- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (73 opinie)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (26 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (294 opinie)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (47 opinii)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (3 opinie)
Jedna firma wyremontuje dwa perony SKM naraz i za podobną cenę
Wszystko wskazuje na to, że firma Porr zgarnie dwa kontrakty na remont przystanków SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia. W obu przypadkach była to kwota nieco ponad 13 mln zł, która okazała się najkorzystniejsza. Prace projektowe i budowlane potrwają łącznie dwa lata.
Podzielono go jednak na dwa zadania.
Do każdego zgłosiło się po sześciu oferentów. W obu przypadkach najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Porr. Co więcej, kwoty są niemal identyczne.
SKM może zaoszczędzić ponad 16 mln zł
- Dla SKM Gdańsk Stocznia - 13 098 270 zł
- Dla SKM Gdynia Stocznia - 13 090 890 zł
Warto dodać, że pierwsza oferta była o ponad 6,8 mln zł niższa niż zakładał budżet, a druga o niemal 10 mln zł.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Nieruchomości w pobliżu SKM
Po blisko dwóch miesiącach SKM ogłosiła w końcu wybór ofert. Wydaje się, że skoro są one tak korzystne, to nic nie stanie na przeszkodzie, by wkrótce podpisać umowy z wykonawcą.
Dwa lata na projektowanie i przebudowę
Przypomnijmy. Dla każdego przystanku będzie on miał 10 miesięcy na prace projektowe i 14 miesięcy na budowę.
Nieoficjalnie mówi się jednak, że są pewne obawy, czy pozostali oferenci nie złożą odwołań, skarżąc się na zbyt niską cenę. To opóźniłoby zawarcie kontraktów i rozpoczęcie prac.
SKM Stocznia Gdańsk - zakres prac:
- wymiana konstrukcji krawędzi peronowych i nawierzchni,
- budowa pełnowymiarowego zadaszenia wiat po obydwu stronach kładki,
- montaż windy na peron,
- wymiana szyn wzdłuż peronu,
- konserwacja sieci trakcyjnej,
- montaż wiatrołapów, przysiadaków i ławek.
SKM Stocznia Gdynia - zakres prac:
- rozbiórka peronu i budowę nowego o wysokości blisko 100 cm,
- przebudowa schodów,
- montaż nowych wiat niemal na całej długości peronu o długości 21 m i 117 m oraz wysokości 3,5 m - zlokalizowanych po dwóch stronach kładki,
- wymiana szyn wzdłuż peronu, który będzie dodatkowo doświetlony,
- montaż windy przy kładce po północnej stronie,
- montaż przysiadaków, wiatrołapów i ławek,
- konserwacja sieci trakcyjnej.
Opinie wybrane
-
2023-07-19 11:08
SKM naprawdę przyspieszyła (21)
W ostatnich latach remont peronów widać, bardzo sprawnie to idzie. Ahh te lata zaniedbań, ale tabor wciąż stary, tzw. kible. Ekipy też mają dobre. Np. przy remoncie stacji Gdynia Grabówek pracuje 2 byłych strongmanów, 55 w łapie.
- 54 9
-
2023-07-19 12:57
Z tym przyśpieszeniem to tak trochę słabo
Za Janowem czas zatrzymał się w miejscu i ciągle tam są klimaty wczesnego Gierka. Same remonty na tej właściwej linii SKM też są często przeprowadzane na pół gwizdka. Na Grabówku potrzebnego tunelu przy Lidlu jak nie było, tak nie będzie. W Gdyni Stoczni winda będzie tylko na peronie, a na Morskiej i Wiśniewskiego dalej będą dziesiątki schodów do pokonania. Składy wyprodukowane po 2010 roku i dostosowane do ruchu aglomeracyjnego też ciągle można policzyć na palcach jednej ręki.
- 9 1
-
2023-07-19 11:51
nie dziwne (5)
jak zaplacilem za siebie i dwojke dzieci 35 zl by dojechac z Wrzeszcza do Gdyni i z powrotem to zdebialem...
kasa jest- 4 6
-
2023-07-19 14:16
Ceny ustala marszałek, nie skm czy polregio. (1)
- 0 0
-
2023-07-19 18:19
Na podstawie wyceny pracy przewozowej przewoźników
- 0 0
-
2023-07-19 12:12
(2)
A ile ma być? Taxi to ok 50 w jedną stronę więc prawie 3x więcej.
- 2 3
-
2023-07-19 13:22
nie było by drożej jak by wziął jeszcze żonę
od czterech osób taxi, a na pewno uber, bije cenowo skm- 5 0
-
2023-07-19 12:33
taxi oczywiscie, ze drozej
ale autem wychodzi 11,5zl w dwie strony
- 4 3
-
2023-07-19 11:34
SKM przyspieszy (6)
jeśli wymienią większość taboru na taki o większym przyspieszeniu i podwyższą prędkość na swoich torach. Może wtedy podróż z Gdańska do Gdyni skróci się chociaż o 5 minut, dobrze byłoby 10.
- 10 0
-
2023-07-20 08:15
Nie zmieni bo już wymyślili, że SKM będzie robić za tramwaje. Już chcą budować przystanek między Orłowem i Redłowem i drugi między Wzgórzem i Gdynią. Tak więc na tych odcinkach SKMka będzie jeździć z prędkością roweru.
- 0 0
-
2023-07-19 12:06
(3)
Gdynia-Gdansk to 30 min, tu 5 min nic nie zmieni, jak już to niech się skupią na częstotliwości, powinny być co 5min (Wejherowo-Gdańsk co 10) i będzie ok.
- 9 0
-
2023-07-19 12:46
(2)
powiedz wszystkim spieszącym się do pracy, że 5 min nic nie zmienia. Tu nie chodzi o powrót z imprezy nocą
- 3 5
-
2023-07-19 12:55
(1)
przecież nawet te co są mogą jechać dynamicznie mają zmieniony system rozruchu wszystko zależy tak naprawdę od maszynistów i polityki firmy nie wiem może chodzi o zużycie prądu itd
- 1 1
-
2023-07-19 14:16
Nie wszystkie skmki mają zmodernizowany napęd.
Wystarczy, że pojedzie jedna z klasycznym napędem i pozostałe muszą się dostosować do jej tempa.
- 1 0
-
2023-07-19 11:54
spokojnie w 2045
- 4 1
-
2023-07-19 11:25
Nazwiska tych strong menów podaj ,bo nie uwierzę że taki będzie pracowal fizycznie .Coś chyba za dużo wypiłeś.Ja chodząc tamtędy widze samych wyschniętych fajami i alkoholem szczypiorów,pomarszczonych jak firana.
- 7 1
-
2023-07-19 11:14
Za tuska pkp nie smierdziało groszem (5)
A teraz prawie wszystkie przystanki remontują. Tak dobrze PO rządziło, ze na nic kasy nie było
- 8 42
-
2023-07-19 18:21
Nie, nie było
Modernizacje z zabudową ETCS, nowy tabor... Ale tego nie było
- 1 0
-
2023-07-19 12:17
Rozdawnictwo pisowskie
Ktoś musiał kiedyś zaoszczędzić by teraz miał kto te kasę rozdawać jak swoją!!!
- 12 7
-
2023-07-19 11:18
A wiesz o tym (2)
że to SKM remontuje przystanki naszego Trójmiejskiego metra, a nie PKP.
- 22 8
-
2023-07-19 11:53
A skm to kogo jest (1)
Marszałka struka??? Przeciez to spółka pkp. Peowczyki to juz by chciały zeby ich była.
- 10 12
-
2023-07-19 14:13
SKM jest spółką akcyjną.
Większość akcji ma PKP SA, ale współwłaścicielami są pomorskie samorządy (tak, Struk też ma ponad 10 proc). Rzut oka do BIP i wszystko jasne:
Kapitał zakładowy Spółki wynosi 168 389 000,00 złotych i dzieli się na 336 778 równych i niepodzielnych udziałów o wartości 500 złotych każdy. Udziały w kapitale zakładowym Spółki objęteWiększość akcji ma PKP SA, ale współwłaścicielami są pomorskie samorządy (tak, Struk też ma ponad 10 proc). Rzut oka do BIP i wszystko jasne:
Kapitał zakładowy Spółki wynosi 168 389 000,00 złotych i dzieli się na 336 778 równych i niepodzielnych udziałów o wartości 500 złotych każdy. Udziały w kapitale zakładowym Spółki objęte zostały w następujący sposób:
222 218 udziałów (65,98%) posiadają Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna - PKP SA
34 000 udziałów (10,10%) posiada Województwo Pomorskie.
42 000 udziałów (12,47%) posiada Gmina Miasta Gdańsk.
7 000 udziałów (2,08%) posiada Gmina Miasta Sopot.
25 600 udziałów (7,60%) posiada Gmina Miasta Gdynia.
4 000 udziałów (1,19%) posiada Gmina Miejska Pruszcz Gdański.
1 960 udziałów (0,58%) posiada Gmina Miejska Rumia.- 7 0
-
2023-07-20 07:43
Oby to nie była ta firma, która remontuje Grabówek.
Tam są dopiero jaja - roboty przedłużają się chyba już ponad rok. Wczoraj wsiadałem tam do skmki ok. 9:30 i było tam dwóch pracowników coś kopiących w jednym miejscu. Gdy wróciłem, po godz. 15:20 wciąż tam byli tylko ci dwaj, i wciąż kopali w tym samym miejscu, przy słupie.
- 5 0
-
2023-07-19 14:19
Remont stacji SKM Gdańsk Stocznia powinien obejmować przedłużenie peronu w kierunku stacji Gdańsk Politechnika (9)
oraz budowę kładki pieszo rowerowej umożliwiającej docieranie pieszych i rowerzystów zarówno do budynków GUMEDu jak i nowopowstającej na terenie dawnej Stoczni Gdańskiej dzielnicy mieszkaniowej / biurowców.
- 25 6
-
2023-07-20 21:51
Niezasadne
- 0 0
-
2023-07-20 08:11
To jest SKM oni nie myślą o takich rzeczach
Jak już to uważają: niech miasto zbuduje dodatkowy przystanek jak w planują w Gdyni - co tylko dodatkowo zamuli i tak już wolną SKM. Potem sie okazuje, że z małego trójmiasta do Gdańska trzeba jeździć regionalnymi do których jak piszą nie można wejść z rana, więc wykasowali zatrzymania.
- 1 0
-
2023-07-19 20:06
Gdańsk Kolonia jest zachowany
- 0 2
-
2023-07-19 17:31
Co to za firma ?
Niemożna podać kto wygrał taki przetarg ?
- 2 2
-
2023-07-19 16:33
Przejście naziemne! (2)
Kładki są passe, lepiej zrobić przejścia przez tory i jeszcze szlabany dla pociągów. Bo one pędzą za szybko!
- 2 5
-
2023-07-20 08:14
Akurat przejście przez tory jak na Zaspie jest OK (1)
ale oczywiście SKM, nie widzi gdzie przydałoby sie zejście z drugiego końca (np. Oliwa) tylko znajduje jedno miejsce gdzie chce poprawić/zmienić dojście - to oczywiście to przez tory na Zaspie.
- 1 0
-
2023-07-20 21:51
Przejście na Zaspie też niebezpieczne
- 0 0
-
2023-07-19 14:26
Jasne i co jeszcze... (1)
A tu przesuniemy jezioro...
- 6 9
-
2023-07-19 17:54
chyba okulista będzie potrzebny
naprawdę nie widzisz różnicy między przesunięciem jeziora a przedłużeniem peronu?
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.