• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest szansa na budowę chodnika i ścieżki rowerowej na moście wantowym

Maciej Naskręt
18 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Bliżej do rozbudowy mostu wantowego. Bliżej do rozbudowy mostu wantowego.

Kosztem nie więcej niż 3 mln zł można poszerzyć most wantowy im. Jana Pawła IIzobacz na mapie Gdańska o chodnik lub drogę rowerową. Miasto zamówi analizę ruchową, która pokaże czy taka przebudowa ma sens.

.

Czy korzystałbyś z mostu wantowego pieszo lub rowerem?

Dziś piesi i rowerzyści, by przedostać się ze Stogów lub Przeróbki na Rudniki muszą korzystać z  Mostu Siennickiego zobacz na mapie Gdańska, czyli nadkładają nawet 3 km. Powód? Na istniejącym moście wantowym i położonym obok niego obrotowym moście kolejowym zobacz na mapie Gdańska obowiązują zakazy ruchu dla pieszych i rowerzystów. Przejścia nie będzie także na nowym moście kolejowym, który powstaje między istniejącymi obiektami.

Mieszkańcy dzielnicy zasugerowali w pewnym momencie, by na pieszo-rowerową kładkę zaadaptować stary most kolejowy. Na to jednak nie zgodzili się kolejarze z PKP PLK, do których należy obiekt.

Powstał więc pomysł rozbudowy mostu wantowego. Radni Gdańska z komisji zrównoważonego rozwoju złożyli w połowie marca wniosek o rozpatrzenie dostosowania go do ruchu pieszych i rowerzystów. Sprawą zajęła się Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Inwestycja za maksymalnie 3 mln zł

- Zleciliśmy wykonanie orzeczenia technicznego. Jego autorzy uznali, że można poszerzyć most o chodnik z każdej strony. Wymagałoby to demontażu istniejącej bariery i dobudowania pomostu. Oczywiście piesi i rowerzyści poruszaliby się po ok. 1,5-metrowym chodniku. Z tego powodu ci ostatni musieliby poruszać się z prędkością nie większą niż 10 km/h - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Koszt przebudowy mostu wantowego nie powinien przekroczyć 3 mln zł. W tej cenie dodatkowo powstałyby wjazdy na most w kształcie ślimaków z każdej strony przeprawy. To tez umożliwi m.in. wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

- Zanim jednak zostaną podjęte jakiekolwiek kroki, musimy przeprowadzić analizę potencjalnego ruchu, by ocenić, czy taka inwestycja jest w ogóle potrzebna - zaznacza Bartosiewicz.
Co ważne, rozbudowa może być etapowana: może zacząć od budowy chodnika tylko z jednej strony, a w kolejnym roku - z przeciwległej.

Radni zadowoleni, będą szukać pieniędzy na realizację

- To bardzo dobra informacja, cieszę się że rozbudowa jest technicznie możliwa. Szkoda, że pod koniec lat 90. projektanci mostu zapomnieli o rowerzystach i pieszych, nie byłoby trzeba naprawiać teraz tego błędu. Dobrze byłoby, gdyby udało się znaleźć dofinansowanie ze środków europejskich. To potrzebne połączenie - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.
Cieszy się też opozycja.

- Świetna wiadomość dla mieszkańców kilku dzielnic, ale i turystów. Na takie wyniki orzeczenia liczyłem i cieszę się, że nie zabrakło dobrej woli rozwiązania problemu mieszkańców oraz rowerzystów. Ważne, że będzie też możliwość przejazdu dla osób niepełnosprawnych - podkreśla Łukasz Hamadyk, radny PiS.

Miejsca

Opinie (148) 7 zablokowanych

  • Most wantowy vs Nowa Wałowa

    Problemem jest brak ścieżki rowerowej na moście na Nowej Wałowej - jakim cudem w mieście w którym buduje się ścieżki rowerowe na każdej nowej drodze tam jej nie ma ???

    • 10 4

  • Nie tylko wantowy

    Zdaję się, że podobną głupotę zaserwowano na moście łączącym Bramę Wyżynną ze Stocznią

    • 11 2

  • O.K. chodnik dla pieszych i droga dla rowerów być MUSI. To jest (1)

    oczywiste. Ale wpierw wnioskuję o wydanie wyroku dożywotniego więzienia dla IDIOTÓW, którzy dopuścili do budowy takiego BUBLA. Paragrafów na szkodników gospodarczych znajdzie się kilka.

    • 14 10

    • Nie. Nie wcale nie musi.

      Zwłaszcza w _takim_miejscu_

      • 4 3

  • Dziękuję wszystkim wizjonerom,

    którzy nie mieszkają na naszej wyspie, a wiedzą co jest dla nas dobre. Nie zapraszam.

    • 8 4

  • Budujcie ścieżki rowerowe kompleksowo a nie 50 metrów ściezki, chodnik , dziury , ulica, ścieżka 200 metrów ulica, Tak jest na kartuskiej. Katastrofa. Włodarze ZdiZ pomyślcie i róbcie kompleksowo ścieżki drogowe z GŁOWĄ.

    • 8 2

  • A może kolejkę linową?

    Radni powinni to przeanalizować. Jest konstrukcja do której się można podpiąć, jaką atrakcją będzie, to przyciągnie turystów i zrewitalizuje tą zapadłą skażoną dziurę Rudniki.

    • 7 7

  • Proste rozwiązanie

    Zmienić trase linii autobusowej by jechała przez wiadukt i tyle w temacie , oszczedność 2,99mln

    • 5 5

  • Tak

    Chodnik i droga rowerowa przy drodze obwodowej dla kilku osób. To jest dopiero ciężki idiotyzm.
    Czy na prawdę nie ma już miejsc w mieście, gdzie brakuje chodników i ścieżek rowerowych?
    I tam jest dużo więcej ludzi, którzy faktycznie na to czekają.

    • 8 15

  • Szkoda, że nie zrobili tego od razu przy budowie Wantowego...

    Ale u nas jak zwykle tylko rozwiązania tymczasowe, pół środki itd. I na koniec i tak wyjdzie drożej niż jakby zrobić coś raz, a porządnie.

    • 13 5

  • obok stoi aktualny jeszcze most kolejowy który za chwilę zostanie zamknięty

    po co wydawać tyle kasy na kładki, można skorzystać właśnie z 'dziadka', dźwigał pociągi po kilkaset ton a paru rowerzystów i pieszych nie udźwignie?
    tłumaczenie, że trzeba go rozebrać bo ma za mały prześwit to gadanie głupiego, nic tamtędy i tak nie będzie pływało bo siennicki też ma taki sam prześwit...

    • 16 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane