• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamera w autobusie nagrała piratów. Filmy nie trafią do policji

Szymon Zięba
27 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (251)

Ile zyskują kierowcy wpychający się na buspas?

Kamery zainstalowane w autobusie kursującym między centrum Gdańska a Przegaliną i Górkami Wschodnimi mogły zarejestrować piratów drogowych. Z tym materiałem jednak na policję nikt nie pójdzie. Dane zostały bowiem zanonimizowane i posłużą do stworzenia raportu dla Zarządu Transportu Miejskiego.



Uważasz, że kamery w autobusach powinny nagrywać piratów i wysyłać to na policję?

Przypomnijmy, w jednym autobusie, który kursował na liniach 112 (Wały Piastowskie - Przegalina) i 186 (Wały Piastowskie - Górki Wschodnie) zostało zamontowane urządzenie do przechwytywania obrazu, które pozwala na identyfikację potencjalnych naruszeń przepisów związanych z poruszaniem się po buspasach i parkowaniem na przystankach autobusowych.

Sama faza testów już się zakończyła, a zebrane dane posłużą do sporządzenia raportu. Uwiecznieni na nagraniach piraci drogowi na policję jednak nie zostaną zgłoszeni, bo dane... zostały zanonimizowane.

- Wstępne założenie było takie, że raport podsumowujący dostaniemy do końca marca. Może jednak być opóźnienie, bo same urządzenia zostały zainstalowane w autobusie z opóźnieniem w stosunku do terminów zawartych w umowie - mówi Dagmara Szajda, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego.

Z nagraniami na policję nikt nie pójdzie, bo są zanonimizowane



Jak tłumaczy, prowadzony w Gdańsku pilotaż miał pokazać jedynie możliwości urządzeń działających w oparciu o AI oraz zebranie danych statystycznych dotyczących skali naruszeń związanych z buspasami i przystankami autobusowymi.

- W mającym powstać raporcie, dane osobowe takie jak wizerunki osób, tablice rejestracyjne itp. będą zanonimizowane. Więc nikt nie pójdzie z tym materiałem na policję ze skargą na zajętość pasa czy zatoki - mówi Dagmara Szajda.

Piraci drogowi na buspasie.


Koniec pilotażu. Kamer już nie będzie



Co więcej, już teraz wiadomo, że nie jest planowane dalsze używanie urządzeń na tych liniach.

- To koniec pilotażu, a raport podsumowujący ma nam pokazać przyczyny zajętości buspasów oraz zatok przystankowych i wpływ tego na punktualność autobusu, w którym zainstalowano sprzęt - podsumowuje Dagmara Szajda.

Opinie (251) 10 zablokowanych

  • .. i dobrze bo bus pas tu to pomyłka

    • 5 4

  • prawoskręt (2)

    Problem jest taki że tam jest prawoskręt, do którego nie ma jak inaczej dojechać jak bus pasem, każdy średnio ogarnięty cfaniak będzie się odwoływał w oparciu o to...

    • 5 17

    • a prawo jazdy masz? bo jak masz to powinieneś wiedzieć jak poprawnie tam skręcić

      Nie wiesz? No to oddaj prawo jazdy i jedź autobusem.

      • 11 2

    • ty za analizę prawa ruchu

      się nie zabieraj, wróć lepiej do edukacji.

      • 5 2

  • Ooo to tam jest Bus Pas! No nie wiedziałem :-)

    • 1 1

  • Jaki walek xDDDD Zainstalowali kamery - zaplacone, testy - zaplacone, demontaz kamer - zaplacone. No i koniec projektu xD a uzyskane dane do kosza xDDD Niczym coroczne plany strategiczne, studium wykonawcze czy plany przebudowy. Kto mial zarobic ten zarobil, a teraz Miś sobie do wiosny,,,,

    • 7 1

  • To wychodzi na to (6)

    że ten buspas nie jest wcale tam potrzebny i tylko utrudnia jazdę kierowcą

    • 25 7

    • jacy biedni ci kierowcy (1)

      buspas im utrudnia jazdę

      • 6 6

      • Im wszystko utrudnia

        A najbardziej inny kierowca.

        • 4 3

    • OM!!!!

      • 3 2

    • komu utrudnia?

      • 5 2

    • JPRD, celownik liczby mnogiej ma końcówkę OM

      Michu, ty się ani inżynierią ruchu ani wypowiedziami publicznymi zajmować nie powinieneś.

      • 3 0

    • Jak to jest najbardziej istotny buspas w Gdańsku

      W szczycie odjeżdża tam autobus co minutę

      • 2 2

  • Ja tego nie rozumiem

    Służby mają narzędzie którym można rejestrować i realnie poprawiać bezpieczeństwo w mieście. Co więcej - korzystamy z istniejącej infrastruktury, a operatora wspomaga AI. To rozwiązanie wygląda na relatywnie tanie (w stosunku np do wielu etatów funkcjonariuszy w terenie) i pozwoliłoby na podniesienie bezpieczeństwa - bo zapowiedziana kara byłaby wreszcie egzekwowana. I się z tego wycofujemy, urządzenia są demontowane. W tym samym czasie urzędnicy instalują smart śmietniki. Ręce opadają.

    • 6 0

  • uhahahaha

    ale bełkot...........

    • 3 1

  • Na tym odcinku nie powinno być buspasa (3)

    bo są tory tramwajowe. Jeśli komuś zależy na czasie to niech się przesiądzie z autobusu na tramwaj (niemożliwe dla kierowców, bo na przystankach nie wolno parkować, się możliwe dla pasażerów autobusów).
    Natomiast jeśli komuś nie zależy na czasie i nie chce się przesiadać to niech liczy się ze staniem w korku razem z samochodami.

    • 3 6

    • Oczywiście że tam powinien być buspas

      Autobusy tam w szczycie wyjeżdżają wypełnione co minutę

      • 3 0

    • zupełnie odwrotnie powinny byc zlikwidowane tory tramwajowe w ich miejsce buspasy wtedy by niebyło korków (1)

      • 0 0

      • Można też tą stronę

        Ważne żeby tramwaj i autobus razem zabierały po jednym pasie w jedną stronę a nie żeby na wyłączność miały tyle samo pasów co wszyscy inni zmotoryzowani (jak obecnie)

        • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    (17)

    Przecież to jest w miejscu gdzie za chwilę zaczyna się pas do skrętu w prawo. Kto normalny będzie stał i sztuczni wydłużał korek, skoro może przejechać parę metrów i skręcić w prawo. Nawet widać, że np. auto dostawcze ma już włączony prawy kierunkowskaz. Gdyby ludzie tak nie robili byłyby tylko sztucznie dłuższe korki.

    • 191 96

    • (10)

      A gdy tak wszyscy co chcą skręcić, powiedzmy 50 samochodów na raz wjedzie na ten buspas to autobusy stoją. Nie tędy droga kolego.

      • 40 31

      • (8)

        ale na filmie i na co dzień nie widać, by skręcało tam 50 samochodów na raz. Film dobitnie pokazuje, że ta praktyka nie powoduje żadnego problemu dla autobusów.

        • 29 28

        • Dokładnie tak. (6)

          Nie twórzmy problemu tam, gdzie go nie ma. Auta skręcające w prawo to maks. 5-10% wszystkich stojących w korku. Nie widziałem, aby z powodu ich natłoku blokował się buspas. Sam najczęściej już na wysokości przystanku przy PKP wrzucam prawy kierunek i lecę tym basem do końca aby skręcić finalnie w prawo. Nigdy nie robię tego, kiedy na buspasie jedzie autobus. Bezsensowne stanie do końca z innymi oznacza jazdę 300m przez kolejne 10min i wydłużanie korka. Po zmianie pasa, cała akcja trwa 10-15sek. i mnie już nie ma. Nikomu nie zaszkodziłem, korek się zmniejszył, jestem sporo wcześniej w domu. Trochę wyobraźni...

          • 23 24

          • Dosłownie na filmie masz autobus zastawiony na przystanku... (1)

            • 23 3

            • a zastawili go tacy jak ten xxx z "dużą" wyobraźnią

              • 14 1

          • Max 90kmh na drodze międzymiastowej ? Nie róbmy problemów, jedźmy 110kmh (1)

            W mieście 50 kmh ? Nie róbmy problemów, jedźmy 70kmh

            • 11 7

            • To taki właśnie małolepszy

              Tylko 10%, tylko 5 metrów, tylko 10km/h, tylko raz, wyjątkowo. Na co dzień widać takich delikwentów i mają w d... przepisy a tym samym maja w d... uczciwych ludzi. Każdy buspas powinien mieć kamerki albo na autobusach. I automatycznie wraz z gps wysyłać dane na policję. Szybko by nauczyło kultury i skończyłoby się rumakowanie

              • 1 1

          • W ogóle zlikwidujmy przepisy (1)

            Tylko przeszkadzają...

            • 0 0

            • zgoda!

              • 1 0

        • Czyli jest zgoda na jednostkowe łamanie przepisów?

          Bo Ty tak uważasz - dobrze rozumiem ten zabieg prawny?

          • 2 0

      • Autobusy i tak tam stoją, bo jest za wąsko na łukach

        i nie mogą ruszyć aż się światła nie zmienią, bo przy skręcaniu zarzuca tyłem kawał na drugi pas

        • 10 6

    • (2)

      Nie byłby to korek sztuczny gdyby zwęzić tę jezdnie i pozbyć się w ogóle lego pasa. Czas chyba to zrobić, bo nie dochodzi czym jest buspas i kto może z niego korzystać. Zawsze można się przesiąść w autobus i jechać nim legalnie. Większość skręcających w prawo jedzie na kartuską. Równie dobrze może ominąć ten korek na 2 sposoby - albo jadąc przy PKS, albo przy hevelianum.

      • 11 32

      • Nie jadą na żadną Kartuską, tylko skręcają na nową drogę/skrót pod Galerią Forum

        Na Kartuską to skręcają dopiero na Hucisku

        • 18 2

      • Skręcający w prawo jadą do tunelu pod forum, daaawno tam nie byłeś....

        • 13 0

    • Dodaj do tego manewrowanie przed samym skrzyżowaniem

      • 4 1

    • Korek korkiem a przepisy przepisami

      Gdyby wszyscy dbali o przepisy a nie jak Ty wymyślali własne interpretacje to nie byłoby ani jednego wypadku

      • 3 2

    • dokładnie

      Buspas jest bezmyślnie zrobiony - pas do skrętu biegnie przez zatoczkę autobusów spoza ZTM i dodatkowo od razu jest przejście dla pieszych.

      • 0 2

  • w Polsce przepisy dzielą się na dochodowe i martwe

    zakaz jazdy po buspasie i parkowania w zatoczkach należy do martwego

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane