- 1 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (136 opinii)
- 2 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (141 opinii)
- 3 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (509 opinii)
- 4 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (304 opinie)
- 5 Koci celebryta Rysiek ma swoją rzeźbę (79 opinii)
- 6 Na jak długo da się przewidzieć pogodę? (107 opinii)
Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie
Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.
Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.
- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.
Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.
Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.
Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.
Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.
Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.
- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.
Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.
- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.
Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
Miejsca
Opinie (541) 4 zablokowane
-
2013-11-16 07:44
Wyłączony trampkarzy (1)
Wyłączony trampass to katastrofa dla pracujących w Ec, Energii, Stoczniach i itp. Czy nie wystarczyłoby przejście z sygnalizacją teraz a trampass po oddaniu nowej wałowej i/lub tunelu pod martwą Wisłą. Ludzie muszą być bezpieczni i miasto musi funkcjonować da się to pogodzić.
- 4 0
-
2013-11-16 17:09
Brak trampasu to katastrofa dla pracujących.
My jeździmy tramwajami.
- 3 1
-
2013-11-16 08:28
po co
Tak kombinowac, nie prosciej postawic sygnalizacje swietlna?
- 4 1
-
2013-11-16 09:00
Lepiej budowac wysepki zwezajac gardlo i robiac korki niz zamontowac tam swiatla z guziczkiem na zadanie?
Jaki maja sens zapory ,szykany ,kocie oczka?Przeciez jak wylacza pas ruchu na torowisku to z pewnoscia przy prawoskrecie z pod w waduktu w prawo w Kliniczna (przy zmainie swiatel na czerwone )samochody te beda blokowaly inne auta jadace na wprost ulica Hallera.
- 5 1
-
2013-11-16 09:09
Durnie od usprawnien i kocich oczek ..postawcie wreszcie tam sygnalizacje swietlna . (1)
Podchodze do sygnalizatora naciskam guzik i na chwile zapala sie zielone dla pieszego.Wszystkie auta sie na moment zatrzymuja a ja pieszy bezpiecznie przechodze na druga strone.To na pewno nie spowoduje takiego zatoru jak zwezenie jezdni do jednego pasu.
- 8 1
-
2013-11-16 23:06
zwężenie jezdni spowoduje, że tramwaje i autobusy przestaną tam gnić w korku
- 1 0
-
2013-11-16 09:14
Jeden zidocialy urzednik i jego ego...nie postawi tam swiatel bo ona ma wizje kocich oczek.
- 4 2
-
2013-11-16 09:24
Powiedzmy sobie szczerze: w Polsce jest przyzwolenie na dziką jazdę i narażanie cudzego życia. Do ludzi nie dociera, że kiedyś sami mogą być ofiarami. Pod tym względem jesteśmy dzikim krajem i jeszcze długo będziemy. Ot taka cecha narodowa i tyle. Jedne narody są kulturalne a inne dzikie.
- 5 0
-
2013-11-16 10:13
poubierają się na czarno i łażą po poboczach bezmózgie koły, a potem płacz i zgrzytanie zębów.
i cholerne batmany na rowerach bez świateł
- 2 5
-
2013-11-16 10:14
No, artykuł ładny, ale o łamanie których konkretnie przepisów chodzi? Może po zamieszczeniu takiej informacji kierujący zda sobie lepiej sprawę z zagrożeń na drodze. Z artykułu wynika pośrednio, że zagrożeniem jest możliwość otrzymania mandatu.
- 2 1
-
2013-11-16 10:18
Bzdura
Co za głupota zamknąć jeden pas z klinicznej w hallera to korki beda teraz sięgać nie do zielonego trojkata a do Pge areny albo Nowego Portu co za kretyn to wymyślił moze całkiem zamknąć wszystkie ulice dla ruchu kołowego cofniemy sie do ery kamienia łupanego a co tam brak słów na to chore miast pierd...... Trójmiasto i budynia
- 4 3
-
2013-11-16 10:29
Ograniczenie
Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.
Czy decydujący o tym mają wyobraźnię ? - powstanie ogromny korek na węźle kliniczna/ Hallera .
A czy nie lepiej zlikwidować to źle usytuowane przejście, które w tej formie nigdy tam powstać nie powinno - przecież przejście bezpieczne z sygnalizacją świetlną jest pod wiaduktem.- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.