• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum?

Patryk Szczerba
29 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina. Projekt unijny ma pomóc w przygotowaniu oferty komunikacyjnej dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina.

Badanie z udziałem gdynian ma dać odpowiedź na pytanie, jak poprawić komunikację Chwarzna i Wiczlina z centrum miasta. Na tej podstawie powstanie także tzw. plan mobilności dla dzielnicy. Całość sfinansuje w 85 proc. Unia Europejska, wykładając około 1 mln zł w ramach międzynarodowego projektu.



Głównym celem projektu o nazwie Smacker jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania oraz poprawę usług transportowych w dzielnicach oddalonych od centrów miast - takich jak Chwarzno i Wiczlino.

To dziś najszybciej rozwijające się dzielnice Gdyni, których mieszkańcy mają jednak spore problemy z dostaniem się do Śródmieścia. Powodem jest m.in. zawieszenie zapowiadanej przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni na witomińskim odcinku.

Z drugiej strony pojawiają się pomysły władz Gdyni na usprawnienie komunikacji miejskiej wewnątrz dzielnicy oraz ulżenie pasażerom kursujących z tych dzielnic autobusom do centrum w najbliższych tygodniach.

Dzięki unijnemu wsparciu władze Gdyni chcą zadbać przede wszystkim o użytkowników komunikacji miejskiej.

- Celem projektu Smacker jest promocja ekologicznych wyborów transportowych, a sprzyjają im zmiany, które już wprowadzamy w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. To choćby nowa linia 272, już kursująca wewnątrz dzielnicy czy wytyczenie kontrabuspasa na Chwarznieńskiej w stronę centrum, który już niedługo usprawni poranny dojazd komunikacją miejską - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.
Harmonogram projektu Smacker:

  1. Badanie mieszkańców Chwarzna-Wiczlina pod kątem tego, w jaki sposób podróżują do centrum.
  2. Plan mobilności dla dzielnicy.
  3. Lista działań do wykonania, w szczególności w dziedzinie transportu zbiorowego.
.

Chodzi o nowe linie autobusowe, zmiany tras, zwiększenie częstotliwości kursów, nowe tablice na przystankach. Urzędnicy tłumaczą, że nie wykluczają również np. zmiany ustawienia stacji Mevo.

Rozkład ZKM Gdynia


Projekt, w którym dla Gdyni przeznaczono 1 mln zł dofinansowania (85 proc. kosztów kwalifikowanych), przewiduje także działania promocyjne, mające zmienić przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców.

Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana do 15 lipca.

Miejsca

Opinie (242) ponad 10 zablokowanych

  • Ostatnio jakiś d**il zlikwidował na Wzgórzu św. Maksymiliana na ul. Śląskiej trzeci pas w kierunku Centrum Riviera, a zrobił drugi prawoskręt na Witomino, który kończy się po 100 m. Mistrz projektowania drogowego! Teraz ci co jadą do Riviery stoją w korku i blokują pas w kierunku Orłowa.

    • 27 0

  • (3)

    Żadna przebudowa nic tu nie da,tylko nowe drogi.

    • 103 28

    • Gdynia wyrzuciła 100 milionów na wirtualne lotnisko, żadnych inwestycji nie ma i nie będzie

      • 9 6

    • Żadne nowe drogi nic tu nie dadzą, tylko SKM, tramwaj lub inna komunikacja zbiorowa.

      • 11 8

    • Ten kto projektował osiedla w tym miejscu, dla tak dużej liczby ludzi, chyba zdawał sobie sprawę, że nie ma tam odpowiedniej infrastruktury dojazdowej i wiedział jaka jest przepustowość tych leśnych uliczek. Nie wiem, czy teraz dyplomy na urbanistyce to za świniaka dają, czy magistrat zatrudnia bałwanów bez szkoły. To równie dobrze można byłoby wybudować dworzec kolejowy za 100 milionów, ale nie pociągnąć do niego torów.

      • 24 0

  • Tylko bus pasy (1)

    Całkowicie zarezerwowany dla autobusów. Innej opcji nie ma. Jak ludzki chcą jechac swoim samochodem, to niech stoją w korku

    • 41 41

    • A ja uważam, że

      Jak ludzie chcą jechać autobusem to niech stoją w korku. I co Pan mi zrobi ?

      • 11 6

  • Czyli wynik badania jest predefiniowany:

    "Nacisk położony jest na ekologiczne zachowania"

    • 18 5

  • Ten artykuł może dotyczyć (4)

    Tego samego problemu co na Obłużu.
    Dopóki nie zaprzestaną budowania kolejnych osiedli, i nie powstaną nowe drogi...będzie z dazdym dniem, miesiącem gorzej.

    • 105 11

    • Dokładnie! (1)

      Tylko kto wydaje pozwolenia na budowę kolejnych osiedli, skoro gołym okiem widać że nie ma dojazdu?

      • 17 5

      • Znasz obecny stan prawny?

        • 7 5

    • Powinni budować nowe osiedla, ale nie budować nowych dróg. Tylko SKM.

      • 6 9

    • Tyle, że na Obłużu to co powstaje nie stwarza problemów komunikacyjnych. Tym problemem są nowe osiedla na Pogórzu, a to już nie Gdynia.

      • 17 6

  • darmowa rada bez dotacji obligacji i dialogu publicznego (1)

    brać opłaty za przejazd przez Witomino, bramki stawiamy i zaraz ruch się zmniejszy

    • 47 18

    • dokładnie, Witomino ąz strach sie bac ludzie smutni i roszczeniowi. Trzeba brac opłąty żeby pokazać skansen

      • 7 9

  • Panie szcurek

    Tylko metro!!!!
    albo tramwaje no chyba ze ten tunel hipersoniczny z oksywia na wiczlino w 1min?

    • 24 0

  • korki w gdyni (1)

    Krótko i na temat,jeżdżę komunikacją miejską od zawsze,ale jeżeli w gospodarstwie są 2 lub 3 auta i każdy jeździ sam - to niestety jak ktoś napisał- budowa dróg i remonty nic nie pomogą,ogarnijcie się wszyscy,bo któregoś dnia Gdynia tak się zatka i nie odetka.Płacić za każde kolejne auto i wszędzie zrobić parkometry w centrum,a Gdynia powinna wybudować za te pieniądze wysoki parking i tyle w temacie,Mieszkam i dojeżdżam ulicą wielkopolską a tam inpro za chwilę oddaje nowe bloki,poproszę o skrzydła...

    • 17 25

    • Twoje miejsce jest na wsi.

      • 9 3

  • Poprawa ma polegać na zepsuciu co działa, czyli odcinku leśnym ul. Chwarznieńskiej. Lepiej zajmijcie się budową nowych dróg i dodatkowych pasów na istniejących dolotówek na Obwodnicę.

    • 21 11

  • To jest pokaz arogancji ze strony UM Gdynia wobec mieszkańców północnych dzielnic (1)

    Szczególnie w kontekście aktualnych problemów z komunikacją.
    Absurd za absurdem...

    • 32 6

    • Bo Gdynia zachód to projekt jednego dużego dewelopera mocno powiązanego z miastem, na północy nie mają żadnej inwestycji

      • 11 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane