• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest szansa na budowę chodnika i ścieżki rowerowej na moście wantowym

Maciej Naskręt
18 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Bliżej do rozbudowy mostu wantowego. Bliżej do rozbudowy mostu wantowego.

Kosztem nie więcej niż 3 mln zł można poszerzyć most wantowy im. Jana Pawła IIzobacz na mapie Gdańska o chodnik lub drogę rowerową. Miasto zamówi analizę ruchową, która pokaże czy taka przebudowa ma sens.

.

Czy korzystałbyś z mostu wantowego pieszo lub rowerem?

Dziś piesi i rowerzyści, by przedostać się ze Stogów lub Przeróbki na Rudniki muszą korzystać z  Mostu Siennickiego zobacz na mapie Gdańska, czyli nadkładają nawet 3 km. Powód? Na istniejącym moście wantowym i położonym obok niego obrotowym moście kolejowym zobacz na mapie Gdańska obowiązują zakazy ruchu dla pieszych i rowerzystów. Przejścia nie będzie także na nowym moście kolejowym, który powstaje między istniejącymi obiektami.

Mieszkańcy dzielnicy zasugerowali w pewnym momencie, by na pieszo-rowerową kładkę zaadaptować stary most kolejowy. Na to jednak nie zgodzili się kolejarze z PKP PLK, do których należy obiekt.

Powstał więc pomysł rozbudowy mostu wantowego. Radni Gdańska z komisji zrównoważonego rozwoju złożyli w połowie marca wniosek o rozpatrzenie dostosowania go do ruchu pieszych i rowerzystów. Sprawą zajęła się Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Inwestycja za maksymalnie 3 mln zł

- Zleciliśmy wykonanie orzeczenia technicznego. Jego autorzy uznali, że można poszerzyć most o chodnik z każdej strony. Wymagałoby to demontażu istniejącej bariery i dobudowania pomostu. Oczywiście piesi i rowerzyści poruszaliby się po ok. 1,5-metrowym chodniku. Z tego powodu ci ostatni musieliby poruszać się z prędkością nie większą niż 10 km/h - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Koszt przebudowy mostu wantowego nie powinien przekroczyć 3 mln zł. W tej cenie dodatkowo powstałyby wjazdy na most w kształcie ślimaków z każdej strony przeprawy. To tez umożliwi m.in. wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

- Zanim jednak zostaną podjęte jakiekolwiek kroki, musimy przeprowadzić analizę potencjalnego ruchu, by ocenić, czy taka inwestycja jest w ogóle potrzebna - zaznacza Bartosiewicz.
Co ważne, rozbudowa może być etapowana: może zacząć od budowy chodnika tylko z jednej strony, a w kolejnym roku - z przeciwległej.

Radni zadowoleni, będą szukać pieniędzy na realizację

- To bardzo dobra informacja, cieszę się że rozbudowa jest technicznie możliwa. Szkoda, że pod koniec lat 90. projektanci mostu zapomnieli o rowerzystach i pieszych, nie byłoby trzeba naprawiać teraz tego błędu. Dobrze byłoby, gdyby udało się znaleźć dofinansowanie ze środków europejskich. To potrzebne połączenie - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.
Cieszy się też opozycja.

- Świetna wiadomość dla mieszkańców kilku dzielnic, ale i turystów. Na takie wyniki orzeczenia liczyłem i cieszę się, że nie zabrakło dobrej woli rozwiązania problemu mieszkańców oraz rowerzystów. Ważne, że będzie też możliwość przejazdu dla osób niepełnosprawnych - podkreśla Łukasz Hamadyk, radny PiS.

Miejsca

Opinie (148) 7 zablokowanych

  • Wyobrazacie sobie pijanego rowerzystę jadącego pod górkę? (1)

    Masakra Musieliby dołożyć nie ścieżkę ale dwa pasy ograniczone stalową barierą odbojową.

    • 9 11

    • a wyobraź sobie pijanego kierowcę.

      • 4 0

  • (2)

    jak 3 mln zl wydac na bzdurny lewo czy prawoskret, to wszyscy hurrra. Ale jal wydać na dostosowanie mostu do ruchu innego niż samochodowy, to zaraz gadanie po co, dlaczego, strata kasy, bo przecież można sobie pontonem przepłynąć.

    • 25 12

    • .

      Będziesz przewoził rowerem towary, ludzi, to wszyscy będą się zachwycać.

      • 2 2

    • tacy jak ty zima pierwsi do samochodow wchodza,

      a na forum trolluja, ze niby rowerem jezdza. No chyba, ze naprawde nie masz kasy na samochod.

      • 5 5

  • A dlaczego się nie zgadzają na to żeby zabytkowy most kolejowy przekształcić w most rowerowo pieszy i tym samym zapobiec jego wyburzeniu???

    • 2 1

  • 3 000 000zł dla 4 pieszych i 3 rowerzystów normalnie BRAFFFO (2)

    Za 3 miliony można zbudować choćby łącznik Chełm - Orunia czy dodatkowe pasy ruchu na armi krajowej w miejscach gdzie tworzą się korki.
    Tam na stogach jedyny ruch pieszych to menelka z wózkami z kradzionym złomem. Wyrywają nawet żeliwne kratki z pokryw i studzienek.
    Wkrótce jakiś geniusz wpadnie na pomysł aby tam ekrany dźwiękochłonne zbudować.

    • 39 85

    • (1)

      Widać że się w takiej patologii wychowywałeś, że nawet na bilet tramwajowy nad morze, nie było cię stać. Gdybyś chciał wiedzieć z dzielnic o których piszesz wywodzi się więcej porządnych ludzi niż z dziury w której mieszkasz. A rowerzystów akurat jeździ tamtędy sporo, ale co moze wiedzieć, o tym ktoś kto jeździ rozklekotanym golfem i modli się aby nie rozpadł się po drodze bo mu miasto nie wyremontowalo podwórka.

      • 12 6

      • .

        Możesz z kimś się nie zgadzać, ale nie musisz zaczynać wypowiedzi od osobistych wycieczek w stosunku do interlokutora.

        • 0 6

  • Miasto chce zamówić analizę ruchową, to ja proponuję analizę budyniową!!!

    • 2 3

  • ścieżka rowerowa

    ścieżka jest konieczna

    • 6 5

  • A wystarczyło myśleć przy projektowaniu mostu. A te 3 miliony to tylko most czy też od razu droga z mostu na Rudniki?

    • 6 0

  • (4)

    Trójmiasto.pl napiszcie jak z Jasienia dojechać do Lotniska ścieżkami rowerowymi. Bo mi się nie udało , zawsze są miejsca że kilka kilometrów jechac niebezpiecznymi drogami. Dlaczego nie ma w internecie planu ścieżek rowerowych na miasto Gdańsk. Przecież jest urzędas który zajmuje się rowerami. Nich naszkicuje jakie ścieżki rowerowe należy jak najszybciej wybudować i zrobi taki bezpieczny wykaz dróg.

    • 4 6

    • A musi być wszędzie ścieżkami rowerowymi? To absurd przecież

      Wzdłuż Armii Krajowej jest ścieżka, potem koło Auchan biały mostek, potem przez osiedle do ronda turbinowego. Albo wzdłuż PKM jak już ktoś napisał. Same uliczki osiedlowe i drogi techniczne - nie wiem którędy ty jedziesz że masz "kilka kilometrów niebezpiecznymi drogami", chyba obwodnicą

      • 3 1

    • na lotnisko nie problem....... droga jest nawet ok

      Gorzej z Jasienia do centrum ;)
      To dopiero masakra.

      • 3 1

    • A dokładny plan dróg rowerowych znajdziesz na rowerowygdansk.pl

      • 5 2

    • Oczywiście, że jest

      Google "system tras rowerowych dla Gdańska", masz wszystkie plany z podziałem na etapy realizacji.
      A z Jasienia do lotniska jedzie się przy Auchan, pod obwodnicą i wzdłuż działek i linii PKM do Słowackiego.
      Idealnie nie jest, ale dojazd jest całkiem niezły, kilku kolegów dojeżdża tak regularnie do pracy.

      • 7 1

  • Nie lepiej było pomyśleć z tym rozwiązaniem kiedy zamawiało się most kolejowy?

    • 9 1

  • koszt 3 mln zł

    no i ze trzy mieszkania

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane