• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kandydatka lewicy stawia na rozwój kolei i transportu publicznego

Ewelina Oleksy
30 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Jolanta Banach wraz ze współpracownikami przedstawiła założenia swojego programu "Czas na Kolej" Jolanta Banach wraz ze współpracownikami przedstawiła założenia swojego programu "Czas na Kolej"

Program rozwoju kolei i transportu publicznego dla Trójmiasta i województwa pomorskiego zaprezentowała w poniedziałek, przy parku Kuźniczki, Jolanta Banach, kandydatka lewicy w wyborach do Sejmu. Jej zdaniem to niezbędny element do walki z wykluczeniem społecznym, katastrofą klimatyczną i problemem braku rąk do pracy.



Czy powinno być więcej połączeń kolejowych z Trójmiastem?

Program przedstawiony w poniedziałek przez Jolantę Banach nosi nazwę "Czas na Kolej" i zawiera sześć projektów dla regionu, które mają usprawnić transport publiczny zarówno w metropolii, jak i na jej obrzeżach, a także na obszarach dziś w ogóle odciętych od kolei.

Banach apelowała m.in. o stworzenie wspólnego biletu trójmiejskiego.

- Chciałabym, żeby powstał jeden naprawdę wspólny system biletowy, umożliwiający podroż na obszarze Trójmiasta za cenę zbliżoną do dzisiejszych biletów jednorazowych i okresowych ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia, w skład którego wejdą także państwowi przewoźnicy kolejowi - wskazywała. - Wprowadzana teraz wspólna karta płatności za bilety "Fala" będzie znakomitym nośnikiem takiego biletu.
Prace nad biletem metropolitalnym już trwają. I zgodnie z ostatnimi zapowiedziami projekt ma być gotowy za dwa lata. Zdaniem kandydatki lewicy wymaga on jednak wprowadzenia zmian.

Obszar obowiązywania wspólnego biletu według Jolanty Banach Obszar obowiązywania wspólnego biletu według Jolanty Banach
Banach tłumaczyła, że najpierw będzie chciała doprowadzić do uchwalenia ustawy metropolitalnej dla Trójmiasta, która wzorem ustawy dla Górnego Śląska wprowadzi dodatkowy udział samorządów obszaru w PIT, co umożliwi sfinansowanie wspólnego biletu na etapie jego rozruchu.

- Warunkiem wejścia w życie ustawy będzie jednak wprowadzenie przez samorządy tegoż wspólnego biletu oraz wspólnego zarządu komunikacji miejskiej w całym Trójmieście. Jako przedstawicielka władz centralnych zadbam, by do wspólnego biletu weszły państwowe spółki kolejowe: PKP SKM, Przewozy Regionalne (PolRegio) i PKP Intercity - zapowiedziała.
  • Kolej Doliny Raduni według Jolanty Banach
  • Rama Żuławska według Jolanty Banach
  • Z Borów do Gdyni bez przesiadki według Jolanty Banach
  • Z Kwidzyna do Gdańska, z Kwidzyna do Warszawy według Jolanty Banach
  • Miejsce siedzące z Tczewa według Jolanty Banach


Inne propozycje
  1. "Kolej Doliny Raduni", czyli przywrócenie ruchu na linii Pruszcz Gdański - Stara Piła, elektryfikacja jej i budowa łącznicy umożliwiającej jazdę w kierunku Gdańska-Wrzeszcza bez zmiany czoła pociągu. Koszt ok. 150 mln zł. Zdaniem Banach pozwoli to zwolnić korki w południowych dzielnicach Gdańska
  2. "Rama Żuławska", czyli budowa nowej (choć planowanej już w latach 40. XX w.) linii Gdańsk - Nowy Dwór Gdański - Elbląg bocznicy z nowym mostem do Portu Północnego/Centralnego oraz odbudowa linii Szymankowo - Nowy Dwór Gdański. Koszt ok. 6 mld zł. Realizacja ze środków centralnych.
  3. "Z Borów do Gdyni bez przesiadki", czyli elektryfikacja linii Tczew - Starogard Gdański - Chojnice oraz Chojnice - Człuchów, co umożliwi wprowadzenie bezpośrednich pociągów Gdynia - Gdańsk - Tczew - Starogard - Człuchów. Koszt ok. 600 mln zł.
  4. "Z Kwidzyna do Gdańska, z Kwidzyna do Warszawy", czyli elektryfikacja linii Malbork - Kwidzyn - Toruń, co umożliwi nie tylko bezpośredni dojazd pociągami regionalnymi z Kwidzyna do Trójmiasta czy z Grudziądza do Torunia, lecz także wprowadzenie na tę linię kilku pociągów klasy TLK i IC, dających mieszkańcom zachodniej Pomezanii bezpośredni dojazd do stolicy. Koszt ok. 700 mln zł.
  5. "Miejsca siedzące z Tczewa", czyli utworzenie prawdziwego, prężnego państwowego tzw. poolu taborowego (wypożyczalni pociągu dla samorządów), który umożliwi zakupy masowych ilości nowoczesnego i pojemnego piętrowego taboru, na który dziś nie stać marszałków województw. Taki tabor umożliwi komfortowe dojazdy do pracy do Trójmiasta, mimo ograniczonej przepustowości linii Tczew - Gdańsk. Koszt ok. 700 mln zł.


- Gdy zostanę posłanką oraz jeżeli lewica stanie się częścią koalicji rządowej, doprowadzę w ciągu czterech lat do realizacji tych projektów lub przynajmniej do rozpoczęcia prac studyjnych nad nimi - zapowiada Jolanta Banach.

Opinie (438) ponad 20 zablokowanych

  • Kolej i busy

    A dla żuław nic!

    • 8 1

  • Jahira to prawdziwa twarz pełowców. (2)

    Peło=kłod=obca agentura

    • 24 7

    • ;) (1)

      Schetyna znowu chciał zeby Polska nie dostala kasy z UE. Szok

      • 7 0

      • Precz z nimi

        • 6 0

  • Uwielbiam ludzi którzy wypowiadają się na tematy o których nie mają pojęcia. Kwoty mocno zaniżone.

    • 11 2

  • Kandydatka lewicy stawia na rozwój kolei i transportu publicznego (2)

    kłamie, kłamią jak ,,pinokio" morawiecki.

    • 11 10

    • Pinokio (1)

      to był Rudy. Pozającowało ci się.

      • 11 6

      • Syndrom Pinokia ma Grzegorz Schetyna

        • 9 0

  • Komuniści hehe (1)

    Naiwni zostali pomordowani przez komunistów a ich wnuki nie dadzą się nabrać. Chcecie wydawać kasę to ją zaróbcie komuszki a od cudzej a kysz szatany.

    • 15 3

    • Zacznij czytać.

      • 0 4

  • Kłamie, kłamie jak pinokia z Platformy

    Grzela

    • 15 7

  • Ohh Pani Banach. A czego to lewica nie obiecuje? Gruszki na wierzbie. I te sformułowania typu katastrofa klimatyczna...

    • 15 2

  • SLD wchłonięte przez hybrydową lewicę i przestaje istnieć,podobnie jak PO przez KO i też znika ze sceny politycznej. (7)

    A kto zniszczył piękną linię kolejową z Pruszcza do Lęborka przez Straszyn,Niestepowo?

    • 21 2

    • (1)

      a czemu nikt przez ostatnie 4 lata jej nie odbudował?

      • 2 2

      • Pytanie do marszałka województwa pomorskiego.

        • 6 0

    • To był Tusk oraz Gierek (1)

      ćwoku patentowany

      • 5 2

      • Zawieszono ruch kolejowy Pruszcz-Kartuzy w 1994 roku,wtedy rządziło SLD

        • 6 0

    • Ciężko zliczyć, ile rzeczy zniszczył w 4 lata PiS. (2)

      Za to łatwo policzyć, co zbudował. Nic.

      • 1 7

      • Przeliczyły niezależne organizacje i riting wychodzi dobry

        • 2 0

      • Przez 4 ostatnie lata Polcy i Polacy........

        • 1 1

  • Już od 25 lat wysłuchuję opowiastek o wspólnym bilecie....

    • 13 1

  • (1)

    Po co elektryfikować skoro NEWAG ma hybrydowego Impulsa II?! Puknij się babo w łeb!!!

    • 6 5

    • bo kosztuje tyle co cztery składy elektryczne

      a niezawodność jest niewiadomą...

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane