• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karuzela z parkingami. Trójmiejscy kierowcy na cenzurowanym

BaWo, Mart
20 grudnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Trójmiejscy kierowcy są postawieni pod ścianą i często parkują gdzie tylko się da... Trójmiejscy kierowcy są postawieni pod ścianą i często parkują gdzie tylko się da...

Rozjeżdżone trawniki, samochody blokujące wąskie uliczki i grasujące wszędzie patrole straży miejskiej, lepiące nielitościwe mandaty. Pod względem trudności w parkowaniu Trójmiasto dołączyło do pierwszej ligi europejskich metropolii, gdzie parkowanie jest prawdziwą sztuką.


...także w miejscach niedozwolonych. ...także w miejscach niedozwolonych.
Straż miejska skrupulatnie karze za wszelkie przewinienia. Straż miejska skrupulatnie karze za wszelkie przewinienia.
W Polsce na 1000 mieszkańców przypada średnio 400 samochodów, ale w Trójmieście ten odsetek jest znacznie wyższy. W 250 tysięcznej Gdyni zarejestrowanych jest ponad 130 tysięcy pojazdów. W 460 tysięcznym Gdańsku zaś 250 tysięcy. Prawdziwym rekordzistą jest Sopot, gdzie na 38 tys. mieszkańców przypadają 43 tys. pojazdów. W Trójmieście przybywa samochodów w tempie geometrycznym. Znacznie wolniej rośnie liczba miejsc parkingowych. W centrach miast wręcz ich ubywa.

- Na terenie całego Sopotu znajdują się 1094 miejsca parkingowe. Duża część z nich to miejsca prywatne. Wychodzi na to, że na jedno miejsce przypada u nas 40 aut - przyznaje Magdalena Jachim, rzecznik sopockiego magistratu.

Parkingi komercyjne w obleganym przez zmotoryzowanych szczególnie latem Sopocie znajdują się m.in. przy ul. Chopina zobacz na mapie Sopotu, Ogrodowej zobacz na mapie Sopotu oraz na terenie Hipodromu zobacz na mapie Sopotu. Brodwino, Kamienny Potok i Mickiewicza posiadają też parkingi strzeżone. Niedługo otwarty będzie budynek parkingowo-biurowy w ramach nowego Centrum Sopotu, naprzeciwko Hotelu Sofitel Grand.

Nieco lepiej jest w Śródmieściu Gdyni, gdzie na gruntach miejskich wygospodarowano 3600 miejsc postojowych. Do tego dochodzi kilka parkingów komercyjnych i duże parkingi osiedlowe, w tym nawet te wielopoziomowe.

Czytaj także na Trojmiasto.pl

Mieszkańcy chcą parku, a nie parkingu - nie wszyscy mieszkańcy chcą, by samochody zajęły każde wolne miejsce w mieście

Walka z parkującymi w Gdańsku. W Gdyni i Sopocie spokojnie - jak straż miejska reaguje na złe parkowanie

Samochody zaparkują pod ziemią w Śródmieściu - zapowiedzi urzędników w sprawie budowy podziemnych parkingów w śródmieściu Gdańska
W statystykach nieźle wypada też Gdańsk, który dysponuje prawie 30 tys. publicznych miejsc parkingowych - wliczając w to wszystkie osiedla.

Kiedy jednak przyjrzymy się lepiej parkingom w centrum Gdańska i w newralgicznych punktach miasta okazuje się, że liczby te dobrze wyglądają jedynie na papierze. Parkowanie w centrum Gdańska to prawdziwe wyzwanie dla kierowców, zabawa ze strażą miejską w grę "złapią, czy nie złapią", zastawianie bram, wyjazdów, parkowanie na chodnikach i zieleni.

Jak rozwiązać problem z parkowaniem w Trójmieście?

Mogłoby być jednak prościej, na przeszkodzie jak zwykle stoją jednak wysokie ceny na strzeżonych parkingach.

Zamknięte centrum na abonamenty, które musi obsłużyć 516 miejsc na Targu Węglowym, nieco ponad setka postojówek na Targu Rybnym zobacz na mapie Gdańska i kilkadziesiąt na Targu Drzewnym zobacz na mapie Gdańska. Szczęściarz może próbować przy Katowni. Kiedyś działały parkingi wzdłuż ulicy Podwale Staromiejskie zobacz na mapie Gdańska, oraz przy ul. Bogusławskiego zobacz na mapie Gdańska, gdzie obecnie trwa budowa Teatru Elżbietańskiego. Dziś parkującym zostało tam zaledwie kilkanaście miejsc parkingowych.

Zmotoryzowani muszą więc zadowolić się parkingami komercyjnymi przy Gildii, obok City Forum w okolicach dworca oraz parkingiem w galerii handlowej Madison.

Prawdziwe wyzwanie dla kierowców w Gdańsku to zaparkowanie w okolicach Zieleniaka i w ul. Rajskiej zobacz na mapie Gdańska. Często kierowcy zmierzający do ścisłego centrum właśnie tu zostawiają samochody. Okolice Madisona to każdego dnia obfite plony dla straży miejskiej.

- Każdego dnia wystawiamy na terenie wokół centrum handlowego przynajmniej kilkanaście mandatów - opowiadają strażnicy miejscy. - Kierowcy nie stosują się do żadnych znaków, notorycznie zastawiają też chodniki oraz prawoskręt do Madisona przy ul. Rajskiej. Niektórym "rekordzistom" wystawiamy po kilka mandatów w miesiącu, co nie robi na nich specjalnego wrażenia.

Z bezpłatnych rozwiązań często starają się korzystać np. pracownicy biur i instytucji zlokalizowanych w Zieleniaku. Zaparkować wokół niego to do godz. 18 prawdziwa sztuka. Tymczasem komercyjny dwupoziomowy parking naprzeciwko dworca często świeci pustkami. Dlaczego?

Kierowcy narzekają na wysokie opłaty. Godzina postoju kosztuje tu 4 zł. Abonament miesięczny to ponad 100 zł. Zastanawiać się można czy dla wygody i komfortu parkowania to sporo? W niektórych miastach Europy na o wiele większych i pojemniejszych parkingach jest znacznie taniej. W Brukseli na parkingach zlokalizowanych stosunkowo blisko centrum godzina potrafi kosztować o połowę mniej niż w Gdańsku.

Na promowane przez Gdynię i Gdańsk rozwiązanie "zamień wóz na bus" wciąż decydują się nieliczni. Pracownicy biur, firm itd. przez większą część dnia blokują miejsca, które się powinny rotować dla interesantów przyjeżdżających do centrum. Późnym popołudniem z parkowaniem w centrach miast jakoś problemu już nie ma.

Parkowanie w Trójmieście

Znacie miejsca, w których łatwo i tanio można utworzyć publiczny parking? A może wiecie, gdzie najczęściej straż miejska wręcza mandaty, choć parkujący tam kierowcy nie tamują ruchu, ani nie powodują żadnego zagrożenia?

Napiszcie nam o tym na adres parkowanie@trojmiasto.pl, a Wasze uwagi przekażemy miejskim urzędnikom i straży miejskiej.
BaWo, Mart

Opinie (408) ponad 20 zablokowanych

  • to proste (13)

    nasze gdanskie władze obiecuja od dawna podziemny parking na Starym Meście.

    • 0 0

    • a odpływ wody? (8)

      Każdy, kto się trochę zna na cyrkulacji wodnej naszego "mikroklimatu", wie, że to niemożliwe. blok betonu zatamuje swobodny przepływ i w następstwie zagrozi okolicznym kamienicom.

      • 0 0

      • moriarty (7)

        na pewno da sie ten problem jakos rozwiazac, moze nie doczytales w ksiazce

        wszedzie na swiecie sa podziemne parkingi, wiec nie mow ze to niemozliwe

        • 0 0

        • (5)

          zabawa z tamowaniem przepływu wód gruntowych to troszke jak ciągnięcie tygrysa za ogon. Na Głównym mieście poziom wód gruntowych jest b. wysoki (co oczywiste). Takie zabawy skończyły sie niedawno przechyleniem wieży ratusza. Na pewno chcesz takich eksperymentów?

          • 0 0

          • (4)

            zwlaszcza w wykonaniu specjalistow z naszego ukochanego i niezwykle kompetentnego magistratu gdanskiego

            • 0 0

            • (3)

              wybudowanie takiej budowli wplynie na zmiane poziomu wysokości wód gruntowych przez co moze dojśc do osiadan, a nikt nie chce zeby nam starówka zaczęła się "kołysac"

              • 0 1

              • sam sobie odpowaidasz?

                • 0 0

              • (1)

                Czy twierdzisz, że postawienie parkingu w okolicy np. tzw. "lotu" spowoduje zaburzenie pozimu wód gruntowych.

                No to ja jako inżynier proszę żeby mi ktoś powiedział, jak włożenie szczelnej wanny zaburzy poziom oceanu.

                • 0 0

              • Wybudowanie estakady na Podwalu Przedmiejskim i inne budowy już zaburzyły poziom wód gruntowych.

                Twój przykład z wanną jest zupełnie nieadekwatny, ale odpowiem, że gdyby za budowe wanny wzięły sie nasze władze to i poziom Zatoki by sie zaburzył.

                • 0 0

        • dx

          dopóki w mieście rządza ciepłe kluchy... to nie nie da się my mamy w gdąnsku specyficzny gdzie tam mikro poprostu klimat ,,,, za co oni się wezmą to zazwyczaj spieprz,,,,,,

          • 0 0

    • nasze władze ?

      ja na nie nie głosowałem i nie utirzsamiam sie z nimi

      • 0 0

    • (1)

      ważniejsze od parkingów są supermarkety ... jak bedzie dalej ten sam prezydent supermarketów pan Adamowicz ... dalej bedzie syf ...

      • 0 0

      • supermarkety budują prywatne firmy. Myślę, że władze miasta pozwolą tobie za prywatne pieniądze wybudować kilku piętrowy parking na własnej działce. Płaczki....

        • 0 0

    • Z parkingami miejsce by się znalazło rozwiązanie jest proste.
      1) w centrach handlowych typu medison w pierwszej kolejnosci i bezpłatnie powinni mieć dostęp pracownicy i wynajmujący lokale.
      2) wjazd na zamkniete ulice na starówce powinni mieć nie tylko mieszkańcy ale w godzinach pracy rownież pracownicy biur, sklepów itp. obiektów tam zlokalizowanych.
      Przykalad: dopuki na Bednarskiej SM nie zorientowala się, że moze zarobić a dziadki nie piszczały ze ludzie parkują im pod oknami na rajskiej w ciągu dnia z trudem ale można było zaparkować. Teraz na Bednarskiej pustki a na Rajskiej zaparkowanie nie jest mozliwe!!!!!
      A identyfikatora nie wydadzą bo jesteś najemcą a nie mieszkańcem. A mieszkancy mają tam garaże i w nich parkują a ci którzy jeszcze mogą (a jest ich niewiele) w ciągu dnia pracują i do pracy dojeżdżają autami!!!! Tak samo jest na calej starówce!!!!

      • 0 0

  • co z parkingami w Śródmieściu? (4)

    miały powstać przy Podwalu Przedmiejskim i Staromiejskim, oraz pod Placem Kobzdeja...

    jak zwykle obiecują, obiecują i na obietnicach się kończy

    • 0 0

    • A co ma byc (2)

      Teatr szekspirowski zbudują...

      tylko nikt nie wie po co

      • 0 0

      • ja wiem po co (1)

        jestem na tyle wykształcony, ze mi się przyda!

        • 0 0

        • jeśli wykształcenia potrzebowałeś aby chodzić w takie miejsca to pogratulować, tutaj trzeba inteligencji i mądrości.!!!!!!!!!!!!!!!

          • 0 0

    • urzędasy blokują miejsca dla interesantów?

      to bardzo łatwo zmienić. Wystarczy koło Zieleniaka postawić zakaz parkowania powyżej 30 minut i go skrupulatnie egzekwować! Wtedy miejsca dla klientów raptem się znajdą, bo nawet przy polskim kombinatorstwie bieganie 16 razy dziennie do samochodu, żeby 'przestawić zegarek' powinno zniechęcić.

      • 0 0

  • parkingi (2)

    najlepiej wybudowac parkingi podziemne gdzies na terenie stoczni gdanskiej

    • 0 0

    • ...na terenie gdzie BYŁA stocznia...... (1)

      maly blad prosze pisac zgodnie z prawda

      • 0 0

      • albo na zakoniczynie, niech kierowcy pieszo chodzą

        • 0 0

  • Parkingi podziemne (2)

    Lepiej zakładać blokady i wlepiać mandaty niż pomyśleć o pojemnych parkingach podziemnych.
    Plany były i co?
    Coraz więcej ulic na terenie Głównego Miasta chce się zamieniać w deptaki ale co w zamian?
    Kiedy w końcu powstaną parkingi podziemne wzdłuż Podwala Staromiejskiego, Przedmiejskiego, pod Placem Kobzdeja, pod Targiem Węglowym??
    FRAG czeka na parkingi podziemne!!

    • 0 0

    • nawet gdyby zrobili podziemne to czesc ludzi bedzie bala sie zostawiac swoje samochody w takich podziemnych poarkingach ze wzgledu na bezpieczenstwo. Watpie aby takie obiekty byly monitorowane badz pod ochrona jakiegos straznika

      • 0 0

    • Nie zrobią podziemnych, bo byłoby to zbyt kosztowne - liczne rzeczki i kanaliki, poziom morza, itd. taniej byłby piętrowy naziemny, ale tego też nie zrobią - przecież prezydent i jego ekipa mają gdzie parkować

      • 0 0

  • przecież miasto promuje samochody (9)

    Nie wiem, "gdzie najczęściej straż miejska wręcza mandaty, choć parkujący tam kierowcy nie tamują ruchu", natomiast znam duzo miejsc, gdzie pieszy nie może przejśc chodnikiem, bo cały chodnik zajmuja samochody. Do niepełnych staystyk podanych w artykule dodajmy fakt, ze samochód jest niezbedny mieszkancowi Gdanska, który nie chce byc zdany na daremne czekanie na komunikacje miejską. W Warszawie zakorkowane miasto postawiło na komunikacje miejską, dzięki czemu komunikacja działa sprawnie, mieszkańcy posiadający samochody korzystają z komunikacji miejskiej, a korki są mniejsze niż w Gdańsku.

    • 0 0

    • miasto nie docenia znaczenia polityki informacyjnej

      czy władze miasta promują samochody?

      teoretycznie nie, praktycznie tak.

      dlaczego jednak autor artykułu na tym portalu robi to samo ograniczając liczbę sposobów rozwiązywania problemów parkingowych do szukania propozycji zwiększenia liczby miejsc do parkowania lub obniżenia cen za parkowanie w istniejących już parkingach piętrowych?

      • 0 0

    • woz na bus ? buahahahaha... !!! (2)

      sobota, godzina 11.08, petla autobusowa przy dworcu w oliwie - czekam na busa 199, ktory ma odjechac o 11.11.
      godzina 11.11 - 199 nadal stoi na petli, kierowca w srodku.
      godzina 11.15 - 199 nadal stoi, drugie 199, ktore przyjechalo kilka minut wczesniej tez stoi.
      godzina 11.19 - nadal nic, wszystkie busy stoja, ludzie na przystanku stoja, wszyscy kierowcy na swoich siedziskach.
      godzina 11.20 - podjezdza 139, zgodnie ze swoim rozkladem.

      I jak tu chciec sie przesiasc z wozu na bus ???
      Nie widac bylo, aby nastapila jakas awaria, poza tym to sie zdarza nagminnie na petli w oliwie i nie tylko, wiec watpie aby tak czesto psuly sie tam autobusy.

      • 0 0

      • stali w korku to im sie czas na siku peta i kanapkie przesunał (1)

        wiec zjadali te kanapkie w czasie, gdy nowy kurs nacząć było

        • 0 0

        • taaa ;)

          zeby jeszcze w soboty przed 11 byly korki hehe ;)

          • 0 0

    • mzk - masakra (2)

      ostatnio mialem (nie)szczescie wracac z lostowic na zaspe - czekalem na autobus C bo nie chcialo mi sie jechac do wrzeszcza i przesiadac na skmke.... czekalem ponad 50 minut w tym czasie powinny przyjechac 3 autobusy a nie przyjechal ani jeden.... wqrw na maxa pojechalem do wrzeszcza 162 a dalej skmka....i wcale sie nie dziwie ze ludzie wola stac w korkach we wlasnym autku niz tluc sie mzk

      • 0 0

      • ps. jadac mzk trase pokonuje w 60 - 80 min w zaleznosci czy jade C czy 162+skm, autem w 20 minut a jesli sa korki to 30.... koszt paliwa nieznacznie nizszy niz bilety... wybor jest oczywisty ;-)

        • 0 0

      • jesteście w błędzie

        chyba wam się miasta pomyliły w Gdańsku nie działa "MZK"

        • 0 0

    • ja dziekuje... (1)

      nie dosc ze sie placi najdrozej w polsce za bilety to jeszcze co drugi tramwaj jest popstuty, a renoma czesto wymusza mandaty... no zyc nie umierac - gdanksa komunikacja miejska... chyba najlepiej kupic sobie wielblada! przynajmniej bedzie ekonomicznie...

      • 0 0

      • troche przesadziles z tymi korkami

        Ja wracam z pracy w centrum Gdyni na zaspe max 40 min w najwieksze "korki". Jedynie sytuacje ekstremalne moga mnie przytrzymac dluzej (wypadek albo jakas impreza typu bieg solidarnosci)
        Owszem sytuacja jest gorsza na dojazdach do obwodnicy ale to nie jest jakas masakra jak to niektorzy okreslaja. W warszawie od 15-16tej przez 3h sie stoi nie jedzie to inna skala calkiem. Waszawa jest 2x wieksza niz cala nasza aglomeracja. Do tego dochodza ambasady urzedy i inne instytucje, ktore sa tylko w stolicy co dodatkowo zwieksza tam ruch. Prawda, ze komunikacja miejska dziala tam supersprawnie. Powiem tylko, ze gdyby w trojmiescie bylo to tak fajnie rozwiazane to conajmniej 1/3 samochodow stala by w domu. Wtedy bylyby jaja z parkowaniem pod blokiem.

        • 0 0

  • (8)

    na Oruni Górnej jak się przyjedzie po godz. 22 to nawet nie ma gdzie na trawniku postawić, bo wszystko pozajmowane ;)

    • 0 0

    • racja buahahhahahahah (3)

      • 0 0

      • (1)

        nie tylko na Oruni. Wszystkie nowe osiedla budowane są z przeciętną ilością chyba 0,5 miejsca postojowego na mieszkanie. A samochodów na jedno mieszkanie przypada przynajmniej 1,5...

        • 0 0

        • To samo na Witominie po 16, totalna blokada trawników :)

          buee i co teraz?
          Jak ludzie przestaną siorbać nosami i cmokać
          zepsutymi zębami w autobusach to ja zacznę tymi autobusami podróżować.
          A na razie smród, brud i zasmarkane, śmierdzące cielęta.

          • 0 0

      • .

        tak samo na Czterech Porach Roku-nie dość,że miejsca zajęte,to chodniki tak pozastawiane,że trzeba środkiem ulic chodzic (no,ulic to może szumnie powiedziane-uliczek dojazdowych)...

        • 0 0

    • O tak! (3)

      Za to rano jest luz bo połowa samochodów już stoi w dziuplach;)

      • 0 0

      • Żabianka (2)

        tutaj jest to samo ....kilkanaście bloków 10 piętrowych koło siebie plus 4 piętrowe...i nie ma gdzie postawić samochodu :/ jeden rząd miejsc parkingowych pod 10 pietrowym blokiem to było dobre 30-40 lat temu....a teraz ? coś by mogli zrobić ,nawet parkinigi piętrowe pobudować , czy to taki problem ?

        • 0 0

        • w Gdańsku to problem, bo w Warszawie na dużym osiedlu mieszkaniowym Ursynowie stoją estetyczne piętrowe parkingi:) (1)

          • 0 0

          • ale co tam parking, grunt, że EURO 2012 w gdansku bedzie!

            • 0 0

  • (4)

    W Gdyni tylko w okolicach Urzędu Miejskiego Straż jest aktywna. W innych rejonach wszyscy parkują bezkarnie jak popadnie.
    Marek.

    • 0 0

    • W Gdańsku tak samo. (2)

      Poza centrum ani razu ich nie widzialem.

      • 0 0

      • PG

        Pod polibudą też sie kreca :/

        • 0 0

      • zapraszam w okolice PG we wrzeszczu to ich ulubione miejsce , oraz latem okolice Brzeźna plazy , na koncu Hallera, tyle mandacikow szlo ze ho ho

        • 0 0

    • Dkłdanie!!

      Chamstwo i arogancja kierowców z Gdyni bije rekordy! Przy Alfa Plaza to test festiwal debilizmu tak jak przy Realu na Wzgórzu! cała szerokość przejścia zastawiana przez graciarnie. Tu bezlitośnie powinni walić mandaty prostackim kierowcą.

      • 0 0

  • na całym świecie (1)

    buduje się podziemne parkingi w centrach miast. może wreszcie u nas o tym pomyślą.

    jednak same parkingi nie wystarczą. trzeba jeszcze stworzyć dobre szlaki komunikacujne z i do parkingu, odpowiednio je oznaczyć, a przede wszystkim uświadomiś ludzi, że czasami szybciej jest zaparkować gdzie indziej i podejść 5 minut niż jeździć 15 min czając się na miejsce.

    no ale wiadomo polskie panisko to by swoim "nowym" samochodem najchętniej w budynku zaparkowało!

    • 0 0

    • na całym świecie?

      Podziemne parkingi buduje się w niektórych miejscach świata, ale nie wszędzie. Dobre szlaki komunikacyjne do i z parkingu? To pięknie brzmi, ale może wystarczyłaby zwykła kultura i wyobraźnia parkujących. Przez zastawiony chodnik nie przejdzie żaden pieszy, nie przejedzie wózek z dzieckiem czy inwalidą. Zastawienie bramy wjazdowej, drzwi od garażu też utrudnią życie innym. Tylko i wyłącznie kultura i może uwolnienie się od przeświadczenia, że skoro mam auto to muszę nim wjechać wszędzie. Dosłownie wszędzie.

      • 0 0

  • "Straż miejska skrupulatnie karze za wszelkie przewinienia." (10)

    Teraz straż miejska będzie miała więcej okazji do karania niesfornych kierowców. Na osiedlu Chełm postawione zostały "Droga pożarowa". Dotychczas na tych drogach wzdłuż budynków stało po kilkanaście lub kilkadziesiąt samochodów. Gdzie teraz mają Oni stawiać swoje samochody? Za postawienie ich na drodze pożarowej straż miejska z pewnością wykorzysta sytuację.

    • 0 0

    • szanowny obywatelu nie wymagaj od urzednika logicznego myslenia (3)

      przeciez to sa glaby i tyle ............razem z ta straza miejska

      poprostu parkuj dalej i miej to w du.....

      • 0 0

      • miej pretensję do ręki a nie ślepego miecza (2)

        gdzie są robione badania na temat liczby wykroczeń parkujących i zajmujących chodniki w śródmieściu w stosunku do skali problemów parkowania na osiedlach?

        Jesli ktoś kupił mieszkanie na blokowisku, a nie ma gdzie parkować ma co najmniej kilka wyjść, dwa podaję poniżej:
        - znaleźć dalej od domu parking płatny i na nim wykupić miejsce
        - zmienić miejsce zamieszkania na takie, w którym
        - deweloper oferuje miejsce w parkingu podziemnym, albo
        - bliskie stacji SKM, gdzie nie będzie musiał mieć samochodu żeby dojechać do większości celów podróży bez konieczności korzystania z samochodu

        • 0 0

        • znowu jakis lewak wypowiada sie na forum (1)

          regula....

          • 0 0

          • Według mnie właśnie przeciwieństwo socjalistycznej postawy roszczeniowej czyli antylewak

            No chyba że białe jest czarne według ciebie.

            • 0 0

    • (4)

      ja nikomu źle nie życzę, ale obyś nie miał pożaru u sąsiada z dołu, a wóż bojowy straży będzie stał zaklinowany na wąkiej uliczce.

      • 0 0

      • to niech zrobią parking !!! gdzie ludzie mają parkować ? na dachach swoich domów ?! (3)

        • 0 0

        • Są takie kraje, w których parkuje się na dachach i jest to bardzo popularne. Z reguły jest tak w krajach górzystych.

          • 0 0

        • (1)

          Nie ma problemu luv, wykup działkę, zbuduj parking za swoje...

          • 0 0

          • od tego jest miasto nierobie z urzędu !!!

            • 0 0

    • Straż miejska skrupulatnie karze za wszelkie przewinienia

      A co to jest "Droga pożarowa" , bo w kodeksie drogowym nic takiego nie znalazlem?

      • 0 0

  • (30)

    miasto jest dla ludzi i komunikacji i miejskiej, a nie aut. Nie rozumiem czemu autor sie rozczuwa nad "biednym losem" zmotoryzowanych. Auta niszcza miasta, wspole przestrzenie miejskie. Miasto powinno stawiac tylko i wylacznie na rozwoj komunikacji zbiorowej z duza iloscia linii, nowoczesnym taborem oraz tanimi biletami. Auta sa dobre, ale tylko do podrozy na dalsze odleglosci, do innego miasta.

    Precz z autami w centrach miast!!!!!

    • 0 0

    • nie wystarczy powiedziec "precz z autami", trzeba zapewnic sprawna komunikacje miejską (1)

      • 0 0

      • oraz zapewnić pojemne parkingi na tzw. węzłach dojazdowych

        gdzie można zostawić samochód i się przesiąść na komunikację miejską. Ale do tego komunikacja miejska musi:

        - zachęcać cenowo
        - nie zniechęcać brudem i niepunktualnością

        • 0 0

    • (17)

      jasne... nie przekonasz milionów ludzi żeby chodzili pieszo lub jeździli rowerami przez całe miasto.

      • 0 0

      • nie chodzi o powiedzenie "precz z autami" ale pokazanie alternatywy (13)

        milionów nie przekonasz od razu ale:
        - w Trójmieście mieszka niecały milion
        - wystarczy, byś przekonał kilkanaście tysięcy, a reszta nie wyobrażająca sobie rezygnacji z samochodu poczuje ulgę
        - najważniejsze jest przekonanie polityków, że zmiana wyobraźni ludzi jest możliwa. (por.prezentację
        http://www.zm.org.pl/?a=miasto_w_ruchu-08b#Dal_nam_przyklad_Lars_Gemzøe_jak_zwyciezac_mamy
        jak zmieniła się Kopenhaga po położeniu nacisku na poprawę warunków chodzenia pieszo i jeżdżenia rowerami w powiązaniu z komunikacją szynową

        • 0 0

        • (12)

          Najpierw trzeba zapewnić sprawnie działającą komunikację mniejską. Jeśli nadal bedzi edochodzic do notorycznych awarii tramwajów, trasy autobusów będą ulegać skróceniu, jeśli peryferyjne dzielnic ebędą obsługowane z dobrą częstotliwością, tak, by dojechanie/wydostanie się z nich nie wymagfało jazdy w scisu przypominającym wnetrze konserwy rybnej, wówczas można promować komunikację mijeską i rzucać hasła "Zamień wóż na bus". Ale nie wcześniej.

          • 0 0

          • true, true

            • 0 0

          • niestety (1)

            w pelni sie zgadzam !
            niestety w gdansku chyba jeszcze daleka do tego droga

            • 0 0

            • nie tak daleko

              w calej Polsce przybywa niecale 2mln samochodow na rok. Zakladajac, ze wiekszosc jednak w duzych miastach takich jak Gdansk i Gdynia + okolice to niedlugo dojdziemy do etapu, ze dzisiejsze korki beda synonimem plynnego ruchu. Dla tych co chca sobie to wyobrazic zapraszam do przejazdzek po Warszawie - jeden wielki korkociag.
              Nie bedzie innej alternatywy jak sprawna komunikacja miejska. Nasi wlodaze tego nie rozumieja. Czas na zmiany w nast wyborach potrzebujemy takiego prezydenta jak ma Wroclaw.
              Potrzeba tez jakiejs spojnej polityki urbanizacyjnej. niech powstanie centrum Gdanska bo ja nie wiem gdzie ono jest. W Gdyni i w Sopocie jestem je w stanie zlokalizowac i mniejwiecej wyznaczyc w Gdansku mam z tym duzy klopot.

              • 0 0

          • (8)

            no tak jak z ta nocna komunikacja co byl wczoraj artykul, nie zrobia nowych linii bo sie nie oplaca;/

            co sie nie opłaca? to komukacja miejska ma byc dla ludzi a nie ludzie dla komunikacji miejskiej!

            ja bylbym gotow przesiasc sie na komunikacje meijska byle by jezdzila czesciej i bezawaryjnie!

            • 0 0

            • I żeby ludzie pachnieli i smarkali w chusteczki a nie w rękawy. (6)

              No i żeby nie zajmowali dwóc hmiejsc swoimi spasionymi cielskami i żeby nie mlaskali i żeby głośno nie gadali. Albo jeździmy razem i sobie nie przeszkadzamy albo każdy kupuje samochód.

              • 0 0

              • (5)

                To jeszcze ujdzie. Żeby tylko zaczęli się codziennie myć, prać ciuchy w normalnych odstępach czasu i przestać palić.Tej mieszanki osoby palącej, spoconej, w ciuchach nie pranych kolejny tydzień i z "zionącym" oddechem nie idzie znieść.

                • 0 0

              • no niestety, oszczędzają na proszku i mydle (4)

                po prostu biedny kraj a zarabiać się nie opłaca bo zaraz ci co się wkręcili do partii nam zabiorą jakąś ustawą i nawet się nie będą bali dopóki nie zrobimy jednomandatowych okręgów wyborczych to kliki nie rozbijemy

                • 0 0

              • Jasne... (3)

                Co to za oszczędzanie? Gdyby przeliczyć ich miesięczne wydatki na piwo i fajki, którymi tak śmierdzą to wystarczy na podstawowe środki higieny i to nawet dobrej jakości. Wszystko zależy gdzie ludzie mają priorytety.

                • 0 0

              • to był sarkazm, oczywiście że to kwestia priorytetów (2)

                a w zasadzie kultury osobistej, przyjętych norm.
                Dlatego twierdzę, że jesteśmy dzikim krajem.
                Jest tak jakby wpuścić małpy na salony, dotyczy to jednakowo życia politycznego co i codziennego.

                • 0 0

              • (1)

                A ja twierdze , że raczej dzikim narodem, z krajem nie byloby tak źle gdyby nie to chamstwo, które jest przyczyną sytuacji w kraju, inaczej ludzie lepiej by sie dogadywali, co za tym idzie w życiu politycznym byłaby jakaś współpraca zamiast dziecinnych sprzeczek.
                Może by tak zrobić nową kampanie dotyczącą kultury osobistej i życzliwości?

                • 0 0

              • Hmm, w Polsce wygrywa małpa bardziej głośna

                albo ta silniejsza.
                Nie wyobrażam sobie nauki w takich warunkach.

                • 0 0

            • mówisz, jakbyś wczoraj się urodził.

              Gdańska nie stać na dopłacanie do komunikacji miejskiej.

              Gdańsk stać na budowę ECS, gigantomańską Halę WS, czy stadion na jeden mecz.

              Weź to wreszcie pojmij, życie stanie się prostsze.

              • 0 0

      • (2)

        jak postoją na odcinku Gdańsk-Sopot 2h w korku a kolejką dojadą w 20 minut, przełamią się jakoś

        • 0 0

        • nie każdy mieszka pod dworcem, (1)

          wyobraź sobie ;)

          • 0 0

          • spory odsetek ludności 3miasta wzdłuż SKMki jednak tak - a górny taras będzie stał, stał i jeszcze raz stał. Aż kolega Budyń przyklepie kolej metropolitarną...

            • 0 0

    • co za debil

      Pewnie nie masz prawa do jazdy jak kaczyński i dlatego bredzisz.

      • 0 0

    • jasne...

      Ty masz chba jakis problem bo oblales prawko z 10 razy i teraz masz jakis zal do kierowcow.

      • 0 0

    • jarek

      jarek ty tutaj zaglądasz ? buahahhhhahhahahahahahahhahahahahahahahhahahahahahahahhahahahahahahhahahahahahahhahaha

      • 0 0

    • po co wogóle samochód

      To po co wogóle nam samochód skoro
      1 krótki dystansk komunikacja miejska
      2 sredni dystnas kolej i autobus
      3 długi dystans kolej i głownie samolot

      tak popieram zrezygnujmy z wygody i jedźmy ze smierdzacym pijakiem którego o dziwo dbająca o przestrzeganie przepisów porządkowych Renoma nigdy nie zaczepi zeby sie przypadkiem nie pobrudzic ,, pozatym co to za chore ceny zakomunikacje w 3 miescie ,

      • 0 0

    • a ty masz samochód?

      • 0 0

    • Weź spadaj baranie!!!!!
      To nie auta niszczą miasta ale właśnie autobusy powyżej 3.5 ton!!!!
      To o czym piszesz to mrzonka

      • 0 0

    • szkoda Cię

      • 0 0

    • jak kupisz auto ....

      Debile są wszędzie także na tym forum,jak kupisz auto albo zrobisz prawko to może zrozumiesz - wszedzie debile tacy jak Ty stawiają ograniczenia ,słupki lub znaki - debilne jest to - motoryzacja jest dziedziną gospodarki przynoszącą najwieksze zyski z podatkow i nie tylko , wiec ograniczanie jej to kretynizm , a jak Ty chcesz jeżdzić smierdzącym autobusem to jeżdzij ale nie zazdrość innym

      • 0 0

    • (1)

      widac urbanista jeszcze w ryja w komunikacji publicznej nie oberwal, albo wszedzie ma tak blisko, ze z niej nie korzysta. Samochod daje przede wszystkim poczucie bezpieczenstwa. Jedyna agresja na jaka sie narazam w samochodzie to trabienie lub pokazanie palca. Nie slyszalem jeszcze zeby napadano na stojacych w korkach, albo zeby ktos sie rozchorowal z zimna/przegrzania we wlasnym samochodzie.

      • 0 0

      • swego często napadali w rejonie Okopowej. Poza tym można bez problemu latem mieć problemy z szyją, jeżeli za dużo będziesz jeździć z otwartymi oknami.

        Ponadto zgadzam się z autorem pierwszej wypowiedzi. Auta należy wyrzucić z centrów miast, chyba że chcecie mieć martwe miasta jak w USA, gdzie centrum dawno przestało istnieć i zamieniło się w jeden wielki drogowy kocioł.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane