- 1 Tam z Gdańska jeszcze nie lataliśmy (121 opinii)
- 2 Start remontu, którego nikt nie chciał zrobić (14 opinii)
- 3 1 tys. za przywiązanie psa przed sklepem (414 opinii)
- 4 Dał popis przed policjantami. Zatrzymali go (80 opinii)
- 5 25 lat więzienia za zabójstwo 84-latki (108 opinii)
- 6 Czy były problemy z pociągami Newagu? (82 opinie)
Już miała się wprowadzać, ale w mieszkaniu nie ma prądu
Ponad 20 lat czekała na lokal socjalny. Gdy wreszcie go przyznano, okazało się, że nie nadaje się do zamieszkania. Przydzielono jej kolejny, w którym kończył się remont. Gdy miała się wprowadzić, pojawił się problem z elektrycznością - nie można podpiąć przyłącza. Pani Katarzyna traci już cierpliwość i powoli nadzieję na zamieszkanie w przydzielonym mieszkaniu. Czynsz już i tak musi płacić.
Lokal nie nadaje się do zamieszkania
Pierwszy lokal przyznany pani Katarzynie w 2019 r. znajdował się przy ul. Gdańskiej

- Remont mieszkania miał trwać 9 miesięcy, po czym miałam się wprowadzić. Po jakimś czasie zaczęła się pandemia. Byłam odsyłana z terminem co parę tygodni przez pracowników Gdańskich Nieruchomości. Wszystko zaczęto zwalać na pandemię. W zeszłym roku dowiedziałam się od pracownika, że mieszkanie, które mi przyznano, nie nadaje się do zamieszkania. Zaproponowano mi inny lokal z kończącym się remontem - opowiada gdańszczanka.
Remont lokalu, znajdującego się także w Brzeźnie, ale przy innej ulicy, trwał mniej więcej do maja tego roku.
Walka o przyłącze
Po odbiorze lokalu przez pracowników Gdańskich Nieruchomości okazało się, że lokatorka musi jeszcze poczekać na numer przyłączenia do licznika prądu, co trwa ok. miesiąca.
- Udało mi się to przyspieszyć do dwóch tygodni. Po kolejnych moich interwencjach okazało się, że pismo z tym numerem leży u pracownika na biurku. Wysłałam skan do pracownika Gdańskich Nieruchomości e-mailem. Następnie czekałam na numer konta do wpłat za czynsz. 7.06.2023 dostałam klucze do mieszkania, ale okazało się, że sama muszę załatwić podłączenie licznika. W tym samym dniu złożyłam pismo do energii w tym celu. Trwało to ponad dwa tygodnie - dodaje kobieta.
Bałagan w kablach i opłaty za czynsz
26.06.2023 pracownik Energii nie mógł podłączyć licznika, ponieważ - jak mówi pani Katarzyna - są błędy w kablach, nie ma trzeciej fazy i brak jest przewodów zerowych.
- Do obecnej chwili nie mogę się wprowadzić - chociaż już od otrzymania kluczy płacę czynsz - bo nie ma prądu. Po moich wielu interwencjach u pracowników Gdańskich Nieruchomości nie mam terminu naprawy popełnionych błędów, mimo że lokal został odebrany jako do zamieszkania - mówi pani Katarzyna.
Również w czasie remontu wodomierz nie został wymieniony, co ma nastąpić, gdy już tam zamieszka.
- To jeden wielki cyrk - kwituje pani Katarzyna.
"To drobne nieporozumienia"
Miasto w przesłanym do sprawy komentarzu wyjaśnia, że problem z lokalem, w którym ma zamieszkać kobieta, wynika z drobnych nieporozumień.
- Budynek, w którym mieści się opisywany lokal, jest własnością Wspólnoty Mieszkaniowej, a sytuacja, o której pisze mieszkanka, jest wynikiem drobnych nieporozumień w relacjach Wspólnoty z zarządcą - czytamy w komunikacie. - Gdańskie Nieruchomości są w kontakcie zarówno z mieszkanką, jak i zarządcą, z którym dokładają wszelkich starań, aby możliwie najszybciej rozwiązać problem z instalacją i doprowadzić prąd do lokalu. Oczywiście pani Katarzyna będzie mogła zamieszkać w mieszkaniu, które jej przyznano.
Instalacja wymagana do podłączenia liczników i wodomierza, jak zapewniają urzędnicy, zostanie naprawiona.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-08-10 08:26
fascynujące jest to, że GN przydzielają lokale, które nie nadają się do zamieszkania (25)
- 168 10
-
2023-08-10 08:52
Zawsze możesz na wolnym rynku wynająć, nikt nie broni. (10)
- 28 29
-
2023-08-10 10:20
(6)
To jest klasyczny przykład pasożyta społecznego, któremu się wszystko należy, miasto powinno się wyzbywać lokali komunalnych, powinno zostać kilkaset lokali socjalnych, na wypadek klęski żywiołowej. Ludzie muszą pracować i kupować lub wynajmować sami , naród jest rozpuszczony, a w dzisiejszych czasach jeszcze bardziej dzięki PIS.
- 28 20
-
2023-08-10 10:22
Miasto powinno prowadzić wynajem lokali po kosztach na masową skalę. (4)
To jedyny sposób na kontrolowanie pasożytów społecznych spekulujących mieszkaniami.
- 27 7
-
2023-08-10 10:27
Weź i wynajmuj, dlaczego ja mam komuś mieszkanie podatkami fundować? (3)
- 18 15
-
2023-08-10 10:45
Czyli nie rozumiesz co znaczy "po kosztach"? (2)
Nic nikomu nie fundujesz, bo nie kosztuje podatników to ani grosza.
A sprawia że wiele osób nie musi fundować komuś mieszkania czynszem wyższym niż rata kredytu.- 16 5
-
2023-08-10 10:55
A zbudują się same? (1)
- 5 11
-
2023-08-10 11:28
Jakby budowały się same, to by można było je wynajmować za darmo, a nie po kosztach.
- 10 5
-
2023-08-10 20:10
Sam jesteś pasożytem
Z reguły o lokale socjalne starają się osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności, zazdrościsz takiej osobie?
- 4 1
-
2023-08-10 11:40
(2)
a widziałeś jakie są ceny wynajmu mieszkań?
- 5 6
-
2023-08-10 13:09
Widziałem, bo wynajmuje zamiast wyciągać łapę po darmowe m (1)
- 8 7
-
2023-08-10 14:17
I nie przeszkadza Ci że wynajmujący wyciągnął łapę do Ciebie po darmowe "m"?
- 5 4
-
2023-08-10 09:11
I tłumaczą swoje fuszerki i amatorszczyznę drobnymi nieporozumieniami (2)
Zrzucając oczywiście winę na wspólnotę. Czy to wspólnota robiła remont? Czy to wspólnota źle kable pociągnęła?
Masakra w tym urzędzie.
Pani prezydent powinna surowe konsekwencje wyciągnąć od tych osób które podpisały się pod protokołem odbioru tego gniota od firmy wykonującej zlecenie.
A o braku wymiany licznika na wodę nie wspomnę. To również wina wspólnoty, zapomniałem...- 26 9
-
2023-08-10 09:52
(1)
Widać że nie masz pojęcia w opisanym temacie. Dla takich jak ty: licznik znajduje się na korytarzu (ew.tzw.WLZ). Jest to część wspólna i aby tam cokolwiek robić trzeba mieć zgodę zarządcy. Z opisu wynika że wcześniej mieszkanie było zasilane z jednej fazy. Aby wymieniać na zasilanie trójfazowe trzeba przeprowadzić przewód przez część wspólną. Co do
Widać że nie masz pojęcia w opisanym temacie. Dla takich jak ty: licznik znajduje się na korytarzu (ew.tzw.WLZ). Jest to część wspólna i aby tam cokolwiek robić trzeba mieć zgodę zarządcy. Z opisu wynika że wcześniej mieszkanie było zasilane z jednej fazy. Aby wymieniać na zasilanie trójfazowe trzeba przeprowadzić przewód przez część wspólną. Co do długości oczekiwania na licznik to są to procedury niezależne od GN. Licznik jest poprzez nr PPE przyporządkowywanie do danego mieszkania i o jego nadanie musi wystąpić lokator. Instalacja musi być skończona a elektryk wykonujący musi wystawić oświadczenie o gotowości instalacji. Okres oczekiwania na PPE to ok 2 miesiące.
- 15 2
-
2023-08-10 15:50
Widać, żeś z urzędu
za to czynsz to wiedzą jak naliczać, mimo, że mieszkanie nie nadaje się do zamieszkania. I dlaczego ktoś odebrał te mieszkanie? Może coś jeszcze napiszesz mądrego?
- 7 2
-
2023-08-10 10:23
(8)
Taki artykuł to jak plunąć w twarz tym ludziom, którzy w tych ciężkich czasach spłacają horrendalne kredyty , czy ten portal nie ma już o czym pisać tylko ciągle o tych co dostają mieszkania za darmo ?
- 18 11
-
2023-08-10 10:37
Ale eco nas obchodzi twój kredyt? (4)
Ja kupiłem mieszkanie za gotówkę. Którą zarobiłem za granicą. Czy to jest dobry powód, aby móc się z ciebie naśmiewać mówiąc, że jesteś nieporadny, bo musiałaś wsiąść ktedyt?
- 10 12
-
2023-08-10 10:47
Ponkt pierwszy. Kup mieszkanie 15 lat temu, kiedy były śmiesznie tanie... (1)
Chciałbym zobaczyć jak teraz wracasz ze szparagów z bańką na koncie.
- 9 7
-
2023-08-10 10:56
Brawo PiS!
- 2 4
-
2023-08-10 10:47
(1)
To że ktoś bierze na coś kredyt to nieporadność ?
- 8 2
-
2023-08-10 21:34
tak
w stopniu znacznym.
- 0 2
-
2023-08-10 11:01
I Ty też możesz
Taka pańcia jest klasa średnią i na kredyt Ją stać. Więc nie szalej.
- 1 2
-
2023-08-10 13:16
Niech się cieszą ci spłacający, że są w tak dobrej sytuacji i mogli dostać kredyt. (1)
- 1 1
-
2023-08-10 15:21
Ciekawe co to za fantastyczne warunki o których mówisz , bo nie słyszałem by była sytuacja żeby nie można było dostać.
- 0 2
-
2023-08-10 20:07
Też miałam taką sytuacje jak ta pani Katarzyna (1)
Starałam się o mieszkanie socjalne, przydzielono mi klitkę na Konrada Wallenroda. Dwa albo i trzy lata czekałam na remont. W końcu wszystko pięknie wyremontowali, poza tym,że w budynku był gaz a zrobiono kuchenkę elektryczną Jednak nie było nawet licznika prądu elektrycznego, zrezygnowałam po chwili ekscytacji. Jak tu żyć bez prądu w XXI wieku?
- 1 3
-
2023-08-10 20:39
to jak żyłeś bez prądu ? pewnie kradłeś na lewo
- 0 0
-
2023-08-09 21:43
(2)
Znam ludzi, którzy na przyłącze prądu czekali 3 lata...zatem, ten, teges....
- 67 14
-
2023-08-10 10:14
nooo i pewnie kradli prąd
- 4 4
-
2023-08-10 20:39
chyba na księżycu
- 0 1
-
2023-08-09 22:06
Pani Katarzyno do pracy, następnie po kredyt na mieszkanie i będzie super! (23)
- 372 109
-
2023-08-10 02:06
Tez tak uważam (6)
- 50 16
-
2023-08-10 04:00
2% (5)
- 21 11
-
2023-08-10 08:51
I będzie jak z frankowiczowymi na które Moradziecki namawiał? (4)
- 11 20
-
2023-08-10 10:03
A nie Petru? (3)
- 10 4
-
2023-08-10 10:27
Nie, PiS głośno mówił jak to KNF zabiera ludziom wolność i prawo do posiadania mieszkania... (1)
- 6 8
-
2023-08-10 19:35
A jednak Petru
- 2 1
-
2023-08-10 13:11
Nie. To było w czasach kiedy (uwaga!) byl prawą ręką Tuska. Szok, co?
- 3 3
-
2023-08-10 04:52
Wesołek z ciebie, ale niestety, kredyt na mieszkanie nie dla każdego jest, niestety. (2)
Są też ludzie którzy muszą liczyć na wspólnotę gminną. I żeby nie było - jestem za ostrą selekcją i oddzielaniem potrzebujących od pasożytów. Dla tych drugich powinny być co najwyżej domy z betonu na Szadółkach, 5 metrów kwadratowych na głowę lokatora, z tureckimi sr*czami jako jedynym "luksusem". A o tej pani prawie nic nie wiemy, więc te porady zachowaj dla swoich mało ambitnych i niezbyt pracowitych przyjaciół.
- 43 30
-
2023-08-10 05:00
Jak się woli pracować na czarno, to się nie ma zdolności kredytowej.
- 33 39
-
2023-08-10 10:48
Dla chcącego nic trudnego ale trzeba chcieć
- 5 7
-
2023-08-10 05:41
Kobieto bież tę miejscówkę. (2)
To brzeźnieńska perełka z przedwojennym klimatem kurortu. 100 metrów od plaży, wynajmiesz turystom i jesteś ustawiona.
- 41 12
-
2023-08-10 12:30
(1)
Nie można wynajmować lokalu z socjalu . Takie są przepisy.
- 7 7
-
2023-08-10 20:40
pokoje na minuty otworzy
- 1 0
-
2023-08-10 08:33
No nieprawda, wspólnota mieszkaniowa do pracy ! I jej zarząd ! Część wspólna instalacji elektrycznej jest prawidłowa? Nie ! (4)
Przypomnę, że kabel elektr., co nam wchodzi do mieszkania, idąc od liczników na klatce schodowej, jest częścią wspólną instalacji. I mało tego, skrzynka bezpiecznikowa w mieszkaniu też. To jest tzw. zakończenie części wspólnej. Skrzynka bezpiecznikowa w lokalu powinna być wymieniana na koszt wspólnoty. Dopiero dalej to jest instalacja lokalowa. Oczywiście, lokator może sobie wymienić skrzynkę bezpiecznikową na swoją i za swoje pieniądze.
- 9 6
-
2023-08-10 09:12
Zmarszczyłeś się to pisząc, co?? (1)
- 3 8
-
2023-08-10 09:28
Nie lepiej byłoby ci wśród ludzi na twoim poziomie, a nie tutaj?
- 6 2
-
2023-08-10 10:57
tu się mylisz, (1)
do licznika jest nie twoje
za licznikiem jest Twoje, nawet jak kabel idzie przez pół klatki schodowej
gdyby stało się cos z tym kablem na klatce to na Twój koszt jest naprawa
bezpieczniki te w mieszkaniu też są Twoje i za nie odpowiadasz- 5 1
-
2023-08-10 19:09
I tu się mylisz, w naszym bloku jest, jak napisałem, bo była taka sytuacja
Blok ma kilkadziesiąt lat, jest wspólnota, firma - zarządca, większa część mieszkań została wykupiona, ale mniejsza część nie. Lokator mieszkania komunalnego zrobił duże prace w mieszkaniu, zostawiając je dla syna z żoną i wnukiem. Silnymi i długimi wibracjami spowodowali porozkręcanie się śrub w skrzynce bezpiecznikowej w sąsiednim mieszkaniu.
Blok ma kilkadziesiąt lat, jest wspólnota, firma - zarządca, większa część mieszkań została wykupiona, ale mniejsza część nie. Lokator mieszkania komunalnego zrobił duże prace w mieszkaniu, zostawiając je dla syna z żoną i wnukiem. Silnymi i długimi wibracjami spowodowali porozkręcanie się śrub w skrzynce bezpiecznikowej w sąsiednim mieszkaniu. Były iskrzenia, czyszczenie styków, ale potem finalnie kable się na końcach częściowo poupalały, brak kontaktu powodował grzanie się, a potem i aż rozżarzanie się elementów metalowych ze środka porcelitowej części skrzynki. Pismo do wspólnoty (bo zagrożenie pożarem) - i zrobienie wszystkiego na nowo przez elektryka nadzorującego budynek, ze środków funduszu remontowego. Z położeniem na klatce schodowej po ścianie nowego kabla (w listwie plastykowej) do skrzynki z licznikami. A stary kabel nawet został w ścianie na piętrze. Ale to nie w Trójmieście, a gdzie indziej w dużym mieście.
- 0 0
-
2023-08-10 09:14
O jak! (4)
Przez 20 lat można było już dużo zdziałać zamiast czekać
- 17 4
-
2023-08-10 09:29
(3)
dokładnie, ja czekając , czekając i czekając. otworzyłem firmę i ciężka praca, teraz mam 3 mieszkania.
- 2 8
-
2023-08-10 10:47
(2)
Ciężka praca, czy dojenie pracowników?
Zazwyczaj mamy do czynienia z tym drugim.- 6 5
-
2023-08-10 13:13
Dojenie pracowników? To czemu sam firmy nie otworzyłeś, byś teraz leżał nad basenem w San Escobar, pił kolorowe drinki i kasę (1)
- 5 2
-
2023-08-10 19:36
Pamiętaj kocopole że twoja rola to wyłącznie płacić kasę pracownikom
Nic więcej nie znaczysz
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.