• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jazda pod prąd dozwolona

Katarzyna Moritz
23 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy zwolnią, a rowerzyści pojadą pod prąd
Kierowcy aut parkujący na Ogarnej  tak je ustawiają, że  blokują utworzony pas dla rowerzystów. 
Kierowcy aut parkujący na Ogarnej  tak je ustawiają, że  blokują utworzony pas dla rowerzystów.

Na ulicy Ogarnej otwarto pierwszy pas ruchu w Gdańsku, którym rowerzyści mogą bezkarnie jeździć "pod prąd". Ale teraz nie fani dwóch kółek będą otrzymywać tam mandaty, a kierowcy, którzy źle parkują i blokują drogę rowerom.



Parkowanie powinno być równoległe do krawędzi jezdni, a nie skośne. Parkowanie powinno być równoległe do krawędzi jezdni, a nie skośne.
Otwarcie kontrpasa odbyło się we wtorek, kiedy w Europie, a także w Trójmieście, obchodzony był dzień bez samochodu, promujący alternatywne środki transportu.

Rowerzyści, gdy teraz wjadą na ul. Ogarną na jej jednokierunkowym fragmencie, zobaczą wymalowany białą farbą pas po prawej stronie jezdni, którym mogą się poruszać pod prąd.

Utworzenie go to z jednej strony uzupełnienie brakującego połączenia wschodnich dzielnic Gdańska ze Śródmieściem i przedłużenie drogi rowerowej, biegnącej z dzielnicy Stogi oraz tranzyt dla ruchu rowerowego z dzielnicy Rudniki.

Był też kolejny, raczej mniej przyjemny aspekt braku pasa na tej ulicy. Rowerzyści, którzy nie patrzyli na znaki, często dostawali tam mandaty za jazdę pod prąd.

Obecnie pojawił się nowy problem. Kierowcy aut parkujący na Ogarnej źle je ustawiają, przez co część samochodów wystaje i blokuje utworzony pas dla rowerzystów.

- Kontrpas jest nowym zjawiskiem i część kierowców jeszcze się nie dostosowała do oznakowania i nie zwróciła uwagi, że powinni parkować równolegle do krawędzi jezdni, a nie skosem. Zapewniam, że straż miejska będzie nad tym czuwać - zapowiada Remigiusz Kitliński , oficer rowerowy w Gdańsku, który od maja jest odpowiedzialny za sprawy rowerowe w mieście.

To właśnie dzięki jego inicjatywie powstał na Ogarnej kontrpas dla rowerzystów. Zapowiada, że kolejny ma się wkrótce pojawić na ulicy Garncarskiej w Gdańsku.

Oficer rowerowy zapowiada także nowe wydzielone drogi rowerowe w Gdańsku w tych miejscach, gdzie brakuje odcinków do połączenia sieci ścieżek w całość.

- Priorytetem w najbliższym czasie będzie ulica Kartuska, wjazd na Morenę, ulica Rakoczego, Nowolipie. Drogi powstaną tam w ciągu dwóch lat w ramach projektu unijnego. Kolejne takie miejsce to: ulica Kliniczna, gdzie połączymy istniejącą drogę rowerową z ulicą Marynarki Polskiej z Hallera - zapowiada Kitliński.

Opinie (298) 7 zablokowanych

  • czy tak ciezko bylo namalowac owa sciezke nieco blizej srodka? (2)

    auta moglby dalej parkowac po skosie a i samochody jadace z naprzeciwka nie kolidowalyby z rowerami

    • 4 4

    • i jak bys mijal(a)l samochody jadac rowerem (1)

      po masce?

      • 0 2

      • jestem przekonany ze te 30-40cm blizej srodka nikomu by nie zaszkodzilo

        ale najlatwiej zrobic na odwal sciezke, i "zmodernizowac" postoj dla samochodow o 50% w dol, bo przeciez w gdansku tyle miejsc do parkowania ze mozna sobie na cos takiego pozwolic prawda?

        • 3 1

  • Natężeeeenie ruchu rowerowego

    Jak widać na zdjęciu ruch rowerowy na tej trasie jest znikomy. Ciekaw jestem jak długo musiał czekać reporter, aby uchwycić moment przejazdu rowerzysty. Ciekaw też jestem ile razy wielu entuzjastów jazdy rowerowej piszących na tym forum jechało tą trasą. Ludzie nie dajcie się manipulować pismakom i urzędasom UM. W tym wariactwie jest metoda skłócenia z sobą wszystkich.

    • 4 4

  • brawo

    taki pas by sie jeszcze przydał na armii krajowej, że nie wspomne o innych ulicach

    • 0 3

  • Prawda jest taka, ze (3)

    samochod w Polsce to swietosc a jak ktos juz go ma to z kmiotka staje sie conajmniej Panem.

    Dlatego samochodem pan moze jezdzic jak chce: raz zbyt szybko, raz zbyt wolno, moze zaparkowac na chodniku co jest glowna przyczyna ich niszczenia i w ogole absurdem na skale swiatowa jest przepis na to zezwalajacy.

    Nie przepusci, raczej przyspieszy, bo kmiot kmiota nie szanuje.

    Moze tez zaparkowac na trawie, bo SM i Policja ma w d..ie fakt,ze niszczy sie zielen chociaz jest to niezgodne z przepisami.

    Ogolnie marzy mi sie zmiana przepsiow (sam jezdze autem), ktore doprowadzily by powyzszy balagan do porzadku.

    Jak ktos nie wierzy, ze zyjem,y w syfie to niech zobaczy jak wygladaja np okolice Dworca we Wrzeszczy, Galerii Bal. itd itd, Auta sa wszedzie, wszedzie gdzie sie da...
    Podrozujac Po Europie Zachodnie, Poludniowej czy Stanach poobserwujcie czy takie sytucjae sa gdzies jeszcze mozliwe.

    Ale co tam....my mamy wieczny syf, wszystko krzywe a zamiast trawy mamy bloto w koleinach albo chaszcze.

    Pozdrawiam,

    • 10 4

    • Kto pozwolił na budowę Galerii Bałtyckiej?

      Na tych warunkach, za potężne łapówy, bez mostu Słowackiego- Kościuszki i chorym parkingiem na górze obiektu? Oczywiście Rada Miasta i pan Adamowicz. A co się stanie na Szadółkach i Jabłoniowej? Masakryczne korki teraz ale buractwo nasprzedawało tam jeszcze działek i nowe domki powstają jak grzyby po deszczu, w smrodzie z wysypiska! Dealerzy budują salony, Carfour itd. SKANDAL! Ulice np. Warszawska i Jabłoniowa gdzie dziury po kolana, powinny być codzienną trasą autem a lepiej rowerem pana Prezydenta. Zapraszamy!

      • 2 0

    • (1)

      Jak prowadze samochod bardzo uwazam na rowerzystów, bo nie raz już wjechali mi na drogę. Rowerzyści nie są bez winy.

      • 1 0

      • a dziękuje za uwagę, tak przyznaje czasem ciutke naginam przepisy. Z góry przepraszam lecz wiem, że jeśli coś się stanie to se je mogę w ....koło wsadzić!

        • 0 0

  • z Chelmu/Ujesciska do srodmiescia...

    Wlasciwie nie ma zadnej sciezki rowerowej z chelmu do srodmiescia...

    PROSIMY o jakas zmiane !

    • 3 0

  • Przyjemniej i bezpieczniej czułam się na ulicach, kiedy miasto jeszcze nie zabrało się do budowy dróg rowerowych. Teraz muszę przemykać się wąskim chodniczkiem, uważać żeby nie przekroczyć magicznej białej linii namalowanej farbą na chodniku (i iść po wlaściwej stronie linii). A rowerzyści pędzą po swoich "drogach", chodnikach, jezdniach. Pojedynczo i parami. A teraz jeszcze inowacja na Ogarnej - farbka jest na jezdni i ruch pod prąd. Brawo Gdańsk.

    • 5 6

  • Ogarna górą! :)

    • 1 0

  • pomyślecie lepiej jak bezpiecznie dojechać rowerem ma Westerplatte.

    pomijając oczywiście fakt, że mostem wantowym nie da się jechać. Ale podróż rowerem ze Stogów na Westerplatte to po prostu ryzyko tragicznej śmierci !!!!

    • 1 0

  • To jeszcze te moto eunuchy nie umieja (1)

    rozpoznawać znaków drogowych? A co dopiero poprawnie parkować... Gdzie jest SM?

    • 1 7

    • Karać takich jełopów boleśnie

      to się nauczą w końcu parkować.

      • 0 0

  • Jak jakiś pajac parkował zajmując cały chodnik (1)

    zawsze traktowaliśmy takiemu frajerowi lusterko z glana , chamstwo trzeba zwalczać chamstwem.

    • 3 5

    • SŁUSZNIE, RAZ STRACI LUSTERKO TO SIE NAUCZY.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane