale gdzie hihrala zarobi 200 tys miesięcznie wraz z dziesiątkami nieudaczników, żerujacych na naszych podatkach. Ludzie zbierają na chore dzieci , na ofiary wypadków itd a kanalie kosza kasę, póki można
Wszyscy biznesmeni z branży są przeciwni. Skala inwestycji kosmos. Mieszkańcy przeciwni. Lotniska przeciwne. Linie lotnicze przeciwne... Ale gdzie hihrala zarobi 200 tys miesięcznie wraz z dziesiątkami nieudaczników, żerujacych na naszych podatkach. Ludzie zbierają na chore dzieci , na ofiary wypadków itd a kanalie kosza kasę, póki można krasc. Sedno tematu , nie ujawniane- pewnego chorego psychicznie kurdupla boli , że jest port w Gdańsku o imieniu, a cpk miało by imię... hm... tragikomedia
- 8 4
-
2023-10-02 18:26
Podaj merytoryczny argument za twoja tezą (2)
Ze to do d*** inwestycja, nie pisz jakichś bzdur o chorych dzieciach i ofiarach wypadków, bo od załatwiania spraw z tym związanych sa konkretne organy i organizacje. Tak się składa ze od ponad 15 lat jestem w branży budowlanej i wszyscy pozytywnie do tego podchodzą. Podobnie cała branża lotnicza od pilotów po pracowników innych szczebli, bo to
Ze to do d*** inwestycja, nie pisz jakichś bzdur o chorych dzieciach i ofiarach wypadków, bo od załatwiania spraw z tym związanych sa konkretne organy i organizacje. Tak się składa ze od ponad 15 lat jestem w branży budowlanej i wszyscy pozytywnie do tego podchodzą. Podobnie cała branża lotnicza od pilotów po pracowników innych szczebli, bo to dodatkowe miejsca pracy, szybszy dojazd dla lokalów i szybsza komunikacja w kraju. O rozwoju narodowego przewoźnika nie wspominam nawet. Z protestami tubylców tez nie trafiłeś, bo warunki jakie dostali sa znacznie lepsze niż rynkowe. To ze protestują jacyś obłąkani politycznie klakierzy, którym jak ktos napluje mówią ze deszcz pada to norma. Podobnie zielone małpy. Prawdziwe protesty mogą mieć tylko starsi, którzy od lat tam żyją w gospodarstwach i się przyzwyczaili i nie chcą się przenosić, ale gdyby to tak funkcjonowało to nic nigdzie by nie zbudowali bo zawsze komuś coś nie tak. W Niemczech gdzie mieszkałem przez wiele lat władza wcale się nie bawi z jakimiś protestantami jak coś jest planowane. Masz wybór albo idziesz w pokoju za kasę ok 130-150% większa ńiz warta jest nieruchomość albo dostajesz cenę rynkowo z dnia wyceńy i out, a jak się stawiasz to podchodzisz pod paragraf. Tam prz rozbudowie zakładów. Ale miejscowości były przesuwane. Gdansk to stan umysłu, bo tereny wokół lotniska sa od lat zabudowywane, pomimo, ze w planach była rezerwa na drugi pas pod katem 90 stopni i kolejny rownolegly. Teraz w razie chęci rozbudowy nic nie zrobią.
- 9 5
-
2023-10-02 20:20
Od 8 lat (1)
Właściciel Ryanair, Wizz i Sas to są widocznie PO****dolki przy hihrale i Spółce. A budowlance na pewno czekają na 15 lat wiecznego układu i lanie betonu na farmazon
- 2 2
-
2023-10-02 20:41
Heh to zes strzelił, ze właściciel Wizzair przezywa
Tez byś przeżywał jakb ci się w jakiejś perspektywie kontrakt lukratywny urwał i musiałbyś bulic składki rynkowe za każda operacje, od startu, przez czas przebywania na płycie lotniska po lądowanie , bo o to chodzi. Zreszta to argument z butów, to trochę jakby prezes intela protestował, bo AMD taniej krzem w RPA kupuje albo prezes VAGa stęka ze
Tez byś przeżywał jakb ci się w jakiejś perspektywie kontrakt lukratywny urwał i musiałbyś bulic składki rynkowe za każda operacje, od startu, przez czas przebywania na płycie lotniska po lądowanie , bo o to chodzi. Zreszta to argument z butów, to trochę jakby prezes intela protestował, bo AMD taniej krzem w RPA kupuje albo prezes VAGa stęka ze potrzebne sa cła zaporowe na chińskie samochody elektryczne...No comment. Jako pasażer tez mogę protestować ze w SAS pracują w większości emerytowane stewardesy...te linie z perspektywy docelowej CPK sa drugorzędne, niech latają z Gdańska i z Krakowa. Ważne ze z CPK chce latać Emirates, Air China, Singapur Airlaines, Air Turkey, Air France, Unitet Airlines, Air Canada czy Pan Am, czyli przewoźnicy miedzy kontynentalni. A nastroje w branży budowlanej sa bardzo ważnym wskaźnikiem bo ktos to musi zbudować i wyposażyć, nie mówiąc o poddostawcach i wszelkich instalatorach z zewnątrz. Ta
- 4 1
-
2023-10-03 14:15
Stogi
Na Stogach brak zrównoważonego rozwoju pomiędzy przemysłem a turystyka.Trwajaca rozbudowa portu północnego oraz rozbudowa hal w sąsiedztwie portu /PCL/ niszczy wszelkie walory turystyczne w tym rejonie
- 7 0
-
2023-10-03 08:41
Jelitkowo - Stogi
Jelitkowo na tle Stogów wygląda jak ubogi krewny , widać że zostało zapomniane przez decydentów. A może by tak w Jelitkowie odbudować molo którego pozostałości można było oglądać w latach 60 tych.
- 7 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.