• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?

Krzysztof Koprowski
23 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Przy peronach stoją trzy pociągi w identycznym malowaniu, ale z różnymi stacjami docelowymi - tak wygląda od kilku tygodni sytuacja we Wrzeszczu, gdzie wciąż brakuje monitorów informacji pasażerskiej.



Po grudniowych zmianach w rozkładach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, na stacji we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska panuje jeszcze większy chaos komunikacyjny. Jednocześnie na odjazd potrafi oczekiwać kilka pociągów w identycznym malowaniu, ale w różnych relacjach. Kolejarze proszą o cierpliwość i zalecają korzystanie z papierowych rozkładów oraz wsłuchiwanie się w komunikaty głosowe.



Czy na stacji we Wrzeszczu potrzebne są monitory informacji pasażerskiej?

Grudniowe zmiany w rozkładach jazdy na Pomorskiej Kolei Metropolitalnej sprawiły, że z Wrzeszcza spalinowymi zespołami trakcyjnymi można dotrzeć do Kartuz, Gdańska Głównego, Kościerzyny oraz Gdyni Głównej - zarówno przez Sopot, jak i Osowę.

W efekcie przy peronach potrafi się pojawić jednocześnie kilka pociągów w identycznym malowaniu, ale do różnych stacji docelowych.

- Od kilku tygodni na stacji panuje totalny chaos. Ludzie biegają po peronach tylko po to, by dojrzeć informacje o stacji docelowej prezentowanej na malutkich wyświetlaczach pociągów. Osoby spoza Trójmiasta nie wiedzą, na który peron się kierować, by dotrzeć na lotnisko, ponieważ przy wejściu na oba perony dalekobieżne znajdują się piktogramy samolotu - pisze do nas pan Andrzej, czytelnik Trojmiasto.pl.
  • Wejście na peron pierwszy z informacją o możliwości dotarcia stąd pociągiem na lotnisko.
  • Wejście na peron drugi z informacją o możliwości dotarcia stąd pociągiem na lotnisko.
PKP, choć doskonale wie o panującym rozgardiaszu, nie spieszy się z montażem monitorów prezentujących bieżące odjazdy pociągów.

- Do końca 2017 r. zainstalujemy na stacji we Wrzeszczu system dynamicznej informacji pasażerskiej. Będzie on przekazywał informacje na temat pociągów wszystkich przewoźników kolejowych - zapowiada Łukasz Kwasiborski z Wydziału Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Jest to jednak już kolejna obietnica składana przez PLK. We wrześniu 2015 r. planowano montaż elektronicznych tablic w połowie 2016 r. - do czego jednak nie doszło.

  • Tablica informacji pasażerskiej wewnątrz Galerii Metropolia.
  • Tablica informacji pasażerskiej w Galerii Metropolia - tuż przy wyjściu na perony.
  • Tablica informacji pasażerskiej w Galerii Metropolia - tuż przy wyjściu na perony.
Co ciekawe, kilka dni temu Pomorska Kolej Metropolitalna zainstalowała monitory z informacjami o odjeżdżających pociągach oraz autobusach miejskich z pobliskiej pętli Wrzeszcz PKP zobacz na mapie Gdańska, znajdującej się bezpośrednio przy stacji Galerii Metropolia zobacz na mapie Gdańska.

Urządzenia nie mają wygórowanych wymagań (poza ochroną przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi) - potrzebne są jedynie przyłącza energetyczne oraz telekomunikacyjne.

Dlaczego zatem nie można ekranów podobnych do tych w galerii handlowej umieścić np. w budynku dworca?

- PKM wraz z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego oraz naszym przewoźnikiem - Szybką Koleją Miejską - w latach 2015-2016 wielokrotnie interweniowała w PLK w sprawie jak najszybszego montażu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej - ostatni raz w listopadzie i grudniu ub. r. Niestety, to wszystko, co możemy w tej sprawie zrobić, ponieważ stacja nie jest terenem zarządzanym przez PKM i wyłącznie od PKP PLK zależy, kiedy na peronach pojawią się ekrany SDIP - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Polskie Linie Kolejowe tłumaczą natomiast, że "trzeba dopracować rozwiązania techniczne między PKM a PKP PLK".

- Zarządcy infrastruktury muszą połączyć ze sobą dwa systemy odpowiedzialne za bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów. Dopiero po wykonaniu tych prac możliwa będzie instalacja SDIP na stacji we Wrzeszczu - przekonuje Kwasiborski.

Do tego czasu kolejarze polecają korzystać z papierowych rozkładów jazdy, które wywieszone są w gablotach, a także wsłuchiwać się w komunikaty przekazywane przez nowy system nagłośnienia.

Informacje o rozkładowych odjazdach z peronów we Wrzeszczu można również sprawdzić na stronie komunikacja.trojmiasto.pl oraz w naszej aplikacji mobilnej.

Opinie (202) 8 zablokowanych

  • (5)

    E tam. Histeria. Odczytanie papierowego rozkładu wymaga ilorazu inteligencji nieco poniżej przeciętnego poziomu. Te monitory to gadżet. Tak, ułatwiają ale różnica jest niemal nieodczuwalna niż kiedy ich nie ma. Nie są niezbędne. Są jak dokupienie puchowych poduszek do kanapy. Ich brak nie dyskwalifikuje kanapy jako kanapy. Mogą być syntetyczne. W obcym mieście dałbym radę. Zanim gdziekolwiek wyjadę, zdobywam o tym miejscu informacje! Tak trudno na to wpaść?

    • 2 48

    • (3)

      Pociagi nie przyjezdzaja na perony podane w rozkladzie jazdy.
      Bardzo czesto podjezdzaja na zupelnie inny peron. Zapowiedzi przez megafon sa totalnym belkotem, niemozliwym do zrozumienia.

      • 10 0

      • Może dla Ciebie. (2)

        Mnie jak dotąd zawsze zatrzymywały się ma właściwym peronie. A nawet gdyby nie to i tak zdążyłbym zmienić peron dziesięć razy. Ciapciaki.

        • 0 9

        • Powiedz to pani z wozkiem, albo innym osobom z walizkami, ze to fajnie biegac miedzy peronami.

          • 0 0

        • pozdrawiamy pracownika PKP PLK

          • 7 1

    • A co jeśli na papierowym rozkładzie jest informacja, że odjazd z tego czy tamtego peronu, a po chwili pociąg przyjeżdza na zupełnie inny peron?!?
      to absolutnie nie jest normalne!

      • 21 1

  • Kiedy PKM zacznie jeździć punktualnie!!!??? (7)

    PKM po wyjeździe z stacji Wrzeszcz do Kiełpinka łapie 5 minutowe spóźnienia. Te pętle przesiadkowe tracą sens przy spóźnieniach. PKM rusza z Wrzeszcza i zanim dojedzie w okolice przystanku zaspy łapie juz ponad minutę spóźnienia. Jadą na tym odcinku jakies 30km/h. TRAGEDIA. Punktualność ...gdzie jest Punktualność???

    • 113 3

    • skąd wziąłeś dane o której powinny mijać Zaspę? (2)

      A jadą nie 30 tylko 40km/h, wliczone w rozkład jazdy.

      • 1 2

      • wystarczy obserwować ekrany LCD (1)

        Mają ekrany LCD zamontowane w środku i koło zaspy wyświetla się przystanek Strzyża np. planowany przyjazd 18:30 a o 18:31 napisane że jest opóźnienie. Kolejna sprawa często naprawdę CZESTO zdarza się że PKM zatrzymuje się lub zwalnia przed samym podjazdem na nasyp kolejowy na wysokości zaspy. Nie kumam po co??? Jest to tor tylko dla PKM , żadnej mijanki a skład stoi i czeka na bóg wie co. Rozumiem że mają swoje semafory lub nadzór kontaktuje się przez CB ale po jakiego grzyba ich zatrzymują. Rozkład to rozkład. Mają się go trzymać.

        • 10 2

        • tak samo zatrzymują się przed wjazdem na przystanek Strzyża, jakby na peronie nie mogły stać jednocześnie dwa składy. Czyżby słaba konstrukcja wiaduktu?

          • 1 0

    • haha pewnie dopiero jak zostanie wykupiona przez Deutsche Bahn AG (2)

      • 10 1

      • Po to ten cały bałagan. (1)

        Żeby ludzie takie wrogie przejęcie przyjęli z ulgą.

        • 6 1

        • ej stary ale bajzel na PKP jest już jakieś 30 lat

          także taka teoria chaosu sie nie sprawdza
          oni zwyczajnie nie potrafią dobrze zarządzać myśleć planować i szanować pasażerów

          • 7 0

    • nie bedzie

      bo licza sie bardziej galerie handlowe

      • 13 0

  • Do końca 2017? (1)

    Instalacja do końca 2017 roku? Halo PKP PLK? No to po co cały ten wysiłek włożony w remonty itd., jeśli poza lokalnymi mieszkańcami którzy są obeznani ze stacją Gd. Wrzeszcz i trasami pociągów, inni pasażerowie będą mieli duży problem aby korzystać z tych pociągów?!?!

    • 11 0

    • Właśnie o to chodzi

      wtedy można mówić, że mało kto z PKM korzysta i dalej redukować ofertę...

      • 2 0

  • PKM to dno propagandy Tuska (1)

    Adamowicz i te PKM to jedna wielka ściema i papudraki. Miliony poszły w kibel

    • 18 19

    • Wszystko to wina Tuska, pisiaczku

      Podobno widziano go, jak pod osłoną nocy demontował tablice świetlne z peronów, a tu z artykułu wynika, że PKP bohatersko bierze winę na siebie. Jak widać ukryta opcja kodziarska działa... do broni!

      • 1 0

  • (3)

    To jeden z mniejszych problemów PKM-ki. Od czasu zmian rozkładów i tras maszyniści potrafią nie zatrzymać się na jakiejś stacji albo pojechać w złym kierunku.

    • 3 1

    • (2)

      Powiedz mi jak maszynista może pojechać w złym kierunku? Hahahahahahaha

      • 1 2

      • (1)

        Relacja Gdańsk Wrzeszcz - Gdynia Główna, za lotniskiem zamiast pojechać torami w stronę Osowej, pociąg pojechał w stronę Kościerzyny/Kartuz. Pociąg zatrzymał się, stał chwilę, a następnie cofał się żeby pojechać w kierunku Gdyni.

        • 2 0

        • Potwierdzam, jechałem tym pociągiem. Przez tą pomyłkę pociąg miał opóźnienie około 15 minut. Nie raz zdarzało się też, że pociąg z Gdyni gł. do Kościerzyny przez Wrzeszcz, zatrzymywał się na stacji Niedźwiednik, która nie jest w rozkładzie. Zdarzyło się też, że pociąg nie zatrzymał się na stacji Jasień, tylko przejechał z pełną prędkością. Czekanie 30 minut na kolejną PKM, którą da się dojechać do Gdyni, przy odczuwalnej temperaturze -10 stopni nie jest niczym przyjemnym.
          Nie rozumiem jak można na trasę wpuszczać maszynistów, którzy nie znają własnego rozkładu jazdy..

          • 2 0

  • PKM z Gdańsk Głównego.... (2)

    Dwa perony stoją puste (4 tory) z których jeździła SKM.....

    • 6 0

    • (1)

      PKM w glownym jedzie albo z toru 3 przy peronie 2 albo z toru 4 przy peronie 1.
      W glownym nie ma wiecej pkmek niz jedna na godzine, wiec w czym problem by sie polapac.

      • 0 0

      • tu nie chodzi o połapanie się

        Ale o to, że należy wreszcie przebudować tory na dworcu Głównym w Gdańsku.

        Z racji, że SKM więcej niż 4 nie stoi mogły by korzystać na stałe z peronów 4 i 5.
        SKM z relacji Tczew i dalej mogły by korzystać z peronu 3.
        PKM mogłyby na stałe dostać drugi tor przy peronie 3.

        W ten sposób PKM by nie wjeżdżałoby na perony dalekobieżne.

        • 0 0

  • Tupet, tupet... (1)

    Szczerze mówiąc dawno nie spotkałem się z podobną bezczelnością: do końca 2017 roku zainstalujemy...

    • 10 0

    • W domyśle - zainstalujemy, albo i nie.

      • 3 0

  • Ludzie, jestem pasażerem. Codziennie dojeżdżam do pracy długa trasę różnymi pociągami. Czasami jestem zmuszona czekać 30 minut do swojego pociagu i w miedzyczasie obserwuje ludzi. O ile w Tczewie nie ma problemu to widzę, że w Gdansku Głównym wsiadaja sami debile. Megafonistka zapowiada, że wjedzie pociag (dalekobiezny do Wrocławia). Stoi on 6 minut. Zapowiada go na odjazd. Konduktor już gwiżdże na odjazd, a z tunelu biegną spóźnieni ludzie. Notorycznie, to nie jest jednorazowy przypadek.
    Albo zmiana toru - zapowiadana zmiana toru, a połowa albo w słuchawkach na uszach albo laski gadajace przez telefony i nie słuchające co mówią przez głośniki. A ja tylko stoje i patrzę na ich głupie miny ,,Gdzie moj pociag?! Nie byl zapowiedziany!"

    • 3 5

  • Przemysł wytwórczy ma się dobrze. Każde przedsiębiorstwo państwowe i instytucja dzielnie produkują stanowiska i zadrukowany papier.
    Gdyby chociaż zamknęli ryje przy tym to by człowieka nie trafiał szlag w tej jego bezsilności.

    • 1 0

  • (2)

    Wszedzie na swiecie sa tablice informujace, co gdzie wjedzie i odjedzie. Tylko u nas sredniowiecze.

    • 30 2

    • (1)

      Oj, chyba niewiele"świata" widziałeś...

      • 3 2

      • w cywilizowanym świecie-tak

        w dżungli może nie

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane