• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedna firma wyremontuje dwa perony SKM naraz i za podobną cenę

Michał Brancewicz
19 lipca 2023, godz. 11:05 
Opinie (100)
Najnowszy artykuł na ten temat Za dwa lata oba perony SKM stocznia będą jak nowe
Już na pierwszy rzut oka widać, że peron SKM Gdynia Stocznia wymaga remontu. Obecnie przypomina obiekt z poprzedniej epoki. Już na pierwszy rzut oka widać, że peron SKM Gdynia Stocznia wymaga remontu. Obecnie przypomina obiekt z poprzedniej epoki.

Wszystko wskazuje na to, że firma Porr zgarnie dwa kontrakty na remont przystanków SKM Gdynia StoczniaMapka i Gdańsk StoczniaMapka. W obu przypadkach była to kwota nieco ponad 13 mln zł, która okazała się najkorzystniejsza. Prace projektowe i budowlane potrwają łącznie dwa lata.



Warto inwestować w remont stoczniowych przystanków?

Szybka Kolej Miejska ogłosiła jedno postępowanie dla obu przystanków, gdyż ich parametry są bardzo podobne, tak samo jak zakres prac.

Podzielono go jednak na dwa zadania.

Do każdego zgłosiło się po sześciu oferentów. W obu przypadkach najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Porr. Co więcej, kwoty są niemal identyczne.

SKM może zaoszczędzić ponad 16 mln zł




  • Dla SKM Gdańsk Stocznia - 13 098 270 zł
  • Dla SKM Gdynia Stocznia - 13 090 890 zł

Warto dodać, że pierwsza oferta była o ponad 6,8 mln zł niższa niż zakładał budżet, a druga o niemal 10 mln zł.



Po blisko dwóch miesiącach SKM ogłosiła w końcu wybór ofert. Wydaje się, że skoro są one tak korzystne, to nic nie stanie na przeszkodzie, by wkrótce podpisać umowy z wykonawcą.

Dwa lata na projektowanie i przebudowę



Przypomnijmy. Dla każdego przystanku będzie on miał 10 miesięcy na prace projektowe i 14 miesięcy na budowę.

Nieoficjalnie mówi się jednak, że są pewne obawy, czy pozostali oferenci nie złożą odwołań, skarżąc się na zbyt niską cenę. To opóźniłoby zawarcie kontraktów i rozpoczęcie prac.



Nie inaczej jest z peronem SKM w Gdańsku, którego wygląd przywodzi na myśl dawne czasy świetności stoczni. Nie inaczej jest z peronem SKM w Gdańsku, którego wygląd przywodzi na myśl dawne czasy świetności stoczni.
SKM Stocznia Gdańsk - zakres prac:

  • wymiana konstrukcji krawędzi peronowych i nawierzchni,
  • budowa pełnowymiarowego zadaszenia wiat po obydwu stronach kładki,
  • montaż windy na peron,
  • wymiana szyn wzdłuż peronu,
  • konserwacja sieci trakcyjnej,
  • montaż wiatrołapów, przysiadaków i ławek.


SKM Stocznia Gdynia - zakres prac:

  • rozbiórka peronu i budowę nowego o wysokości blisko 100 cm,
  • przebudowa schodów,
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronu o długości 21 m i 117 m oraz wysokości 3,5 m - zlokalizowanych po dwóch stronach kładki,
  • wymiana szyn wzdłuż peronu, który będzie dodatkowo doświetlony,
  • montaż windy przy kładce po północnej stronie,
  • montaż przysiadaków, wiatrołapów i ławek,
  • konserwacja sieci trakcyjnej.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (100)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane