• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie

ms
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.

Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu zobacz na mapie Gdańska pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.



70 przekroczeń prawa dziennie w jednym miejscu, to dużo czy mało?

Średnio 10 naruszeń prawa w ciągu każdej godziny szczytu (między godz. 7 a 9 rano i między godz. 15 a 18) oraz jedno-dwa zdarzenia na godzinę w pozostałych porach dnia popełniają kierowcy korzystający z al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego. Przepisy łamią wszyscy: osobówki, ciężarowe, a nawet autobusy.

Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.

Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.



Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.

Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.

Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.

- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.

Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.

- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
ms

Miejsca

Opinie (541) 4 zablokowane

  • Wyłączony trampkarzy (1)

    Wyłączony trampass to katastrofa dla pracujących w Ec, Energii, Stoczniach i itp. Czy nie wystarczyłoby przejście z sygnalizacją teraz a trampass po oddaniu nowej wałowej i/lub tunelu pod martwą Wisłą. Ludzie muszą być bezpieczni i miasto musi funkcjonować da się to pogodzić.

    • 4 0

    • Brak trampasu to katastrofa dla pracujących.

      My jeździmy tramwajami.

      • 3 1

  • po co

    Tak kombinowac, nie prosciej postawic sygnalizacje swietlna?

    • 4 1

  • Lepiej budowac wysepki zwezajac gardlo i robiac korki niz zamontowac tam swiatla z guziczkiem na zadanie?

    Jaki maja sens zapory ,szykany ,kocie oczka?Przeciez jak wylacza pas ruchu na torowisku to z pewnoscia przy prawoskrecie z pod w waduktu w prawo w Kliniczna (przy zmainie swiatel na czerwone )samochody te beda blokowaly inne auta jadace na wprost ulica Hallera.

    • 5 1

  • Durnie od usprawnien i kocich oczek ..postawcie wreszcie tam sygnalizacje swietlna . (1)

    Podchodze do sygnalizatora naciskam guzik i na chwile zapala sie zielone dla pieszego.Wszystkie auta sie na moment zatrzymuja a ja pieszy bezpiecznie przechodze na druga strone.To na pewno nie spowoduje takiego zatoru jak zwezenie jezdni do jednego pasu.

    • 8 1

    • zwężenie jezdni spowoduje, że tramwaje i autobusy przestaną tam gnić w korku

      • 1 0

  • Jeden zidocialy urzednik i jego ego...nie postawi tam swiatel bo ona ma wizje kocich oczek.

    • 4 2

  • Powiedzmy sobie szczerze: w Polsce jest przyzwolenie na dziką jazdę i narażanie cudzego życia. Do ludzi nie dociera, że kiedyś sami mogą być ofiarami. Pod tym względem jesteśmy dzikim krajem i jeszcze długo będziemy. Ot taka cecha narodowa i tyle. Jedne narody są kulturalne a inne dzikie.

    • 5 0

  • poubierają się na czarno i łażą po poboczach bezmózgie koły, a potem płacz i zgrzytanie zębów.

    i cholerne batmany na rowerach bez świateł

    • 2 5

  • No, artykuł ładny, ale o łamanie których konkretnie przepisów chodzi? Może po zamieszczeniu takiej informacji kierujący zda sobie lepiej sprawę z zagrożeń na drodze. Z artykułu wynika pośrednio, że zagrożeniem jest możliwość otrzymania mandatu.

    • 2 1

  • Bzdura

    Co za głupota zamknąć jeden pas z klinicznej w hallera to korki beda teraz sięgać nie do zielonego trojkata a do Pge areny albo Nowego Portu co za kretyn to wymyślił moze całkiem zamknąć wszystkie ulice dla ruchu kołowego cofniemy sie do ery kamienia łupanego a co tam brak słów na to chore miast pierd...... Trójmiasto i budynia

    • 4 3

  • Ograniczenie

    Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.

    Czy decydujący o tym mają wyobraźnię ? - powstanie ogromny korek na węźle kliniczna/ Hallera .
    A czy nie lepiej zlikwidować to źle usytuowane przejście, które w tej formie nigdy tam powstać nie powinno - przecież przejście bezpieczne z sygnalizacją świetlną jest pod wiaduktem.

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane