• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kassel żegna tramwaje, które trafią do Gdańska

Michał Stąporek
16 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Hessische Niedersächsische Allgemeine pisze o pożegnaniu tramwajów, które już niedługo opuszczą Kassel i po modernizacji wyjadą na ulice Gdańska. Hessische Niedersächsische Allgemeine pisze o pożegnaniu tramwajów, które już niedługo opuszczą Kassel i po modernizacji wyjadą na ulice Gdańska.

O wyjątkowym pożegnaniu tramwajów, które przez ponad 30 lat jeździły po niemieckim mieście Kassel, a niebawem trafią do Gdańska, pisze gazeta Hessische Niedersächsische Allgemeine.



W środę, w zajezdni tramwajowej w Kassel, po raz ostatni prezentowane są modele tramwajów, które jeździły po mieście od lat 80. W prezentacji wezmą udział miłośnicy tramwajów z całych Niemiec.

- Jak tylko poznaliśmy termin ostatniej prezentacji, uruchomiliśmy zapisy dla zainteresowanych wzięciem udziału w pożegnalnej sesji zdjęciowej. Otrzymaliśmy znacznie więcej zgłoszeń, niż mogliśmy zaakceptować, tym bardziej, że w zajezdni jest to normalny dzień pracy - tłumaczy gazecie rzeczniczka miejskiego przewoźnika Heidi Hamdad. - W sesji weźmie udział 70 fanów komunikacji.

Tramwaje, które po wycofaniu z użytku trafią m.in. do Gdańska, jeździły po Kassel od roku 1981.

"Ich pojawienie się w mieście było znakiem nowej polityki transportowej. W Kassel i innych dużych miastach Niemiec trwała wtedy dyskusja o wycofaniu się transportu tramwajowego. Zlikwidowano np. kolejkę miejską, którą zastąpiła linia autobusowa. Jednak tramwajowe lobby doprowadziło do tego, że nowe tramwaje wyjechały na ulice miasta w 1981 roku, na ogólnoniemiecką wystawę ogrodów" - pisze w artykule Thomas Siemon.

Jak oceniasz kursujące po Gdańsku tramwaje typu Dortmund?

Dziennik zwraca uwagę na duże przebiegi tramwajów, które łącznie przejechały ponad 20 mln km. Dodaje, że z tego powodu, zanim wejdą do użytku w Polsce, zostaną gruntowanie zmodernizowane.

"Sześć najmłodszych tramwajów z rocznika 1986 pozostanie w Kassel, gdzie będą wykorzystywane przy wyjątkowych okazjach. Dwa kolejne posłużą jako źródło części zamiennych."

Jeśli od 22 tramwajów jeżdżących po mieście odejmiemy osiem, które pozostaną w Kassel, pozostanie nam 14 pojazdów. To właśnie one w najbliższym czasie trafią do Gdańska, o czym jako pierwsi napisaliśmy tydzień temu w artykule Gdańsk kupi 14 tramwajów z Kassel. Po zmodernizowaniu polegającym m.in. na wstawieniu obniżonego centralnego członu, wyjadą one na ulice Gdańska, a konkretnie na powstającą linię tramwajową na Morenę, w połowie przyszłego roku.

Nie wiadomo na razie, ile gdański ZKM zapłaci za używane tramwaje z Kassel. Przypomnijmy, że gdy 7 lat temu kupowane były identyczne pojazdy z Dortmundu, zapłaciliśmy za nie po 31 tys. euro za sztukę.

Warto pamiętać, że Gdańsk oprócz używanych tramwajów, wkrótce wzbogaci się też o pięć fabrycznie nowych, również dwukierunkowych, pojazdów z bydgoskiej fabryki Pesa. Zapłaci za nie ok. 54 mln zł.

Opinie (234) 6 zablokowanych

  • dobre

    • 1 1

  • zamiast do muzeum trafia do polakow (5)

    Uzależnieni od Niemców nie dbają o własny przemysł który jest już chyba jako ostatni w dobrej formie, ale zdechnie i on bez polskich zamówień

    • 166 43

    • (3)

      nowa pesa kosztuje kupe kasy a tramwaje z kassel są oddawane za przysłowiowe 1 euro

      • 11 8

      • takim tokiem myslenia

        to lepiej wywalić ludzi z Polskich fabryk na bruk !! bo przeciez można sciągnąć coś za przysłowiowe ełro tak???
        Czemu taniego paliwa nie ściągną ??

        • 5 3

      • taaaa (1)

        Modernizacja, konserwacja, termin użytkowania, bezpieczeństwo no i obieg pieniądza plus wsparcie polskiego przemysłu. Za grosze heh

        • 10 4

        • to moze kupisz sobie jedna PESE dla siebie?

          A nie stac Cie.. No patrz, to tak jak Gdanska. Nie stac na tramwaje tylko nowe i dobrze, ze rozwiazuje sie to w sposob rozsadny.

          I nie wyskakuj tu z ECS czy stadionem. Zgrana plyta. Poza tym, na ECS i Stadion pieniadze poszly i w tym momencie za pozno juz plakac

          • 18 6

    • psrawa jest prosta rzad ,POlitycy ,i urzedasy tego miasta oszczedzaja na mieszkańcach!!

      Ale nie oszczędzają na luksusie dla siebie!!Dlaczego w przetargach na auta służbowe wybierają tylko te najbardziej luksusowe i często na specjalne zamówienie!!Niech kupują używane do modernizacji!!Na własne chore pomysły które nikomu są nieprzydatne często jeszcze straty przynoszą nie oszczędzają!! Płacimy tak wysokie podatki ze nas stać na nowe tramwaje!!I

      • 5 7

  • Ciekawe niemieckie komentarze na tej stronie

    • 1 2

  • to skandal

    żeby kupować wyeksploatowane 30 letnie tramwaje
    czy my jestesmy smietniskiem europy? czy jakis kolejny przekręcik ktos szykuje?

    • 5 2

  • 20 mln km to u nas bedzie nie wiecej niz 5 mln

    tradycja musi być utrzymana nawet w tramwajach

    • 1 0

  • Jest takie powiedzenie:

    "Głupi jak komentarze na trójmiasto.pl". Smutne ale prawdziwe...

    • 3 3

  • złom (1)

    co za sukces, teraz przez następne 30 lat te prawie nówki będą śmigały po Gdańsku. Zastanawiam się czy Adamowicz jako pojazd służbowy kupiłby sobie Poloneza?

    • 14 3

    • Ostatnio kupił Skodę

      Rezygnując z volvo

      • 3 0

  • Samochody, czołgi, tramwaje niedługo będę się tu czuł jakby znów w Heimacie.

    • 8 1

  • cba/cbś

    mam nadzieje ze juz sie zajmuja tym przetargiem

    bandyci w bialych rekawiczkach sprowadzaja zlom/smierć na gdanskie ulice

    • 7 4

  • Niemiec płakał jak sprzedawał - A ile mają na liczniku?

    Słyszałem, że tylko w niedziele do kościoła jeździły. Podobno były garażowane i nie wyjeżdżały w brzydka pogodę. Jeszcze folie mają na siedzeniach. A klima to była fabrycznie nabijana i jeszcze trzyma. Turek mówi że lepszego tramwaju w całym RFN się nie znajdzie.

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane